|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ja waarom hoor ik niets meer van Bobby Jarzombek? Idd broertje van. Super drummer. Doet ie nog wel wat? https://www.youtube.com/c/BobbyJarzombekTV/videos When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: ehm... https://www.metal-archives.com/artists/Bobby_Jarzombek/43 |
|
Jonas Åkerlund one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ole Öhman "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Bill Andrews - Massacre bijna vergeten |
|
Fredrik Andersson one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Chris Hakius (Sleep, OM) |
|
quote: Verdorie ja. Kom terug Fredrik. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Franco Sesa (speelde op Monotheist van Celtic Frost) Rob Smits (Kong) Lars Szöke (Hypocrisy) Vox Clamatis in Deserto |
|
quote: Ik heb daadwerkelijk een keer aan Stephan gevraagd hoe of wat, omdat ik Remo ook echt een geweldige drummer vond. Maar helaas, ik zou het antwoord niet meer weten. Sorry. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Ja, de Sempiternal Deathreign plaat heeft ie ook prima gedaan, ik weet het ook niet. |
|
Nog niet lang van de radar maar toch: Dave Culross |
|
Tune-bot gekocht, gaat een wereld voor me open |
|
Die heb ik ook, fantastisch apparaat! Gebruik je de app er ook bij die tunings uitrekent? https://tune-bot.com/tuning-calculator/ |
|
Ja, werkt perfect. Alles klink ineens muzikaal zelfs met de fabrieksvellen op mijn toms. Kan nu veel meer experimenteren in heel veel minder tijd |
|
Dat moet ik eigenlijk anders zeggen: Ik durf nu te experimenteren want kan altijd terug naar de oude stemming binnen no time. |
|
Ik wist ook niet dat je met verschillende stemmingen van je boven en ondervel dezelfde grondtoon behoud, ergens logisch als je erover nadenkt, maar dat had ik nog niet gedaan Voor de meelezers: Je wilt bijvoorbeeld je 13" tom in G stemmen dat is dus 98Hz (G2) Voor lage resonantie stem je je slagvel 130Hz en resonantievel 218Hz en dat maakt samen 98Hz Medium resonantie 147Hz en 193Hz = 98Hz High resonantie 163Hz en 174Hz = 98Hz Max resonantie 169Hz en 169Hz = 98Hz |
|
interessant. Ik heb ooit een Tama Tension Watch gekocht, eigenlijk voornamelijk uit benieuwdheid. Maar ik vind het erg fijn. Zo modern als de tunebot is het niet, maar ideaal om je toms te kunnen stemmen in een luide omgeving. Zoals bij optredens. En het werkt niet op batterijen, ook erg fijn. Maar qua experimenteren met stemmingen heeft het geen meerwaarde. Ik heb gewoon moeten kijken wat ik het beste vond klinken, en heb de waarde opgemeten en ook gewoon opgeschreven op de vellen met een marker lampje |
|
Wat voor formule zit er eigenlijk achter die frequentieberekening? lampje |
|
quote: Dat had je inderdaad al eens verteld ivm het opnemen met microfoons onder de toms ipv erboven. Naar aanleiding van dat verhaal heb ik de tune-bot aangeschaft Dikke aanrader trouwens. |
|
quote: Intervallen: perfect fourth, perfect fifth en major third https://tune-bot.com/tuning-guide/ |
|
Naar aanleiding van de tune-bot aan jullie de vraag: Hoe hoog stem jij je snare ? Ik stem 'm (volgens de tune-bot lijst) in 3A#, dat is in hun lijst de hoogste stemming. Ben begonnen met 3G# maar dat vind ik vreemd genoeg al te laag en dan geeft de lijst nog lagere stemmingen weer. Misschien doe ik iets niet goed, dat kan ook |
|
Ik stem m'n snare zo strak als ik 'm kan krijgen. Klinkt lekker fel en stuitert fijn. 3 weken geleden m'n nieuwe snare binnen gekregen, hout, en houten hoops. Wou ik al jaren en klinkt echt waanzinnig. Evans hybrid vel erop gegooid, en ik zit serieus te overwegen om er nog een te kopen om live mee te nemen. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |