IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2022 8:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Paar oefeningen gedaan voor onafhankelijkheid van die Rob, echt bizar hoe je hersenen kortsluiten. Maar hij legt t het echt goed uit, geeft een aantal tips/trucs en die werken ook. Ik kon voor t eerst in mijn leven een beat drummen waarbij de kick niet tegelijk met de hi-hat tik ging


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-09-2022 9:54 by Snaack Profiel van Snaack

Hahahaha zeker als je net begint is dat heel erg fucked up ja! Alles zit aan elkaar vast. Probeer eens een fill te spelen in kwart triolen en je hi-hat door te trappen in 8en. Brainmelting!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2022 10:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2022 9:54 schreef Snaack het volgende:
Hahahaha zeker als je net begint is dat heel erg fucked up ja! Alles zit aan elkaar vast. Probeer eens een fill te spelen in kwart triolen en je hi-hat door te trappen in 8en. Brainmelting!
daar ga ik niet eens aan beginnen lol


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-09-2022 0:44 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 23 september 2022 9:54 schreef Snaack het volgende:
Hahahaha zeker als je net begint is dat heel erg fucked up ja! Alles zit aan elkaar vast. Probeer eens een fill te spelen in kwart triolen en je hi-hat door te trappen in 8en. Brainmelting!


Gek genoeg vind ik dat met de bassdrum ipv de hihat nog lastiger!!!!


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-09-2022 1:16 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 23 september 2022 8:51 schreef Fusion het volgende:
Paar oefeningen gedaan voor onafhankelijkheid van die Rob, echt bizar hoe je hersenen kortsluiten. Maar hij legt t het echt goed uit, geeft een aantal tips/trucs en die werken ook. Ik kon voor t eerst in mijn leven een beat drummen waarbij de kick niet tegelijk met de hi-hat tik ging


Ik vind z'n videos over het algemeen ook wel echt wat toevoegen. Heel veel videos van anderen zijn stiekem demotiverend. Thomas Lang bijvoorbeeld. Of Siros Vaziri (op facebook voornamelijk). Die leggen een cool stukkie uit, dat je denkt 'okay, cool, daar kan ik echt mijn spel mee verrijken! Vet!', maar dan wil je het zelf spelen en blijkt het op een tempo die gewoon niet te doen is, laat staan met die precisie wat het juist zo gaaf maakt. Waardoor je er eigenlijk geen snars aan hebt tenzij je dat 6 maanden lang wilt oefenen......

Overigens zijn die triplet chops van Siros wel echt heel dik! En de dingen van Thomas Lang oefenen, daar heb je sws wel baat bij ook al is het niet te doen op die warp speed van hem.

Ikzelf kom er trouwens wel steeds meer en meer achter dat mijn gebruik van de pressroll steeds meer uniek wordt. Ik heb inmiddels toch wel een paar 'signature rolls' in de vingers die niemand anders me even nadoet, en eigenlijk vind ik dat wel heel vet, hahahaha.
Maar verder blijf ik heel ver achter qua nivo vergeleken met de gemiddelde deathmetal drummer (toch stiekem wel mijn favoriete stijl van drummen). Mijn blastbeat snelheid op de metronoom blijft toch wel steken op 234-240, en met de metronoom ook niet lang achter elkaar (ik vind dat erg lastig om bij blastbeats de metronoom te volgen. 250-260 haal ik echter zonder metronoom nog wel, mits niet te lang. Maar op 260 kan ik een thrashpolka zonder problemen), en mijn double bass..... 220bpm/16en is de max. Traag voor de hedendaagse standaard. Gelukkig, pas bij 260 begint dat pas een beetje te klinken omdat ik dan 12-en speel, dat vult dan nog prima op. Maar, dan moet ik wel op die snelheid een blastbeat kunnen spelen, hahahaha!

Overigens is een blastbeat op 220 BPM op de metronoom prima te doen, dus ik denk dat ik dat eerst maar eens op duur ga oefenen, dan raak ik wat meer gewend aan die metronoom. Ik blijf een metronoom een horror vinden hoor. Echt een flow-killer. Maar voor de oefening is het wel echt een must, en het is bij opnamen van gitaar, bas, keys, ook wel echt heel handig als de drums op een metronoom grid is neergelegd. Scheelt verschrikkelijk veel werk.

Ik lul weer raak, hahaha!


lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-09-2022 10:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Lullen over musiceren is the next best thing je wet toch!

Dit Rob gaf ook een aantal goede tips over hoogte van kit onderdelen, houding etc, top
En hij gaf aan de voet halverwege t pedaal te doen en dan met de hiel omhoog te komen. Ik begrijp dat er vele manieren zijn maar voor iemand die (relatief!) simpele poprock wil spelen hou ik die techniek maar aan. Hij speelt toevallig ook worship on the side en man wat is dat smaakvol wat ie drumt. Dat ga ik nooit bereiken maar I'll be having fun (not) getting there. Ben ook beetje bezig met leren van fry screams. Straks heb ik niemand meer nodig haha. Heb overigens voor mijn demo een zanger gehuurd. Twijfel nog over een drummer huren ivm doekoe. Misschien.


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-09-2022 14:27 by Lampje Profiel van Lampje

Hiel optrekken, da's ook de manier die Marthyn adviseert voor het snelle werk.
Eigenlijk heeft elke manier wel z'n voor en nadelen. Hetzelfde geldt voor pedaalinstellingen en velspanningen.

Daarnaast is het toch ook wel belangrijk om na te denken over welke manier jou het beste ligt. Wat voor de ene een heel logische beweging is, hoeft voor de ander helemaal niet zo logisch te zijn. Ikzelf kwam er onlangs achter dat op het moment dat ik snel moet spelen, links een ander soort beweging maak dan rechts...... Links ga ik automatisch swivelen terwijl ik rechts eigenlijk een soort van pushpull speel.

Speaking of this:

Ik heb vandaag de Iron Cobra omgezet naar een linkertwin, en nu net even zitten uitproberen.... Ik ben eigenlijk best te spreken over het resultaat!!! Doordat de slave nu dus rechts zit, merk ik nauwelijks dat er energie verloren gaat in de cardan-as, en heb ik links dus dat energieverlies niet. Dit scheelt echt heel veel.

Daarnaast heeft het nog een groot voordeel: Je kan makkelijker je eigen bassdrum gebruiken bij shows. Met je eigen voorkeuren qua velspanning, type vel, hoeveelheid demping, afgestelde trigger, whatever. Veel minder gehannes omzetten. Je zet gewoon je bassdrum naast de aanwezige bassdrum. Eventueel nog een extra tommetje eraan, lekker praktisch.

Ik wilde dit dus al langer doen, maar, de Axis-twin en mijn frankenstein-twin waren allebei niet om te zetten naar een linkertwin. (de Axis verkoopt het benodigde onderdeel wel los, maar de linkertwin versie van Axis heeft een nadeel in het ontwerp waardoor de cardan vaal harder slijt)
Dit was eigenlijk de reden waarom ik naar een twin op zoek was, en toen ik de IC tegenkwam voor weinig, zag ik al wel dat deze om te zetten zou moeten zijn naar links, dus heb ik maar meteen toegehapt .

Nu ik de Iron Cobra uit elkaar heb moeten halen, werd me nog maar eens extra duidelijk hoe goed dit product wel niet ontworpen is. Wat degelijk, soepel, effectief, etcetera.

Om toch even 1 minpuntje aan te halen : de bassdrumhoopklem zit niet tussen de 2 kloppers in. Dat hebben de meeste twinpedalen niet (ook mijn Axis niet), maar dat vind ik toch maar apart. De masterklopper raakt het vel dus volop in het midden, de slave klopper ernaast.

Een 2e ding is geen kritiek, maar zou wel heel fijn geweest zijn als dat anders was: er zijn dus verschillende cams te krijgen, maar even omzetten is niet voor iedereen weggelegd. je moet het pedaal behoorlijk ver demonteren om de cams te kunnen wisselen. Het kost best veel tijd, hoop kleine onderdelen moet je loshalen, en goed opletten in welke volgorde je het doet.
Wat dat betreft vind ik die cam-opzetstukken van Pearl's eliminator toch wel een heel gaaf concept.

Maar goed. Nu nog even wachten op de flexiglide cams. misschien zet ik die eerst maar even op de frankenstein-twin ter vergelijk.


lampje


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 24-09-2022 22:24 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Als je een goede leraar wil moet je Lampje zelf hebben. Zo veel van hem geleerd, niet normaal.

Maar ik ben wel het verkeerde voorbeeld voor dit soort dingen. Ik oefen nooit rudiments, kijk eigenlijk weinig tot geen les videosen wordt niet echt gehinderd door enige kennis van techniek of wat dan ook.

Maar 200 of meer spelen is eigenlijk geen probleem, boven 230 weet ik niet, want dat heb ik nog nooit geprobeerd/nodig gehad. Ik ga zitten en het lukt meestal wel gewoon.

Paul, van de nieuwe band van mathijs en mij zijn van de 12 nummers nu van 10 nummers de drums opgenomen. Erg goed gelukt tot nu toe vinden we zelf, en dit komt ook weer door jou uitleg over drummen en opnemen.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-09-2022 0:08 by Lampje Profiel van Lampje

Nou, da's nogal een compliment zeg!

Ah, dus de nieuwe band gaat goed Cool! Ik ben erg benieuwd

Overigens, ik vind het gewoon ook heel leuk om met je over drums, drummen, en gear te hebben. En leren kan je altijd van elkaar. Van elke drummer valt wel weer wat te leren, of zal je kunnen inspireren, of... allebei.




lampje


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 25-09-2022 12:44 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Je weet zelf hoe ik drumde toen ik voor de eerste keer de repetitie ruimte bij RoS binnenliep, en je weet ook hoe ik daar vooruit gegaan ben.

Ja, ik heb zelf geoefend, maar jou uitleg was wel zo makkelijk en duidelijk, dat heeft wel echt het verschil gemaakt, dat blijf ik zeggen.

Ik kan ook alleen maar oefenen op dingen die ik nodig heb, of moet gebruiken, krijg mezelf echt niet gemotiveerd om meer te oefenen dan de nummers die ik moet kunnen spelen. Is er een nieuw nummer waarin iets zit wat ik nog niet beheers ga ik dat dan wel oefenen, en is het met een of twee weken in orde.

Laatst op gaan letten dat ik niet meer knijp in m'n stokken tijdens het spelen, dat maakt wel een wereld van verschil zeg, ineens ging alles een stuk soepeler en kan ik sneller.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-09-2022 11:58 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 september 2022 1:16 schreef Lampje het volgende:
Maar verder blijf ik heel ver achter qua nivo vergeleken met de gemiddelde deathmetal drummer (toch stiekem wel mijn favoriete stijl van drummen)


Sja, als je jezelf met de David Diepolds van deze wereld gaat vergelijken, maar dat is niet bepaald een eerlijke vergelijking.

Dus, niet zo bescheiden Lampje, ik durf wel te stellen dat jij een stuk beter drumt dan veel pro's. Als ik ooit zo goed word als jij ben ik meer dan tevreden.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-09-2022 13:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik zit tegenwoordig tijdens Teams meetings beats te oefenen met kick voet onafhankelijk van hi hat hand (dus allebei rechts, bij gesloten spelen zeg maar). Ik vind t leuk.


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 27-09-2022 20:13 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 26 september 2022 11:58 schreef Snaack het volgende:
Sja, als je jezelf met de David Diepolds van deze wereld gaat vergelijken, maar dat is niet bepaald een eerlijke vergelijking.



Oké oké, let me rephrase : Ik doel op de snelheden van de gemiddelde DM drummer van tegenwoordig, en ik doel dan niet op degenen die OSDM spelen, maar op degenen die de DM stijl vanaf grofweg het jaar 2000 spelen.
Net zo goed dank je voor het compliment.... (ik was niet aan het vissen).

Dan even een update mbt de Iron Cobra.....
Ik had destijds ipv de Axis gewoon een IC moeten kopen. BAM! Dat gezegd. Dat was ondanks de fikse endorsement korting op de Axis nog steeds goedkoper geweest ook nog.

Dit pedaal matcht gewoon helemaal met mij. ik heb hem dus 2e hands, en dit is de beste 100 euro die ik ooit uitgegeven heb aan het drummen, period. Ik moet er wel bij zeggen dat het omzetten naar een linkertwin wel net 'de sleutel' is geweest.
Of ik nou echt sneller ga of niet : ik merk wel dat ik veel meer balans heb, de tragere dingen gaan nu ook makkelijker, maar de snelle dingen gaan veel vloeiender dan dat ik ooit eerder heb gehad (mogelijk dat mijn allereerste pedalen vloeiender gingen, maar dat is een ander verhaal. Ja Koen, die brouwsels van die ene video, hahahaha).
Ik ben nu dus vrijwel elke dag even aan het oefenen, en ik merk dat ik langzaam aan hogere snelheden haal. Uiteraard gaat de ene dag beter dan de andere.
Vandaag was ik moe, maar het spelen ging goed. Ik zette de metronoom op zo'n 115(230 dus), viel even zwaar, maar later ging het wel soepeler. Toen zag ik dat ik hem niet op 115 maar op 123 (246 dus) had gezet, hahahaha. Volgens mij speel ik op de kicks dan nog steeds 24 ipv 32-en12 ipv 16-en dus). Maar het rolt lekker en vult het strak op. Blastbeats gingen ook prima op deze snelheid. Dat heb ik nog niet eerder met metronoom gehaald.
Dus, het gaat zeker wel vooruit, en volgens mij komt dat mede doordat de bassdrums nu zo lekker spelen

En ik heb de Flexiglides nog niet eens binnen, hahaha. Ik vraag me af of ik die er wel op wil zetten!


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 27-09-2022 20:13 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 26 september 2022 13:52 schreef Fusion het volgende:
Ik zit tegenwoordig tijdens Teams meetings beats te oefenen met kick voet onafhankelijk van hi hat hand (dus allebei rechts, bij gesloten spelen zeg maar). Ik vind t leuk.


Leuk vinden is sws dé manier om vooruit te gaan !


lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-10-2022 23:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nice



When your people matter, menstrual health matters


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 18-11-2022 11:34 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl



De (ex-)drummer van Tsjuder en nog een heleboel andere wazige bandjes. Was hem een beetje uit het oog verloren, maar hij kan het nog steeds.


Vox Clamatis in Deserto


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 22-11-2022 22:23 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

De heer Diepold speelt eventjes een cover van Aborted. Sjezus.




Lampje
Usericon van Lampje
Posted 23-11-2022 15:04 by Lampje Profiel van Lampje

ja, die gast is wel echt een meester. Overigens vind ik Ken Bedene van Aborted ook uitzonderlijk goed.


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-11-2022 21:14 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Waanzinnige drummer inderdaad, fantastisch. Echter zó goed en klinisch dat ik hem om de een of andere manier niet heel interessant vind om naar te kijken. Net te perfect ofzo, kweenie.

Ken Bedene is een held inderdaad. Deze video, brute death metal op een klein 4-piece kitje en dan voornamelijk de fill op 1:53. Koekoek.



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-11-2022 23:02 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 23 november 2022 15:04 schreef Lampje het volgende:
ja, die gast is wel echt een meester. Overigens vind ik Ken Bedene van Aborted ook uitzonderlijk goed.


Zeker weten, het gemak waarmee hij speelt ook. En tussendoor even steeds zijn bril rechtzetten. Mooi is dat.



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-11-2022 10:15 by Lampje Profiel van Lampje

Yep, vooral het gemak. Die gast zit gewoon lekker een beetje te trommelen. De fills die hij speelt gaan volgens mij ook vrijwel allemaal gewoon op ingeving. En het is een indrukwekkende portfolio aan rudiments die hij er doorheen gooit.
Wel heb ik een kanttekening: de muziek van Aborted pakt mij niet, en eerlijk gezegd vermoed ik toch dat dat voornamelijk te maken heeft met de partijen van Bedene. Hij schakelt teveel en te snel door naar het snelle. Als een riff wat rustiger is, en vraagt om een steady groove, dan speelt bedene vaak één maatje de steady groove die past, maar stapt vrijwel altijd te snel over naar drukke dingen. Hij tikt alles helemaal vol, komt de muziek niet altijd ten goede. Ook al klinkt het te gek wat hij allemaal doet.



lampje


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 24-11-2022 15:31 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ik heb het met Aborted op plaat inderdaad ook, dan pakt het me niet zo, dan klinkt het te klinisch. Maar live: zeker wel!



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-01-2023 19:09 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Tijdens het zeer langzaam weer tot leven komen gisteren, struikelde ik nog over deze playthrough. Haters gonna hate, maar ik vind het vet:




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-01-2023 19:39 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 januari 2023 19:09 schreef Negatieveling het volgende:
Tijdens het zeer langzaam weer tot leven komen gisteren, struikelde ik nog over deze playthrough. Haters gonna hate, maar ik vind het vet:




Niet wereldschokkend maar lekker gespeeld. Hij heeft er veel plezier in en dat hoor je!

Sowieso vind ik dit een te gek album van Slayer. Haters gonna hate ik neuk je de moeder!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-01-2023 21:09 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 2 januari 2023 19:39 schreef Snaack het volgende:
ik neuk je de moeder!

Met je instant vegan frikandel.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen