IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 10:57 by Lampje Profiel van Lampje

Sorry, ik heb mijn opmerking nog even wat verder uitgebreid in de tijd dat jij je post erbij zette.

Ja, dat herken ik, van die minimum snelheid. Dat is juist het punt.

Maar, ook nog even een opmerking erbij mbt Martin's cursus : Links en rechts onafhankelijk trainen, dat is Martin's advies. Eugene rabychenko of hoe hij ook heet, zegt weer dat hij dat onzin vindt, en ikzelf heb ook mijn vraagtekens bij of links en rechts volledig onafhankelijk te oefenen, wel zo slim is. Dat zal ook een beetje afhankelijk zijn van je doelstelling. Bij de meeste drummers gaat links namelijk gewoon met rechts mee tijdens het spelen. Zowel met armen als met benen. Maar, iedereen is verschillend.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 18-03-2021 10:58]


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 11:02 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ik zag je uitbreiding

Ja lastig al die meningen en tips. Ik kom langzaam op een punt dat ik me moet gaan focussen op wat ik wel kan dan dat ik me van alles ga proberen aanleren waar ik de aanleg niet voor heb. Ik wordt te oud om te denken dat het allemaal nog wel komt. Ik geef het nog een jaar en anders ga ik doom metal spelen


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 11:04 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Als ik mijn ACD pedaal heb spreken we wel wat af, kunnen we wat makkelijker ervaringen uitwisselen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2021 11:06 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 maart 2021 10:19 schreef Fusion het volgende:
Nou ik merk ook wel degelijk verschil tussen midtempo gitaar en snel. Andere techniek



Ik speel zowel gitaar als drums, zei de gek.

Op de pedalen gebruik je voor verschillende tempo's een fundamenteel andere techniek. Alsof je op gitaar voor langzaam spel zou fingerpicken en snel zou sweepen zeg maar.

Op gitaar vind ik de techniek niet heel anders bij verschillende tempi. Als je sneller gaat spelen wordt de beweging alleen kleiner, als we het over alternate picking hebben dan.

quote:
Maar merk toch ook wel dat midtempo ondanks de iets andere techniek een soort basis legt voor de snellere stukken.


Dit gaat voor drums niet op. Als je alleen de mid-tempo techniek oefent leer je nooit de snelle techniek.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 11:12 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Wat ik ook een angstig ding vind, is dat Derek Roddy het nog steeds over zijn 'weak side' heeft als hij over links praat. Ik bedoel, alle slagen en trappen die hij tot heden met links heeft gespeelt ga ik de rest van mijn leven niet meer halen. In hoeverre krijg ik links gelijk aan rechts ?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2021 11:13 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 maart 2021 10:57 schreef Lampje het volgende:
Maar, ook nog even een opmerking erbij mbt Martin's cursus : Links en rechts onafhankelijk trainen, dat is Martin's advies. Eugene rabychenko of hoe hij ook heet, zegt weer dat hij dat onzin vindt, en ikzelf heb ook mijn vraagtekens bij of links en rechts volledig onafhankelijk te oefenen, wel zo slim is. Dat zal ook een beetje afhankelijk zijn van je doelstelling. Bij de meeste drummers gaat links namelijk gewoon met rechts mee tijdens het spelen. Zowel met armen als met benen. Maar, iedereen is verschillend.


Ik zie het nut daar wel van in. Juist als de individuele coördinatie verbetert vind ik het makkelijker om synchroon netter te spelen.

Zo heb ik een tijd geleden de tip gekregen het oefenen van rolls eens met de zwakke hand te beginnen en dat werkt echt. Ik kan me voorstellen dat dat voor de voeten ook opgaat.

Anders neig je toch naar de de sterke hand of voet toe met note spacing. Je gaat dan naar de sterke hand/ voet toe spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-03-2021 11:13]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2021 11:18 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 maart 2021 11:12 schreef BongoBongo het volgende:
Wat ik ook een angstig ding vind, is dat Derek Roddy het nog steeds over zijn 'weak side' heeft als hij over links praat. Ik bedoel, alle slagen en trappen die hij tot heden met links heeft gespeelt ga ik de rest van mijn leven niet meer halen. In hoeverre krijg ik links gelijk aan rechts ?


Echte ambidextrie, voor mij echt de holy grail. Ga dat nooit meer voor elkaar krijgen maar goed. Ik oefen het wel, af en toe. Ik heb baat bij de volgende oefeningen:

Spiegelen. Dus alles wat je normaal met links speelt, met rechts spelen en vice versa.

Open spelen.

Single stroke rolls oefenen en met de zwakke hand/ voet beginnen.

Open spelen vind ik wel toegankelijk wat dat betreft. Dan ben je gewoon lekker aan het spelen zonder dat het heel erg als oefenen voelt.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 11:27 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 18 maart 2021 11:18 schreef Snaack het volgende:
Echte ambidextrie, voor mij echt de holy grail. Ga dat nooit meer voor elkaar krijgen maar goed. Ik oefen het wel, af en toe. Ik heb baat bij de volgende oefeningen:

Spiegelen. Dus alles wat je normaal met links speelt, met rechts spelen en vice versa.

Open spelen.

Single stroke rolls oefenen en met de zwakke hand/ voet beginnen.

Open spelen vind ik wel toegankelijk wat dat betreft. Dan ben je gewoon lekker aan het spelen zonder dat het heel erg als oefenen voelt.


Met 'open' bedoel je, hihat rechts ?

Verder helemaal eens, daarom heb ik veel gehad an die lessen van Bill Bachman, die laat je ook alle oefeningen zowel met rechts als met links beginnen. In het begin kom je er dan wel achter hoe gehandicapt je eigenlijk bent met links, althans ik wel



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2021 11:35 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 maart 2021 11:27 schreef BongoBongo het volgende:
Met 'open' bedoel je, hihat rechts ?


Ik snap wat je bedoelt maar het principe is dat je elke trommel/ bekken bespeelt met het ledemaat dat er het dichtste bij is. Je probeert kruisende armen te voorkomen.

Ik ben rechtshandig en mijn hihat staat (dus) links. Als ik open speel speel ik met mijn linkerhand op de hihat en met rechts op de snare. Mijn ride staat rechts, en die bespeel ik dus met de rechterhand, met de linkerhand op de snare.

quote:

Verder helemaal eens, daarom heb ik veel gehad an die lessen van Bill Bachman, die laat je ook alle oefeningen zowel met rechts als met links beginnen. In het begin kom je er dan wel achter hoe gehandicapt je eigenlijk bent met links, althans ik wel




Ja erg he.

Ik ga dit de komende tijd eens proberen:


Wil dat al heel lang heel graag, en nu het beter gaat met de vingers lukt dit misschien wel. Hij legt het ook goed uit!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 11:39 by Lampje Profiel van Lampje

Goed, ik zou nog de thrashbeat uitleggen, althans, zoals ik hem speel, Nicke Andersson, en, volgens mij deed Doc van Vader dat ook zo.

Omdat beeld vaak meer zegt dan tekst, is het wel een goede om diezelfde video van Lombardo erbij te pakken als voorbeeld.

Kijk eens naar je video zo van 1.45 tot 2.05. Daar zie je dat Lombardo met zijn rechterarm een soort van push-pull techniek gebruikt. (Je hebt allerlei technieken, zoals Moeller, dat eenzelfde soort basis heeft.)

De eerste slag is vanuit de arm en de pols. de 2e slag is enkel vanuit de pols, terwijl de arm omhoog haalt.
Je zou dus kunnen zeggen dat z'n arm 8-en speelt, en z'n pols 16-en.


Bekijk dat stukje nog eens goed.

De 2e slag is dus zachter dan de eerste. Voor het gemak noem ik nu de eerste het accent, de 2e de ghostnote. Het is niet écht een ghostnote, maar, om even een verschil in de 2 slagen te kunnen aangeven, is dit even wat makkelijker.
Welnu, het grappige is, dat als je even iets minder energie hebt, dan kan je eventjes de ghostnotes weglaten, en dus de 8-en door laten gaan. Dat zie je Lombardo ook af en toe doen in deze video.

Goed, dit is op zich allemaal nog niet zo gek, behalve voor blastbeatdrummers die over het algemeen niet uit de armen spelen, maar, die kunnen eventueel overstappen op Moeller techniek (eerste slag uit de pols, 2e slag uit enkel de vingers). Nou ben ik overigens wel van mening dat een thrashbeat enkel echt gaaf klinkt als het met kracht gespeeld wordt, dus, arm/pols + pols, maar, dat is mijn mening.

Nu, de thrashbeat. Eigenlijk is het met de rechterarm hetzelfde principe, alleen, en nu komt het....: Je speelt het accent samen met de snaredrum. Als een off-beat dus. de ghostnotes komen dus op de oneven noten, waar dus de kick, crashes, etc zitten.

De 16-en zoals het op het stukje van 1.45 - 2.05 zit, is dus (A-accent, g-ghostnote)
AgAgAgAgAgAgAgAg

Kijk nu eens naar die video vanaf zo'n 3 minuten, en let goed op zijn rechterarm. je zult zien dat zijn onderarm met de snaredrumbeweging meegaat, dat is dus de accentnoot, de ghostnoot is degene die ertussen in zit, en zit dus op de kick.
gAgAgAgAgAgAgAgA

En ook nu weer, als de energie eventjes op is, dan sla je dus enkel aan op de momenten dat je de snare speelt. Doc van Vader deed dat live standaard bij de hats, op de ride speelde hij dan de volledige 16-en wel.

Op deze manier speel je de 16-en makkelijker, kost minder energie, maar het allerbelangrijkste voordeel is dat het voor de rest van de band én voor de luisteraar, een véél duidelijker én swingender beat geeft.

Het lastigste om dit er goed in te krijgen, is om van de één (waarje bijvoorbeeld ook een bekken plaatst) over te schakelen naar de offbeat.In het begin pakte ik dan de ride of hats mee vanaf de 2e snareslag, en dat doe ik nog steeds af en toe als ik even de arm moet ontspannen. of ik speel de accenten van de riff mee op de bekkens, met name een trioolplaatsing op de crashes zijn even een rustpuntje (waarvan Fusion zei dat het een ankerpuntje is : Zeker!).

Trashbeats op deze manier spelen is easypeasy.
De snelheid van goed spelen wordt meestal beperkt door de intensiteit van de fills of dubbelbasspel, maar zonder dat soort grut kan ik prima 260-270 bpm dit ritme spelen als ik eenmaal warmgespeeld ben.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 11:43 by Lampje Profiel van Lampje

Deze video dus :

quote:
Op 17 maart 2021 9:58 schreef BongoBongo het volgende:





lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 11:45 by Lampje Profiel van Lampje

Haha, die video van Drumeo legt de beweging ook uit, hahaha !


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 11:56 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 18 maart 2021 11:35 schreef Snaack het volgende:
Ik snap wat je bedoelt maar het principe is dat je elke trommel/ bekken bespeelt met het ledemaat dat er het dichtste bij is. Je probeert kruisende armen te voorkomen.

Ik ben rechtshandig en mijn hihat staat (dus) links. Als ik open speel speel ik met mijn linkerhand op de hihat en met rechts op de snare. Mijn ride staat rechts, en die bespeel ik dus met de rechterhand, met de linkerhand op de snare.



Ja erg he.

Ik ga dit de komende tijd eens proberen:


Wil dat al heel lang heel graag, en nu het beter gaat met de vingers lukt dit misschien wel. Hij legt het ook goed uit!


Ja ken de video, is eigenlijk een flam tap rudiment (als ik het goed heb.

Om die reden heb ik mijn hihat rechts staan, dan is mijn rechterhand dichterbij

Maar ik begrijp je punt om links te trainen.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 11:59 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 18 maart 2021 11:39 schreef Lampje het volgende:
Goed, ik zou nog de thrashbeat uitleggen, althans, zoals ik hem speel, Nicke Andersson, en, volgens mij deed Doc van Vader dat ook zo.

Omdat beeld vaak meer zegt dan tekst, is het wel een goede om diezelfde video van Lombardo erbij te pakken als voorbeeld.

Kijk eens naar je video zo van 1.45 tot 2.05. Daar zie je dat Lombardo met zijn rechterarm een soort van push-pull techniek gebruikt. (Je hebt allerlei technieken, zoals Moeller, dat eenzelfde soort basis heeft.)

De eerste slag is vanuit de arm en de pols. de 2e slag is enkel vanuit de pols, terwijl de arm omhoog haalt.
Je zou dus kunnen zeggen dat z'n arm 8-en speelt, en z'n pols 16-en.


Bekijk dat stukje nog eens goed.

De 2e slag is dus zachter dan de eerste. Voor het gemak noem ik nu de eerste het accent, de 2e de ghostnote. Het is niet écht een ghostnote, maar, om even een verschil in de 2 slagen te kunnen aangeven, is dit even wat makkelijker.
Welnu, het grappige is, dat als je even iets minder energie hebt, dan kan je eventjes de ghostnotes weglaten, en dus de 8-en door laten gaan. Dat zie je Lombardo ook af en toe doen in deze video.

Goed, dit is op zich allemaal nog niet zo gek, behalve voor blastbeatdrummers die over het algemeen niet uit de armen spelen, maar, die kunnen eventueel overstappen op Moeller techniek (eerste slag uit de pols, 2e slag uit enkel de vingers). Nou ben ik overigens wel van mening dat een thrashbeat enkel echt gaaf klinkt als het met kracht gespeeld wordt, dus, arm/pols + pols, maar, dat is mijn mening.

Nu, de thrashbeat. Eigenlijk is het met de rechterarm hetzelfde principe, alleen, en nu komt het....: Je speelt het accent samen met de snaredrum. Als een off-beat dus. de ghostnotes komen dus op de oneven noten, waar dus de kick, crashes, etc zitten.

De 16-en zoals het op het stukje van 1.45 - 2.05 zit, is dus (A-accent, g-ghostnote)
AgAgAgAgAgAgAgAg

Kijk nu eens naar die video vanaf zo'n 3 minuten, en let goed op zijn rechterarm. je zult zien dat zijn onderarm met de snaredrumbeweging meegaat, dat is dus de accentnoot, de ghostnoot is degene die ertussen in zit, en zit dus op de kick.
gAgAgAgAgAgAgAgA

En ook nu weer, als de energie eventjes op is, dan sla je dus enkel aan op de momenten dat je de snare speelt. Doc van Vader deed dat live standaard bij de hats, op de ride speelde hij dan de volledige 16-en wel.

Op deze manier speel je de 16-en makkelijker, kost minder energie, maar het allerbelangrijkste voordeel is dat het voor de rest van de band én voor de luisteraar, een véél duidelijker én swingender beat geeft.

Het lastigste om dit er goed in te krijgen, is om van de één (waarje bijvoorbeeld ook een bekken plaatst) over te schakelen naar de offbeat.In het begin pakte ik dan de ride of hats mee vanaf de 2e snareslag, en dat doe ik nog steeds af en toe als ik even de arm moet ontspannen. of ik speel de accenten van de riff mee op de bekkens, met name een trioolplaatsing op de crashes zijn even een rustpuntje (waarvan Fusion zei dat het een ankerpuntje is : Zeker!).

Trashbeats op deze manier spelen is easypeasy.
De snelheid van goed spelen wordt meestal beperkt door de intensiteit van de fills of dubbelbasspel, maar zonder dat soort grut kan ik prima 260-270 bpm dit ritme spelen als ik eenmaal warmgespeeld ben.


Top, ga het gelijk proberen. Had al zo'n vermoeden dat het zoiets zou zijn maar niet dat je de accenten omdraaid. Ik heb nu ook dat als ik dichter bij een fill kom ik 8sten ga spelen, maar dan klinkt het zo 'om en om' en amateuristisch. kan me voorstellen dat als je het accent met de snare meespeelt dit minder opvalt.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 12:12 by Lampje Profiel van Lampje

Zo, dan weten jullie nu het enige waar ik écht goed in ben, ook.



En nu oefenen, er is een groot tekort aan goede thrashmetaldrummers in Nederland.


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 12:12 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ja, werkt als een speer, stom dat ik dat niet zelf heb bedacht Heeft nog wel een beetje training nodig.

Hier komt dan weer wel het belang van rudiments (in dit geval de hand to hand flam) kijken. Want schijnbaar zit de beweging (gAgAgAgA) in mijn spiergeheugen .


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 12:14 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 18 maart 2021 12:12 schreef Lampje het volgende:
Zo, dan weten jullie nu het enige waar ik écht goed in ben, ook.



En nu oefenen, er is een groot tekort aan goede thrashmetaldrummers in Nederland.


Je had nog zoveel beter kunnen zijn als je je rudiments had geoefend


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 12:34 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb het drummen al meermaals opgegeven. Het is dat Grindpad echt iemand nodig had om ze uit de brand te helpen, anders had ik het ook niet opgepakt.

Dus, ga oefenen, doe auditie bij Grindpad, dan kan ik weer met pensioen, hahaha!


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 12:37 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 18 maart 2021 11:06 schreef Snaack het volgende:
Ik speel zowel gitaar als drums, zei de gek.

Op de pedalen gebruik je voor verschillende tempo's een fundamenteel andere techniek. Alsof je op gitaar voor langzaam spel zou fingerpicken en snel zou sweepen zeg maar.

Op gitaar vind ik de techniek niet heel anders bij verschillende tempi. Als je sneller gaat spelen wordt de beweging alleen kleiner, als we het over alternate picking hebben dan.


Dit gaat voor drums niet op. Als je alleen de mid-tempo techniek oefent leer je nooit de snelle techniek.



Snaack, dit is inderdaad precies wat het is, je slaat de spijker voor de volle 100% op de kop!


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 12:45 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 18 maart 2021 11:13 schreef Snaack het volgende:
Ik zie het nut daar wel van in. Juist als de individuele coördinatie verbetert vind ik het makkelijker om synchroon netter te spelen.

Zo heb ik een tijd geleden de tip gekregen het oefenen van rolls eens met de zwakke hand te beginnen en dat werkt echt. Ik kan me voorstellen dat dat voor de voeten ook opgaat.

Anders neig je toch naar de de sterke hand of voet toe met note spacing. Je gaat dan naar de sterke hand/ voet toe spelen.


Ik sprak ook even voornamelijk uit als vraag voor mezelf. Ik merk namelijk dat ik -doordat ik links afzonderlijk ben gaan oefenen- juist méér moeite heb om links tussen rechts in te plaatsen ! Bij double bass that is.

Daarentegen, ik kan met de linkerhand vrij goed onafhankelijk drummen- met name uit de pols dan. De normale blastbeat loopt altijd gewoon prima door. Dus, wat betreft mijn opmerking, het was nog niet een 'vaststelling', echt nog een vraagstelling, met name naar mijzelf.
Overigens moet ik hoe dan ook echt de enkel van mijn linkervoet trainen om er sneller in te worden. Dus, ik kom er sws niet onder uit.


[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 18-03-2021 12:47]


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 12:55 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 18 maart 2021 12:34 schreef Lampje het volgende:
Ik heb het drummen al meermaals opgegeven. Het is dat Grindpad echt iemand nodig had om ze uit de brand te helpen, anders had ik het ook niet opgepakt.

Dus, ga oefenen, doe auditie bij Grindpad, dan kan ik weer met pensioen, hahaha!



De reden dat ik nog steeds probeer te drummen en er zoveel tijd in stop is omdat ik mijn creativiteit er in kwijt kan. En dat is bij Grindpad nou net niet het plan als ik jou moet geloven


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 13:10 by Lampje Profiel van Lampje

Nou, dat heb ik bij Grindpad niet omdat ik me er bewust afzijdig van hou. Als ik actief aan de muziek mee zou werken dan heb ik namelijk zeker wel invloed op wat ik speel, en die vrijheid zou me zeker ook gegeven worden. Maar ik zie het gewoon niet zitten om elke week die afstand af te leggen. Daarnaast vind ik 2 bands gewoon veel te veel.
Nou ben ik inmiddels gestopt met die andere band, maar toch, elke week naar Utrecht rijden aan het eind van de werkweek is me gewoon echt te gortig, vooral omdat ik overdag voor mijn werk al gemiddeld 300-350 km per dag af leg.

Overigens, die beweging van de rechterarm , het accent en de terugslag, dat is niet iets dat door een rudiment is aangeleerd, dat is gewoon een natuurlijke lichamelijke reactie van de beweging, maar dan omgezet naar een techniek. Net zoiets als een swivel bij de bassdrum. Of het ridespel bij een blastbeat in black metal. Of bij een standaard 4 kwartsmaat pop/rock drum zou je dat ook doen, anders zou het gewoon houterig en kut klinken. Dan geef je ook nét iets meer power op het moment dat je de kick trapt en de snare slaat. Dat geeft swing en is nodig.


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2021 13:26 by Snaack Profiel van Snaack

Ha, dat push-pullen doe ik precies zo bij snel spel op de ride, alleen dan dus inderdaad met het accent op de tel in plaats op de opmaat. Dat is dan de push. Volgens mij knijp ik mijn hand dicht bij de pull en speel ik de pull dus met fingercontrol met de rebound van de push. Dat voelt als de natuurlijke beweging.

Niet in de buurt van de snelheden die Lampje haalt, overigens.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 18-03-2021 13:40 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 18 maart 2021 13:10 schreef Lampje het volgende:


Overigens, die beweging van de rechterarm , het accent en de terugslag, dat is niet iets dat door een rudiment is aangeleerd, dat is gewoon een natuurlijke lichamelijke reactie van de beweging, maar dan omgezet naar een techniek. Net zoiets als een swivel bij de bassdrum. Of het ridespel bij een blastbeat in black metal. Of bij een standaard 4 kwartsmaat pop/rock drum zou je dat ook doen, anders zou het gewoon houterig en kut klinken. Dan geef je ook nét iets meer power op het moment dat je de kick trapt en de snare slaat. Dat geeft swing en is nodig.


Ik doelde meer op dit:

quote:
Het lastigste om dit er goed in te krijgen, is om van de één (waarje bijvoorbeeld ook een bekken plaatst) over te schakelen naar de offbeat.In het begin pakte ik dan de ride of hats mee vanaf de 2e snareslag, en dat doe ik nog steeds af en toe als ik even de arm moet ontspannen. of ik speel de accenten van de riff mee op de bekkens, met name een trioolplaatsing op de crashes zijn even een rustpuntje (waarvan Fusion zei dat het een ankerpuntje is : Zeker!).


Door dit rudiment
https://www.drumworkout.com/courses/extreme-hands-makeover/lessons/step-23-moeller-whip-and-flop/topic/flam-hands-separatehands-together-exercise/

voelt het voor mij niet vreemd om die offbeat te vinden met rechts.

En natuurlijk snap ik dat je het ook zo kunt leren, waar het mij om ging is dat het blijkbaar al in mijn spiergeheugen zit. Een beetje

Of misschien zat het er bij mij ook wel van nature in, maar gezien de rest van mijn skills geloof ik dat niet echt

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 18-03-2021 13:42]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-03-2021 13:41 by Lampje Profiel van Lampje

Nou, Snaack, de snelheid die je haalt is mede afhankelijk van hoeveel netheid je in je spel wilt houden.
Thrash is het lekkerst, als het een beetje 'vies' gespeeld wordt. De slagen die van belang zijn, die moet je natuurlijk precies plaatsen, maar als je de pull-notes niet zo precies plaatst is er niets aan de hand. Sterker nog, ik denk dat het zelfs nog wat swing geeft als ze juist niet precies geplaatst zijn. Zolang de accent-notes goed zitten, dan is het gewoon heel strak. En de kick en de snare zelf moeten natuurlijk ook goed zitten.

En ja, een 230 bpm thrashbeat is al erg snel hoor, met Grindpad wordt meestal 210- 220 gehanteerd, soms eens 230, één enkel nummer zit op 240, de rest zit wel wat trager. Overigens vind ik de thrashbeat trager dan 215 lastiger dan 230. Op 200 speel ik toch meestal 16-en op normale singlestrokes (zoals het begin van het nummer Sharkbite).

(en nogmaals : de max snelheid wordt bij mij bepaald door de max snelheid van double bass en de intensiviteit van de fills. 16 en double bass kan ik tegenwoordig echt niet sneller dan 220 bpm)

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 18-03-2021 13:53]


lampje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen