|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Woah, keigoed gedaan. |
|
quote: Geen clicktrack. Dit soort tracks verschuiven soms zo subtiel qua tempo dat het vooral heel veel luisteren en spelen is om helemaal in de flow te komen. Speel sowieso zelden met een clicktrack, soms met metal. Mijn timing is echt zwaar vooruit gegaan toen ik een aantal jaar bij een soul/funkcoverband heb gespeeld vanuit de lokale muziekschool. Dat is gewoon groove en pocket, daar kwam ik er aan het begin pijnlijk achter dat ik helemaal niet zo strak speelde en ook veel te veel als een lompe rockdrummer de tracks benaderde. Je hoort dan gewoon dat de band als geheel niet lekker klinkt. Wat ik daar heb geleerd neem ik in alle stijlen mee. quote: Thanks! [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 19-03-2021 12:01] |
|
Yogev zit natuurlijk al in t Berklee Indian Ensemble en komt daar veel met konnakol in aanraking. Deze is erg lekker. Ik ken die andere drummer niet When your people matter, menstrual health matters |
|
Holy strokes Batman Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Die man, ongelofelijk! |
|
Heerlijk! When your people matter, menstrual health matters |
|
Met single pedal. Show off. |
|
Het is niet echt drummen, maar daar drummen over ritme gaat.... dit is echt Meshuggah maddness. Ik snap het meeste, voel wat stukken die ik niet snap, maar bij een paar stukken raak ik flink de tel kwijt. HEt gave is dat hier wat melodie bij zit, die bijv steeds met 1 toon verschuft, of steeds met 1 toon wordt opgebowd en weer wrdt afgebouwd. Ook de bekende truc van een patroon spelen, daarna als triolen en daarna op double time komt voorbij. Ik kan me zo voorstellen dat dit voor drummers smullen is. Ik smul er iig flink van [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 29-03-2021 10:18] When your people matter, menstrual health matters |
|
Iemand op YouTube heeft de drumcams van Danny Carey ten tijde van Lateralus opgepoetst. Genieten! |
|
quote: Klapt hij nog ergens in zijn handen terwijl hij TI KA PANG TO roept ? Nee hoor, fijn stukje drumwerk |
|
quote: Ik heb nog Danny Carey Konnakol gegoogeld, maar daar kwam niks uit. Zou wel iets voor hem zijn. Konnakol op zo'n niveau is inderdaad ritmisch echt waanzinnig moeilijk. Ik vraag me af of dit soort ritmes in India gewoon veel natuurlijker aanvoelen en daardoor makkelijker te leren zijn. Zoals bijvoorbeeld in "Anatolian" (Turkse) rock veel microtonaal wordt gespeeld, wat in eerste instantie heel vreemd klinkt. Al heeft een band als King Gizzard & The Lizard Wizard dat inmiddels ook flink verkend. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 31-03-2021 19:35] |
|
Deze lijkt iets sneller dan de reguliere versie. Hij heeft er ook moeite mee, vooral in het begin grove fouten. |
|
Het is live, en het is niet al te onstrak voor zo absurd snel. Ik maak kleine buiging. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: Noem eens een voorbeeld van zo'n grove fout? Behalve dat hij af en toe een nootje skipt om in plaats daarvan een bekken te kunnen raken kan ik er weinig ontdekken. Vox Clamatis in Deserto |
|
quote: Ik had als bassist exact hetzelfde bij dool, waar ik in kwam vanuit een techdeath aborted (en met genoeg ego denkende dat dool een breeze zou zijn :v ). Pas daar merkte ik hoeveel muzikaliteit bij aborted absent was, of iig genegeerd werd. Er is simpelweg geen, of iig veel minder muzikaliteit op een grid/clicktrack (vooral in studio vorm) Ondanks dat clicktrack bij een aborted live niet aan de orde was merkte ik, ondanks dat er altijd meer focus was op technisch vermogen dan muzikaliteit, wel sterk het verschil tussen een muzikaal versus technisch goeie band naar het einde toe daar al. Zo was de Global Flatline, en ook necrotic manifesto line up minder strak, maar had de band vele malen sterkere publieks reactie toen, en veel meer swing, dan de oersaaie line up naar het eind toe voor mijn vertrek. Die gewoon noot voor noot vertaalde wat er gespeeld moest worden, zonder enig gezicht "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote:Ik den k het. Maar in India heb je veel vershcillende soorten tradities/genres. Ik denk dat bij een aantal ervan de volgende zaken wel als gemene deler gelden * geen akkoorden/cadenzen framwework zeg maar. De melodielijnen staan gewoon los op zichzelf; er valt vaak ook nauwelijks een 'implied' akkoordenschema onder te zetten. Vaak alleen maar tegen een drone/pedal tone gespeeld * geen 4/4 en best vaak rimtische trucjes, repetetief, ja, als je dat dan gaat uittellen of al helemaal als onze Westerse oren het toch een kader willen geven en aan 4/4 gaan denken, kom je al snel in de richting van wat wij syncopen en polymeters noemen, of zelfs polyritmes When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:HE zat jij met Mendel in de band dan? Gaaf. Ik snap heel goed wat je bedoelt, er zijn weinig ultrastrakke bands met veel aandacht voor techniek die ook muzikaliteit of echte groove erin kunnen verwerken. Van de ultra strakke tech bands komt in de death metal hoek Obscura bij me naar boven. Klinisch strak, maar de laatste 2 albums zijn heel muzikaal qua akkoorden, rimtes etc. Er zijn nog wel andere bands, en vooral veel shredders die het kunnen, maar ik herken wel wat je zegt. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Praktisch gezien, samen live gespeeld, maar als "band" is er amper geopereerd in mijn opinie Iedereen schreef zijn nrs separaat en als je geluk had had de drummer de moeite gedaan ze te luisteren voor de studio (laatste cd die ik deed niet het geval ook..). Heel saai en onvoldoenend. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Oh ja da's niet echt het bandgevoel nee. MAar ja, verspreid over BE en NL krijg je dat. MAar zo'n drummer, die moet toch wel (inherent aan t genre min of meer) t gros van de gitaaraanslagen (vooral op de 'hakstukjes') meetikken op de kickdrum? Dan moet je toch de nummers wel goed kennen? Ik ken niet veel van ze, maar sommige stukken toch best snel hoor. En Mendel (en die ander ook geloof ik) spelen de snelle stukken vaak nog down picked ook, goede gitaristen. Ik ken wat van Mendel's solowerk, en hoewel het niet altijd mijn smaak is is ie echt enorm goed geworden (luister via gitaarfora al heel lang naar hem). Lijkt me toch wel gaaf om zo bij elkaar te komen voor live optredens, met zulke goede muzikanten, en alles op zijn plekkje te zien/horen vallen. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Dat bedoelde ik. Ik zit niet genoeg in de materie merk ik weer. Was altijd in de veronderstelling dat 100% foutloos haalbaar en wenselijk is, en als dat niet lukt je automatisch ietsje trager gaat drummen. |
|
quote: Klopt, daarom speel ik nu alleen nog funeral doom. |
|
Enige wat telt is dat het gevoel klopt vandaar dat mensen terug grijpen naar zuid amerikaanse metal uit de jaren 80 en beherit nog steeds word gezien als een top punt van black metal. |
|
quote: Hahahaha, sjonge, zegt de beste drummer van ons allemaal... Nou is het wel zo dat doom spelen echt niet zo makkelijk is als dat veel muzikanten denken, maar toch. lampje |
|
quote: Ja, grappig, maar van alle genres die ik heb gespeeld, vind ik funeral doom de tofste, maar ook echt wel een van de uitdagendste. Enniewee. Wellicht interessant. Drumcamvideo van een optreden van Mike Portnoy in zijn Dream Theater jaren. Met alleen de drums hoorbaar. Heel interessant om te bestuderen, vind ik zelf. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |