IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode 8+1: "Lekker op je velletje slaan"] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-03-2021 8:55 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 16 maart 2021 7:35 diareerde Fusion het volgende:
Ja deze. ALs je in t begin dat bekken (op de 1e tel van de maat) aanslaat gaat je polka snare de mist in qua timing. Check bijv 00:00:08. Gek genoeg gaat t bij die 3 bekkens vlak na elkaar wel goed, alsof die bekkens als een soort ankerpunt of spilpunt fungeren. En toegegeven ik hoor t wellicht door de geluidskwaliteit niet goed maar de dubbele bass lijkt op stukken als 00:00:37 te rammelen. Maar hee, niet dat ik t zou hoeven te zeggen, maar toch, ik k speel slechter gitaar dan jij en kom al helemaal niet in de buurt van je drumskills. Maar ik heb wel een gevoel voor strakheid (ook al ben ik zelf ook niet zo strak, daarom is nummers opnemen voor mij altijd zo'n pijnlijke confrontatie).


Sja, het lijkt allemaal goed bedoeld maar wat een vilein en zielig ondertoontje zit er weer in.

Eigenlijk zeg je "hey je bent een fucking onstrakke kutdrummer" en probeert die boodschap uit lafheid nog wat te verzachten door te stellen dat je zelf ook niet zo strak bent.

Je bent zeker niet zo strak want je laat je al jaren tegen betaling in je poepertje pakken door wildvreemde mannen.

Het is een oefenruimte opname. Ik weet niet wat jij in een oefenruimte doet, afgezien van proberen bijdehand te zijn op het internet, maar normale mensen oefenen daar. Zoals het woord ook al letterlijk aangeeft.

Misschien moet ik dat nog toelichten. Het feit dat er geoefend wordt, betekent dat het voor kan komen dat er fouten worden gemaakt en dat partijen minder strak gespeeld worden.

Kritiek op een uitvoering in een oefenruimte hebben is net zoiets als iemand die met zijn fiets onderuit gaat er op wijzen dat hij gevallen is. Kortom. Captain Obvious kan er een puntje aan zuigen.

En nou opkankeren uit het drumtopic. Ga maar weer gare mixen posten. Dank je.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 16-03-2021 8:56]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-03-2021 9:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Vilein en zielig. Wat ben jij toch een rare snuiter. Ik ga t verder niet verdedigen of uitleggen aan een rare snuiter.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-03-2021 9:35 by Snaack Profiel van Snaack

Ik zit ook niet op je verdediging of uitleg te wachten. Ik zit er wel op te wachten dat jij oprot uit topics waar jij niets te zoeken hebt en waar je een beetje probeert te prikken. Dat priemende vingertje moet maar eens een keer gebroken worden. Of steek hem in dat gat dat in je hoofd zit.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-03-2021 9:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Alles goed Snaack?


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-03-2021 10:02 by Snaack Profiel van Snaack

Ja hoor, maar zeker in deze tijden heb ik af en toe gewoon enorme zin om mij af te reageren op relatief onbekenden op het internet.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-03-2021 10:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Je hebt t er maar druk mee.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-03-2021 10:29 by Snaack Profiel van Snaack

Jij ook.


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-03-2021 10:56 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 15 maart 2021 15:37 schreef Snaack het volgende:
Elke dag rukken voor de spiegel, Fusion.

quote:
Op 15 maart 2021 15:24 schreef Snaack het volgende:
Of links en rechts ooit even sterk worden, ik denk het niet.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-03-2021 11:29 by Snaack Profiel van Snaack

#lifegoals


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 16-03-2021 16:34 by Lampje Profiel van Lampje

Hahahahaha, vermakelijk!

Ach ja, toen ik begon met drummen was er geen internet met filmpjes waarop je haarfijn uitgelegd wordt hoe en wat je moet doen. Het was gewoon luisteren en naspelen. En ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar het is bepaald niet standaard dat mensen thuis een drumstel neer kunnen zetten en daar dagelijks op gaan spelen. Ja, tegenwoordig heb je e-kits enzo, maar ook dat was vroeger helemaal niet gangbaar.
Nou heb ik ook een electronische drumkit, en ondanks dat de vloer van beton is én er nog een zwevende vloer op heb liggen, is het drummen bij de buren nog steeds hoorbaar, en bij ons in huis uiteraard ook.

En ach, ja, ik speel ook niet altijd even goed. En dat zullen alle muzikanten hebben, anders waren cd's wel in één dag opgenomen. Daarnaast beweer ik ook niet dat ik een goede drummer ben, heb ik ook nooit gedaan.

Snaack, ja, de drums worden bedacht, maar, ik schrijf ook helemaal niet mee aan de nummers. Ik ben eigenlijk gewoon een invaldrummer voor onbepaalde tijd, in eerste instantie was het ook echt maar tijdelijk, maar ze konden gewoon geen geschikte drummer vinden, dus, ben ik gewoon maar blijven hangen.
Ik kom ook alleen maar oefenen als er iets is om voor te oefenen, de rest oefent in principe elke week. Ik wil trouwens ook niet meeschrijven aan de muziek. Ik verander wel eens een ritme bij het opnemen, maar, 9 vd 10 keer betekent dat dat ik die stukjes toch opnieuw moet inspelen zoals 1 vd gitaristen het bedacht had (die heeft echt een duidelijk beeld van hoe Grindpad moet klinken).
En meestal vind ik het prima klinken, heel soms komt er een keer een dingetje voorbij waar ik niet zo van hou. Achja. Het is hun band, ik speel er enkel ter ondersteuning. Overigens heb ik bij de nummers van de andere gitarist volledig de vrije hand in mijn partijen hoor. Maar aangezien zijn smaak meer overeenkomt met de mijne, hoef ik daar eigenlijk niet snel iets aan te veranderen, hahahaha !


lampje


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-03-2021 16:44 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Omdat dit zo'n levendig topic is met een flink aantal mensen die er wel wat vanaf weten, wil ik eens wat advies inwinnen.

Is er een 'go to' e-drumkitje met double bass wat aan te raden is? Of juist een merk of type wat je moet vermijden als de pest?

Een erg generieke vraag natuurlijk, maar doel is gewoon om thuis wat met muziek mee te kunnen spelen in plaats van als een spast op de tafel te trommelen. Jaren geleden zat ik in een death metalband en ging ik af en toe in de oefenruimte achter de kit zitten om wat domme beatdown mee te spelen. Dat mis ik. En om nu thuis een akoestische kit neer te zetten is ook zo wat.



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 16-03-2021 16:49 by Lampje Profiel van Lampje

Heel simpel gezegd : Ik zou een Roland setje aanschaffen, dat is qua prijs/kwaliteit gewoon het beste wat er is in mijn optiek.
Ja, double bass : Die zitten niet standaard erbij, maar je kan voor een twin kiezen (let er dan wel even op dat de bassdrumpad daar geschikt voor is), of, zorg ervoor dat je een 2e bassdrumpad erbij kan aanschaffen, én dat er een ingang op de module over is om die er op aan te kunnen sluiten..

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 16-03-2021 18:04]


lampje


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 16-03-2021 17:02 by BongoBongo Profiel van BongoBongo

De laatste elektronische set die ik heb gehad was een Roland td-5, eind jaren 90. Kan me voorstellen dat er in de tussentijd het één en ander is veranderd Ik geef maar geen advies



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 16-03-2021 17:04 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

quote:
Op 16 maart 2021 16:44 schreef Negatieveling het volgende:
Omdat dit zo'n levendig topic is met een flink aantal mensen die er wel wat vanaf weten, wil ik eens wat advies inwinnen.

Is er een 'go to' e-drumkitje met double bass wat aan te raden is? Of juist een merk of type wat je moet vermijden als de pest?

Een erg generieke vraag natuurlijk, maar doel is gewoon om thuis wat met muziek mee te kunnen spelen in plaats van als een spast op de tafel te trommelen. Jaren geleden zat ik in een death metalband en ging ik af en toe in de oefenruimte achter de kit zitten om wat domme beatdown mee te spelen. Dat mis ik. En om nu thuis een akoestische kit neer te zetten is ook zo wat.

Ligt aan je budget. Roland en Yamaha zijn uitstekend en raad ik aan. Je hebt ook wat goedkoper spul maar wel met meshpads, zoals Carlsbro. Leuk voor een beginner, en echt niet slecht als oefensetje.

Oja, ik drum zelf inderdaad ook met twee pads voor de dubbele bassdrum.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 16-03-2021 17:05]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-03-2021 18:06 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Budget is niet echt een issue. Neem tenminste aan dat dit spul geen tienduizenden euro's hoeft te kosten. Dan wordt het wel een issue, want dan koop ik er liever een auto bij

quote:
Op 16 maart 2021 16:49 schreef Lampje het volgende:
Heel simpel gezegd : Ik zou een Roland setje aanschaffen, dat is qua prijs/kwaliteit gewoon het beste wat er is in mijn optiek.
Ja, double bass : Die zitten niet standaard erbij, maar je kan voor een twin kiezen (let er dan wel even op dat de bassdrumpad daar geschikt voor is), of, zorg ervoor dat je een 2e bassdrumpad erbij kan aanschaffen, én dat er een ingang op de module over is om die er op aan te kunnen sluiten..


Twin lijkt me voldoende voor wat ik wil.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 16-03-2021 18:07]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-03-2021 19:41 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb ook al jaren een Roland setje in huis. Een TD9 geloof ik. Wel een andere bassdrumpad bij gekocht met meshhead. Er zat zo'n rubber geval bij meen ik en dat speelt echt ruk.

Tweedehands gekocht, alles bij elkaar 1500 euro geloof ik.

Onverwoestbaar, klinkt prima en speelt prima.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-03-2021 20:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Je. Kan tegenwoordig volgens mij al vanaf 300 euro wat kopen van Behringer etc. Ik zou gewoon als ze weer open zijn eens ouderwets waarin een grote muziekwinkel uitproberen


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-03-2021 20:37 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Ik heb er geen verstand van of ervaring mee maar ik wil toch meedoen aan de discussie en zeg daarom iets dat zéér voor de hand ligt.


Bedankt Fusion. Gelukkig waren alle drummers in dit topic het er al over eens dat een (gebruikte) Roland de meeste waar voor het geld biedt.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-03-2021 21:14 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 16 maart 2021 16:34 schreef Lampje het volgende:
Daarnaast beweer ik ook niet dat ik een goede drummer ben, heb ik ook nooit gedaan.




Ik wel, heb ik altijd gedaan zolang ik je ken. Daarom heb ik je lang geleje gevraagd voor mijn bandje. En deed je het ook nog eens.

Maar ja, mijn mening is niet belangrijk, want ik ben geen drummert.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 16-03-2021 21:48 by Lampje Profiel van Lampje

Ja, maar jij houdt net als ik ook van Lombardo's spel, die staat niet echt bekend om zijn superstrakke beats. maar wel lekkerklinkend !!!

Snaack, hahahaha, wat droog, gewoon buikkramp, rofl. Overigens wel eens dat naar een winkel gaan waar er genoeg keuze aan ekits is, zijn nut zal hebben, maar, meestal is er toch maar één merk, dan schiet dat niet zo op.

Maar om nog één 'plus one' neer te leggen : Roland is volgens mij ook het meest waardevast. Ik heb mijn huidige module (TD20x) en een aantal bekkens 2e hands gekocht, die heb ik al jaren en hebben nog steeds dezelfde waarde. Ik heb laatst een paar bekkens vervangen met een ander type, en die bekkens leveren nu 2e hands neg net zoveel op als destijds nieuw....
Ik heb trouwens ook een paar Yamaha bekkens, die bevallen me ook zéér goed.
Maar ik heb een half jaar geleden dus een aantal mute cymbals met trigger gekocht, da's heel fijn spelen. Alleen de ride triggert niet helemaal accuraat, dus ik heb de Roland ride nog achter de hand.


Bongobongo : mijn eerste triggermodule was ook een TD-5, die heb ik 2 jaar geleden maar eens met pensioen laten gaan. Maar die heb ik in 97 gekocht geloof ik. Ik heb zo'n 9 jaar geleden dus wel een TD20x gekocht, maar ik heb de TD5 erbij gehouden voor live gebruik. Triggerresponse was gewoon heel erg goed, geluiden zijn wel wat ouderwets ja.

De omschrijving thrashbeats komt nog hoor, maar daar moet ik echt even goed voor zitten om dat in schrift goed uit te kunnen leggen....


lampje


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-03-2021 22:31 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 16 maart 2021 21:48 schreef Lampje het volgende:
Ja, maar jij houdt net als ik ook van Lombardo's spel, die staat niet echt bekend om zijn superstrakke beats. maar wel lekkerklinkend !!!




Klopt als een zwerende vinger, hehehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-03-2021 22:41 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 16 maart 2021 22:31 schreef F.Jacobse het volgende:
Klopt als een zwerende vinger, hehehe.





Of als de slapen van Fusion in dit topic.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-03-2021 22:43 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Wat vindt Lars Ulrich ervan?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-03-2021 22:47 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

@ Snaacker:

LalalaLars, mja.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 16-03-2021 22:48]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-03-2021 22:54 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 16 maart 2021 19:41 schreef Snaack het volgende:
Er zat zo'n rubber geval bij meen ik en dat speelt echt ruk.


Had je hem in je poepertje gestopt?


... hoe de hazen lopen ...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen