|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Jij hebt ervaring met beide dan? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Vriendin van 16 gehad, telt dat? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: +1 |
|
quote:Ik vind het erg kort door de bocht dat er door het celibaat ontucht bestaat. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: ik niet, waarom zijn er anders tientallen priesters en andere geestelijken die zich vergrijpen en vergrepen hebben. Het is nu zo dat mensen durven dit aan te geven want als er een schaap over de dam gaat durven er meer. Had al veel eerder gebeurd moeten worden, nu kan er ook daadwerkelijk iets aan gedaan worden [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 15-09-2010 15:17] |
|
quote:Hoe oud was je toen zelf? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: euhm, is er ooit één van de apostelen gehuwd geweest? Jezus heeft het goeie voorbeeld gegeven toch? signature |
|
quote:meerderjarig Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
"Abusers gravitate towards closed organisations, and absolute power turns people into abusers." She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Denk jij niet dat Jesus C. Maria Magdalena zo nu en dan eens lekker in de kont kneep??? [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 15-09-2010 15:25] |
|
quote: Dat is een goede opmerking, maar dan zeg ik zij hadden een door God gekregen taak op zich gekregen. Dat is bij Jezus het duidelijkst. En Jezus heeft zijn volgelingen uitgekozen, God zelf had hier de hand in.... nu wil ik niet oordelen maar is dit bij de pristers wel het geval. Daarnaast is het zo dat vele figuren in de bijbel gewoon getrouwd waren hoor... dus de andere kant is er ook duidelijk (abraham, jacob noem maar op |
|
quote: Omdat ontucht ook zonder celibaat gebeurt. Dit soort systemen zorgt gewoon voor dit soort problemen, zie ook scholen, sportverenigingen en scoutinggroepen. Het celibaat maakt het misschien erger, maar is geen voorwaarde. Maar ja, bij scholen, sportverenigingen en scoutinggroepen durven we gewoon te zeggen dat het anders moet en dat er waarborgen moeten komen om verdere misstappen te voorkomen. Maar bij de kerk zijn het slechts een paar rotte appels, tuurlijk :') Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Heb ik ook gedaan quote: Fijn, hè? BURN! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Daar heb je gelijk in ZelThor, laten we het daarom maar op houden dat het inderdaad verergerd door het celibaat. Maar als ik eerlijk ben vind ik de oorzaak ook veel duidelijker. Bij dit soort andere instellingen is het een incident, nu is het gewoon zo dat er wellicht door priesters en anderen wel duizenden slachtoffers zijn. |
|
quote: opdracht van God gekregen, idd, maar dan is het ofwel 1. Het Christendom moest stoppen na de apostelen, want zei waren de laatste opdrachtkrijgers 2. De apostelen waren ook bij machte om de opdracht door te geven (middels de Bijbel) en daar staat nergens in dat pristers mochten kinderen krijgen ergo seks hebben. Meer zelfs, ze moesten het voorbeeld van God en diens zoon volgen. Om hem te gedenken. enne, die gehuwden, dat waren geen verkondigers van het woord van de Here Jezus waarom castreren ze priesters in opleiding gewoon niet (chemisch of zo)??? dat is toch dé oplossing? [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 15-09-2010 15:31] signature |
|
Dan heb je toch geen donderende stem meer tijdens de preek Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: nagaan of iets realistisch is... ROFL |
|
quote: Ik vind niet meer dat je van incidenten kan spreken als het zoveel voorkomt. Wat denk je wat er gebeurt was als Scouting X jaar geleden gezegd had dat het slechts wat rotte appels waren en dat ze verder niets zouden veranderen? Dan waren ze -geheel terecht- verguisd en was er misschien wel door de overheden ingegrepen. Maar nee, als het om de (RK) kerk gaat, mag er wel over incidenten en rotte appels gesproken worden, ligt het niet aan het systeem en hoeft er niets veranderd te worden. Duidelijk dat dit systeem al zo groot en rot is dat het bijna niet meer aangepakt kan worden Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Wat mij betreft mogen ze dat ook wel eens nagaan bij religie in het algemeen. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: de meeste gelovigen die ik ken hebben trouwens zo een ontmand piepstemmetje. Goed voor hen, zo een laag hormonenpeil. Alleen die priesters ja... de grootste zaadzak zetten ze dan vooraan signature |
|
Ik denk dat er bij de kerk van Ton ook flink wat onder de pet blijft Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: wat jullie betreft wel inderdaad |
|
quote: Haha, +1. Dat uitgerekend ProgTon zich daarover uit moet laten.. :') |
|
quote: Prog, 1 of 2 ? signature |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |