IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe Hypnos' heidense hippies hoogacht (Christendom tips 777 you know you wanna!) Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 19-12-2017 12:44 by spectre Profiel van spectre

gelukkig doet Fusion heel veel voor de slachtoffers.. wat was het ook al weer Fusion?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-12-2017 12:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 december 2017 12:40 schreef ElitE het volgende:
Uit die tijd met die omstandigheden heb je alleen het woord over. herinneringen zijn zwaar vervormd en getuigen zijn erg gevoelig voor suggestie. Daarnaast kun je de boel makkelijk bedonderen.

Kun je wel lekker rechtzaakje gaan spelen maar het lost in veel gevallen echt niks op. er komt geen gerechtigheid van. slachtoffers raken des te meer teleurgesteld en veroordelingen neigen meer naar politiek dan waarheid.

rechtzaken zijn sowieso in een hoop gevallen een kansloze bedoening zonder gerechtigheid en zonder uitkomst waar de maatschappij of slachtoffers mee geholpen zijn. Daar mag ook welleens wat nadruk op komen.
Nou ja, hangt denk ik af van de omstandigheden. Als bijv een dader bekent, of de bewijzen onomstotelijk zijn, dan mag van mij best de dader gewoon zijn straf ontvangen. Zeker in de gevallen waar t de slachtoffer(s) helpt met verwerking.


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-12-2017 12:55 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 19 december 2017 12:44 schreef spectre het volgende:
gelukkig doet Fusion heel veel voor de slachtoffers.. wat was het ook al weer Fusion?


quote:
Op 16 december 2017 15:51 schreef Natural Disaster het volgende:
Twee lowkicks en een uppercut?


Opgefokt volk die relies, ongeacht het soort.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 19-12-2017 12:55]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-12-2017 12:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

LOLZ!!!1!!! WTF HAHAHA!!1!


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-12-2017 15:53 by spectre Profiel van spectre

negeer je mijn vraag of heb je geen antwoord?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-12-2017 16:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 december 2017 12:52 schreef Fusion het volgende:
Zeker in de gevallen waar t de slachtoffer(s) helpt met verwerking.


Wat is er gebeurd met "zand erover" en "tot zeven maal zeventig maal"? Slachtoffers die wraak willen zijn in de ogen van God geen haar beter dan de daders.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-12-2017 16:13 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Je verwart vergeving met wetgeving


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-12-2017 16:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Niet per se. Je hoeft je geen burgerlijke partij te stellen en je hoeft een klacht niet in te dienen.
De openbare aanklager kan dat doen in naam van de maatschappij, waarom zou je dat dan doen als individu wanneer je een goede christen bent?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-12-2017 16:22 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Je verwart vergeving met geen straf geven


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-12-2017 16:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Je wil mensen laten denken dat ze verward zijn.


signature


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-12-2017 16:38 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 19 december 2017 15:53 schreef spectre het volgende:
negeer je mijn vraag of heb je geen antwoord?


Had je dan wat anders verwacht van hem?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-12-2017 16:58 by bastianus Profiel van bastianus

Wat een interesse voor Fusions privéleven ineens. Ontopic: de katholieke kerk heeft natuurlijk een knap verwrongen seksuele moraal. Maar er zijn meer religies en andere clubs die daar last van hebben. Echter: ik ben bang dat de huidige claim- en naming and shaming-cultuur niet veel verbetering daar gaat brengen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-12-2017 17:15 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 19 december 2017 16:58 schreef bastianus het volgende:
Wat een interesse voor Fusions privéleven ineens.


Als je eerst vrij denigrerend en niet bepaald subtiel beweert dat je meer voor die slachtoffers doet dan enkel 'een donatie op z'n tijd' en de volkomen legitieme vraag wat dat dan inhoudt strak negeert, dan mag je daar best de aandacht op vestigen. Wat hij privé doet interesseert -net als hijzelf- me echt totaal niet, maar als je zo luid schreeuwend de aandacht op jezelf vestigt om daarna heel laf te zwijgen, dan kan je de aandacht krijgen die je blijkbaar irl zo tekort komt.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 19-12-2017 17:23]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-12-2017 17:22 by bastianus Profiel van bastianus

Tja. Volgens mij heb ik al eens een theorie over zijn motivatie bedacht. Evangelisme ben je niet zomaar kwijt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-12-2017 17:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 december 2017 16:58 schreef bastianus het volgende:
Wat een interesse voor Fusions privéleven ineens. Ontopic: de katholieke kerk heeft natuurlijk een knap verwrongen seksuele moraal. Maar er zijn meer religies en andere clubs die daar last van hebben. Echter: ik ben bang dat de huidige claim- en naming and shaming-cultuur niet veel verbetering daar gaat brengen.
Nou ja, ik hoop maar vooral denk van wel. Alleen gaat e.e.a. nog (te) lang duren. Kijk maar naar de vrijzinnige takken van diverse religies die er zijn. Kijk naar de opkomst van boeddhisme. Kijk naar (zelfs RK) priesters die homohuwelijken inzegenen. Verandering in dat soort traditionele en orthodoxe instituten en hun gedachtengoed gaat vaak over decennia dan wel eeuwen. Ze zullen ook wel moeten, willen ze zieltjes blijven behouden en winnen. Er zal ook waarschijnlijk een harde kern overblijven maar die zullen in de middag derheid zijn.

Maar ha, als WO III uitbreekt, of als de resources echt oprsken, zul je zien dan wordt iedereen weer hardliner en staan we weer te stenigen. Zelf gezien op The Handmaid's Tale op interwrbz


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-12-2017 19:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

vrijzinnige religie, dat iets iets zoals milieuvriendelijke wagens. Dat kán helemaal niet, ze zijn gewoon net iets minder erg dan de normale versie.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-12-2017 19:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 december 2017 19:36 schreef Hypnos het volgende:
vrijzinnige religie, dat iets iets zoals milieuvriendelijke wagens. Dat kán helemaal niet, ze zijn gewoon net iets minder erg dan de normale versie.
Wat jij wilt Hyp. Gelukkig mag ook jij je mening hebben in deze


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-12-2017 19:53 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 19 december 2017 17:15 schreef WMP het volgende:
Als je eerst vrij denigrerend en niet bepaald subtiel beweert dat je meer voor die slachtoffers doet dan enkel 'een donatie op z'n tijd' en de volkomen legitieme vraag wat dat dan inhoudt strak negeert, dan mag je daar best de aandacht op vestigen.


Lijkt mij ook.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-12-2017 20:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 december 2017 11:38 schreef Fusion het volgende:
Niet goed kunnen rondbrengen van bewijzen => niet veroordelen



Maar hoe kun je beoordelen of de herinneringen van een getuige op dit punt nu niet verstoort zijn geraakt?

Iemand zegt iets, of meerdere mensen zeggen iets, wat zelfs overeenkomende verhalen zijn. Maar of dat de waarheid is weet je niet. Zeker als publieke opinie een beeld naar buiten hebben gebracht of als getuigen met elkaar gepraat hebben over de situatie dan loopt het helemaal scheef. Er is een punt, en ik weet niet of dat 18 jaar moet zijn. Dat rechten meer kwaad doet dan help. Lullig, maar maar blijven zoeken naar iets als "gerechtigheid" is soms gewoon dom. Het is dikwijls nooit verkrijgbaar.



quote:
Op 19 december 2017 12:52 schreef Fusion het volgende:
Nou ja, hangt denk ik af van de omstandigheden. Als bijv een dader bekent, of de bewijzen onomstotelijk zijn, dan mag van mij best de dader gewoon zijn straf ontvangen. Zeker in de gevallen waar t de slachtoffer(s) helpt met verwerking.


Dat maakt dingen anders inderdaad, bekennen veranderd een hoop. Ik vind ook dat als tastbaar bewijs hard is dan mag het van mij ook. Maar dat is zeer zeer zelden het geval, zelfs tastbaar bewijs is moeilijk, want je kan wel DNA van iemand vinden, maar dat wijst alleen op aanwezigheid van iemand en niet zijn daden, sperma zegt wel iets over bepaalde daden maar niet over onvrijwilligheden. Met haren is het helemaal moeilijk die kun je soms ook onbemerkt toch ergens krijgen van een ander.

In het geval van de kerk zijn er volgens mij nergens harde bewijzen te bekennen, hooguit hier en daar een schriftelijk doofpotje.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-12-2017 20:08 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Later meer, maar kan me zo voorstellen dat een uitspraak alleen al, zelfs al volgt er geen straf, erkenning is voor de slachtoffers. Ik heb iemand die mij zeer lief was verloren aan zelfmoord, waarbij misbruik in zijn jeugd een zeer grote rol speelde. Dat heeft die arme man zijn hele leven meegedragen. Hij leed daar zeer onder. Ik kan me voorstellen dat erkenning enorm kan helpen.


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-12-2017 8:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 december 2017 16:58 schreef bastianus het volgende:
Wat een interesse voor Fusions privéleven ineens. Ontopic: de katholieke kerk heeft natuurlijk een knap verwrongen seksuele moraal. Maar er zijn meer religies en andere clubs die daar last van hebben. Echter: ik ben bang dat de huidige claim- en naming and shaming-cultuur niet veel verbetering daar gaat brengen.

Wat zou een goed alternatief zijn in deze grote onpersoonlijke maatschapij?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-12-2017 9:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

En dan kom ik toch on topic uit op de Liefde. De liefde om jezelf te willen opofferen voor de ander. De liefde om met minder genoegen te nemen. De liefde om te werken aan een betere maatschappij ipv een meer consumerende maatschappij.

De vraag is: hoe iedereen on the same oage te krijgen? Ik geloof dat we als mensen de tools en hersenen hebben om het hier een nagenoeg paradijs te maken, maar we hebben niet t hart. En er zullen grote opoffering gevraagd moeten worden. Denk aan minder kinderen, minder gadgets produceren, minder vlees etc. De mens wentelt rond in haar luxe en t zal moeilijk zijn die op te geven....


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-12-2017 9:22 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 december 2017 8:44 schreef ElitE het volgende:
Wat zou een goed alternatief zijn in deze grote onpersoonlijke maatschapij?
Dat mensen proberen zich neer te leggen bij het feit dat niet alles maakbaar is. De illusie dat alles op te lossen is en dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk, dat maakt dat we in onze huidige borderlinemaatschappij leven.

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/14/de-westerse-mens-is-overprikkeld-egocentrisch-en-hoogmoedig-a1526678


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-12-2017 20:34 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 19 december 2017 12:44 schreef spectre het volgende:
gelukkig doet Fusion heel veel voor de slachtoffers.. wat was het ook al weer Fusion?


Opdat het niet vergeten wordt.
Komt er nog een antwoord op een legitieme vraag, of blijf je als vanouds de lafaard spelen?

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 20-12-2017 20:35]


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-12-2017 22:53 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Even tegen mezelf praten: Wat denk je zelf? Ben je nou echt zo onnozel dat je denkt dat ie daar antwoord op gaat geven?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen