IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-03-2021 11:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Yes en ik gaf weer mijn visie op jouw visie


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-03-2021 11:47 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ja maar dat was ongevraagd



Ik ga paradiddles oefenen...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-03-2021 11:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Het spijt me


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-03-2021 12:20 by Lampje Profiel van Lampje

Humor, hahaha.

EZ Mix is trouwens niet zo'n soort plugin, het is eerder een soort van EZ mastering klankkleuring dat je ook op afzonderlijke kanalen of stems kan gebruiken.

Best grappige plugin, maar tegelijkertijd aardig waardeloos. Het brengt je in één klap naar 90% van wat je wilt, maar je kan zelf het effect niet dermate aanpassen dat je op 92% of hoger uitkomt. Nu kom ik met mijn eigen mixkunsten ook niet verder dan 95% hoor, daar niet van, maar toch....

Leuk voor het maken van demo's, maar verder niet. Ik heb er een bundle of 2, misschien 3 van, maar ik gebruik het nooit.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 04-03-2021 12:21]


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-03-2021 12:34 by Lampje Profiel van Lampje

de spraak van Dennis van ACD doet me trouwens denken aan Allo Allo qua accent!


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-03-2021 13:09 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Hij zet het wel extra dik aan ja


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-03-2021 13:12 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Gelukkig weet hij het zelf ook (op 1:01)



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-03-2021 15:01 by Lampje Profiel van Lampje

Ha, ja, ik had ide al gezien inderdaad Ik was op zoek naar wat meer details over de cardan-as van hem, en kwam deze ook tegen.

Maarrrrrrr....... de straps zijn binnen. Ik vond ze afgrijselijk duur voor een paar kevlar strips, maar, ik moet zeggen... Het is wel echt top-notch spul. Er zitten aluminium bevestigingsstukken aan, dat verklaart de prijs, en de kwaliteit is écht heel erg goed.
Ze passen trouwens perfect, helemaal happy mee.

En humor, hij heeft er een 'warranty card' bij zitten, waarop staat dat de card obsolete is, want als er wat mee is dan moet je hem gewoon mailen, ongeacht wanneer je het artikel gekocht hebt, want hij wil altijd gewoon problemen oplossen.

En een chocolade reep erbij met een ACD wikkel, omdat het zijn favoriete chocolade is, en hij vindt dat iedereen deze chocolade moet proberen.

Ik ben fan hoor. Ik ga nu sparen voor die twin-as.

Pedalen spelen trouwens heerlijk, en, net even met de metronooom gecheckt : ja, alle snelheden van week 1 gaan nu een heel stuk beter. Ik denk niet dat het per sé door de straps komt, maar juist door de (katrol) overbrenging, en, icm de longboards van mij.

Ik begin morgen weer opnieuw met de cursus. Linkerpedaal is weliswaar nog niet goed, maar, dat komt dan nog wel zodra ik de lagers binnen heb.


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-03-2021 15:21 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Dat is goed om te horen

Had in een review al gelezen dat de 'build quality, second to none' is. Maar als jij zegt dat de straps en bevestiging al top notch zijn, dan zit dat wel goed denk ik.

Ben benieuwd hoeveel repen chocola ik wel niet krijg voor wat ik heb betaald

Sterkte met de cursus


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-03-2021 16:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Bongo: hier zit een behoorlijk rauw 70s drumgeluid in overigens

https://soundcloud.com/carrousel-de-vie/f-r-o


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-03-2021 17:06 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ja verstopt tussen allerlei andere geluiden

Hoorde volgens mij zelfs een atari voorbij komen


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 05-03-2021 18:09 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

En niet verslappen... (vanaf 2:49)





[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 05-03-2021 18:10]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-03-2021 16:38 by Lampje Profiel van Lampje

Ja, da's echt wel even een tijd oefenen voordat je dat een tijdje vol kan houden !

Ik wordt een beetje gek. Ik heb een Yamaha Stage Custom uit ongeveer 1998, die ziet er ongeveer zwart uit. Maar niet helemaal, het is een beetje diep blauw/paars achtig, beetje afhankelijk van de lichtval.
Een jaar of 5 of 6 terug 2e hands gekocht, met de maten 10,12,14 toms, en 2x 22" bassdrums. Maar ik ben een ouwe zak, dus ik wil veel toms, want da's gaaf, van die van-de-trap-af-donder-fills.
Dus,sindsdien een zoekopdracht openstaan voor een 8" tom van die serie. Een 16" floor erbij gekocht uit een andere Yamaha serie, volgens mij PowerV, is dan ook gewoon zwart, met andere lugs, maar ja, floor, maakt niet veel uit.
En eind vorig jaar kwam er opeens een 8"tom voorbij in de US, in de omschrijving stond zwart. Goed gekeken, en het leek erop dat de kleur hetzelfde was (gewoon plain zwart is ook niet gemaakt in die serie). Dus, gekocht. Was wel erg kostbaar incl verzending en invoerrechten, maar ja, toch een beetje nu-of-nooit.
Spul is netjes aangekomen. De kleur is echter inderdaad gewoon zwart, het lijkt erop dat deze overgespoten is (wel heel netjes gedaan), maar, in de set is het bijna niet te zien dat de kleur wat afwijkt. Dus, blij mee !

Maar nu kom ik gewoon een 13" én een 16" tegen op Ebay engeland.
Wat op zich al wel apart is, er zijn maar heel beperkt 13" toms door Yamaha geproduceerd, laat staan in de 90's serie van Stage Customs, en dan ook nog eens in de juiste kleur !!!! Ik heb mijn 14" nu boven de bassdrum hangen, terwijl ik 13" gewoon gewend ben. 14"is dan toch behoorlijk chunky.
(De kleur heet klaarblijkelijk Sapphire Blue.)

Maar..... de verkoper wilt niet versturen, staat is de advertentie. Nu vind ik het sws wel een beetje een moeilijke keus. Heb ik het nou echt nodig ? Ik ga immers de 14" dan niet meer ophangen, 2 floors vind ik nogal overkill. En, het is ook wallemaal niet gratis natuurlijk...... Maar, misschien die brit toch maar even vragen.....
Vandaar, ik wordt een beetje gek.



lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-03-2021 19:05 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ja, lastig. Ik trap er niet meer in. Heb een jaren 90 Premier Genista gehad uit de tijd dat Yamaha eigenaar was, ook donker blauw/paars bijna zwart (heette bij Premier cobalt blue, saphire blue was lichter van kleur en was beschikbaar voor de veeeeel duurdere Signia serie, kan me zomaar voorstellen dat ze de kleuren voor Yamaha hebben omgewisseld ) Maargoed ik had 1x 22" Bassdrum 10" 12" 13" toms en 16" en 18" floor toms. Op Marktplaats werd er op een gegeven moment een 22" bassdrum en een 6" en 8" tom aangeboden. 250 kilometer heen gereden (en dus ook 250 kilometer terug) Bleek de 6" tom niet origineel( zijn ook nooit in de serie gemaakt) maar wel met originele lugs nagemaakt dus op zich niet zo'n probleem. Alles meegenomen, bleek bij thuiskomst dat ze bij Pemier blijkbaar de Genista bassdrums binnen de jaren 90 hebben aangepast met andere spanklauwen en om die reden de lugs één of twee cm meer naar binnen hebben geplaatst, de tomhouder zat ook op een andere plek. Kleur precies hetzelfde en op het oog ook, maar toch voor mijn gevoel twee verschillende bassdrums. Heb later alles als twee losse sets weten te verkopen omdat de kit hier toch maar stof stond te happen. Maar als ik een uitgebreider set zou willen ging ik op zoek naar iets compleets en zou ik mijn huidige set verkopen. Maar wie ben ik.

Sterkte


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-03-2021 20:11 by Lampje Profiel van Lampje

Ohnee, de toms zijn uit precies dezelfde serie, de seirenummers bevestigen dat ook, maar het is meer dat ja, je kan overal wel geld aan uitgeven, om het maar zo te zeggen. En ja, heb ik het dan werkelijk nodig ? Niet dus. Sterker nog, ik speel op een 4 delig setje net zo makkelijk hoor.


Maar toch, he....


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-03-2021 20:27 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ik zeg eerlijk dat ik ook niet weet wat ik doe als er een bassdrum van mijn huidige setje wordt aangeboden, waarschijnlijk ga ik 'm niet gebruiken maarja misschien is het wel een once in a lifetime opportunity....

keuzes


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-03-2021 21:50 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 6 maart 2021 16:38 schreef Lampje het volgende:
Maar ik ben een ouwe zak, dus ik wil veel toms, want da's gaaf, van die van-de-trap-af-donder-fills.




Is ook gaaf!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-03-2021 0:30 by Lampje Profiel van Lampje

Hahaha, ja !

Ik heb de verkoper toch maar een berichtje gestuurd met de vraag of hij geïnteresseerd is het te versturen als ik iets meer betaal. Onder het mom van 'better safe than sorry'.

Overigens nog een tijdje zitten googlen naar deze serie. Ik lees toch wel heel erg veel dat deze revisie de best klinkende is van de Stage Customs, met name de bassdrum. Nou heb ik uit de bassdrums de juiste klank nog niet uit kunnen halen, maar dat komt nog wel. Andere vellen testen, helaas is dat kostbaar bij bassdrums, en ik heb geen flauw idee wat ik moet gaan uitproberen. Ik heb wel het vermoeden dat ik er geen beschermings-stickers op wil hebben, dus, het vel moet wel stevig zijn. En daarmee valt Evans al snel af, hahaha!

Ik las trouwens ook veel dat er veel eigenaars zijn die zoeken naar bepaalde maten toms, hahaha.

ik dacht trouwens altijd dat deze volledig berkenhout zijn, maar dat is dus niet zo. 1 laag birch, 6 lagen mahogany, en de innerlaag is van Falkata (nooit van gehoord...).
Nou ben ik iets meer fan van maple, maar, de toms klinken met de huidige vellen gewoon helemaal zoals ik het hebben wil. (Coated emperors als slag, en coated ambassador als reso, met een heel klein beetje demping op beide vellen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 07-03-2021 0:31]


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-03-2021 8:16 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Heb even zitten zoeken naar die toms op ebay, de fotos laten wel te wensen over Ik zou eventuele beschadigingen eerst wel willen zien.

Voor hetzelfde geld heb je een ACD driveshaft


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-03-2021 12:02 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 7 maart 2021 8:16 schreef BongoBongo het volgende:

Voor hetzelfde geld heb je een ACD driveshaft


Bijna wel ja. Maar die driveshaft is over een half jaar nog steeds te koop. De 13" tom is mogelijk gewoon éénmalig. Dit is ook de eerste in 6 jaar tijd, dus.....

Maar als de verkoper dat verzenden niet zo ziet zitten, dan laat ik het verder ook maar gewoon rusten.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-03-2021 17:06 by Lampje Profiel van Lampje

Zo. Nou, eindelijk dan opnieuw begonnen aan de cursus van Marthyn.
Ik heb de lagers namelijk vervangen aan de linker kantzijde van het pedaal, en de straps nog even goed aligned met de voetbladen.

De veerspanning en klopperhoek maar even op de gok afgesteld, en hoppa, beginnen.

Ja, nu kom ik het veel beter door. Niet dat ik met links de hele cyclus doorkom hoor, ik moet op een paar momenten toch even een paar seconden laten gaan, maar goed, doel van de oefening is natuurlijk dat je de beweging goed in je spieren krijgt, en daarbij ook de workout zelf.

Daarna even een stukje gewoon gedrumd, 16-en op 200 en 210. Ik vermoed dat ik de veerspanning wel iets hoger kan zetten, maar dat maakt voor nu nog niet direct uit, eerst maar even een paar dagen wennen.

Ik merk trouwens nog steeds dat het rechterpedaal gewoon veel vloeiender loopt dan de linker, maar goed, dat komt later wel.

in ieder geval erg blij met het herontdekken van mijn oude pedaaltjes (Ook al zal er nog wel wat werk in gaan zitten om ze helemaal klaar te maken.)

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 07-03-2021 19:13]


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-03-2021 18:26 by Lampje Profiel van Lampje



lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-03-2021 9:06 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Cool, die houten longboards, lekker warm voor de voetjes als je met sokken speelt


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-03-2021 12:44 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Lampje, toms nog gekocht ?

Vandaag week 8 alweer van de cursus, niet dat ik er wat mee doe maar ik heb de videootjes bekeken.



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 11-03-2021 13:15 by Lampje Profiel van Lampje

Nee, ik heb geen reactie gekregen, maar da's ook prima.

Ik zou trouwens alleen de 13" gekocht hebben, de floor is gewoon te kostbaar ivm verzending, en tja, ik heb een floor, ook al die van een hele andere serie. Maar die valt toch een stuk minder op in de kit, en bovendien zie ik een floortom toch ook wel als een ander onderdeel, ik stem en demp die anders dan racktoms.


lampje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen