IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-02-2021 21:19 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dwalers zijn het, Wim. Allemaal.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-02-2021 21:20 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 10 februari 2021 16:27 schreef Sater het volgende:
Copeland had ook een mooie boodschap aan Sting op zijn trommels: 'Fuck off you cunt'



Was dat echt voor Sting bedoeld?



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-02-2021 21:38 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Of voor de fotograaf van de foto.

Staan er nou satanische tekens onder die woorden? Ook nog eens?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-02-2021 21:57 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 10 februari 2021 21:20 schreef Negatieveling het volgende:
Was dat echt voor Sting bedoeld?


Bedankt. Nu heb ik dit mooie feitje doodgecheckt. Copeland ontkent het: www.thetrapset.net/077-stewart-copeland-the-police-klark-kent-animal-logic-oysterhead/


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-02-2021 22:10 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 10 februari 2021 21:57 schreef Sater het volgende:
Bedankt. Nu heb ik dit mooie feitje doodgecheckt. Copeland ontkent het: www.thetrapset.net/077-stewart-copeland-the-police-klark-kent-animal-logic-oysterhead/


Sorry, ik wist ook niet of het wel of niet waar was. Eigenlijk wel jammer dit, Je moet een goed verhaal ook nooit door de waarheid in de weg laten zitten.

Blijft wel een fijne drummer om naar te luisteren, dat dan weer wel.



Sater
Usericon van Sater
Posted 10-02-2021 22:30 by Sater Profiel van Sater

Ach, nu kan ik voortaan lekker de pedanterik uithangen wanneer iemand deze rock n roll mythe vertelt.

En het kan natuurlijk ook nog dat Copeland zelf na de bandtherapie en lucratieve reünie-optredens zélf een loopje met de waarheid neemt.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-02-2021 22:39 by faalhaas Profiel van faalhaas

Geweldige drummer die Copeland. Hij heeft ooit nog eens heel gaaf punkachtig bandje gehad:



... hoe de hazen lopen ...


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-02-2021 7:43 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 10 februari 2021 15:56 schreef Lampje het volgende:
Ah, cool. Heb je direct drive of strap besteld ?



Strap drive en longboard. Eigenlijk op aanraden van Dennis (ACD). Zelf lang een Iron Cobra Flexiglide gehad, heb echter geen enkele ervaring met longboards.



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-02-2021 9:29 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Vandaag week 5 van de cursus, eindelijk het onderwerp waar ik (en blijkbaar) heel veel drummers tegenaanlopen: midtempo dubbelbass tussen 130 en 160 bpm.

Wat mij betreft had dit week 1 van de cursus mogen zijn


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 23-02-2021 22:14 by Dypfrys Profiel van Dypfrys



"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 24-02-2021 18:29 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Geweldig!



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-02-2021 13:21 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 11 februari 2021 7:43 schreef BongoBongo het volgende:
Strap drive en longboard. Eigenlijk op aanraden van Dennis (ACD). Zelf lang een Iron Cobra Flexiglide gehad, heb echter geen enkele ervaring met longboards.




Ik heb de afgelopen tijd eigenlijk geen tijd voor de cursus kunnen vrijmaken. Maar... Ik heb daarentegen mijn oude pedalen weer tevoorschijn gehaald. Ik heb bij stuffordrums een paar veerbevestigingen met lagers gekocht (da's geluk, je ziet ze sws weinig los te koop, laat staan een paar ervan !), en, een paar Tama powerglide katrollen. (de originele katrollen waren niet zo best meer). Was wel even een gokje of de Tama katrollen zouden passen op mijn pedalen (merk weet ik niet eens meer, waren echter goedkoop, en ik had ze puur gekocht om wat mee te experimenteren, in mijn geval heb ik er longboards van gemaakt).

Ik heb bij ACD dan ook maar een paar straps hiervoor besteld, maar die zijn nog onderweg. Dus voorlopig nog even de powerglides met kettingen. Dus, net even een testje, een single oude naast de Axis gezet, en ja hoor, heel erg fijn. Véél meer controle dan met een direct drive. Daarbij gaan ze voor mij toch net zo snel, maar met veel meer power. En doubles/triplets zijn ook gewoon veel makkelijker dan met direct drive. Alleen die stalen twin-as van mijn oude pedaal, da's toch wel iets waar ik misschien maar een keer een berg geld tegenaan moet gooien.
Maar goed. één dezer dagen maar eens het slavepedaal ombouwen, en dan maar eens opnieuw beginnen met de cursus. Of zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 28-02-2021 13:24]


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 01-03-2021 9:26 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Je kunt straks je spullen niet meer de schuld geven

Wat betreft de cursus zou ik in jouw geval niet blind met week 1 beginnen. Aangezien jij de cursus al wat langer in huis hebt, heb je toegang tot alle filmpjes en zou ik beginnen met de week waar jouw knelpunten liggen.
Zoals ik al eerder schreef had ik zelf liever begonnen met week 5.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-03-2021 17:42 by Lampje Profiel van Lampje

Och ja, ik ben de vorige keer ook gewoon doorgegaan, maar, ik wil nu toch even geen stappen overslaan, omdat het voor mij juist een hele andere techniek is.

Daarentegen ben ik me ook wel bewust dat de lessen echt puur gaan over de manier waarop Marthyn het zelf doet. Andere drummers hebben weer een andere approach, en die kunnen ook de hele hoge snelheden spelen. Drummers die ook voor Marthyn's kanaal lessen hebben gegeven.

Maar wat betreft mijn oude twin : ik ben er nog niet. De lagers inde slave zijn dermate versleten dat ik die toch eerst echt moet vervangen. Dus ik heb nu net 4 nieuwe besteld (van die skatelagers), dan vervang ik ze allemaal in één klap. Of misschien de lager van het rechterpedaal nog niet, even zien.

Als het goed is krijg ik de straps morgen binnen. Dan nog even wachten op de lagers, en dan zal ik daarna toch maar even serieus gaan nadenken over de twin-as van ACD. Als ik daar voor ga, dan neem ik toch wel de Axis versie, dan laat ik wel as-adapters maken voor mijn gewone twin.


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 03-03-2021 8:33 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ik zou alle 4 de lagers vervangen, dan zijn ze allemaal weer nieuw en gelijk.

Ik bedoelde eigenlijk voor mezelf dat ik liever met week 5 was begonnen en daarna week 1 en de rest. Ik heb nog niet echt een opbouw in de cursus kunnen ontdekken, het is meer het aanpakken van bepaalde problemen. In mijn geval het midtempo gebied. Wat ik al eerder schreef moest ik week 1 al 150 bpm spelen maar wordt in week 5 pas behandeld wat te doen als dat niet lukt. In jouw geval zou ik de inleidingsfilmpjes even bekijken en beginnen met de week van jouw knelpunten en daarna de rest. Ik weet nog niet wat de rest van de weken brengt omdat ik ze nog niet kan openen. Verder ben ik bang dat ik na de cursus weer gewoon opnieuw kan beginnen Het wordt langzaam beter, maar dan ook heel langzaam. En dan die dagen dat ineens niks meer lukt...

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 03-03-2021 8:35]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-03-2021 10:27 by Lampje Profiel van Lampje

Ja, dat begreep ik ook. Maar jouw knelpunten zijn heel anders dan de mijne omdat jij al lang uit de enkels alleen speelt. Ik heb vanaf het moment dat ik in bands speelde altijd met full leg motion gespeeld, en gebruikte enkelbewegingen ter ondersteuning. Nu moet ik aanleren de rest te ontspannen, da's best lastig.

Maar, het klopt wat je zegt, er zit niet echt een lijn in. Het is ook niet zo dat je aan het eind van de serie opeens oefeningen gaat doen boven de 260 bpm ofzo. Voor zover ik me kan herinneren eindigt het ook zo van : 'zo, nu heb je de basis, oefen maar lekker door, succes...'

Hoe dan ook, ik moet eerst de basis van de techniek in de vingers..... eeeehhhh, enkels krijgen. Vandaar ook dat ik nu eerst bezig ben met het omzetten van de hardware. Als ik de enkeltechniek moet uitvoeren op een ongustige snelheid (het vechten tegen de veer is met Direct Drive echt een stuk lastiger dan met een ketting/strap pedaal), dan voel ik al mijn spieren reageren.
En, omdat je de bewegingen in je spieren moet opslaan, moet de beweging wel goed zijn. Als mijn andere spieren dus steeds reageren om de beweging van het pedaal in toom te houden, dan werkt dat dus heel erg averechts.

Over de lagers : Het rechterpedaallager mag van mij best wel wat stroever blijven, hopelijk is het dan juist gelijk aan de wrijving/frictie van het linkerpedaal. Als ik de rechterlager ook vervang, dan zal links nooit zo soepel lopen als de rechter Immers, Links :3 lagers + cardan as, tov rechts 1 lager zonder cardan as....


[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 03-03-2021 12:03]


lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-03-2021 10:46 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 maart 2021 10:27 schreef Lampje het volgende:
Hoe dan ook, ik moet eerst de basis van de techniek in de vingers..... eeeehhhh, enkels krijgen.

DAN HEB JE T ONDER DE KNIEN!!! LOL WTF !!!1!!!


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 03-03-2021 11:01 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ja, jij zit met oneven aantal lagers, ik heb er bij mijn huidige middle pedaal 4 per kant

Maar als één lager evenveel frictie geeft als 3 andere weet ik niet of die lager nog wel goed is
Maar dat zoek je zelf maar uit

Ik heb de cursus even op "hold" gezet. Het is precies wat je zegt je moet de juiste beweging in je spieren opslaan en dat duurt even. Ik doe nu alleen nog maar oefeningen op snelheden die ik met de juiste beweging, ontspannen kan uitvoeren. En ik zoek de frustratie niet meer op Als ik zonder moeite 150 kan spelen pak ik de cursus weer op.

Even een andere vraag. Welke snelheid is volgens jou realistisch mogelijk zónder triggers te spelen ? qua volume dan want 300 kun je ook zonder spelen maar dan hoor je niet zoveel



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 03-03-2021 11:06 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 3 maart 2021 10:46 schreef Fusion het volgende:
DAN HEB JE T ONDER DE KNIEN!!! LOL WTF !!!1!!!


En dat terwijl het eigenlijk tussen je oren zit


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 03-03-2021 11:25 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Nog even iets over muscle memory. Ik las laatst iets waar ik me nu aan houd. Dat ging overigens niet over drummen maar muscle memory in het algemeen.
Doe een oefening goed, zodra de oefening ongecontroleerd wordt geef je jezelf één mogelijkheid te herstellen, lukt het daarna nog niet dan stop je.

Dat klinkt heel logisch maar ik heb te vaak ongecontroleerd zitten dooroefenen in de hoop dat het beter zou worden....kijk waar ik nu sta


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-03-2021 11:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 maart 2021 11:06 schreef BongoBongo het volgende:
En dat terwijl het eigenlijk tussen je oren zit
Ik hoor wat je zegt maar kan er met mijn hoofd niet bij. Volgens mij heb jij t achter je ellebogen


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 03-03-2021 11:55 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 3 maart 2021 11:28 schreef Fusion het volgende:
Ik hoor wat je zegt maar kan er met mijn hoofd niet bij. Volgens mij heb jij t achter je ellebogen


Jij bent mij iets te bij de hand


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 03-03-2021 11:57 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Of bij de pinken


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-03-2021 12:23 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 3 maart 2021 11:01 schreef BongoBongo het volgende:
Ja, jij zit met oneven aantal lagers, ik heb er bij mijn huidige middle pedaal 4 per kant

Maar als één lager evenveel frictie geeft als 3 andere weet ik niet of die lager nog wel goed is
Maar dat zoek je zelf maar uit



De standaardlagers zijn lang niet zo snel als degene die ik nu besteld heb. Er zitten uiteraard verschillen in lagers, en je hebt lagers die gewoon heel makkelijk heel snel gaan, en je hebt lagers die veel meer kracht kunnen hebben. Dan heb je ook nog verschillen in materialen. Lagers met stalen kogels hebben andere eigenschappen dan lagers met keramische kogels. Hoe worden ze geolied, hoe strak zitten ze in de behuizing. Het heeft allemaal effect op de snelheid en de kracht die ze kunnen hebben.
De standaardlagers van dat pedaal zijn gewoon goedkoop, en dat is te merken aan de speling én aan de snelheid van het draaien. 2 lagers zijn dus ook gewoon echt versleten. De andere 2 niet, maar ze zijn wel stroever dan die bijvoorbeeld in mijn Axis pedalen zitten, of de lagers die bijvoorbeeld in de kop van een videorecorder zitten.

quote:
Op 3 maart 2021 11:01 schreef BongoBongo het volgende:
Ik heb de cursus even op "hold" gezet. Het is precies wat je zegt je moet de juiste beweging in je spieren opslaan en dat duurt even. Ik doe nu alleen nog maar oefeningen op snelheden die ik met de juiste beweging, ontspannen kan uitvoeren. En ik zoek de frustratie niet meer op Als ik zonder moeite 150 kan spelen pak ik de cursus weer op.



Da's helemaal geen slecht idee....

quote:
Op 3 maart 2021 11:01 schreef BongoBongo het volgende:

Even een andere vraag. Welke snelheid is volgens jou realistisch mogelijk zónder triggers te spelen ? qua volume dan want 300 kun je ook zonder spelen maar dan hoor je niet zoveel



Da's heel afhankelijk van je spel, maar ook van het materiaal dat je gebruikt. Type kloppers, vellen (en beschermingstikkers), velspanning, de kracht overbrenging van je pedalen, kwaliteit+houttype+de constructie van de bassdrum, en uiteraard de kracht waarmee je speelt. En het type microfoon dat gebruikt wordt uiteraard ook.

Maar, vroeger speelde ik met houten kloppers en had ronde metalen plaatjes ter grootte van een gulden op de bassdrums geplakt. Dat geeft een harde tik, en dat geluid blijft heel lang overeind staan, ik denk dat je tot 260 bpm er wel mee weg komt.

Als je vilten kloppers gebruikt, dan denk ik dat je tot zo'n 220 bpm kan gaan. Maar, die bpm's zijn gissingen hoor.


lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-03-2021 12:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 maart 2021 11:57 schreef BongoBongo het volgende:
Of bij de pinken
Ik kan je alleen nog maar achter de vodden aanzitten en je bij de lurven grijpen en op je flikker geven :D


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen