IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe Hypnos' heidense hippies hoogacht (Christendom tips 777 you know you wanna!) Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2018 12:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ja, maar die verhalen zijn vet spannend.
Mochten er Netflix series gemaakt worden van verschillende religies dan zou het Christendom echt de minste kijkcijfers halen. Het overgrote deel van de Bijbel is echt oerrrrsaai.

zelfs dit was zzzzo zzzzlaapverwekkend
https://www.netflix.com/be/title/70298450

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 22-02-2018 12:04]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-02-2018 12:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

En BitConnect is een legit cryptocurrency.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2018 13:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

still a better story than the Bible


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-02-2018 13:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat jij dat vindt, als true believer in de grote BitConnect God, en gezien de onzin die je erover uitkraamt, en over economie enzo, verbaast me niet. Wat een saai en eenzijdig verhaal dat BitConnect zeg. Doen ze er in de Bijbel tenminste nog een heleboel side plotten bij, met hoeren, overspel, kindermoord enzo. BitConnect is gewoon simpel: sukkels met lulverhaal in piramidespel lokken tot de voel ontploft.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2018 13:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

je begrijpt het niet, dat kunnen alleen mensen doen die geloven, zo gaat dat ja. Bitconnect is gewoon te mysterieus voor je.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-02-2018 13:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat zal t zijn Hypnos. Dat zal t zijn. Je blunders inzake gangbare economische principes waren verder gewoon een serie stand-alone missers.


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-02-2018 14:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Zowel de Bijbel als BitConnect speculeert toch op de onzekerheid van de mensen?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-02-2018 14:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 februari 2018 14:02 schreef BenKnuckles het volgende:
Zowel de Bijbel als BitConnect speculeert toch op de onzekerheid van de mensen?
Scherp. Zal wel weer wat makkelijke lachers meekrijgen. Maar ik denk toch echt dat de schrijvers van de Bijbelboeken er zelf behoorlijk in geloven. De makers van BitConnect weten dat t een scam is, het is nl de hele opzet.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-02-2018 14:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 februari 2018 14:02 schreef BenKnuckles het volgende:
Zowel de Bijbel als BitConnect speculeert toch op de onzekerheid van de mensen?
Scherp. Zal wel weer wat makkelijke lachers meekrijgen. Maar ik denk toch echt dat de schrijvers van de Bijbelboeken er zelf behoorlijk in geloven. De makers van BitConnect weten dat t een scam is, het is nl de hele opzet.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2018 14:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Het zijn niet de schrijvers of de tekst die telt,
het is de boodschap, de liefde tussen de volgelingen. Het streven naar Goedheid

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 22-02-2018 15:25]


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2018 23:22 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 februari 2018 11:08 schreef Fusion het volgende:
Boeddha zeker. Mo? Die was pas grillig en onvoorspelbaar.
Zou het? Hij heeft in elk geval nooit van zichzelf gezegd dat hij de zoon van god, de ware wijnstok of de weg, de waarheid en het leven is. Maar slechts een profeet in de lijn van Elia en ook Jezus.
Dat Mo 700 joden heeft gedood vind ik ook niet zo fraai, al past het natuurlijk prima in de lijn van het oude testament en, niet te vergeten, de traditie van jodenvervolging en anti-semitisme van de gristelijke kerk.
Overigens betwijfel ik of Jezus beweerd heeft zoon van god te zijn. Ik denk dat de schrijvers van de bijbel hem voor dat karretje hebben gespannen. En dat de Jezus uit de bijbel een mythische figuur is, net als Mohammed en Boeddha. Of Nelson Mandela zelfs, want die is ook gewoon als terrorist begonnen. Eendimensionale helden bestaan niet, volgens mij was zelfs Johan Cruijf een vervelende vent. Dawkins is ook een drammerige figuur. Achter helden, profeten, wetenschappers of goden aanlopen is sowieso niet zo verstandig, zeker niet blindelings.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-02-2018 4:01 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 februari 2018 23:22 schreef bastianus het volgende:
Zou het? Hij heeft in elk geval nooit van zichzelf gezegd dat hij de zoon van god, de ware wijnstok of de weg, de waarheid en het leven is. Maar slechts een profeet in de lijn van Elia en ook Jezus.
Way heeft Dat met onvoorspelbaarheid te maken?

quote:
Op 22 februari 2018 23:22 schreef bastianus het volgende:
Dat Mo 700 joden heeft gedood vind ik ook niet zo fraai, al past het natuurlijk prima in de lijn van het oude testament en, niet te vergeten, de traditie van jodenvervolging en anti-semitisme van de gristelijke kerk.
De Jodenvervolging, anti-semitisme? Er is zeker tot aan de tijd van Mohammed geen bovengemiddeld, langdurig en consistent antisemitisme vanuit t christendom. De Joden worden overal voor kortere of langere perioden uitgestoten dan wel ingesloten dan wel met rust gelaten.

quote:
Op 22 februari 2018 23:22 schreef bastianus het volgende:
Overigens betwijfel ik of Jezus beweerd heeft zoon van god te zijn. Ik denk dat de schrijvers van de bijbel hem voor dat karretje hebben gespannen.
Je vormt daarin zeker in relevante kringen een extreem kleine minderheid. Maar dat mag je idd vindenm. Zelfs als je niet eens 1% hebt gelezen (vermoed ik hè) van wat er gemiddeld in die kringen wordt gelezen

quote:
Op 22 februari 2018 23:22 schreef bastianus het volgende:En dat de Jezus uit de bijbel een mythische figuur is, net als Mohammed en Boeddha
Wat versta je onder historisch en waar leg je de grens. Er zijn extreem weinig relevante mensen die denken dat er geen historische Jezus, Boeddha of Mohammed hebben bestaan. Pas als je t gaat hebben over wonderen en exacte natuur van de leer en geuite gezegden etc vertakken meningen zich richting 'mythisch'.


quote:
Op 22 februari 2018 23:22 schreef bastianus het volgende:Of Nelson Mandela zelfs, want die is ook gewoon als terrorist begonnen. Eendimensionale helden bestaan niet, volgens mij was zelfs Johan Cruijf een vervelende vent. Dawkins is ook een drammerige figuur. Achter helden, profeten, wetenschappers of goden aanlopen is sowieso niet zo verstandig, zeker niet blindelings.
Dat mag jij vinden


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-02-2018 8:21 by bastianus Profiel van bastianus

Bah, wat ben je toch een eufemistisch figuur, Fusion. Ik ben ervan overtuigd dat zelfs de holocaust direct past in de lijn van eeuwenlange jodenvervolging en antisemitisme door m.n. de katholieke kerk. Maar Luther was b.v. ook een rabiate antisemiet.
Let wel: ik zeg nergens dat “het christendom” antisemitisch is of dat Jezus tot geweld oproept. Mohammed doet dat inderdaad wel in de koran, maar dat was dan ook een militair in oorlogstijd.
Het verschil tussen de (mijns inziens) historische figuur Jezus uit de bijbel en de figuur Mohammed is, dat Mo niet als zoon van god wordt gezien maar als profeet. De blinde verering door volgelingen is, denk ik, niet iets waar Mo op zou zitten te wachten. Maar Jezus zou zich ook kapot schrikken van wat mensen allemaal in zijn naam doen.
Georganiseerde religie is de bron van veel ellende. Zeker als er financiële belangen of andere machtsfactoren in het spel zijn.
Overigens boeit het me niet of er vooraanstaande wetenschappers of semi-wetenschappers (theologen) zijn die dezelfde conclusies zijn toegedaan als ik. Ik kan namelijk voor mezelf denken. Met de hersens die ik van god heb gekregen, en mijn eigen geweten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-02-2018 8:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 februari 2018 8:21 schreef bastianus het volgende:
Bah, wat ben je toch een eufemistisch figuur, Fusion. Ik ben ervan overtuigd dat zelfs de holocaust direct past in de lijn van eeuwenlange jodenvervolging en antisemitisme door m.n. de katholieke kerk. Maar Luther was b.v. ook een rabiate antisemiet.
jouw probleem lijkt te zijn dat je van alles en door elkaar haalt. Je hebt t nu opeens weer over Luther. Wtf heeft dat te maken met antisemitisme ten tijde van ome Mo? Je moet lekker even nadenken waar je t over hebt voor je weer eens boos wordt. Ik ontken nergens dat er christelijk antisemitisme is toch? Jij hebt t over antisemitisme ten tijde van Mo en ik geef je aan dat er tot die tijd weinig consistent en langdeurig antisemitisme vanuit de christelijke hoek was.

quote:
Op 23 februari 2018 8:21 schreef bastianus het volgende:
Let wel: ik zeg nergens dat “het christendom” antisemitisch is of dat Jezus tot geweld oproept.-
Let wel: nergens verricht ik jou ervan.


quote:
Op 23 februari 2018 8:21 schreef bastianus het volgende:[/b
Mohammed doet dat inderdaad wel in de ]koran, maar dat was dan ook een militair in oorlogstijd.
Klopt. Dan weer omarmt ie ze, dan weer vervloekt ie ze. Dat noemt men ook wel grillig en onvoorspelbaar. Niet erg consistent en nogal lastig als je een eenduidige boodschap probeert over te brengen.

quote:
Op 23 februari 2018 8:21 schreef bastianus het volgende:
Het verschil tussen de (mijns inziens) historische figuur Jezus uit de bijbel en de figuur Mohammed is, dat Mo niet als zoon van god wordt gezien maar als profeet.
Zie jij qua verering dan veel verschil? Ik denk dat De gemiddelde moslim intoleranter qua heiligschennis i zake Mohammed dan De gemiddelde christen inzake Jezus.

quote:
Op 23 februari 2018 8:21 schreef bastianus het volgende:
Georganiseerde religie is de bron van veel ellende. Zeker als er financiële belangen of andere machtsfactoren in het spel zijn.
Eens.

quote:
Op 23 februari 2018 8:21 schreef bastianus het volgende:
Overigens boeit het me niet of er vooraanstaande wetenschappers of semi-wetenschappers (theologen) zijn die dezelfde conclusies zijn toegedaan als ik. Ik kan namelijk voor mezelf denken. Met de hersens die ik van god heb gekregen, en mijn eigen geweten.
Nogal raar, tikje arrogant en een beetje dommig


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-02-2018 9:17 by bastianus Profiel van bastianus

Dat mag jij allemaal vinden.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-02-2018 9:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 februari 2018 9:17 schreef bastianus het volgende:
Dat mag jij allemaal vinden.


Zeker. Snap je nu inmiddels waarom t een beetje raar is om t over antisemitisme ten tijde van Mohammed te hebben en dan mijn reactie daarop met allerlei commentaar aangaande zaken van anderhalfe eeuw later te voorzien?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-02-2018 9:43 by bastianus Profiel van bastianus

Zeker. Ik zal ook niet ontkennen dat er kwalijke ontwikkelingen binnen islam zijn. Maar niet kwalijker of anders dan antisemitisme dat we vanuit christendom kennen. En we moeten natuurlijk de historische context van vermeend (en in de koran aantoonbaar) antisemitisme door Mohammed kennen. In dit artikel wordt het heel helder uitgelegd:

http://hetgrotemiddenoostenplatform.nl/2014/08/11/is-de-islam-antisemitisch-ja-nee-ja-nee-ja-door-carl-stellweg/


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-02-2018 9:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 februari 2018 9:43 schreef bastianus het volgende:
Zeker.

Ah je snapt me.

quote:
Op 23 februari 2018 9:43 schreef bastianus het volgende:
Ik zal ook niet ontkennen dat er kwalijke ontwikkelingen binnen islam zijn.
Ah je snapt me niet

Doe je dit nou express?

quote:
Op 23 februari 2018 9:43 schreef bastianus het volgende:
Allen niet kwalijker antisemitisme dat we vanuit christendom kennen.
Bah jij eufemistisch figuur. Alleen is Israël omringd door islamitische landen en zijn inmiddels anno de laatste paar decennia de christelijk stromingen met geld en macht nogal pro-Israël. Dus nee, niet hetzelfde.



quote:
Op 23 februari 2018 9:43 schreef bastianus het volgende:
En we moeten natuurlijk de historische context van vermeend (en in de koran aantoonbaar) antisemitisme door Mohammed kennen. In dit artikel wordt het heel helder uitgelegd:

http://hetgrotemiddenoostenplatform.nl/2014/08/11/is-de-islam-antisemitisch-ja-nee-ja-nee-ja-door-carl-stellweg/
Ga m zo lezen. Je weet.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-03-2018 19:32 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 27-03-2018 19:49 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Gezin in Gevaar. echt? pfff




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-03-2018 22:32 by bastianus Profiel van bastianus

Raar, dat die mensen denken dat christendom en naastenliefde inherent zijn. Zeker weinig ervaring met de kerk of de bijbel, die mensen die boos reageren op de folder.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 27-03-2018 22:38 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Toen ik een jaar of 10 was heb ik een keer zoenende mannen gezien op de kermis en dat had geen enkel effect op ons gezin. Daar ben ik dus goed weggekomen blijkbaar.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-03-2018 9:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ik heb als kind IRL meer zoenende mannen in de kerk gezien dan er buiten.(2 welgeteld en ze konden het niet appreciëren)


net zoals ik meer kindermisbruikers in de kerk heb gezien (mijn moeder wees ze me aan - was een publiek geheim maar die kwamen netjes naar de communie)


Had mijn vader me niet meegenomen naar de Kermis dan was dat hetzelfde geweest voor alcoholici, prostitués en politici

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 28-03-2018 9:11]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-03-2018 13:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-03-2018 14:54 by spectre Profiel van spectre

haha politici op de kermis, dat verhaal wil ik horen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen