|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Niet alleen de quads maar in combinatie met de six patterns, alleen quads wordt saai. Je moet dat filmpje maar even kijken. |
|
Zoals intro van dit nummer. Daar heb ik het eigenlijk van. Alex Marquez is uitzonderlijk goed op dit album. |
|
quote: Ga ik binnenkort even bekijken |
|
quote: Gekeken, precies wat ik dacht. De portnoy quads. De patronen van zes worden trouwens ook gewoon geschaard onder diezelfde noemer. Een heel duidelijk voorbeeld van de fills die ik bedoel zit op 5:30. [Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 08-10-2021 17:45] lampje |
|
Paul, zijn quad fills het soort fills dat jij me uitgelegd hebt? En geen idee hoe het heet maar ben nu vooral bezig met m'n blasten, 16en met de voet, en 16en op de snare, links doet 1 keer een hihat op de tel, rechts moet dus alles doen. Handen en voeten tegelijk dus, maar alle snare slagen maar met een hand. |
|
quote: Ik dacht dat quad 4 betekende, maar goed zo leer ik nog wat bij Ik hoor wat je bedoelt, ik ben alleen slecht in analyseren van drums op gehoor. Het lijkt een beetje op een swiss army triplet, maar net niet. |
|
Koen, dat klopt ja. Maar in ..... jeetje, hoe heet dat nummer ook alweer ?!?!?..... nou ja, die inderdaad, daar speelde ik de quadfills heel traag. (effe opgezocht : Prometheus Unbound dus). Bongo, klopt hoor, 6 is geen 4, maar je slaat er 4 met de handen, zodoende de verwarring. De quads zijn ook tussen die tripletpartijen te zetten waar ik nou mee bezig ben. Allerlei mogelijkheden ontvouwen zich En pressroll segmentjes ertussen en je bent al helemaal 'de man'! Over de tripletpartijen : ja, je kan ze als swiss triplet spelen met de extra slag erbij. Of inderdaad als een flam ertussen. Ik kan de swiss triplet trouwens niet, ik doe die eigenlijk automatisch andersom : RLL ipv RRL. Ik heb het wel geprobeerd, maar ik krijg er ronduit kramp van in de pols. Maar, misschien toch maar weer eens oefenen. Die tripletfill als Herta kostte ook even tijd, maar lukt uiteindelijk ook, dus.... lampje |
|
quote: Leuke docu Mike. Wat vind jij van Carla Azar ? Ik kon haar drumwerk in de film 'Frank' zeer waarderen. |
|
quote: Gave film en inderdaad ook interessant drumwerk! [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 14-10-2021 16:08] |
|
Teringjantje, afgelopen weekend ingevallen voor een bevriende drummer die zijn poot nogal drastisch heeft gebroken na een dronken incidentje met een springkussen. Op zijn kit, en na een half nummer bedacht ik me dat de kruk nét iets te hoog stond en ik af en toe mijn been raakte. Nouja, niks meer aan doen, pech gehad. Die kruk was op 24 plekken gezekerd en gelocked dus niet effe iets om tijdens de set nog even aan te passen. Ik héb me nu een indrukwekkende knalrode plek op mijn bovenbeen, niet te doen, hehe... Achteraf bekeken dus gewoon een uur lang vol gas op mijn bovenbeen zitten inhakken. Dát ga ik volgende week even helemaal anders doen. Wel lekker hoor, 26" kick, 16" tom en 20" floor. Al is dat vooral qua kick wel héél hard werken. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: En ? 300 bpm ? |
|
quote: Deed dat vroeger ook, maar meer als een soort ondersteuning voor mijn arm, of als een soort houvast. Inmiddels afgeleerd |
|
quote: erg tof. Ik keek ook onlangs de nieuwe VU docu op Apple tv+ maar ik vond bovenstaande wel veel interessanter Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Dank, ik weet weer waarom ik het zo'n zaadband vind. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Die van Todd Haynes? Ik ben daar echt superbenieuwd naar, maar ik kan me voorstellen dat het niet echt een standaard muziekdocu is - zoals zijn Bob Dylan biopic ook geen standaard biografische film was. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: precies, het moet wel strak op het grid! Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Hehe, dit was puur omdat ik nét iets te hoog zat en dus elke keer met mijn knokkels op exact dezelfde plek op mijn bovenbeen sloeg. Awesome. Blauwe plek is nu bijna weg, zaterdag maar eens geen nieuwe maken. Dat qua ondersteuning zag ik Trym overigens laatst doen, ook wel interessante techniek: Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Ja, die bedoel ik. Begrijp me niet verkeerd, ik kijk sowieso graag naar band biopics en deze is gewoon erg goed! De fangemaakte over Moe vond ik interessanter EN bevatte (voor mij althans) onbekende informatie. Haar unieke manier van drummen bv, dat raken ze niet eens aan in de tv+ biopic. [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 21-10-2021 15:33] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Same, toen ik net drumde sloeg ik zo mijn rimshots, en maar stompen op dat been. Echt 100 procent er uit is het nog niet, dat slaan als een lompe boer. Ik oefen ook niet genoeg om dat er uit te krijgen. So be it. |
|
quote: Die laat gewoon zijn onderarm op zijn been rusten |
|
quote:NEe dat is echt de reden niet. HEt is gewoon zaadmuziek. Als ze t strak zouden spelen vond ik het waaarscijnlijk nog slechter When your people matter, menstrual health matters |
|
Yummie Bijkomend voordeel, je hoeft nooit te gaan joggen of fietsen om aan je conditie te werken When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: goed beargumenteerd, boks Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
boks beratna When your people matter, menstrual health matters |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |