|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Vind je het geil als ik nu "ja" zeg? |
|
quote: Nou inderdaad. Ik ben wel jaloers op de kids van nu die een instrument willen leren bespelen. Ik heb net de gitaar uit de wilgen gevist en ben weer hard aan het studeren. Sjonge, wat is er tegenwoordig een goed lesmateriaal beschikbaar zeg! Maar goed. De discipline om hard te studeren moet je nog steeds zelf op zien te brengen quote: + veel In mijn vorige huis had ik benedenburen en lag de kamer waar mijn e-kit staat precies boven de slaapkamer van mijn buurmeisje. Kortom. Na 20:00 kon ik echt niet meer spelen. Zelfs zonder voetenwerk dreunde het nog door. Een vriend van me heeft dat probleem overigens vrij effectief opgelost door een platform te maken waar de kit op staat met een stalen hoekprofiel aan de onderkant. Het geheel zweeft op tennisballen (die dankzij het hoekprofiel dus niet wegrollen) Hij is daar erg tevreden over. Misschien is dat iets voor jou Paul? In mijn huidige woning heb ik geen benedenburen dus ik kan hier 24/ 7 los op mijn e-kit. Daarnaast heb ik op een half uurtje rijden een eigen oefenruimte waar mijn akoestische kit speelklaar staat opgesteld. quote: Ha, zoveel respect voor jouw bescheidenheid Paul. Daar kan deze Rotterdammert met grote muil nog wat van opsteken. Sure, je bent geen Rudinger of Diepold maar die gasten hebben echt zeldzaam veel talent en discipline. Je bent zeker geen amateur! Ik sluit mij bij Wim aan, laten we het maar op Paul Lombardo houden dan quote: LOL. Ok maar dat verklaart alles. Het is ook wel relaxt om op zo'n manier bij een bandje te drummen. Geen gezeik over invloed op het creatieve proces en zo. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 17-03-2021 9:00] |
|
quote:Och hemeltje Snaack is weer geagiteerd en spreekt ook nog eens voor iedereen hier. Nou komt er weer een hele scherpe reply van jou terug enzo. Dag Snaack. When your people matter, menstrual health matters |
|
Misschien ben ik old school of zo, maar wat is er nou weer mis met Lombardo |
|
quote: Roland lag altijd al mijlen voor op de concurrentie. Eind jaren 90 eens voor de grap wat opgenomen met de td-5 en dat in een studio laten horen, die vroegen hoe ik de bekkens had opgenomen, die kwamen ook uit de module Rustig aan met de uitleg |
|
quote:Niets toch? Het is niet mijn smaak drummer overigens, hoewel ik m live met Patton in Fantomas wel meer te pruimen vond. Hij is meer van de rauwe energie dan de precisie, moet je van houden. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Precies, muziek moet leven |
|
Swingen achter die kit |
|
Ook toevallig |
|
Ik vind die filmpjes van die Yugev (?) vet, waarin hij polymetrische en/of polyritmische nummers (Meshuggah, Gojira etc) analyseert vanuit een drummersperspectief When your people matter, menstrual health matters |
|
Yogev When your people matter, menstrual health matters |
|
Krijg nou de rambam hij is gewoon de drummer van t Berklee Indian Ensemble dat wist ik even niet When your people matter, menstrual health matters |
|
Yogev kan er zelf ook wat van, ja. Ik was vooral erg onder de indruk van deze Venetian Snares-cover: |
|
Meesterlijk. Ik luisterde al naar d&b toen t nog jungle was en daar doet me dit aan denken. Lekkere sound ook. Direct When your people matter, menstrual health matters |
|
Heren (neem ik aan): dank voor de input, dat geeft wat richting aan mijn (laffe) zoektocht. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Week 9 alweer van de cursus en tevens de laatste week. Ongelooflijk wat je in 9 weken kan bereiken Ik heb iniedergeval alle video's gezien. Verder zijn mij een aantal dingen duidelijk geworden. Eerst die midtempos onder controle (de progressie gaat langzamer dan ik dacht ) En verder voel ik geen enkele drang om ooit sneller dan 230/240 te spelen alles boven deze snelheid klinkt in mijn oren als een cd die blijft hangen, maar ieder zijn ding Ik zou wel eens willen weten of Martin echt studenten heeft gehad die in 9 weken het einddoel hebben gehaald. |
|
Vermoedelijk is ook bij drummen de key om t eerste langzaam en dan mis tempo en dan pas snel te doen. Ondanks dat je bij verschillende tempi tóch vaak je techniek aanpast, bouw je dan wel spiergeheugen op, en uithoudingsvermogen. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Nee, midtempo is een raar fenomeen. Dat heeft waarschijnlijk ook met balans te maken. [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 18-03-2021 10:12] |
|
Klopt, bij mij gaat dat dus precies andersom. Daarom heeft het nut om de tragere double bass met flatfoot techniek, of met full leg motion te spelen. Ik moet juist de enkeltechniek oefenen om sneller te kunnen. Midtempo is geen enkel probleem voor mij. lampje |
|
Nou ik merk ook wel degelijk verschil tussen midtempo gitaar en snel. Andere techniek Maar merk toch ook wel dat midtempo ondanks de iets andere techniek een soort basis legt voor de snellere stukken. When your people matter, menstrual health matters |
|
Je speelt toch geen gitaar met je benen Kijk deze nog maar even terug. |
|
quote: Of in mijn geval heel down Dat lukt me vreemd genoeg wel. Maar ik wil die eneltechniek onder controle krijgen Het vordert langzaam |
|
Dan heb je precies daar het probleem! Bij heel-down speel je enkel uit de enkels. Probeer eens de hoek in de enkels strak te houden, en doe de beweging eens door uit je heupen te spelen. Je onderbeen hoort dus op een neer te gaan, zo min mogelijk beweging uit je enkels. Dat legt Martin ook zo uit in week 1. Langzaam gebruik je flatfoot (wat dus echt niet heel-down is), en snel vanuit de enkels (heel-down is dus ook de beweging vanuit de enkels). Nu ben ik van mening dat de flatfoot techniek beter werkt als je de bal van je voet iets meer naar beneden zet, zodat je hak niet per ongeluk op het pedaal komt. Dat geeft mij in ieder geval een betere controle. Ik heb mijn voeten in een ongeveer 100 graden hoek t.o.v. mijn onderbenen. De reden is omdat ik dan automatisch een beetje een schokdempender heb, dat geeft betere precisie in het spelen (maar, dat is omdat ik dat gewend ben). Daar moet ik dan dus ook wel bij zeggen dat harder trap dan nodig is. [Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 18-03-2021 10:52] lampje |
|
Ja, dat klopt dat hij dat uitlegt om vervolgens zelf alles met alleen de enkeltechniek te laten zien en de student de keuze laat tussen enkel of flatfoot. Maar msschien moet ik jouw advies volgen en me op de flatfoot techniek focussen. Mijn probleem is overigens alleen links. het gekke is dat ik op, laten we zeggen 160 bpm de enkeltechniek kan uitvoeren met links, maar als mijn hersenen zeggen nu iets langzamer, dan blijft mijn voet lekker op 160 door trappen [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 18-03-2021 10:54] |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |