IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 01-11-2021 11:44 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Had Tony Laureano altijd wel hoog zitten nav Angelcorpe - The inexorable, tot ik 'm tot twee keer toe live heb gezien met nile waar zijn dubbelbass spel vreselijk haperde, geen idee of ie een offday ha of dat hij ook met materiaal problemen te kampen had.

Hoe dan ook, kwam deze video tegen (geen idee wat ie allemaal zegt maar het ziet er leerzaam uit.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-11-2021 16:19 by Lampje Profiel van Lampje

Ha, ja, cool. Tja, hij legt de fills en de partijen uit, ik vind het wel een tof filmpje eigenlijk!

En Laureano, ik heb Nile behoorlijk vaak gezien met Laureano achter de trommels, was elke keer gewoon supergoed. Maar iedereen heeft wel eens z'n mindere dagen.
Ik heb hem ook een keer zien spelen van heel dichtbij zonder dat ik in de gaten had dat hij het was. ik stond backstage naar hem te kijken. Ik zag echt precies wat hij deed, en het zag er tamelijk vreemd uit. Alsof hij aan het dribbelen was met de stokken en met de pedalen zoals basketballers dat doen met de bal. De slagen gingen dan ook erg zacht.
Naderhand hoorde ik van Aad dat het dus laureano was. Tja, ik herkende hem niet met die corpsepaint, hahaha. Maar ondanks dat z'n slagen maar zacht gaan, vind ik zijn spel toch erg lekker klinken altijd. Bij Nile is hij toen vervangen door Roddy, die gewoon sneller is en harder slaat. Maar toch doet het werk van Laureano me meer, om een of andere reden die ik niet kan benoemen.


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 01-11-2021 16:45 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Pete Hammoura is min of meer vervangen door Roddy, althans Roddy heeft de tweede Nile ingespeeld omdat Hammoura met een blessure zat. De derde Nile is door Laureano ingespeeld en op de vierde Nile vervangen door Kollias (allemaal uit mijn hoofd, maar voor de zekerheid nog maar even gechecked op metal archives )

Laureano deed bij Nile ook dingen goed maar live stoorde me vooral de stukjes als in deze video op bijvoorbeeld 1:31 en 4:13



[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 01-11-2021 16:49]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-11-2021 18:27 by Lampje Profiel van Lampje

Da's best wel niet om aan te horen inderdaad...

En ik ben dus duidelijk helemaal in de war betreffende de line up. Ik vraag me nu zelfs af hoe lang ik dit al door elkaar heb gehaald. Ik had de eerste 4 cd's van Nile ook gewoon in huis nota bene.

?!?!?


lampje


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 01-11-2021 21:40 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw

quote:
Op 1 november 2021 16:45 schreef BongoBongo het volgende:
Pete Hammoura is min of meer vervangen door Roddy, althans Roddy heeft de tweede Nile ingespeeld omdat Hammoura met een blessure zat. De derde Nile is door Laureano ingespeeld en op de vierde Nile vervangen door Kollias (allemaal uit mijn hoofd, maar voor de zekerheid nog maar even gechecked op metal archives )


Ik dacht dat Hammoura de eerste twee platen had ingespeeld. Net eens opgezocht op MA, en Hammoura heeft op Black Seeds inderdaad maar 1 nummer ingespeeld, de rest door Roddy. Dacht eigenlijk altijd dat Roddy enkel live drums had gespeeld bij Nile.

En Laureano heeft inderdaad enkel In Their Darkened Shrines ingespeeld. Voor mij blijft dat toch de beste drummer die Nile heeft gehad.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 02-11-2021 15:48 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 1 november 2021 11:44 schreef BongoBongo het volgende:
Had Tony Laureano altijd wel hoog zitten nav Angelcorpe - The inexorable, tot ik 'm tot twee keer toe live heb gezien met nile waar zijn dubbelbass spel vreselijk haperde, geen idee of ie een offday ha of dat hij ook met materiaal problemen te kampen had.

Hoe dan ook, kwam deze video tegen (geen idee wat ie allemaal zegt maar het ziet er leerzaam uit.



Waarschuwing: Konakol op 7:20


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 02-11-2021 15:51 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 1 november 2021 21:40 schreef Steel Jaw het volgende:
Ik dacht dat Hammoura de eerste twee platen had ingespeeld. Net eens opgezocht op MA, en Hammoura heeft op Black Seeds inderdaad maar 1 nummer ingespeeld, de rest door Roddy. Dacht eigenlijk altijd dat Roddy enkel live drums had gespeeld bij Nile.

En Laureano heeft inderdaad enkel In Their Darkened Shrines ingespeeld. Voor mij blijft dat toch de beste drummer die Nile heeft gehad.


Het staat ook wel lullig vermeld op de cd: Derek Roddy - Additional drums

Hier wat achtergrond info over de drums: https://www.loudersound.com/features/nile-black-seeds-of-vengeance-story-behind-the-album


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 02-11-2021 20:31 by Dypfrys Profiel van Dypfrys


Hij drumt als een klok plus entertainend.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-11-2021 22:36 by Lampje Profiel van Lampje

Solide inderdaad. Ik had trouwens niet meteen door dat het een electronische kit is.

Hij lijkt wel een beetje op mijn electronische kit... Vrijwel zelfde setup, alleen heb ik een paar bekkens meer. En mijn module is inmiddels alweer oud, hoewel ik het huidige vlaggenschip van Roland niet echt veel beter vind dan de TD-20x van mij (ook van Roland dus).
De ATV's heb ik nog niet getest, en dat werd me ook wel echt afgeraden, omdat je dan meteen verkocht zal zijn. Althans, volgens een kennis van mij. Dus ik ga dat dan ook zeker niet uitproberen.




[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 02-11-2021 22:43]


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 03-11-2021 8:58 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 2 november 2021 22:36 schreef Lampje het volgende:
Ik had trouwens niet meteen door dat het een electronische kit is.







Dat Roland logo links en rechts en in het begin gaf het voor mij toch wel een beetje weg


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 03-11-2021 10:25 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Na maanden voor de grap de bassdrumoefening van Marthyn maar weer eens gedaan en wat met deze oefening nog nooit is gelukt is dat ik er nu gelijk goed inzat met 150 bpm met links.

Mijn conclusie: vergeet drumoefeningen van geoefende drummers en vergeet die bpm in het begin dat werkt alleen maar frustrerend. Zal voor iedereen anders werken denk ik, maar ik ben er klaar mee Ik blijf doen wat ik deed en dat is lekker trommelen.



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-11-2021 20:13 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 3 november 2021 8:58 schreef BongoBongo het volgende:
Dat Roland logo links en rechts en in het begin gaf het voor mij toch wel een beetje weg


Hahaha, ja, het logo aan het begin had ik even gemist. Daarna duurt het toch wel een aantal seconden voordat de logo's op de bassdrums opvallen, zodoende.


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-11-2021 11:01 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Vandaag maar eens besloten om met gehoorbescherming te gaan oefenen, merk dat mijn hoofd en oren het allemaal niet meer aankunnen om voortdurend in de herrie te zitten Eigenlijk is het ook zonde om je gehoor te martelen met domweg oefeningen.

Ik ga ervan uit dat de meeste hier dat licht al eerder hebben gezien en nu is eigenlijk mijn vraag: Wat zijn de valkuilen van het spelen met gehoorbescherming ? Of zijn die er niet.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-11-2021 11:06 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Ik vind het eerder indrukwekkend dat je zonder gehoorbescherming speelde. Heel vroeger speelde ik wel eens zonder, maar dan had je na die tijd een piep in je oor waar je 'u' tegen zei. Je gaat er wel wat harder door drummen mogelijk, maar is dat een probleem? Alleen voor de buren mogelijk.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-11-2021 11:19 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Nou ja, indrukwekkend wil ik het niet noemen, ik kon nooit wennen aan het 'blikken' geluid van de bekkens en de bassdrum viel weg. Dat laatste valt nu mee omdat ik met een hogere velspanning speel en er meer attack is.

Speel nu met een oude (kapotte) vic firth koptelefoon en die voeldoet qua demping goed (hoewel mijn 12"tom wel heel erg doorkomt in het middengebied) alleen gaat na verloop van tijd knellen. Ik ga eens kijken voor een beyerdynamic dt 770 M, Heb de pro versie al maar die dempt niet genoeg, de M heeft een demping van 35dB en schijnt voor drums goed te werken.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-11-2021 11:23 by Snaack Profiel van Snaack

Tering, ik kan niet eens zonder gehoorbescherming spelen, het is gewoon te hard. De enige keerzijde voor de mensen die met mij samenspelen is dat ik met bescherming nog fucking harder ga slaan haha.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-11-2021 11:29 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ik sla niet heel hard, omdat ik het volume zo gelijk mogelijk probeer te houden en dan zijn blastbeats een beetje het ijkpunt. Ik speel ook niet met een band, vroeger wel en sloeg ik harder maar kon ik niet drummen

Speelde vroeger met vic firth 'rock' stokken, nu met 7a, dat scheelt ook aanzienlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 04-11-2021 11:31]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-11-2021 11:34 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Als ik zo vrij mag zijn: Met wat voor gehoorbescherming spelen jullie ?

20 jaar terug wel oordoppen laten aanmeten bij de opticien, speciaal voor de oefenruimte, maar die heb ik één keer ingehad omdat dat me niet beviel. die slingeren ook nog ergens rond, zal eens zoeken.


Sater
Usericon van Sater
Posted 04-11-2021 11:38 by Sater Profiel van Sater



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-11-2021 11:43 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

quote:
Op 4 november 2021 11:34 schreef BongoBongo het volgende:
Als ik zo vrij mag zijn: Met wat voor gehoorbescherming spelen jullie ?

20 jaar terug wel oordoppen laten aanmeten bij de opticien, speciaal voor de oefenruimte, maar die heb ik één keer ingehad omdat dat me niet beviel. die slingeren ook nog ergens rond, zal eens zoeken.

Van die 3 euro dingen die ze bij de oefenruimte en concerten uitgeven.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-11-2021 12:10 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 4 november 2021 11:38 schreef Sater het volgende:
Misschien is dit iets voor je: https://www.alpine.nl/gehoorbescherming/musicsafe-earmuff/


Dat lijkt erg op wat ik nu heb, overigens zijn mijn op maat gemaakte doppen ook van Alpine, heb ze net even afgespoeld en ze lijken nog te passen. Dempen overigens beduidend minder dan die hoofdtelefoon, maar er zit dan ook zo'n gekleurd slangetje in die bepaalde frequenties doorlaat, dacht ik.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-11-2021 13:09 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb ook van die goedkope MusicSafe dingen, werkt prima. En InEars voor click/ muziek. Van Shure volgens mij. Die waren wel iets duurder, zo rond de 100e, maar dat kan nog veel gekker natuurlijk.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-11-2021 13:23 by Lampje Profiel van Lampje

In de oefenruimte gebruik ik altijd TDK muziekoordopjes, met de bassdrumtriggers er aan. Ze dempen precies voldoende, en de kicktriggers zet ik dan op een level erbij die goed mixt.
Als ik enkel gehoorbescherming nodig heb, dan gebruik ik ook van die 15 euro alpine setjes, of soortgelijks. Een jaar geleden bij de Action eenzelfde soort oordopjes gekocht van 3M. Maar dan voor een action prijsje, en dus meteen maar 3 of 4 setjes gekocht. Ik raak die dingen nog wel eens kwijt namelijk.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-11-2021 13:25 by Lampje Profiel van Lampje

7a, tering, kan je daarmee spelen ?!? Ik kan dat niet hoor, blijft bij mij geen geluid over, en ze vliegen continu uit mijn handen. En ze hebben weinig rebound. Kan ook komen omdat ik dan misschien niet hard genoeg sla, maar dat lijkt me stug...

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 04-11-2021 13:27]


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-11-2021 13:53 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 4 november 2021 13:25 schreef Lampje het volgende:
7a, tering, kan je daarmee spelen ?!? Ik kan dat niet hoor, blijft bij mij geen geluid over, en ze vliegen continu uit mijn handen. En ze hebben weinig rebound. Kan ook komen omdat ik dan misschien niet hard genoeg sla, maar dat lijkt me stug...


Nee, daar kan ik niet mee spelen, maar of dat aan die stokken ligt ?

Komt eigenlijk meer vanuit het idee dat ik mijn bekkens wil sparen en niet te hard wil slaan. Daarnaast als je 7a gewend bent voelt 2b ineens als een honkbalknuppel, terwijl ik vroeger 7a als satéprikkers ervaarde

Dat gebrek aan rebound ervaar ik als een voordeel omdat ik harder moet werken. Nieuwe rudiments oefen ik overigen met 5a juist om de rebound te voelen.

Ik weet het niet, sommige dingen sluipen er gewoon in


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen