IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe Hypnos' heidense hippies hoogacht (Christendom tips 777 you know you wanna!) Vorige pagina | Volgende pagina
WMP
Usericon van WMP
Posted 25-12-2017 17:32 by WMP Profiel van WMP

Frappant dan dat zijn houding op dit forum voor geen meter strookt met de uitspraken van Jezus.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-12-2017 19:13 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 december 2017 17:32 schreef WMP het volgende:
Frappant dan dat zijn houding op dit forum voor geen meter strookt met de uitspraken van Jezus.
Ik pas mijn zuurgraad graag aan aan de jouwe.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-12-2017 19:18 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 december 2017 17:27 schreef nark het volgende:
Geen regel maar meer een richtlijn.....

Zo iets?
Hmmmm een beetje ja. Eigenlijk heeft Jezus denk ik juist een beetje voor t laten vervallen van regels laten gevochten. De Joden hadden naturrlijk al 923840927357 regels in t OT, maar daarnaast hadden de Farizeeers etc nog veel meer regels erbij. Jezus brak veel regels, en probeerde te laten inzien dat t vanuit t hart moet komen. En Hij spreekt over de Heilige Geest. Ik geloof dat deze echt bestaat. Dan laat je je ego los en stel je de ander centraal.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-12-2017 19:37 by XXL Profiel van XXL

Hoe lang gaat het saaie 'jij-bakken' in dit topic eigenlijk nog door? In vorige topics was het eigenlijk niet veel beter.
Ik had altijd het idee dat Metalheads, voor zover hier aanwezig natuurlijk, redelijk tolerante mensen waren die elkaar een mening gunden. Helaas blijkt niets minder waar te zijn. Jullie lijken wel een stel kleine kinderen.

Een mod zou hier eens keihard in moeten grijpen en mensen door middel van een permban het zwijgen op moeten leggen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-12-2017 12:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 december 2017 16:35 schreef Fusion het volgende:
Zo ongeveer ja. Nou ja, de woorden van Jezus voornamelijk .En zoals gezegd, zelfs Zijn woorden snap ik niet allemaal. Maar dat wat ik snap van Hem, resoneert heel erg met wat ik zelf ook ben gaan geloven ja. Zoiets. Snap je het?



Ja, absoluut. Ik kan ook in die morele richtlijnen volgen, maar dat is ook het geval met Islam, Cartoon Network, Star Wars, South Park, GTST, Spuiten en Slikken, ...
alleen, wat is het nut van iets waar je je kunt in vinden? En als het een verlengde is van wat jij voelt en vindt, is Jezus dan geen volgeling van jou ipv omgekeerd?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-12-2017 12:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Mee niet echt. Star Wars en Kuifje bevatten ook moraal, maar maken niet bepaald de indruk die Jezus' woorden maken. Het probleem is alleen dat bij Jezus een hele hop andere zaken horen. Wonderen bijv. Ik vind dat erg moeilijk te geloven. Ik ben mede dankzij die moeilijk te geloven wonderen meer agnostisch dan echt gelovig tegenwoordig.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-12-2017 13:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

zijn die wonderen dan geen verhalen met een bepaalde moraal/filosofie/achterliggende betekenis met een universele boodschap?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-12-2017 21:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 december 2017 13:15 schreef Hypnos het volgende:
zijn die wonderen dan geen verhalen met een bepaalde moraal/filosofie/achterliggende betekenis met een universele boodschap?
Sommige denk ik wel. Vooral t OT. Daar zie je heel veel universele an Babylonische motieven in terug.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-12-2017 21:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

en wat denk je van de theorie dat Jezus in feite de Sun of God is, ipv the Son. En dat de verhalen rond kosmische waarheden zijn opgebouwd?


signature


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 27-12-2017 21:45 by Doodskop Profiel van Doodskop

dat je sowieso een sprookjesboek nodig hebt in je leven omdat je niet mans genoeg bent het naar eigen inzicht te leiden. serieus man. pleur dat boek en geloof weg en ga lekker leven. spring uit dat christengedoe en doe waar jezelf zin in hebt. deze shit komt te geforceerd over.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-12-2017 22:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 december 2017 21:45 schreef Doodskop het volgende:
dat je sowieso een sprookjesboek nodig hebt in je leven omdat je niet mans genoeg bent het naar eigen inzicht te leiden. serieus man. pleur dat boek en geloof weg en ga lekker leven. spring uit dat christengedoe en doe waar jezelf zin in hebt. deze shit komt te geforceerd over.
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met dit soort cliché posts. Laten we t erop houden dat jij en ik waarschijnlijk anders over zaken denken


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-12-2017 22:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 december 2017 21:36 schreef Hypnos het volgende:
en wat denk je van de theorie dat Jezus in feite de Sun of God is, ipv the Son. En dat de verhalen rond kosmische waarheden zijn opgebouwd?
Weet er niet veel van ... Maar "nee". Dat wat ik er van weet klinkt niet overtuigend. Er Ali Gert veel shizzle op interwrbzz over parallellen met Horus, Osiris etc maar dat zijn allemaal hoaxes. Eigeijk is de historische Jezus onbetwistbaar in academische kringen.

Staat goed artikel in de meest recente National Geigraphic over deze materie. Aanrader.


When your people matter, menstrual health matters


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 27-12-2017 22:13 by Doodskop Profiel van Doodskop

quote:
Op 27 december 2017 22:02 schreef Fusion het volgende:
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met dit soort cliché posts. Laten we t erop houden dat jij en ik waarschijnlijk anders over zaken denken


het mag soms niet zo lijken maar ik ben echt begaan met je. heb twee jaar van mijn leven met extreem gelovigen om moeten gaan. dat was geen pretje.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-12-2017 22:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 december 2017 22:04 schreef Fusion het volgende:
Weet er niet veel van ... Maar "nee". Dat wat ik er van weet klinkt niet overtuigend. Er Ali Gert veel shizzle op interwrbzz over parallellen met Horus, Osiris etc maar dat zijn allemaal hoaxes. Eigeijk is de historische Jezus onbetwistbaar in academische kringen.

Staat goed artikel in de meest recente National Geigraphic over deze materie. Aanrader.


parallellen in zover dat die op dezelfde zaken gebaseerd zouden kunnen zijn, maar niet in elkaars verlengde

tijden veranderen, de stand van zaken ook

de historische Jezus is nooit genoemd, enkel de Christus, toch?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2018 11:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

vraagje voor Fusion (zit die hier nog?)


Het feit dat God zich niet houdt aan de pure menselijke logica en ethiek, maar ondoorgrondelijk is, zorgt er bij mensen voor dat er bij veel mensen boosheid is. Bvb bij het sterven van een kind, of de Holocaust.

Sommigen grijpen dat aan als een reden om atheïsme trouw te zweren, in de optiek dat een God zich zou houden aan menselijke ethiek en logica - en omdat dat niet het geval is, bestaat hij niet.

Sommigen blijven echter geloven en trouw zweren aan een God, in de optiek dat hij/zij groter is of verder gaat dat menselijke ethiek - en net dat hem/haar God maakt. Maar dat neemt niet weg dat er een boosheid bestaat. En aangezien we allemaal onze menselijkheid hebben, moet er toch iets met die boosheid gebeuren. Dus in die optiek: ben je als gelovige niet boos op God (soms?), veroordeel je hem/haar nooit? Of kun je je zelf in die mate overtuigen van een groter verhaal, dat die boosheid verdwijnt? En indien dat laatste het geval is, wat is dat dan en hoe doe je dat? Door je te focussen op wat in de menselijke logica en ethiek wél goed doet (maar dat lijkt me ontkenning van een deel van de realiteit), of door een soort van Goddelijke waarheid te ontdekken die verder gaat dan de logica en ethiek (maar wat is dat dan?)

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 19-01-2018 11:58]


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-01-2018 12:15 by Mark Profiel van Mark

Zoek je troost in de Heer voor de Bitconnect ontwikkelingen?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 19-01-2018 12:15]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2018 13:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos




neuh, een artikel gelezen over Kerkjurist


signature


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-01-2018 15:21 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 25 december 2017 19:13 schreef Fusion het volgende:
Ik pas mijn zuurgraad graag aan aan de jouwe.


Je hecht dus meer belang aan mijn vermeende zuurgraad, dan aan de opvattigen van Jezus, die je zegt zo hoog te achten. Curieus.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2018 16:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 december 2017 12:24 schreef Fusion het volgende:
Mee niet echt. Star Wars en Kuifje bevatten ook moraal, maar maken niet bepaald de indruk die Jezus' woorden maken. Het probleem is alleen dat bij Jezus een hele hop andere zaken horen. Wonderen bijv. Ik vind dat erg moeilijk te geloven. Ik ben mede dankzij die moeilijk te geloven wonderen meer agnostisch dan echt gelovig tegenwoordig.
Ik vind die wonderen vooral zo nutteloos. Alsof Wim T. Schippers ze verzonnen heeft. Wie gaat er nou een vijgenboom vervloeken? En waarom moesten die boze geesten nou in die varkens gestopt worden?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-01-2018 17:08 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 januari 2018 16:01 schreef bastianus het volgende:
Ik vind die wonderen vooral zo nutteloos. Alsof Wim T. Schippers ze verzonnen heeft. Wie gaat er nou een vijgenboom vervloeken? En waarom moesten die boze geesten nou in die varkens gestopt worden?
Je snapt de symbolische betekenis toch wel van die vijgenboom? Het gaat helemaal niet om een tovertruucje in die passage.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2018 19:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 januari 2018 17:08 schreef Fusion het volgende:
Je snapt de symbolische betekenis toch wel van die vijgenboom? Het gaat helemaal niet om een tovertruucje in die passage.
Ik snap niet waarom alles in dat boek symbolisch moet zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon te schrijven wat je bedoelt? Spreek/schrijf klare taal!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-01-2018 19:58 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Hat dat hele boek dan niet op een enkel A4-tje gepast?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-01-2018 20:32 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 19 januari 2018 19:44 schreef bastianus het volgende:
Ik snap niet waarom alles in dat boek symbolisch moet zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon te schrijven wat je bedoelt? Spreek/schrijf klare taal!


Dan waren er stuk minder gelovigen geweest. Want dan valt er zo weinig naar je eigen zin om te buigen, lol!

edit. op 1 A4tje, dat doen er meer.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 19-01-2018 20:34]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-01-2018 20:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 januari 2018 19:44 schreef bastianus het volgende:
Ik snap niet waarom alles in dat boek symbolisch moet zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon te schrijven wat je bedoelt? Spreek/schrijf klare taal!
Niet alles is symbolisch. Maar sommige dingen wel. Was ook n beetje de tijd hè. Vooral de Joden lustten er wel pap van.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-01-2018 20:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 januari 2018 20:32 schreef F.Jacobse het volgende:
Dan waren er stuk minder gelovigen geweest. Want dan valt er zo weinig naar je eigen zin om te buigen, lol!

edit. op 1 A4tje, dat doen er meer.



Ik denk dat er dan een stuk meer gelovigen waren geweest.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen