IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-05-2021 22:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ligt t nou aan mij of zijn die snelle dubbele bass stukjes van die John best onstrak en zweverig? Omdat t zo snel is hoor je t minder goed, maar ik zou wel eens de wav willen bekijken in Cubase. Van George klinken de snelle dubbele bass stukken veel strakker.

Of praat ik poep?


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 26-05-2021 22:50 by Lampje Profiel van Lampje


Heel Toe techniek is een andere techniek dan swivel, en daardoor heb je gewoon dat je wat minder controle hebt, en ook minder power. Dat komt omdat je 2 verschillende slagen doet

Kollias is een fantastische drummer, maar in zijn stokkenwerk hoor je toch ook dat het wat zweeft, en dat hij soms moeite heeft de maat in tijd te halen. Ze noemen dat groove, maar, ik denk dat jij het gewoon zal zien als imperfectie.

Fusion, no hard feelings hoor, maar, wil je nou werkelijk een drummer horen die klinkt als een drumcomputer ? Want dan kan je beter gewoon luisteren naar een drumcomputer. Of inderdaad naar die gast van Obscura. Knap gedrumd, en zo verschrikkelijk saai om naar te luisteren, vind ik dan.



lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-05-2021 8:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nee hoor dat wil ik niet, vooral niet bij fills of breaks en sommige grooves. Vooral bij stokkenwerk niet altijd (maar de hihat en snare ajb wel strak op de tel). Maar bij dubbele baspartijen moet t voor mij persoonlijk wel in de buurt komen. Zelfs als t strak klinkt, ik heb wel eens midi en of wavs van drumpartijen gehoord die strak klinken en dan zie je toch speling in de wav of midi. Gelukkig maar, maar bij die 2e drummer hierboven viel t me echt op als storend. Ik denk dat er een bepaalde marge is waarin t wel oké is of zelfs niet hoorbaar, maar hij zit daar voor mij persoonlijk buiten.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-05-2021 8:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Overigens ik luster qua drummers bijna alleen maar fusion drummers en die doen niet veel aan dit soort krachtpatserij, zeker niet zo continu. Maar als je t dan doet dan graag strak , zoals bijv de drummer van Obscura idd haha. Maar nogmaals ik heb alleen die behoefte bij dubbele baspartijen. Fills enzo mogen best lekker zweven


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 27-05-2021 8:36 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 26 mei 2021 21:26 schreef F.Jacobse het volgende:
Monty python? Qua ping? Ting nog steeds geen idee.







Dat van die magnetron is nog niet zo'n gek idee, lekker wat sateetjes opwarmen terwijl je zit te drummen en dan de *ping* precies in een break laten vallen.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 27-05-2021 8:42 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 26 mei 2021 22:20 schreef Lampje het volgende:
Hahaha, ja!

George Kollias is eigenlijk te extreem met zijn bewegingen, hij heeft er een tijd terug ook serieuze knieklachten aan over gehouden, vertelde hij in een clinic. Hij raadt dan ook aan niet te veel met de voeten naar buiten te gaan bij de swivel.

John Longstreth, wat een baas. Hij doet geen dingen waar ik echt helemaal van achterover sla qua creativiteit, maar die gast z'n stokkentechniek is echt bijzonder goed ontwikkeld. En idd, heel toe doet hij heel erg goed. Heeft hij ook lang op geoefend vertelde hij in een marthyn masterclass. ACD pedalen trouwens Bongo!

Ohja! nog even terugkomend op de DW twin-as... Ik heb hem op mijn frankenstei twin gezet, en....mijn god.... links is nu vrijwel gelijk aan rechts qua overbrenging, niet te geloven ! het pedaal gaat me nu iets te snel, ik zal de veren maar wat aanspannen denk ik.
Het aanpassen van de koppelingen was trouwens in 5 minuten gepiept. Gewoon de vierkante gaten opgeboord met een stappenboor totdat ik aan de juiste diameter zat voor de ronde assen van mijn twin .
Nu nog de scharnieren van de voetbladen, en een verstelbare hoopclamp uitdenken en laten maken, en dan is'tie kloar!


Ja en Meinl bekkens heb ik ook al, maar het lukt me nog steeds niet om hetzelfde als John Longstreth te spelen

Wat moet ik nog meer kopen om zo goed te worden


Ben benieuwd naar je pedaal als ie af is


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-06-2021 21:35 by Lampje Profiel van Lampje

Zo,

afgelopen vrijdag moest ik weer eens optreden... dat was toch wel enigszins onverwacht.

Ik had de drumkit setup een tijdje terug dus omgezet, maar ik had de nummers van Grindpad er nog niet mee geoefend, dus, dat was tamelijk onwennig. Vrij snel de linker hihat dus weer een stuk omhoog geplaatst omdat ik toch echt automatisch naar links ga als ik een thrashbeat op de hats speel, hahaha! En rechts het probleem dat ik de 2e hat soms als bekken wil aanspelen. niet echt een fout ofzo, maar ik raakte er wel van van de wijs.

Maarrrrr.... ik merkte toch wel echt dat ik voordeel haalde uit de bassdrumtechnieken van dhr Marthyn. Ik moest wel vlak voor het optreden de enkels even losgooien, maar tijdens het optreden merkte ik wel dat ik langer, soepeler, en strakker snel dubbel bass kon. Ik had niet de indruk dat ik er ook sneller mee kon, maar, ja goed, 16-en in 230 bpm blijven toch echt 16-en in 230.

Ik kwam trouwens vorige week nog tot een conclusie. Ik gebruik de Axis pedalen nog steeds omdat ik voor mijn pedaalbrouwsel nog steeds scharnieren moet laten maken, maar, doordat bij de axis de masterklopper op het midden van het vel bespeeelt, en dus de slaveklopper een stuk ernaast zit, dat dat mede oorzaak is van minder goed bespelen. Ten eerste raak je wat power kwijt (getest dmv met de rechtervoet het linkerpedaal te trappen, en dat te vergelijken met de rechter), én ten tweede dat de rebound anders is. Immers, strakkere velspanning + kortere rebound = meer kans op stuiteren en ook minder backthrow van de klopper, waardoor je dus links je voet iets meer moet optillen na een trap.
Ik overweeg bij het masterpedaal een clamp te maken die verstelbaar is zodat de master- en slave klopper even ver uit het midden staan. Dat kan ik vrij makkelijk zelf maken zonder dat ik een draaibank/zetbank/dergelijke nodig heb

Daarentegen heb ik afgelopen vrijdag voor het eerst in jaren weer eens mijn complete drumkit meegenomen naar een optreden. Het past in de auto, dus, ik denk dat ik dat vaker ga doen, en dan kan ik dus ook gewoon voortaan weer 2 bassdrums gebruiken. En het is toch wel heel erg fijn om je eigen kit te gebruiken....


[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 14-06-2021 21:37]


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 15-06-2021 19:45 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 14 juni 2021 21:35 schreef Lampje het volgende:
Zo,

afgelopen vrijdag moest ik weer eens optreden... dat was toch wel enigszins onverwacht.

Ik had de drumkit setup een tijdje terug dus omgezet, maar ik had de nummers van Grindpad er nog niet mee geoefend, dus, dat was tamelijk onwennig. Vrij snel de linker hihat dus weer een stuk omhoog geplaatst omdat ik toch echt automatisch naar links ga als ik een thrashbeat op de hats speel, hahaha! En rechts het probleem dat ik de 2e hat soms als bekken wil aanspelen. niet echt een fout ofzo, maar ik raakte er wel van van de wijs.

Maarrrrr.... ik merkte toch wel echt dat ik voordeel haalde uit de bassdrumtechnieken van dhr Marthyn. Ik moest wel vlak voor het optreden de enkels even losgooien, maar tijdens het optreden merkte ik wel dat ik langer, soepeler, en strakker snel dubbel bass kon. Ik had niet de indruk dat ik er ook sneller mee kon, maar, ja goed, 16-en in 230 bpm blijven toch echt 16-en in 230.

Ik kwam trouwens vorige week nog tot een conclusie. Ik gebruik de Axis pedalen nog steeds omdat ik voor mijn pedaalbrouwsel nog steeds scharnieren moet laten maken, maar, doordat bij de axis de masterklopper op het midden van het vel bespeeelt, en dus de slaveklopper een stuk ernaast zit, dat dat mede oorzaak is van minder goed bespelen. Ten eerste raak je wat power kwijt (getest dmv met de rechtervoet het linkerpedaal te trappen, en dat te vergelijken met de rechter), én ten tweede dat de rebound anders is. Immers, strakkere velspanning + kortere rebound = meer kans op stuiteren en ook minder backthrow van de klopper, waardoor je dus links je voet iets meer moet optillen na een trap.
Ik overweeg bij het masterpedaal een clamp te maken die verstelbaar is zodat de master- en slave klopper even ver uit het midden staan. Dat kan ik vrij makkelijk zelf maken zonder dat ik een draaibank/zetbank/dergelijke nodig heb

Daarentegen heb ik afgelopen vrijdag voor het eerst in jaren weer eens mijn complete drumkit meegenomen naar een optreden. Het past in de auto, dus, ik denk dat ik dat vaker ga doen, en dan kan ik dus ook gewoon voortaan weer 2 bassdrums gebruiken. En het is toch wel heel erg fijn om je eigen kit te gebruiken....



Verbaast me dat die axis pedalen niet in het midden zitten.

Bij mijn eerste dubbelpedaal zat de slave klopper niet alleen niet in het midden maar stond ook nog eens in een andere hoek tov de master klopper. Weet het merk niet meer.

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 15-06-2021 19:47]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-07-2021 15:19 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

400 bpm here I come



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-07-2021 23:22 by Lampje Profiel van Lampje

JAAAAA ! Dát wil ik. Is er ook eentje voor de polsen beschikbaar ?



Grappig trouwens, ik zag net een filmpje op YT met een gear runthrough met Joey Jordison. hij vertelt dat hij nu al een tijd is uitgekomen op clear emperors op de toms als slag, en ambassador als resovel.....
Dus ik ben niet de enige die ambassadors als reso gebruikt!


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 23-07-2021 13:51 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 22 juli 2021 23:22 schreef Lampje het volgende:
JAAAAA ! Dát wil ik. Is er ook eentje voor de polsen beschikbaar ?





Deze ?



Weet alleen niet of je de snelheid kunt verhogen


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-07-2021 20:17 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 15-08-2021 12:31 by Lampje Profiel van Lampje



lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 07-09-2021 22:47 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Na ruim 2 jaar praktisch alleen maar unplugged te hebben gerepeteerd en gespeeld vanavond weer eens vol gas gegaan met de band. De tering, auw. Dát viel even tegen zeg, een uur lang nonstop knallen na al die tijd… Maar eens wat vaker doen en dat weer wat opbouwen, de eerste ‘harde’ show ga ik nu hartstikke dood


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2021 9:19 by Snaack Profiel van Snaack

Ja? Hoe komt dat dan, conditioneel of vorm?

Ik speel sinds kort weer in een band. Ik heb gisteren 3 uur lang vol gas gerost en dat ging eigenlijk moeiteloos.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 08-09-2021 9:38 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 8 september 2021 9:19 schreef Snaack het volgende:
Ja? Hoe komt dat dan, conditioneel of vorm?

Ik speel sinds kort weer in een band. Ik heb gisteren 3 uur lang vol gas gerost en dat ging eigenlijk moeiteloos.


Mjah, hebben echt -tig shows (en bijbehorende repetities) voor onze Unplugged-set gedaan en denk toch een bepaalde conditionering. Heel zachtjes slaan, stickbundles, aaien, in het begin extreem lastig voor een houthakker maar na een tijdje wende dat. Nu is terugschakelen denk ik gewoon even een dingetje. Al heb ik sowieso de conditie van een visstick.

Nieuwe band ja? Watdanwatdanwatdan?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2021 11:33 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 september 2021 9:38 schreef Ethereal het volgende:
Mjah, hebben echt -tig shows (en bijbehorende repetities) voor onze Unplugged-set gedaan en denk toch een bepaalde conditionering. Heel zachtjes slaan, stickbundles, aaien, in het begin extreem lastig voor een houthakker maar na een tijdje wende dat. Nu is terugschakelen denk ik gewoon even een dingetje.


Dat snap ik wel. Geen last van gelukkig, ik ben hard hitter, ook thuis.

quote:
Al heb ik sowieso de conditie van een visstick.


Ha dat helpt niet nee. Ook geen last van gelukkig, maar ik sport dan ook veel.

quote:
Nieuwe band ja? Watdanwatdanwatdan?


Een concept band met een horror thema. We spelen nu vooral covers, veel numetal shit. Slipknot, SOAD, Korn en dergelijke.

Vroeger had ik er echt een teringhekel aan maar nu vind ik het leuk om te spelen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-09-2021 14:12 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 8 september 2021 11:33 schreef Snaack het volgende:
Een concept band met een horror thema. We spelen nu vooral covers, veel numetal shit. Slipknot, SOAD, Korn en dergelijke.

Vroeger had ik er echt een teringhekel aan maar nu vind ik het leuk om te spelen.


Wacht, had jij laatst niet in een ander topic een semi-rant over nu-metal?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2021 14:37 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 september 2021 14:12 schreef Negatieveling het volgende:
Wacht, had jij laatst niet in een ander topic een semi-rant over nu-metal?


Scherp ouwe. Klopt, over Limp Bizkit. Als 17 jarige "stoere deathmetalgast" vond ik nu-metal iets voor pubers van 15 natuurlijk.

Ik ben sommige bands later wel gaan waarderen, zoals SOAD en Korn.

En sja. In elke band moet je concessies doen. Alleen als ik met mijzelf zou spelen, eh, eenmansband zou zijn kan ik altijd alleen dat spelen wat ik tof vind.

In zekere zin ben ik nu dus wel een beetje gay-for-pay geworden. Alhoewel de pay best tegenvalt.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-09-2021 15:28 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 8 september 2021 14:37 schreef Snaack het volgende:
Scherp ouwe. Klopt, over Limp Bizkit. Als 17 jarige "stoere deathmetalgast" vond ik nu-metal iets voor pubers van 15 natuurlijk.

Ik ben sommige bands later wel gaan waarderen, zoals SOAD en Korn.

En sja. In elke band moet je concessies doen. Alleen als ik met mijzelf zou spelen, eh, eenmansband zou zijn kan ik altijd alleen dat spelen wat ik tof vind.

In zekere zin ben ik nu dus wel een beetje gay-for-pay geworden. Alhoewel de pay best tegenvalt.


I'm not gay or anything, but $20 is $20...



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-09-2021 16:08 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ja hoor, ontken maar. Uiteindelijk is iedereen en alles nu-metal


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-09-2021 16:10 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

behalve ik, ik ben toen-metal.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2021 16:24 by Snaack Profiel van Snaack

Geen gerel, iedereen metal!


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-09-2021 16:25 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 8 september 2021 16:10 schreef F.Jacobse het volgende:
behalve ik, ik ben toen-metal.





Juist.

Toen-metal nog metal was


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 23-09-2021 10:14 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Naar aanleiding van het bands waar je niet naar luistert maar daarna weer wel topic kwam ik op het volgende:

Talentvolle drummers waar nooit meer iets van is vernomen.

Rob Proctor - Assück https://www.youtube.com/watch?v=zYypmN7RDKM

Wayne Hartsell - Morbid Angel https://www.youtube.com/watch?v=ucaghpMwvfA

Wie kent er meer ?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen