IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 13:52 by BongoBongo Profiel van BongoBongo



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 13:57 by Lampje Profiel van Lampje

Hahahaa, die gooi ik er zo uit hoor.

okay, dan kan ik 2 dingen goed





lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 13:58 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 18 maart 2021 13:57 schreef Lampje het volgende:
Hahahaa, die gooi ik er zo uit hoor.

okay, dan kan ik 2 dingen goed









Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 13:59 by Lampje Profiel van Lampje

Gewoon veel naar Snowy Shaw's spel geluisterd en dat na willen kunnen spelen.

Overigens klinken ze bij mij wel wat losser dan bij deze les.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 14:00 by Lampje Profiel van Lampje

En Mitch Mitchell inspireerde me ook om dit enigszins te kunnen.

Echt te gekke drummer, supergaaf.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 14:03 by Lampje Profiel van Lampje

Zodra de Coronashit een beetje voorbij is, echt, dan wil ik heel graag een keer met jullie een gezamenlijke clinic/meeting doen, kunnen we van elkaar dingen leren. Gaaf. Ik nodig Marco de Groot dan ook uit, daar had ik al eerder een keer mee afgesproken om elkaar eens wat te leren, maar dat is er dus ook nog steeds niet van gekomen.


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 14:07 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 18 maart 2021 14:03 schreef Lampje het volgende:
Zodra de Coronashit een beetje voorbij is, echt, dan wil ik heel graag een keer met jullie een gezamenlijke clinic/meeting doen, kunnen we van elkaar dingen leren. Gaaf. Ik nodig Marco de Groot dan ook uit, daar had ik al eerder een keer mee afgesproken om elkaar eens wat te leren, maar dat is er dus ook nog steeds niet van gekomen.


Ik denk dat ik dan alleen maar kijk

Met Marco is het moeilijk afspaken maken Verder toffe gast en hele goede drummer


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2021 14:09 by Snaack Profiel van Snaack

Supervet idee!!


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 14:10 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 18 maart 2021 14:00 schreef Lampje het volgende:
En Mitch Mitchell inspireerde me ook om dit enigszins te kunnen.

Echt te gekke drummer, supergaaf.


Super drummer.

Zelf ben ik een groot fan van Ian Paice alleen weet ik niet of dat pumpin rolls zijn of meer vanuit een paradiddle geinspireerd.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 14:12 by BongoBongo Profiel van BongoBongo



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 14:15 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Hij slaat midtempo bassdrum ook maar over (op 1:49)


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 14:28 by Lampje Profiel van Lampje

Ja, daar zit van alles wel in denk ik. Ik hoor idd pressrolls/pumping rolls/Offroll, (allemaal hetzelfde techniekje, alleen verschillende benamingen), en pannekoeken dubbels, en ja, er zouden ook best wel een paar paradiddles in zitten of daarop gebaseerde rolls.


lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-03-2021 14:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Tussen al dat gelul door één van mijn favo wat meer standaard jazz/fusion drummers. Heerlijk ondersteunend maar toch percussief, zijn sowieso echt hele mooie nummers, en deze (volgens mij eenmalige) setting met big band is te gek.



When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2021 15:40 by Snaack Profiel van Snaack

Ik vind dit een hele gave drummer. Een of andere underground band uit de VS, helaas nooit live kunnen zien. Typische Roadburn-band afaic.



Ik vind dat hij een te gekke groove heeft. Het lijken hele simpele partijen die hij speelt maar er zitten echt hele tricky en precieze details in. Vind dat dit album ook een fijne productie heeft. Massief maar het ademt nog wel een beetje.

En verder: Paul Bostaph's drumwerk in dit nummer heeft echt een kolossale invloed op mijn drumstijl gehad. Het is niet zo strak maar mijn god wat smeuïg.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-03-2021 16:11 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 18 maart 2021 14:00 schreef Lampje het volgende:
En Mitch Mitchell inspireerde me ook om dit enigszins te kunnen.

Echt te gekke drummer, supergaaf.







"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 18-03-2021 16:19 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

quote:
Op 18 maart 2021 15:40 schreef Snaack het volgende:
Ik vind dit een hele gave drummer. Een of andere underground band uit de VS, helaas nooit live kunnen zien. Typische Roadburn-band afaic.



Ik vind dat hij een te gekke groove heeft. Het lijken hele simpele partijen die hij speelt maar er zitten echt hele tricky en precieze details in. Vind dat dit album ook een fijne productie heeft. Massief maar het ademt nog wel een beetje.



Mooie balans tussen krachtige ontstuimigheid en fijnzinnige techniek.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2021 16:37 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 maart 2021 16:19 schreef Dypfrys het volgende:
Mooie balans tussen krachtige ontstuimigheid en fijnzinnige techniek.


Ha, mooi gezegd.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-03-2021 18:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Zijn de heren drummers hier ook into konnakol? Ik heb besloten het me niet eigen proberen te maken want tijd enzo, maar man man ik ben er verliefd op.

Tsjek bijv deze zeer bekende (want volgens mij door Meshuggah achtige gtaren gecovered)





When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-03-2021 18:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

JA gevonden!!



When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-03-2021 18:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Of deze andersom, keiharde MEshuggah kraker krijgt een konnakol jasje, en heeee, daar is Yogev de drummer weer



When your people matter, menstrual health matters


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 18-03-2021 19:00 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 18 maart 2021 15:40 schreef Snaack het volgende:
Ik vind dat hij een te gekke groove heeft. Het lijken hele simpele partijen die hij speelt maar er zitten echt hele tricky en precieze details in. Vind dat dit album ook een fijne productie heeft. Massief maar het ademt nog wel een beetje.


Absoluut!

Sowieso is stoner/doom/post-metal listig qua drumwerk. Lijkt allemaal redelijk makkelijk vanwege het lage tempo, maar inderdaad veel subtiliteiten.

Ik ben al sinds de releasedatum aan het meedrummen met The Sciences van Sleep en dat is opvallend moeilijk. Jason Roeder (die ook bij Neurosis speelt) heeft echt een jazzy eb en vloed in zijn spel zitten met listige fills, tempowisselingen en accenten. Echt moderne Bill Ward (Black Sabbath) qua spel.

Een andere drumoefening van mij is meejammen met Music for 18 Musicians van Steve Reich, een minimal music-stuk. Daar zitten veel repeterende patronen in die miniem veranderen. Ik probeer zoveel mogelijk accenten en veranderingen mee te pikken terwijl ik mee-groove.



Ook ben ik Crimson van Edge of Sanity aan het uitpluizen. Ontzettend gave track om te spelen.

Voor de rest heb ik vaak gewoon mijn mediabibliotheek op random staan, dan komen er echt allerlei genres in een drumsessie langs. Tracks zonder drumpartijen vind ik ook interessant om mee te spelen. Een plaat waar ik veel mee jam is Quiet Signs van folkartieste Jessica Pratt.





[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 18-03-2021 19:07]



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 19-03-2021 8:17 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 18 maart 2021 19:00 schreef HierIsMike het volgende:
Tracks zonder drumpartijen vind ik ook interessant om mee te spelen. Een plaat waar ik veel mee jam is Quiet Signs van folkartieste Jessica Pratt.






Wat is volgens jou het voordeel hiervan tov tracks met drums ? (behalve de vrijheid die je hebt)

Verder muzikaal kan ik wel naar Jessica Pratt luisteren, maar dat kinderstemmetje niet doorheen te luisteren


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-03-2021 10:07 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 maart 2021 19:00 schreef HierIsMike het volgende:
Absoluut!

Sowieso is stoner/doom/post-metal listig qua drumwerk. Lijkt allemaal redelijk makkelijk vanwege het lage tempo, maar inderdaad veel subtiliteiten.


Er is veel ruimte voor subtiliteiten vanwege het lagere tempo, maar ik vind toch dat veel drummers in het genre die ruimte totaal niet benutten.

Het is zo'n niche genre dat ik het niveau soms erg laag vind. Dan zit er echt zo'n stonede Harry achter een MyFirstSony kit met kapotte bekkens. Echt super jammer want de muziek leent zich zo goed voor smeuïge grooves en fills.

Ik vind het ook superlekker om zulke shit mee te spelen. Groooooove!! En power!!! Ik zou ook graag in een sludgeband drummen maar het wil me maar niet lukken iets te vinden. Ik hou me warm aanbevolen als iemand iets weet.

quote:

Ik ben al sinds de releasedatum aan het meedrummen met The Sciences van Sleep en dat is opvallend moeilijk. Jason Roeder (die ook bij Neurosis speelt) heeft echt een jazzy eb en vloed in zijn spel zitten met listige fills, tempowisselingen en accenten. Echt moderne Bill Ward (Black Sabbath) qua spel.




Ha, ook weer een prachtig voorbeeld van "klinkt simpel, is het niet". Magistrale drummer vind ik dat!! Zijn sound ook, sjonge!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 19-03-2021 10:08]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-03-2021 10:12 by Snaack Profiel van Snaack

Dan nog maar wat sludgedrummers die ik te gek vind. Deze gast:



Op Roadburn gezien, wat een eindbaas zeg. Zo precies, zoveel power, maar ook zo nonchalant.



In het voorprogramma van Russian Circles gezien. (ook een te gekke drummer!) De drumpartijen op deze plaat, echt heel vet.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 19-03-2021 11:14 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 19 maart 2021 8:17 schreef BongoBongo het volgende:
Wat is volgens jou het voordeel hiervan tov tracks met drums ? (behalve de vrijheid die je hebt)



Het ligt er aan hoe je het aanpakt. Natuurlijk kun je gewoon zonder richting losgaan (huhu, blastbeats kunnen in ieder nummer), maar ik probeer het meer aan te pakken alsof je een sessiedrummer zou zijn. Je wordt gebeld voor een gig met Jessica Pratt die normaal geen drummer heeft. Hoe ga je een ritmische fundering leggen, maar tegelijkertijd het dromerige en vloeiende karakter van de muziek behouden? Het einddoel is om een drumpartij te bedenken die zo goed past bij de track, dat als je hem opneemt je niet zou merken dat het origineel geen drums heeft.

Een voorbeeld is mijn drumcover van Tir Nan Og van Alcest. Dit is een track die alleen percussie heeft. In de sectie van 2:50 tot 4:05 zit geen drums of percussie in het origineel:



quote:
Op 19 maart 2021 10:07 schreef Snaack het volgende:
Het is zo'n niche genre dat ik het niveau soms erg laag vind. Dan zit er echt zo'n stonede Harry achter een MyFirstSony kit met kapotte bekkens. Echt super jammer want de muziek leent zich zo goed voor smeuïge grooves en fills.


Haha, als ik stonede Harry lees moet ik echt denken aan deze video van Electric Wizard op Roskilde. De tering.



En de drummers van Russian Circles en Sumac, poeh, die zijn allebei fantastisch!

Vooral Nick Yacyshyn vind ik echt een fenomenale drummer. Ook veelzijdig. Evenaart Ben Koller bij Baptists, supercreatief bij Sumac en het lijkt erop dat zijn drumpartijen op de nieuwe Genghis Tron-plaat ook zijn om van te watertanden.
















[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 19-03-2021 11:24]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen