IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 31-01-2021 14:24 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Zelf tellen leek me al geen goede optie.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 31-01-2021 15:37 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 31 januari 2021 11:36 schreef Lampje het volgende:


Ook mentaal aan het verwerken dat ik er gewoon geen zak van kan.


Kijk dat is een goede eerste stap

Ik ben lang geleden begonnen met drummen, gewoon voor de lol één keer in de week spelen zo hard en snel mogelijk en doordeweeks vooral niet aan techniek werken. Waardoor mijn linkerarm altijd volledig spastisch achter mijn rechterhand aanhobbelde en met linkerarm bedoel ik dus ook alle spieren aangespannnen. Drie jaar geleden alles verkocht en besloten dat ik geen drummer ben. Maar zo ben ik eigenlijk niet. Wat een ander kan, kan ik ook op welk gebied dan ook, misschien niet zo goed of snel maar acceptabel moet lukken. twee jaar geleden een oefensetje gekocht en mezelf voorgenomen aan alles te werken. Dus rudiments leren en controle krijgen op elke snelheid. Ik ben er dus nog lang niet maar het gaat langzaam beter, opgeven doe ik niet. Nu kijk ik af en toe een video van Derrek Roddy (niet mijn favoriete drummer overigens) maar er komt een dag dat hij video's van mij gaat kijken

Kijk deze jongen even, die heeft hetzelfde probleem en wilde ook opgeven maar doet wat ik ook doe (naast de oefeningen van Martin) welke snelheid gaat je goed af ? Speel dat 10 minuten (in mijn geval 180bpm, 8sten met links) en zak daarna langzaam af naar een lagere snelheid. Ik merk dat na 1,5 week richting de 165 kan zakken zonder spastisch te worden.


Zijn eindconclusie (7:35) vind ik wel vreemd alsof je alleen nog maar heel snel moet spelen omdat het kan
Zelf vind ik alles boven de 250 er niet muzikaler op worden maar dat is persoonlijk.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 31-01-2021 15:40 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Overigens die Sinister dingetjes van jou zijn toch niet zo beroerd ?


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 01-02-2021 8:28 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Hij blijkt dus zelf ook dat probleem te hebben gehad, wel snel kunne spelen maar geen midtempo.



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-02-2021 23:00 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 31 januari 2021 15:37 schreef BongoBongo het volgende:


Kijk deze jongen even, die heeft hetzelfde probleem en wilde ook opgeven maar doet wat ik ook doe (naast de oefeningen van Martin) welke snelheid gaat je goed af ? Speel dat 10 minuten (in mijn geval 180bpm, 8sten met links) en zak daarna langzaam af naar een lagere snelheid. Ik merk dat na 1,5 week richting de 165 kan zakken zonder spastisch te worden.


Zijn eindconclusie (7:35) vind ik wel vreemd alsof je alleen nog maar heel snel moet spelen omdat het kan
Zelf vind ik alles boven de 250 er niet muzikaler op worden maar dat is persoonlijk.


Hmm, leuke video, en best een goed idee om op die manier het tempo van je ledematen gelijk te krijgen. En ja, 195 is nog steeds niet wat men tegenwoordig als snel ervaart, maar toch, als je dat tempo gewoon een aantal minuten goed kan volhouden, dan vind ik dat zeker niet onverdienstelijk.
Maar, wat mij meer opvalt is dat hij bij dat snellere tempo toch echt minder controle heeft. 16en 195 haal ik meestal wel spelend vanuit de bovenbenen. Maar dat is best lastig om langer dan een aantal maten vol te houden, en als je sneller dan dat wilt, dan moet je dus echt wel overstappen naar enkeltechniek, en dat kan ik gewoon eigenlijk niet, kom ik nu achter....

En tja, op gegeven moment is het verschil moeilijk te horen tussen 250 of 290 bpm. Maar als 240 bpm 16en zou kunnen spelen, dat zou ik toch wel erg gaaf vinden, hahaha!


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-02-2021 23:11 by Lampje Profiel van Lampje

Trouwens, wat hij gekscherend z'n 'natural contraction tempo' noemt, dat kan best wel eens zijn bepaald door de afstelling van z'n pedalen.

Ik wordt soms toch wel gek van mezelf hoor, ik heb nogal de neiging om allerlei factoren erbij te betrekken. Hoek van de klopper, gewichtverdeling klopper/klopperstang, veerspanningen, momentum verdeling voetbord, grote teen op het bord, of enkel aantrappen met de bal van je voet, gewicht schoeisel, krukhoogte, type zitting, type drumvel en welke spanning, en ga zo maar door.

Volgende stap is trouwens wel serieus dat ik eerst maar weer eems een kettingpedaal erbij haal om de juiste beweging aan te leren van de enkel. Het vechten tegen de veer werkt het aanleren van de beweging erg tegen. Ik moet de kuitspieren eerst leren aantrekken en vooral ook snel kunnen ontspannen. Met name dat laatste is bij mij echt nog een probleem.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-02-2021 23:14 by Lampje Profiel van Lampje

Oh trouwens, Sinister, tja, dank je. Dat waren trouwens nog wel mijn oude kettingpedalen waar ik toen mee speelde, hahaha. Maar double bass was toen ook al niet mijn sterkste punt.


lampje


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 03-02-2021 10:48 by Dypfrys Profiel van Dypfrys


Verkeerde topic. Maar wat een saaie drummer is dit zeg. Totaal geen flair of showmanship.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 03-02-2021 11:15 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ja 13 in een dozijn drummer.

Ik doe het 'm niet na overigens

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 03-02-2021 11:16]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 03-02-2021 14:39 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 2 februari 2021 23:11 schreef Lampje het volgende:
Trouwens, wat hij gekscherend z'n 'natural contraction tempo' noemt, dat kan best wel eens zijn bepaald door de afstelling van z'n pedalen.



Heb ik vandaag even voor je getest met verschillende afstellingen.

Die Natural contraction komt echt uit je been. Bij mij rond de 180.

Ik ben begonnen met de volgende oefening (een samenvoeging van oefening B van week 1 en 2)

Linkerbeen oefening B week 1
180 bpm 5 min
170 bpm 2 min
165 bpm 2 min
160 bpm 2 min
dan direct door met oefening B week 2 en nog steeds alleen links.
160 bpm 1 min
170 bpm 1 min
180 bpm 1 min

Herhalen met rechts.

Inmiddels haal ik de 155 bpm en doe ik de oefening als volgt:

Linkerbeen oefening B week 1
180 bpm 5 min
170 bpm 2 min
160 bpm 2 min
155 bpm 2 min
dan direct door met oefening B week 2 en nog steeds alleen links.
155 bpm 1 min
160 bpm 1 min
170 bpm 1 min
180 bpm 1 min

Herhalen met rechts.

Voordeel is dat de oefening nu 100% effectief is omdat ik bij elke snelheid de juiste beweging maak.
In tegenstelling tot de oefening van de cursus waarbij ik 6 minuten loop aan te rommelen en de laatste 2 eindelijk op gang kom.

Morgen week 3, ben benieuwd.




[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 03-02-2021 14:45]


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 03-02-2021 20:28 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl

quote:
Op 3 februari 2021 10:48 schreef Dypfrys het volgende:


Verkeerde topic. Maar wat een saaie drummer is dit zeg. Totaal geen flair of showmanship.

Sinds wanneer heb je showmanship nodig in een opnamestudio?

Ziet er supergecontroleerd uit, en die fills met double strokes klinken strak zeg. Benieuwd hoe hij live voor de dag komt.

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 03-02-2021 20:29]


Vox Clamatis in Deserto


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-02-2021 20:38 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Showmanship = achter je trommels zitten te springen alsof je keer op keer op een hand vol punaises gaat zitten?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 03-02-2021 22:45 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

quote:
Op 3 februari 2021 20:28 schreef Dweller het volgende:
Sinds wanneer heb je showmanship nodig in een opnamestudio?

Ziet er supergecontroleerd uit, en die fills met double strokes klinken strak zeg. Benieuwd hoe hij live voor de dag komt.


Exact net zo fucking saai als in de studio:



"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-02-2021 22:56 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

:')




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 04-02-2021 5:12 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Programeer die dan shit gewoon. Scheelt een hoop gesleep met zwaar materiaal.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-02-2021 8:01 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Showmanship ? of too much



Stel je deze drummer voor in een band met Janick Gers Dan word je badend in het zweet wakker


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 04-02-2021 11:23 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Wat betreft de bassdrum mastery cursus is week 3 een makkie Workout B week 3 is hetzelfde als week 2 Alleen uitgebreid met 190 en 200 bpm.

Ik krijg inmiddels langzaam controle op 150 bpm

Mijn oefening voor deze week wordt dan:


Linkerbeen oefening B week 1
180 bpm 5 min
170 bpm 2 min
160 bpm 2 min
150 bpm 2 min
dan direct door met oefening B week 2 en nog steeds alleen links.
150 bpm 1 min
160 bpm 1 min
170 bpm 1 min
180 bpm 1 min
190 bpm 1 min
200 bpm 1 min

Herhalen met rechts.

Deze aanpak lijkt voor mij te werken en is minder frustrerend dan de initiële oefeningen. Ik zeg niet dat ik er al ben want starten op 150 blijft een uitdaging maar ik merk nu wel vooruitgang.



[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 04-02-2021 11:52]


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 04-02-2021 11:26 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 3 februari 2021 20:28 schreef Dweller het volgende:
Sinds wanneer heb je showmanship nodig in een opnamestudio?

Ziet er supergecontroleerd uit, en die fills met double strokes klinken strak zeg. Benieuwd hoe hij live voor de dag komt.


Dit. Het is misschien saai, maar het is ontzettend strak.

Sowieso: bij dat soort muziek is toch überhaupt amper ruimte voor showmanship als drummer? Ik zie het al voor me, bij Dark Funeral, 1349 of Marduk, binnen een milliseconde in een blastbeat de stokjes draaien.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 04-02-2021 11:30]



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 04-02-2021 12:01 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Nils F. drumt onnodig horizontaal met z'n armen gekruisd oid (beter als dat kan ik het niet omschrijven). Ziet er nog best spastisch uit.

Maar dat doet 'ie enkel als er een drumcam op 'm gericht staat, want anders ziet toch niemand het.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar positie op het podium dan maakt showmanship bij een drummer inderdaad geen drol uit besef ik me nu. :')


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-02-2021 12:05 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Snap dat hele gezeik over showmanship niet.

Je ziet vaak een drummer sowieso amper achter z'n kit en dan zie je een kop en wat armen voor de show energieverspillend rondbewegen.

Laat de drummer lekker z'n focus op het drummen leggen.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 04-02-2021 12:06]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-02-2021 12:14 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

quote:
Op 4 februari 2021 11:26 schreef HierIsMike het volgende:
Dit. Het is misschien saai, maar het is ontzettend strak.

Sowieso: bij dat soort muziek is toch überhaupt amper ruimte voor showmanship als drummer? Ik zie het al voor me, bij Dark Funeral, 1349 of Marduk, binnen een milliseconde in een blastbeat de stokjes draaien.

Frederik Widigs heeft anders best een lekkere stijl. Geen zak aardappels achter een drumstel. Ja, ik kijk daar wel naar.

Dominator trouwens ook. Echt drummers met karakter.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 04-02-2021 12:18]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 04-02-2021 12:15 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 4 februari 2021 12:05 schreef Natural Disaster het volgende:
Snap dat hele gezeik over showmanship niet.

Je ziet vaak een drummer sowieso amper achter z'n kit en dan zie je een kop en wat armen voor de show energieverspillend rondbewegen.

Laat de drummer lekker z'n focus op het drummen leggen.


Horgh ging ooit staan tijdens een drumsolo. Best apart.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-02-2021 12:31 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Lars staat meer tijdens het drummen dan dat hij zit, heb ik het idee.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-02-2021 13:24 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 4 februari 2021 12:31 schreef F.Jacobse het volgende:
Lars staat meer tijdens het drummen dan dat hij zit, heb ik het idee.





Hij kan zich dat veroorloven.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-02-2021 13:54 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 4 februari 2021 12:31 schreef F.Jacobse het volgende:
Lars staat meer tijdens het drummen dan dat hij zit, heb ik het idee.





En dan zie je die dwerg nog niet.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen