IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 11-04-2021 16:48 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Funeral doom is inderdaad bedrieglijk moeilijk om te spelen.

Die Mike Portnoy-cam ga ik zeker eens kijken.

Ik heb, toen ik echt helemaal in mijn Mike Portnoy-fanboyfase zat, de DVD-box In Constant Motion gekocht. Daar legt hij een aantal Dream Theater-nummers uit en speelt ze daarna ook. Inmiddels staat dat materiaal ook grotendeels op YouTube.





[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 11-04-2021 16:49]



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 12-04-2021 10:33 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-04-2021 18:52 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Darkside is een erg goede drummer, ja! Zeer smaakvol, zijn drumpartijen accentueren echt de verschillende gitaarlijnen. Ook creatieve bekkenpatronen.



Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 15-04-2021 21:23 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

quote:
Op 18 maart 2021 14:03 schreef Lampje het volgende:
Zodra de Coronashit een beetje voorbij is, echt, dan wil ik heel graag een keer met jullie een gezamenlijke clinic/meeting doen, kunnen we van elkaar dingen leren. Gaaf. Ik nodig Marco de Groot dan ook uit, daar had ik al eerder een keer mee afgesproken om elkaar eens wat te leren, maar dat is er dus ook nog steeds niet van gekomen.

Schaamteloos, ik weet het, maar zou je mij ook uit kunnen nodigen? Niet dat jullie iets van mij kunnen leren, maar ik wel van jullie


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 15-04-2021 23:49 by Lampje Profiel van Lampje

Je bent altijd welkom Koen, dat weet je !


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 23-04-2021 9:51 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 21 januari 2021 16:48 schreef BongoBongo het volgende:
Gelijk maar begonnen met de oefeningen voor de benen.
Ik snap alleen oefening B week 1 niet helemaal. Oefening A eindigt met 120 bpm en oefening B begint met 150 bpm.
Ik had naar die 150 toegewerkt in oefening A. maargoed
ik heb oefening A zelf maar langer gemaakt met 130 en 140 bpm, overigens zonder problemen, bij 150 gaat het mis. oefenen dus


Nou, historische dag vandaag, het lukt me zowaar om oefening B links met 150 te beginnen (nog niet superstrak maar het lukt me te corrigeren ) Wat zijn we ? 3 maanden verder a 5 uur per week, is zo'n 60 uur trappen.
Nu ik het zo opschrijf valt dat eigenlijk nog best mee Voor mijn gevoel ben ik al een half jaar bezig.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-04-2021 15:44 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

En hoe doet oma het?






Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-05-2021 20:54 by Lampje Profiel van Lampje

'Oma'speelt hier eigenlijk nog onder haar kunnen. Ik heb haar wel eens dingen zien spelen die écht indrukwekkend zijn. Hoewel ze het hier natuurlijk ook gewoon goed speelt hoor!

(Althans, volgens mij is dit dezelfde dame waarvan ik andere filmpjes heb gezien.)


lampje


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-05-2021 21:07 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 2 mei 2021 20:54 schreef Lampje het volgende:

(Althans, volgens mij is dit dezelfde dame waarvan ik andere filmpjes heb gezien.)


Het ís dat dit het drummen topic is...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 04-05-2021 11:17 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl



Sodeknetters.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 04-05-2021 12:27 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl

Gaaf samenspel


Vox Clamatis in Deserto


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 09-05-2021 14:38 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 23 april 2021 9:51 schreef BongoBongo het volgende:
Nou, historische dag vandaag, het lukt me zowaar om oefening B links met 150 te beginnen (nog niet superstrak maar het lukt me te corrigeren ) Wat zijn we ? 3 maanden verder a 5 uur per week, is zo'n 60 uur trappen.
Nu ik het zo opschrijf valt dat eigenlijk nog best mee Voor mijn gevoel ben ik al een half jaar bezig.


Ik ben sinds een maand ook wat vaker aan het spelen. Bijna dagelijks. En een week geleden had ik een mijlpaal : ik voelde mijn linkerkuit na het oefenen... Da's dus een teken dat ik de techniek nu eindelijk onder de knie begin te krijgen. Overigens ben ik niet links afzonderlijk gaan oefenen, maar gewoon dubbel bass oefenen.

Ik kwam nog een interessant filmpje tegen van Marthyn, waarin hij de 3 'verkeerde' technieken aangeeft als je écht snel wilt kunnen, en wat de oplossing volgens hem zou moeten zijn. Eigenlijk bevestigd hij daarmee dat z'n bassdrummastery cursus dus niet voor iedereen zal werken. Maar ik val dus onder de categorie die hij 'rockdrummer' noemt.
Ik heb de oefeningen dan ook maar links gelaten : De techniek uitleg van enkel en flatfoot daarentegen is voor mij al de prijs van de cursus waard geweest.
Ik kan nog steeds niet de snelheid halen van mijn oude manier van spelen, maar het gaat wel veel soepeler. Gewoon dooroefenen op snelheid. En daarbij toch ok wel aanleren om de pedalen makkelijker te stoppen (het lastige bij Direct Drive).

naast het dubbel bass, heb ik ook maar eens mijn drumkits omgezet zodat ik makkelijker open kan spelen. Ik had de linkerhat toch altijd wel te dichtbij én te hoog staan om goed met links te kunnen bedienen.
Dat was nog niet zo 1-2-3 gedaan. Beide kits hebben 4 racktoms (8,10,12,14), dus, ik heb de 14" tom naar de floorpositie gezet, de 10"tom tussen de kicks in, en dus de 8"en 12" hangen allebei recht boven een kick. Toen had ik wat ruimte om de linkerhat naar voren te schuiven, en ookl omlaag. Nu is het makkelijker om de hat met links te spelen, en 2 stoks patroontjes gaan nu ook een heel stuk makkelijker.
Grappig is dat je daarmee toch ook je fills vaak anders benaderd, én, gek genoeg, bij double bass partijen de hihat met links spelen, geeft op één of andere manier een veel strakker resultaat dan wanneer ik met rechts op de hat speel....

Maar blastbeats en polka's gaan erg lastig zo, dus, ik heb een 2e hatset op de akoustische set erbij gezet, rechts. Op de electronische kit moet ik nog wat aanpassen daarvoor.

Ik heb trouwens ook net een 16" floor erbij gekocht. Dit keer kwam er eentje voorbij op Ebay in duitsland. Mooi zo, geen gehannes met inmportkosten enzo Ik had dus al wel 16"floor, maar nu heb ik er eentje uit de juiste serie, én in de juiste kleur Helaas wel een hangende, ik had toch liever eentje op poten gehad, maar ja.

Nu nog een remote hihatstatief maken (ik heb nu gewoon een bekkenarm hiervoor gebruikt), een paar nieuwe vellen voor de floor, nog een paar kleine rack aanpassingen, en dan kan ik toch ook eindelijk eens een keer beginnen aan de bouw van nieuwe, goed passende koffers. Om die vervolgens nooit nodig te hebben omdat we toch niet gaan spelen met al die covid shit, hahahahaha....



lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 10-05-2021 11:20 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Lampje, heb je toevallig een link naar dat filmpje ?

Nee, ik heb ook geen spijt van de cursus, het heeft me iniedergeval laten nadenken wat ik nu precies doe en dat de oefeningen op zich niet vervelend zijn om te doen. Verder ligt het toch aan jezelf en aan hoe snel je spieren het oppakken, bij mij duurt dat wel heel lang

Vrijdag mijn ACD pedaal binnengekregen, zonder chocola........


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 10-05-2021 11:24 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 9 mei 2021 14:38 schreef Lampje het volgende:

Ik heb trouwens ook net een 16" floor erbij gekocht. Dit keer kwam er eentje voorbij op Ebay in duitsland. Mooi zo, geen gehannes met inmportkosten enzo Ik had dus al wel 16"floor, maar nu heb ik er eentje uit de juiste serie, én in de juiste kleur Helaas wel een hangende, ik had toch liever eentje op poten gehad, maar ja.






Technisch gezien dus geen floor maar een racktom

Kun je die 16" floor mooi links neerzetten.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 11-05-2021 0:12 by Lampje Profiel van Lampje

Eh, ja, klopt, je hebt gelijk, hahaha!

De video waar ik ht over had:
https://www.youtube.com/watch?v=W1LiBv-JESw&list=PLLOJc4hJB_hJ4flffdvdWnOTDJSuj-Ml_&index=5



En, bevalt de ACD ?



lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-05-2021 10:09 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 11 mei 2021 0:12 schreef Lampje het volgende:
Eh, ja, klopt, je hebt gelijk, hahaha!

De video waar ik ht over had:
https://www.youtube.com/watch?v=W1LiBv-JESw&list=PLLOJc4hJB_hJ4flffdvdWnOTDJSuj-Ml_&index=5



En, bevalt de ACD ?




Bedankt voor de link, herken veel in wat hij zegt.

Tot nu toe onder de indruk van het darwin pedaal, dat ding is enorm soepel met nul speling. Heb nog geen instellingen veranderd, want ik wil eerst even kijken wat ik met de basis instelling kan. Het is verleidelijk om 'm hetzelfde in te stellen als mijn oude pedaal maar dan kom je nooit tot andere conclusies.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-05-2021 14:52 by Lampje Profiel van Lampje

Haha, ik had mijn Axis pedalen de dag voor een optreden opgehaald, en het optreden was dan ook de eerste keer dat ik het pedaal testte. Ach ja, waarom niet, toch ?!?

En ja hoor, net dát optreden werd gefilmd door een ploeg en staat dus ook op het internet, hahahaha !

Maar ik heb de instellingen van het pedaal naderhand ook wel veranderd. Ik ben het er echter zeker mee eens om eerst te proberen met de fabrieksinstelling. Vooral als je niet weet hoe je het terig kan zetten.




lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-05-2021 15:25 by Lampje Profiel van Lampje



Grappig. En ook wel verhelderend. Want met deze techniek is het wel duidelijk dat je hier niet echt controle over het aanslaan hebt. En dus ook dat écht strak spelen niet kan met deze techniek.

Ik vind de lessen van deze gozer trouwens leuk te zien. Ik heb er eerder eentje gezien over swivel, en ik heb eigenlijk best wel wat aan gehad, het werd me namelijk wel duidelijk dat Marthyn's approach niet voor iedereen werkt. Eugene vindt het namelijk enigszins onzinnig om beide voeten los te trainen. En voor goed dubbel bass te spelen merkte ikzelf dat het voor mij averechts werkt om de linkervoet apart te trainen.


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 15-05-2021 11:29 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 14 mei 2021 14:52 schreef Lampje het volgende:
Haha, ik had mijn Axis pedalen de dag voor een optreden opgehaald, en het optreden was dan ook de eerste keer dat ik het pedaal testte. Ach ja, waarom niet, toch ?!?

En ja hoor, net dát optreden werd gefilmd door een ploeg en staat dus ook op het internet, hahahaha !

Maar ik heb de instellingen van het pedaal naderhand ook wel veranderd. Ik ben het er echter zeker mee eens om eerst te proberen met de fabrieksinstelling. Vooral als je niet weet hoe je het terig kan zetten.





Die ACD is voorzien van allerlei streepjes zodat je alles kan terugzetten zoals het was, tot nu toe lijken de 'fabrieks'instellingen te werken, maargoed het kan wellicht beter, binnenkort maar eens wat verdraaien.

quote:
Op 14 mei 2021 15:25 schreef Lampje het volgende:


Grappig. En ook wel verhelderend. Want met deze techniek is het wel duidelijk dat je hier niet echt controle over het aanslaan hebt. En dus ook dat écht strak spelen niet kan met deze techniek.

Ik vind de lessen van deze gozer trouwens leuk te zien. Ik heb er eerder eentje gezien over swivel, en ik heb eigenlijk best wel wat aan gehad, het werd me namelijk wel duidelijk dat Marthyn's approach niet voor iedereen werkt. Eugene vindt het namelijk enigszins onzinnig om beide voeten los te trainen. En voor goed dubbel bass te spelen merkte ikzelf dat het voor mij averechts werkt om de linkervoet apart te trainen.



Zeker verhelderend, dit is precies wat ik niet wil Ik krijg ook last van mijn knieën als ik die swivel beweging maak.

Ja dat links rechts trainen werkt toch voor iedereen anders, ik weet het ook niet, als ik bv links 160 oefen en daarna rechts 160 zou je denken dat je met beide benen 160 zou moeten kunnen spelen, nou niet want ik zit binnen no time richting de 200 oid.

Ik denk er hard over na om me toch maar te focussen op heeldown voor midtempo's, dat gaat me makkelijker af en hoef ik geen evenwicht te bewaren wat rugklachten scheelt, ik speel enkel one foot blast dus qua volume sluit het ook mooi aan.

edit: waar ik zeg: ik speel one foot blast, bedoel ik: ik probeer one foot blast

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 15-05-2021 11:31]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 19-05-2021 14:26 by BongoBongo Profiel van BongoBongo





BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 19-05-2021 14:45 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Best heavy (vanaf 4:50)



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 19-05-2021 17:43 by Lampje Profiel van Lampje

die laatste video, da's best vet gedaan.

Ik zou George Kollias wel eens bezig willen zien op zo'n ding!



lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 20-05-2021 15:20 by Lampje Profiel van Lampje

Net weer even bij Tunnelmuziek geweest, (voor wat andere artikelen voor probeersels), maar daar heb ik een 2e hands DW twinpedal-as gekocht, voor 15 euro. Deze is heel erg lichtgewicht, maar de bevestiging is wel anders dan van de 'standaard' pedalen, dus die moet ik nog even aanpassen. Maar dat scheelt een hele hoop knaken vergeleken bij de ACD as. Hele kleine speling, maar dat hoort bij deze assen. Iets kleinere speling dan bij een nieuwe Pearl Eliminator as, maar het gewicht is echt zoveel kleiner, niet normaal. Hij is ook lichter dan de as van mijn Axis. Ik denk wel dat de ACD helemaal spelingsvrij is, maar ja, 15 euro of 179 plus verzendkosten.... Da's nogal een verschil.....

Nu moet ik nog steeds wel een paar custom scharnieren voor de voetbladen laten maken, en ik wil de montageklem flexibel hebben op het masterpedaal, maar ik moet nog even nadenken hoe ik dat wil hebben.

Maar goed, ik ging eigenlijk naar de winkel voor een sloophihatstandaard om een remote hihat ervan te kunnen maken, dus, dat ga ik eerst maar eens doen. Ik heb deze week ook een custom multiclamp gemaakt om 2 bekkentjes aan mijn hihatstandaard te kunnen monteren. Da's best geslaagd, maar de praktijk moet uitwijzen of het ook praktisch genoeg is. Ik vind het toch nog wel aardig lomp....

Zowaar hoorde ik gisteren ook dat we over 3 weken een optreden hebben staan met Grindpad, dus ik moet nog haast maken ook


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 20-05-2021 16:36 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Voor 15 euro kun je niet tobben Die acd is wel helemaal spelingsvrij inderdaad en vermoed dat dat ook zo blijft door de grote gelagerde kruiskoppelingen. Mijn vorige pedaal had van die kleine blokjes waar lanzaam meer speling op kwam, niet dat dat verder opviel, maar toch.


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 21-05-2021 12:08 by Niles_ Profiel van Niles_

Vraagje!

Na jaren van bassen en toetseneren sinds kort een beetje aan het drummen geslagen (lame pun) en na het oefenen van basisritmes en breaks behoefte aan wat meer structuur in de leergang. Welke online bronnen (gratis of tegen kleine vergoeding) raden jullie aan?

Liefst een serie lessen, kom veel one offs tegen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen