|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
|
|
quote: Vreemd genoeg zijn mijn voeten altijd sneller geweest dan mijn handen, maar tegenwoordig is dat ook niet veel meer hahaha. Komt omdat ik ook al jaren (zeker 10 jaar) geen snelle metal meer speel. Dan verdwijnt die conditie weer. Maar ik vind het wel een mooie uitdaging voor het volgend jaar de boel weer op niveau te krijgen. Dit jaar heb ik dat met gitaar gedaan en dat is uitstekend bevallen. |
|
Kunnen we niet met wat mensen hier een eenmalig ZM nummer in elkaar draaien? Ik doe iets dergelijks ook op MF, hartstikke leuk (althans een zanger deed mee). Maar we hebben hier drummers, gitaristen, mixers/masteraars etc. Lekker opnemen, bestanden uitwisselen en lullen over notches en paradiddles When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Maak maar een topic aan zou ik zeggen, dan zien we het vanzelf of er animo voor is. |
|
quote: Ik voel deze ook wel! "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: Check dat filmpje dat ik eerder postte, de paradiddle lijkt op een triple met een single van de andere hand na de eerste aanslag van de triple. RLrr is 1 slag van rechts met 2 rebounds. Het lijkt bij mij wel te werken om de goede beweging te pakken te krijgen iig. Als de triple er een beetje in zit doe je dan 8e -16e-16e. Ik ben het niet met je eens dat er een double stroke in een paradiddle zit. Ik dacht dat ook en daarom lukte het nou niet om hem echt snel te krijgen. Want die double, dat zijn stiekem 2 rebounds, push - pull. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 09-12-2021 9:52] |
|
quote: Ik speel ook gitaar, dus ik vind dat ik hier antwoord op kan geven. Misschien dat het toepassen van bursts ook opgaat voor het hele snelle werk van de voeten, anders niet, dan wordt het alleen maar sloppy. Als je de double stroke roll gaat "bursten" ga je geheid een pressroll doen en dat is nou juist niet de bedoeling. |
|
Bij ‘Double stroke roll’ moet ik denken aan een durum kebab met alles en veel saus. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: Ben het nog steeds niet met je eens Dat maakt ook niet uit, heb paar jaar geleden al eens een parradiddle filmpje zitten kijken met iemand die het als een triple stroke benaderde en die speelde een behoorlijk snelle paradiddle, dus als het werkt is het goed |
|
quote: Ik zal nog even uitleggen waarom ik het er niet mee eens ben. Misschien klopt het wel niet wat ik zeg want ik ken het drumjargon slecht en mij kun je wat dat aangaat nog alles wijsmaken Ik vind een tripplestroke rrr of lll iets wat je op één onderdeel van een drumstel speelt (dus bv rrr op de snare en lll op een ride) net als een double stroke rr ll. Van de drie in een pa(ra)diddle r rr l ll kun je de eerste slag op een ander onderdeel spelen dan de laatste twee(dus bijvoorbeeld de Pa op de snare en de diddle op een tom want je hebt tijd om je hand te verplaatsen). Maargoed ik lul ook maar wat |
|
quote: Alledrie de bewegingen komen uit 1 armbeweging voort, en daarmee interpreteer ik het als een triple. Die dubbels kan je niet spelen zonder de eerste slag, dus het zijn geen afzonderlijke slagen. Maar de nootafstand maakt het verwarrend, immers een 8e gevolg door 2 16en. Daardoor lijken het afzonderlijke slagen. |
|
quote: Ik geloof je op je woord Dat is inderdaad een manier om 'm te benaderen. Ik benader 'm als een single gevolgd door een double(diddle), maar misschien moet ik die benadering even los laten, wordt vervolgd... |
|
Goh, zo heb ik de paradiddle nooit bekeken, maar het maakt wel logica.... @Fusion, mbt oefenen op click langzaam : dezelfde conversatie hebben we een paar maanden terug ook al gehad. Met precies dezelfde personen, argumenten, en conclusie, hahahaha ! lampje |
|
Dan speel je 'm dus een moehler whip met twee rebounds ? |
|
Het is het kwartje dat voor mij 10 jaar geleden had moeten vallen, ik heb hem al die tijd verkeerd geoefend. Zelfs de jazzdrummer van wie ik een tijd les heb gehad, voor rudiments, heeft het mij verkeerd uitgelegd. Hij kon hem zelf ook niet zo supersnel spelen, omdat hij waarschijnlijk ook RLRrLRLl speelde, en niet RLrrLRll. Maar goed. Het is nog niet te laat! Vandaag is mijn practice pad ook binnen gekomen. Heerlijk om als ik vast zit met werk even een kwartiertje rudiments te oefenen. |
|
Eigenlijk is het zelfs RlrrLrll Overigens vind ik de paradiddle met de didlle in the middle muzikaler klinken RllrLrrl. Maar dat is een oefening op zich. [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 09-12-2021 14:31] |
|
quote: Yes, dat is volgens mij echt de manier om de paradiddle te spelen. Het voelt alsof ik met mijn armen met de vuisten gebald een draaiende beweging maak, een beetje zoals een hond zwemt met zijn voorpoten, if that makes sense. Arm naar voren R - arm terug rr. |
|
quote: Dat klopt, my bad. |
|
quote: Ik lees niet alleen wat je schrijft maar laat het ook doordringen |
|
Paradiddles |
|
Nou, ik ben elke dag braaf aan het studeren en dat gaat best aardig. Zoals verwacht gingen de linkerpols- en onderarm enorm protesteren en dat kwam echt door verkeerde techniek die ik mijzelf ooit aan heb geleerd. In tegenstelling tot vroeger, ik mij echt blind kon staren en zelfs jarenlang op een verkeerde manier kon oefenen, tot ik dusdanig gefrustreerd raakte door gebrek aan voorgang, dat ik er maar weer mee stopte, pak ik het tegenwoordig anders aan. Tot nu toe heeft het mij al enorm geholpen om met links een overdreven slag te maken en de stok in de rebound zo ver als mogelijk terug te laten komen. Dat deed ik kennelijk nooit want ik kneep altijd enorm hard in de stok als ik een aanslag maakte. Dat er nooit een pees kapot is gegaan is echt een wonder.. Verder heb ik er enorm baat bij een single stroke roll met french grip te oefenen. Dat activeert mijn vingers (duh) en geeft nu al veel meer stokgevoel als ik dubbels speel. Sowieso wel een fijne techniek en lijkt me ook te gek voor blasts, die ik eigenlijk altijd met Duitse-Snaack grip heb gespeeld. Het tempo stelt nog niet zo veel voor maar ik heb in een krappe week al ongeveer 15BPM progressie gemaakt, wat voor mij ver boven verwachting is. De truc voor mij is dan toch dat je, ondanks al die filmpjes op internet en welwillende drumdocenten, je heel alert moet zijn op de dingen die je verkeerd doet zodat je de zwakke plekken kunt isoleren. Maar ja dat is wat lastig als je niet weet wat je verkeerd doet, hmm. Anyway. Het gaat met ongeveer 2 keer een kwartiertje per dag eigenlijk al best ok. Ik realiseerde mij ook waarom mijn dubbele bass spel zo hard suckt op het moment, dat heb ik al zeker 10 jaar niet meer (langdurig) gespeeld en geoefend, ha! [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 14-12-2021 21:59] |
|
quote: Ik ken 'm als de Duitse-BongoBongo grip Met als gevolg dat ik de french grip nog steeds niet helemaal zuiver krijg met links (zit nog steeds een beetje German grip in waardoor mijn pols van links naar rechts beweegt in plaats van op en neer) Op het oog valt het nauwelijks op, maar het is hard werken |
|
Het lijkt er op dat ik met links eindelijk nieuwe techniek aan het aanleren ben.. Eindelijk gaat die stramme Duracell-konijn techniek er enigszins uit. Heb nog niet zoveel gevoel als rechts maar het komt wel. Eindelijk haha! |
|
Ik neem altijd om de een of twee maanden een oefen sessie van me op met video, als ik die terugkijk is het altijd extreem pijnlijk confronterend, maar ik zie, en hoor, weleteen waar ik het verpest |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |