IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 27-03-2022 10:40 by Lampje Profiel van Lampje

Mick Harris is overduidelijk zo'n drummer die live meer uit de verf komt dan in de studio. Echt zo'n uitspatting van adrenaline. Daar houd ik wel van.



lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 27-03-2022 14:11 by Lampje Profiel van Lampje

Het lijkt er op dat ik nu voor mijn drumkit eindelijk de 13" tom en 16x16" staande floor binnen kan halen. Zit ook de houten snare van deze serie bij (Ik heb de stalen variant), en als bonus een bassdrum en en 12"tom. Met andere woorden, dus een complete 5 delige kit erbij.

Dan heb ik nu dus 3 bassdrums, hahahaha! Maar even zien wat ik daarmee aan moet vangen, de extra bassdrum en 12"tom zal wel de verkoop in gaan.
Maar eerst maar eens de set ophalen, kijken wat de staat is. Zal wel goed zijn, zijn immers zeer degelijke kits.


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 27-03-2022 15:04 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 27 maart 2022 14:11 schreef Lampje het volgende:
Het lijkt er op dat ik nu voor mijn drumkit eindelijk de 13" tom en 16x16" staande floor binnen kan halen. Zit ook de houten snare van deze serie bij (Ik heb de stalen variant), en als bonus een bassdrum en en 12"tom. Met andere woorden, dus een complete 5 delige kit erbij.

Dan heb ik nu dus 3 bassdrums, hahahaha! Maar even zien wat ik daarmee aan moet vangen, de extra bassdrum en 12"tom zal wel de verkoop in gaan.
Maar eerst maar eens de set ophalen, kijken wat de staat is. Zal wel goed zijn, zijn immers zeer degelijke kits.


Nice

Weet niet wat zo'n bassdrum nog oplevert en of je er ruimte voor hebt. Ik zou 'm zelf gebruiken als testkick om andere vellen of zo te testen of 'm inkorten tot 14" bassdrum, gewoon omdat het kan


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 27-03-2022 20:15 by Lampje Profiel van Lampje

Een bassdrum zal niet zo'n enorm probleem zijn om te verkopen, een 12" tom is een heel ander verhaal, die zitten op elke variatie van deze set.

Maar eerst maar eens zien of de deal doorgaat...


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-03-2022 20:26 by Lampje Profiel van Lampje

Welja,

In de advertentie zei dhr zwart. Maar, hij was verbaasd, nu hij eens goed keek met een lamp erop, was hij toch blauw (hij heeft hem nieuw gekocht in 2001).
Dus, mooi, mijn kit is dus sapphire blue, da's zwart met een diepe blauw/paarsige tint erdoorheen. Dus, dan is het de juiste kleur.

erheen gereden (2,5 uur over de heenreis gedaan, 1,5 uur over de terugreis). Eindelijk aangekomen daar, blijkt de kit gewoon overduidelijk blauw te zijn, niks zwart aan. meneer is duidelijk kleurendoof.....

Dus, weer naar huis gereden zonder de kit. Beetje zonde van de tijd en de kilometers.
Scheelt wel weer wat spaargeld, dat dan weer wel!


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 30-03-2022 9:01 by BongoBongo Profiel van BongoBongo



De wondere wereld van internet verkopers.

Zelf ook eens een eind gereden voor een bascab. Echt zo goed als nieuw, weet je het zeker ? Ja helemaal goed.

Of z'n hond had er tegenaan lopen zeiken of er was bier overheen gegaan. Ik blijf dan toch vriendelijk, gek eigenlijk.

DVD box opgehaald. Zitten alle dvd's erin ? Ja nagekeken alles zit erin......

Boss pedaal zgan. Ja maar hij is beschadigd en er ontbreken onderdelen. Ja dan zie jij dat anders


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-03-2022 9:36 by Snaack Profiel van Snaack

Sorry Paul maar

Ook ontelbaar veel bijzondere ervaringen hier natuurlijk. Vrij recent dacht ik nog dat iemand een oude brommer van me had gestolen toen diegene daar een proefrit mee was maken. Hij is namelijk 5 kwartier weggebleven.

Hij bleek uiteindelijk de weg kwijtgeraakt te zijn. We hadden ook geen nummers uitgewisseld dus dat was handig. Hij heeft de brommer wel gekocht!


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 30-03-2022 9:59 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Of je wisselt wel nummers uit en nemen ze niet op terwijl ze hun huisnummer omgekeerd naar je hebben gemailed en je dus bij het verkeerde adres staat aan te bellen.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 30-03-2022 10:01 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 30 maart 2022 9:36 schreef Snaack het volgende:


Ook ontelbaar veel bijzondere ervaringen hier natuurlijk. Vrij recent dacht ik nog dat iemand een oude brommer van me had gestolen toen diegene daar een proefrit mee was maken. Hij is namelijk 5 kwartier weggebleven.




Voelde jij je even beroerd


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-03-2022 10:11 by Snaack Profiel van Snaack

Haha zeker, ik dacht echt "wtf ben ik nou echt zo naïef en heb ik die brommer echt zo meegegeven???"


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 30-03-2022 16:53 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb eigenlijk weinig slechte ervaringen met het kopen op Marktplaats. Met verkopen is een wat anders verhaal, hoewel dat meestal ook prima gaat.

In het geval van de kit, ach, ik lig er niet wakker van hoor. Ik heb het ook niet echt nodig ofzo.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-04-2022 11:59 by Lampje Profiel van Lampje

Paar weken terug een snare gekocht via marktplaats. Yamaha Stage Custom steel. Had ik al, maar deze is opgewaardeerd met diecast hoops, betere vellen, en een grote snarenmat (32 strands), en een modelletje later, de ketel is iets anders. Maar man, man, man, wát een groot verschil zeg, tering. Met name de diecast hoops maken het van een middenklasse in één klap een topsnaredrum, ongelooflijk.



[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 17-04-2022 12:00]


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-05-2022 15:33 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Toch fijn, mail ik Hoshino (importeur Tama) of ik ook losse sluitingen voor de koffer van mijn Tama Speed Cobra Twin kan kopen aangezien er eentje afbrak, kreeg ik binnen het uur bericht met de vraag om mijn adres, hij zou er meteen (en zonder kosten) eentje opsturen. Keurig


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-05-2022 22:01 by Lampje Profiel van Lampje

Da's fijn, zulke service!
En eerlijk gezegd verbaast het me niet eens van Tama.


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 04-05-2022 8:47 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 3 mei 2022 22:01 schreef Lampje het volgende:
Da's fijn, zulke service!
En eerlijk gezegd verbaast het me niet eens van Tama.


Inderdaad! Oké, het is voor hun een onderdeel van waarschijnlijk 20 cent plus een postzegel, maar toch. Bedrijven zat die je gewoon een nieuwe koffer van 6 tientjes hadden laten kopen.

Was overigens dezelfde importeur die na een probleem met mijn bekkenhardcase (schroef krom, daardoor een gat in het deksel) zonder enige vraagstelling een nieuwe opstuurde, ook al was dat ding al een jaar of 5 oud. Hulde, zo kan het ook!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 17-05-2022 8:33 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Wist dit niet, maar lijkt me absolute nachtmerrie, Ben je de allerbeste in alle strokes, krijg je er zelf één



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 22-05-2022 17:05 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Interview met Wim Ketelaar op 5:54



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 01-06-2022 13:37 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Zo ging dat vroeger, pre youtube.



Wat deze drummer drumde in 1989 drum ik nu nog niet eens in 2022


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 01-06-2022 13:44 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Dit is trouwens dezelfde persoon, vind hem er niet beter op geworden de laatste 32 jaar



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-06-2022 21:04 by Lampje Profiel van Lampje

Heel grappig, een detail over de 2021 video dat me opeens opviel.....

Hij speelt de (2x2) quadfills zo rond de 2 minuten op eenzelfde manier als Dave Lombardo. Begint met links.

Als ik dezelfde quads speel (dus slag 1 op hoge tom, 2e slag op een lagere tom), dan begin ik ook altijd met links. Ik draai dat dus om. Da's ook de enige manier om de tomroll van 'At Dawn They Sleep' van Slayer te kunnen spelen. Of je moet een floor aan je linkerkant zetten.

Als je open leert spelen is het trouwens een heel stuk makkelijker om te switchen.


lampje


2166612119
BARABAS
Usericon van 2166612119
Posted 01-06-2022 21:16 by 2166612119 Profiel van 2166612119http://members.home.nl/hendrik.de.vries/

Het lijkt of Rick Colaluca van een andere planeet komt.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 02-06-2022 8:00 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 1 juni 2022 21:04 schreef Lampje het volgende:
Heel grappig, een detail over de 2021 video dat me opeens opviel.....

Hij speelt de (2x2) quadfills zo rond de 2 minuten op eenzelfde manier als Dave Lombardo. Begint met links.

Als ik dezelfde quads speel (dus slag 1 op hoge tom, 2e slag op een lagere tom), dan begin ik ook altijd met links. Ik draai dat dus om. Da's ook de enige manier om de tomroll van 'At Dawn They Sleep' van Slayer te kunnen spelen. Of je moet een floor aan je linkerkant zetten.

Als je open leert spelen is het trouwens een heel stuk makkelijker om te switchen.


Wat doe je met je benen ? Speel je die ook eerst links ?


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 02-06-2022 8:15 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 1 juni 2022 21:16 schreef 2166612119 het volgende:
Het lijkt of Rick Colaluca van een andere planeet komt.



Onder de indruk Hij gaat ook helemaal op in zijn spel.

Nooit een watchtower fan geweest maar zo is het goed te behapstukken

edit: zit zo eens te zoeken maar hij heeft behalve Watchtower bijzonder weinig gedaan. Zonde van zoveel talent.

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 02-06-2022 8:27]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-06-2022 9:16 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 2 juni 2022 8:00 schreef BongoBongo het volgende:
Wat doe je met je benen ? Speel je die ook eerst links ?


Eeeehhhh, nee. Moest ik wel even over nadenken, hahaha. Ik ben namelijk rechtshandig, maar met voetbal speel ik wél voornamelijk links.... Met name dribbelen. Maar met drummen merk ik wel dat ik rechts veel meer kan.


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 02-06-2022 9:43 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 2 juni 2022 9:16 schreef Lampje het volgende:
Eeeehhhh, nee. Moest ik wel even over nadenken, hahaha. Ik ben namelijk rechtshandig, maar met voetbal speel ik wél voornamelijk links.... Met name dribbelen. Maar met drummen merk ik wel dat ik rechts veel meer kan.


Aha, ga ik ook eens oefenen.

Wat betreft met rechts meer kunnen kan natuurlijk ook een kwestie zijn van rechts meer doen, niet persé in jouw geval maar meer in het algemeen. Als je rechtsbenig bent lukt dat al sneller dan met links. Als je dan ook nog eens in een band speelt val je al snel terug op hetgeen wat lukt.
Ik heb het geluk niet in een band te drummen dus ik kan haperen wat ik wil En merk dat als ik bijvoorbeeld een tweebenige blast met mijn linkerbeen start het geheel wat strakker klinkt als dat ik met rechts zou leiden omdat links daar wel een beetje achteraan hobbelt, Met links leidend moet ik de trap echt controleren wat overall mijn dubbelbass ten goede is gekomen de laatste maand.

Ik ga die quad ook eens oefenen met linkerbeen eerst.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen