IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-10-2021 12:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik doe meestal via x-drum nog een tweede sample bovenop de sample van de gekozen kit

ha

ha

ha

ik ben weg hier


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-10-2021 12:53 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 7 oktober 2021 12:09 schreef Deceptikoen het volgende:
Ik stem m'n snare zo strak als ik 'm kan krijgen. Klinkt lekker fel en stuitert fijn.

3 weken geleden m'n nieuwe snare binnen gekregen, hout, en houten hoops. Wou ik al jaren en klinkt echt waanzinnig. Evans hybrid vel erop gegooid, en ik zit serieus te overwegen om er nog een te kopen om live mee te nemen.


10 lugs zeker ? Ik merk dat ik mijn snare (8 lugs) moeilijk op spanning houd. Kan ook aan de nieuwigheid van het vel liggen, anders op zoek naar een 10 lug snare.

Ooit een JZ 8 lug snare gehad met op het oog best stevige spanranden, maar die bleken, na het eraf halen,door de spanning zo verbogen dat het vel klem zat


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 07-10-2021 15:04 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Het is een 8 lugs snare die houten. M'n stalen snare is ook 8blugs. Het is wel dat ik die stalen harder durf aan te draaien dan die houten hoops. Die draai ik een keer per week zo strak als ik durf met die hoops, en dat hybrid vel duurt ook wel iets langer voordat dat uitgewerkt is. Ik verwacht dat ik over 2 weken niets meer hoef aan te draaien en het gewoon goed zit


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-10-2021 16:36 by Lampje Profiel van Lampje

Koen kan haarfijn uitleggen wat ik doe om de meeste rek van nieuwe vellen er af te krijgen, hahahaha.



lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-10-2021 16:42 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 7 oktober 2021 16:36 schreef Lampje het volgende:
Koen kan haarfijn uitleggen wat ik doe om de meeste rek van nieuwe vellen er af te krijgen, hahahaha.




Maar gaat ie dat ook doen ?


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-10-2021 16:50 by Lampje Profiel van Lampje

Ik hoop het wel, want zijn gezichtsuitdrukking toen ik dat voordeed is echt onvergetelijk, hahaha.


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-10-2021 16:51 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ik zit er klaar voor...


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 07-10-2021 18:59 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen


Dit was wel een hele mooie ja.

Ik weet niet meer hoe we erop kwamen, maar er was iets met de spanning van ik meen een van m'n tom vellen. Paul zou dat wel even nakijken. En hij gaat doodleuk bovenop dat vel staan...

En ik kreeg een inzinking ik dacht echt ff dat ik het niet goed zag. Als het iemand was die ik minder goed kende en hoog had zitten was het knokken geworden.

Conclusie van het verhaal: vellen kunnen veel meer hebben dan ik dacht


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-10-2021 19:15 by BongoBongo Profiel van BongoBongo



Mooi, zo zonder waarschuwing vooraf

Zal er ook eens op gaan staan.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 07-10-2021 19:33 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ik durf het nog steeds niet. Nu weet ik verder niet hoe jij eruitziet, maar ik ben al bijna 100 kilo, dat is al 2x zoveel als pPaul.

Maar mooi was het wel ja, hahaha. Hij had zo'n lol toen, ik wist echt niet wat me overkwam


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-10-2021 19:41 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Gewicht is ook wel een ding ja, heb nog wel een oude tom liggen met oude vellen, zal eens testen hoeveel gewicht ik daar op kan uitoefenen.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-10-2021 19:51 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

@Lampje

Hoe is het met de beenoefeningen ?


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-10-2021 21:29 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 7 oktober 2021 19:33 schreef Deceptikoen het volgende:
Ik durf het nog steeds niet. Nu weet ik verder niet hoe jij eruitziet, maar ik ben al bijna 100 kilo, dat is al 2x zoveel als pPaul.

Maar mooi was het wel ja, hahaha. Hij had zo'n lol toen, ik wist echt niet wat me overkwam


Ik weeg trouwens zo'n 70 kilo, ik ben wat zwaarder dan dat ik lijk.

Maar vellen kunnen heel veel hebben, zolang er maar geen scherpe voorwerpen op komen. Bedenk ook dat bij het slaan met een stok, er veel meer druk komt op dat kleine stukje, dan 100 kilo verdeeld over 1 voet. Maar nogmaals, zorg ervoor dat er geen scherpe dingen onder je voeten zitten.

@Bongo, ik heb inmiddels al weer een tijdje niet geoefend op de double bass. Sowieso erg weinig gespeeld de laatste 3 maanden. Maar, ik heb wel een roll een beetje uitgedokterd zoals deze voor mij toch het makkelijkst speelt, en begin hem nu ook eindelijk onder de knie te krijgen. Het is een heel standaard roll, maar toch stiekem helemaal niet zo makkelijk. iig niet om heel snel te spelen. Sommigen spelen hem als flam, anderen weer als triplets met een extra slag ertussen, en ikzelf speel hem het makkelijkst als een herta. Ik kan hem ook wel als triplet spelen, maar dan minder snel, en/of minder power.
Het grappige is, dat ik hetzelfde patroon al zo'n 20-25 jaar als double bass speel, hahahaha.


lampje


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 07-10-2021 21:34 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 7 oktober 2021 18:59 schreef Deceptikoen het volgende:

En hij gaat doodleuk bovenop dat vel staan...

En ik kreeg een inzinking ik dacht echt ff dat ik het niet goed zag. Als het iemand was die ik minder goed kende en hoog had zitten was het knokken geworden.




Geweldig!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-10-2021 8:29 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 7 oktober 2021 21:29 schreef Lampje het volgende:
ik heb wel een roll een beetje uitgedokterd zoals deze voor mij toch het makkelijkst speelt, en begin hem nu ook eindelijk onder de knie te krijgen. Het is een heel standaard roll, maar toch stiekem helemaal niet zo makkelijk. iig niet om heel snel te spelen. Sommigen spelen hem als flam, anderen weer als triplets met een extra slag ertussen, en ikzelf speel hem het makkelijkst als een herta. Ik kan hem ook wel als triplet spelen, maar dan minder snel, en/of minder power.
Het grappige is, dat ik hetzelfde patroon al zo'n 20-25 jaar als double bass speel, hahahaha.


Zo maak je het wel heel spannend
Mag ik vragen welke roll dat is ?





Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 08-10-2021 12:19 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Bonobongo, kun je noten lezen of ken je het programma guitar pro?

Dit gebruik ik met een van m'n bands om te oefenen, kun je precies zien wat het patroon is, en ik heb de click tracks met gitaar en metronoom om te oefenen, als je wilt stuur ik je die bestanden, kun je kijken of je er iets aan hebt, wij hebben heel veel irritante versnellingen in de basdrum of patroontjes, heb ik erg veel van geleerd


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-10-2021 12:41 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 8 oktober 2021 12:19 schreef Deceptikoen het volgende:
Bonobongo, kun je noten lezen of ken je het programma guitar pro?




Nee beide niet.

Heb overigens zojuist wat vellen mishandeld met 114 kg (mijzelf + wat gewichten die ik hier nog had slingeren)

13" tom met remo ambassador slagvel, weinig spanning op gezet (net aan de kreukels er uit) bal van mijn voet erop gezet met 114kg geen probleem.

Zelfde met merkloos (dunner) reso vel ook geen probleem echter heeft die nu wel een deuk in het midden

Met dunnere vellen zou ik dus oppassen.

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 08-10-2021 12:42]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-10-2021 12:53 by Snaack Profiel van Snaack

Ha, mooi verhaal over dat staan op vellen!! Ik doe dat ook altijd bij het verwisselen van vellen. Althans alleen op de bassdrum ga ik staan, de andere vellen zet ik een knietje er in. Niet alleen helpt het de rek er uit te krijgen maar ze zetten dan ook beter tegen de spanrand en dat hoor je.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-10-2021 13:22 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Kan me ook vaag iets herinneren over iets met een föhn/verfbrander die je over je vel/bearing edge haalt om het vel goed te seaten (kan even niet op nederlandse woorden komen) Maar kan dar 1 2 3 niks over vinden.

Wel video's op YouTube hoe je met een föhn deukjes uit het vel föhnt, zal ik zo eens proberen met dat resovel waar ik een deuk in hen gemaakt.

edit: föhn werkt niet, althans niet die ik hier in huis vond. Verfbrander werkt top, deuk is helemaal verdwenen.
Moraal van het verhaal gewoon met je volle gewicht het vel oprekken en deuken eruit föhnen met de verfbrander

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 08-10-2021 13:28]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-10-2021 14:51 by Lampje Profiel van Lampje

Op diplomat vellen (of soortgelijke gauges resovellen) zou ik ook niet zo snel mijn voet zetten, hahaha. Is ook niet geschikt als slagvel. Ikzelf vind ze ook niet zo geschikt als resovel, maar da's dan enkel mijn mening .

Het patroon, ja, ik weet niet hoe dat heet. Laatst viel me op dat Mike Portnoy dat heel veel gebruikt, met name op de eerdere werk van Dream Theater. En dan bedoel ik dus niet die quad fills waar hij met name bekend om staat.
Het is een triplet patroon dat vaak 4 x herhaald wordt, met een 4 kwarts patroon erachteraan om het in een 4/4 maat kwijt te kunnen. Het triplet patroon bestaat dan 3 noten, waarbij tussen de 1e en de 2e een extra slag gemaakt wordt. Dus, dan kom je uit op xxx.x. en dat 4 x achter elkaar, en dan gewoon x.x.x.x. of xxxxxxxx erachteraan, maar het kan op allerlei manieren ingevuld worden. Ook de triplets zelf kan je natuurlijk wisselen met andere patronen. Het lastige is dat je telling niet heel makkelijk doorloopt in een 4/4, dus, echt in muziek toepassen vergt nog wat oefening bij mij. Maar het is wel heel gaaf als die straks wat soepeler gaan lopen, dan kan je op den duur allerlei patronen erin gooien om te verrassen.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-10-2021 15:04 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb trouwens vanochtend de custom assen voor de voetbladen van mijn frankenstein twin ontvangen Dit weekend eens even de boel in elkaar zetten, ik ben benieuwd !


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-10-2021 15:06 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Probeer me er een voorstelling van te maken, maar dat wil niet echt lukken

Heb je geen stuk dream theater youtube video waar hij dat doet ?

Ik oefen deze trouwens (voor wat het waard is )



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-10-2021 15:07 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 8 oktober 2021 15:04 schreef Lampje het volgende:
Ik heb trouwens vanochtend de custom assen voor de voetbladen van mijn frankenstein twin ontvangen Dit weekend eens even de boel in elkaar zetten, ik ben benieuwd !




[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 08-10-2021 15:08]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-10-2021 15:30 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Iemand hier nog geïnteresseerd in een Tama remote hihat HH905RH ?

Zo goed als nieuw (klein beetje stof) alleen thuis gebruikt.



Mag weg voor 350 euro ex verzendkosten


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-10-2021 15:31 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Aanrader: fantastische fan-gemaakte documentaire over het onconventionele drumwerk van Moe Tucker bij The Velvet Underground en een analyse van haar partijen.




Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen