|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Zonder bekkens klinkt het niet zo lekker |
|
Zou zomaar kunnen allemaal. hij speelt ook niet alles op de tel, lijkt of de ride een beetje om de kick heen zweeft of andersom. En de spacing tussen de snare en de kick gaat ook alle kanten op, jammer want het is geen slechte drummer inderdaad. [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 21-11-2019 13:17] |
|
zijn snarerolls zijn ook raar. |
|
quote: Juist. Het klinkt i.m.o. alsof hij geen oor heeft voor de samenhang tussen handen en voeten, maar gewoon "beweegt" en er vanuit gaat dat het wel goed zit. quote: Slayer is door de jaren heen überhaupt steeds meer gaan klinken als vier mensen die toevallig tegelijkertijd hetzelfde nummer spelen, en steeds minder als een hechte band. Vox Clamatis in Deserto |
|
quote: Hahaha, da's echt een dodelijke opmerking! lampje |
|
|
|
Yep. vet. Wat me ook opvalt is dat hij de fills hetzelfde speelt als op het origineel. Pierced From Within blijft toch ook wel één van mijn favoriete Suffocation platen. lampje |
|
quote: Die fills ondersteunen de gitaarriffs dusdanig dat er weinig ruimte is voor improvisatie. Althans dat idee heb ik Hier vond ik trouwens de originele drummer: zoek de verschillen [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 02-12-2019 9:42] |
|
Dit kán toch nooit comfortabel spelen, die bekkens zo achterlijk hoog... Tijdje geleden hier al eens een studiovideo van gepost, toen was het idee dat het wellicht zo was opgebouwd om bleed van de bekkens in de andere mics tegen te gaan, maar nee, het is dus blijkbaar zijn standaardopstelling. Bizar. Al heeft Mangini inmiddels behoorlijke bovenarmen, dus prima manier van krachttraining blijkbaar... Waan-fucking-zinnig goede drummer, en toch pakt het me niet. Saai, bijna. Terwijl hij echt supervette dingen neerzet en technisch bijna onverslaanbaar is. [Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 30-12-2019 17:39] Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Als je te perfect speelt word het op een of andere manier saai. Dat is ook mijn probleem met al die te perfecte producties van tegenwoordig, heel knap allemaal maar ook saai daardoor. |
|
|
|
quote: Lekker man! Ziet er allemaal moeiteloos en soepel uit, nice! Heb je nooit de neiging gehad om je racktom aan de kant te gooien en daar de eerste floor voor op de plek te zetten? Lijkt een 14” te zijn, prima maat als racktom, leent je speel- en muziekstijl zich ook prima voor denk ik! Speelde zelf eerst 10,12 up en 14,16 down, en nu 13 up en 16 down. Had ik jaren eerder moeten doen. Zou eigenlijk naar 15 en 18 toewillen, maar dan ook weer een 24 kick en dus een complete nieuwe set terwijl me deze veel te goed bevalt. Oh, en klein detail, daar heb ik het geld niet voor. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Thanks! Ik heb er zeker wel eens over nagedacht om de eerste floor op de plek van de racktom te zetten. In de post-metal/doomstijl zou dat zeker passen. quote: 15 en 18 is wel beestig, ja. |
|
R.I.P. Sean Reinert. Toch wel een van mijn grootste inspiraties op drumgebied. Zijn spel heeft mijn visie op metaldrummen verbreed. Gewoon twee van mijn favoriete drummers (Neil Peart en Sean Reinert) in één maand overleden. |
|
quote: Het gaafste aan Reinert vind ik zo'n fill als op 2.02. Hoe moeiteloos hij zo'n inventieve variant op een standaard filletje uit z'n mauw schud. Heerlijk. |
|
|
|
|
|
Iemand nog wat meer diepte in zijn kick nodig ? https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/extreme-monsterbassdrum-22x60-zoll-mit-airbrush-unikat/1303293105-74-8105 [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 15-03-2020 22:05] |
|
Even kijken wat Thomas Lang tegenwoordig doet, dacht ik. Vindt je dit. Dat voetenwerk Die hele drumpartij Vox Clamatis in Deserto |
|
Ja heel knap allemaal maar het zegt me vrij weinig, ik kijk veel liever naar iemand als Gergo Borlai [Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 25-03-2020 23:34] |
|
quote: Kende 'm niet, maar tof idd. Ook uitdagend, maar hij blijft toch vrij dicht bij "het liedje" zonder al te veel gefreak er bovenop. Btw, bij Lang kick ik er niet zozeer op dat het technisch ingewikkeld is wat hij doet. Hij stopt ook gewoon een hoop mooie dingen in die partijen: melodische lijntjes, combinaties (van sounds) die je niet verwacht. Vooral in dat tweede nummer. [Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 26-03-2020 0:05] Vox Clamatis in Deserto |
|
De kids van Lars Ulrich die los gaan op Eleanor Rigby. Dude drumt een stuk beter dan zijn ouweheer! |
|
quote: Zo, echt wel! Is qua stijl ook compleet niet als Lars, doet me denken aan Zach Hill (Death Grips, Hella) en Brian Chippendale (Lightning Bolt). [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 01-05-2020 10:49] |
|
quote: Nu je het zegt!! Die hebben ook zo'n geweldige natuurlijk flow. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |