IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-06-2022 16:24 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb sinds enige tijd een opgezet gevoel in beide handen, mijn beide polsen zijn kennelijk overbelast. Kan door het racen komen, dat ik toch nog teveel aan mijn stuur hang.

Daarbij bijna een vingertopje er af gesneden van de week. En ook loop ik nog bij de fysio voor mijn rug/ schouders/ nek.

Kortom. Er wordt op het moment weinig gedrumd in huize Snaack. De band ligt ook ff stil.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 02-06-2022 16:32 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 2 juni 2022 16:24 schreef Snaack het volgende:
Ik heb sinds enige tijd een opgezet gevoel in beide handen, mijn beide polsen zijn kennelijk overbelast. Kan door het racen komen, dat ik toch nog teveel aan mijn stuur hang.

Daarbij bijna een vingertopje er af gesneden van de week. En ook loop ik nog bij de fysio voor mijn rug/ schouders/ nek.

Kortom. Er wordt op het moment weinig gedrumd in huize Snaack. De band ligt ook ff stil.


Aha, klinkt als carpaal tunnel syndroom ook ooit eens last van gehad, lang geleden, ik had constant slapende handen.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 05-06-2022 16:48 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Dit uitgebreide interview met Bernard Purdie is een waar feest om naar te luisteren en te kijken!




BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-06-2022 7:29 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 5 juni 2022 16:48 schreef HierIsMike het volgende:
Dit uitgebreide interview met Bernard Purdie is een waar feest om naar te luisteren en te kijken!




Ik heb hem inmiddels bekeken maar vond het geen feest eerlijk gezegd, er had meer ingezeten. nou ben ik ook geen fan van Rick Beato wat ook niet meehelpt natuurlijk



BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 08-06-2022 11:09 by BillekeAlwerti Profiel van BillekeAlwerti



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 08-06-2022 11:54 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Ja joh, wrijf het anders nog even in of zo







BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-06-2022 10:06 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Oud maar zitten paar leuke oefeningen in.



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-06-2022 10:07 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Over stokken draaien en touwtje springen.



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 11-06-2022 15:25 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Tijd voor de grote ZM drum summer challenge

Wie doet er mee ? Ik sowieso.

Ik stel voor om oefening 11 op 54:44 van de eerste video te oefenen tot eind Juli en dan eens zien hoever we zijn gekomen.

Ik ga er maar vanuit dat niemand dit hier al kan spelen (behalve Mike misschien). Het is niet zwaar voor de handen dus Snaack proof . Ik heb een eerste poging gewaagd en ik begin op 0

Succes


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 13-06-2022 11:04 by BillekeAlwerti Profiel van BillekeAlwerti



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-06-2022 9:35 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 11 juni 2022 15:25 schreef BongoBongo het volgende:
Tijd voor de grote ZM drum summer challenge

Wie doet er mee ? Ik sowieso.

Ik stel voor om oefening 11 op 54:44 van de eerste video te oefenen tot eind Juli en dan eens zien hoever we zijn gekomen.

Ik ga er maar vanuit dat niemand dit hier al kan spelen (behalve Mike misschien). Het is niet zwaar voor de handen dus Snaack proof . Ik heb een eerste poging gewaagd en ik begin op 0

Succes


Heya, count me out. Ik verlies sowieso, hahaha.

Maar afgezien daarvan, ik zie het nut van juist deze oefening niet zo in. Ik vind het zo'n typisch stukje met hoge moeilijkheidsgraad om andere drummers af te troeven, te demotiveren, terwijl het geen bruikbare basis legt om te gebruiken in je spel. Ik bedoel, het klinkt immers gewoon als 16en bassdrums met 8en snareslagen eroverheen. Een simpele trage double bassbeat, maar dan zonder ride/hats. Wat heb je daar nou aan ?
Ik snap het nut van de oefening an sich wel mbt onafhankelijkheidstraining, maar je hebt er niks aan mbt pocket. Ik steek liever mijn energie in dingen die ik ook zal gebruiken.

Derek Roddy had ook wel een paar van die stukjes op z'n blastbeats evolved lesDVD. Ja knap, maar helemaal niet inspirerend. Moeilijk doen om het moeilijk doen. Althans, zo kwam het op mij vaak over.



lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 15-06-2022 8:24 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 14 juni 2022 9:35 schreef Lampje het volgende:
Heya, count me out. Ik verlies sowieso, hahaha.

Maar afgezien daarvan, ik zie het nut van juist deze oefening niet zo in. Ik vind het zo'n typisch stukje met hoge moeilijkheidsgraad om andere drummers af te troeven, te demotiveren, terwijl het geen bruikbare basis legt om te gebruiken in je spel. Ik bedoel, het klinkt immers gewoon als 16en bassdrums met 8en snareslagen eroverheen. Een simpele trage double bassbeat, maar dan zonder ride/hats. Wat heb je daar nou aan ?
Ik snap het nut van de oefening an sich wel mbt onafhankelijkheidstraining, maar je hebt er niks aan mbt pocket. Ik steek liever mijn energie in dingen die ik ook zal gebruiken.

Derek Roddy had ook wel een paar van die stukjes op z'n blastbeats evolved lesDVD. Ja knap, maar helemaal niet inspirerend. Moeilijk doen om het moeilijk doen. Althans, zo kwam het op mij vaak over.




Ik snap wat je bedoelt en mij maakt het ook niet uit
Verder denk ik dat iedere oefening zijn waarde heeft de grap voor mij is dat ik absoluut geen paradiddle met handen én voeten kan spelen en eens wil kijken als ik er een beetje tijd in stop hoever ik kom in een maand of zo. Lijkt me dat er allicht een paar hersencellen worden aangemaakt


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 16-06-2022 9:58 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl



Wat een baas.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 20-06-2022 13:57]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 20-06-2022 13:27 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

"Okay, I got a problem with this"



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-06-2022 14:53 by Snaack Profiel van Snaack

We gaan met de band een paar covertjes doen. Ik wil graag iets van Neurosis doen, The Doorway, en dacht, "dat doe ik wel ff".

Jesus titty fucking christ wat een tegendraadse drumpartij zeg. Ik kwam er niet uit en heb uiteindelijk een partituur opgezocht.

Echt een hele vette, groovende drumpartij!!

(en het gaat gelukkig weer iets beter met de pols)



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 20-06-2022 15:21 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

quote:
Op 20 juni 2022 14:53 schreef Snaack het volgende:
We gaan met de band een paar covertjes doen. Ik wil graag iets van Neurosis doen, The Doorway, en dacht, "dat doe ik wel ff".

Jesus titty fucking christ wat een tegendraadse drumpartij zeg. Ik kwam er niet uit en heb uiteindelijk een partituur opgezocht.

Echt een hele vette, groovende drumpartij!!

(en het gaat gelukkig weer iets beter met de pols)




Wat een kutmuziek Overigens wel een lekkere productie, lekker natuurlijk drumgeluid

Beter, van je pols


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-06-2022 16:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

ALtijd mooi als jazz(rock) drummers bij goede popartiesten smaakvolle drumpartijen verzorgen. Sting wist er ook altijd een paar te strikken



Mooie menstruatierock (dank OWW)


When your people matter, menstrual health matters


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 20-06-2022 16:12 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 20 juni 2022 14:53 schreef Snaack het volgende:
We gaan met de band een paar covertjes doen. Ik wil graag iets van Neurosis doen, The Doorway, en dacht, "dat doe ik wel ff".

Jesus titty fucking christ wat een tegendraadse drumpartij zeg. Ik kwam er niet uit en heb uiteindelijk een partituur opgezocht.


Hele vette track en inderdaad listig drumwerk! De sound die Steve Albini ook uit de drums krijgt.

Jason Roeder's partijen op de laatste Sleep-plaat zijn ook niet makkelijk om te spelen. Fantastische drummer.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-06-2022 19:11 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 20 juni 2022 15:21 schreef BongoBongo het volgende:
Wat een kutmuziek


Haha ok opa.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 20-06-2022 19:12]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-06-2022 19:13 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 20 juni 2022 16:12 schreef HierIsMike het volgende:
Hele vette track en inderdaad listig drumwerk! De sound die Steve Albini ook uit de drums krijgt.



Nou inderdaad. Zo natuurlijk en driedimensionaal maar ook heel erg vet.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 20-06-2022 19:14]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-06-2022 10:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Lof dem or heet dem. Ik kan er meestal wel naar kijken (de gitaristen vooral) maar niet te lang naar luisteren



When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-06-2022 10:15 by Snaack Profiel van Snaack

Wel een geinige band maar mij iets te over the top, ik kan er ook niet lang naar luisteren.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-06-2022 10:16 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 juni 2022 14:53 schreef Snaack het volgende:
We gaan met de band een paar covertjes doen. Ik wil graag iets van Neurosis doen, The Doorway, en dacht, "dat doe ik wel ff".

Jesus titty fucking christ wat een tegendraadse drumpartij zeg. Ik kwam er niet uit en heb uiteindelijk een partituur opgezocht.

Echt een hele vette, groovende drumpartij!!

(en het gaat gelukkig weer iets beter met de pols)




In welke band speel je nu? Ik dacht in die band die metalcovers van popliedjes speelde, Distortion? Maar dan lijkt me Neurosis iets minder feesttentgeschikt

Mooi dat dat weer gaat man!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-06-2022 10:21 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 juni 2022 10:16 schreef Ethereal het volgende:
In welke band speel je nu? Ik dacht in die band die metalcovers van popliedjes speelde, Distortion? Maar dan lijkt me Neurosis iets minder feesttentgeschikt

Mooi dat dat weer gaat man!


Distortion is helaas ter ziele.

Ik drum nu in een sludge/ doom band. Dat wilde ik al jaren heel graag. Was even zoeken naar bandleden maar dat is eindelijk gelukt. Pas net bezig hoor, ook door de pandemie.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 16-08-2022 9:32 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

Wat klopt hier niet ? Behalve de DIY plopkappen



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen