IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : klimaatveranderingen Vorige pagina | Volgende pagina
ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 10-11-2022 9:26 by ArsedNaturalist Wijzig reactieProfiel van ArsedNaturalistQuote dit bericht



Voor alle ontkenners en twijfelaars in dit draadje


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-11-2022 8:45 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 11-11-2022 11:30 by ArsedNaturalist Wijzig reactieProfiel van ArsedNaturalistQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2022 11:03 schreef Natural Disaster het volgende:
Offtopic.




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-11-2022 13:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik zit me nu al te vermaken met ontkenners die binnen 20 jaar zullen zitten mekkeren op de overheid omdat ze niet genoeg gedaan heeft om te sensibiliseren, terwijl ze geen oog dicht zullen kunnen doen in hun 3*5m³ saunaslaapkamertjes.


signature


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 11-11-2022 14:05 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Waar komt het toch vandaan dat klimaatgekkies altijd maar denken dat anderen die het niet met het klimaatbeleid van een overheid eens zijn allemaal klimaatontkenners zijn?

En die klimaatgekkies proberen de ander dan als dom volk af te schilderen.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-11-2022 14:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Geen idee. Geen idee wie eigenlik klimaatgekkie is, de ecofascisten en de ontkenners zijn elkaar waard eigenlijk.

Die hoeven ook niet als gek bestempeld te worden ook door normale mensen, die gekkies doen uit zichzelf voldoende om zo bestempeld te worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 12-11-2022 14:55]


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-11-2022 15:11 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2022 14:55 schreef Hypnos het volgende:
Geen idee wie eigenlik klimaatgekkie is, de ecofascisten en de ontkenners zijn elkaar waard eigenlijk.



Dat denk ik altijd van van die extremen: 'jullie verdienen elkaar'.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-11-2022 15:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

echt wel :'D



je hebt zo de mainstream die niets moet weten van linkse en rechtse inzichten, die sterven langzaam uit.


En dan het uitschot aan de twee kanten dat lekker de waardevolle midden-inzichten negeert en denkt dat ze alleen maar in hun eigen hoek "de waarheid" kunnen vinden. Hilarisch.


En dan mensen zoals ik. Verlicht, bewust van het feit dat er geen waarheid is en iedereen wel een vorm van inzicht heeft maar dat de meeste mensen vooral principes aangrijpen en zijn eigen waarheid proberen te verzinnen, omdat ze anders zo angstig worden dat ze beginnen automutileren of overmatig drugs gebruiken om hun angsten om verdoven. De elite zeg maar.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-11-2022 15:47 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2022 15:44 schreef Hypnos het volgende:
En dan mensen zoals ik. Verlicht, .... De elite zeg maar.





Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-11-2022 16:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-05-2023 10:11 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



‘Een kind is supervervuilend’ en
‘Ik heb besloten mijn kind te aborteren vanwege de klimaatcrisis’

De klimaatgekkies hebben toch nog een beetje verstand.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 06-05-2023 10:37 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Tjah, ik zie mensen die er vorig jaar nog vrolijk bijliepen, en er nu plots 20 jaar ouder uitzien. Watskeburt? Kroost.

Wel jammer dat de echt domme mensen, die dus ook de klimaatveranderingen in twijfel trekken, nog steeds fokken als konijnen.

Lijkt me echt een kut vooruitzicht voor jonge ouders. Ook al ben je zelf niet oliedom.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 06-05-2023 11:23 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2023 10:37 schreef Tanteloos het volgende:
Tjah, ik zie mensen die er vorig jaar nog vrolijk bijliepen, en er nu plots 20 jaar ouder uitzien. Watskeburt? Kroost.

Wel jammer dat de echt domme mensen, die dus ook de klimaatveranderingen in twijfel trekken, nog steeds fokken als konijnen.

Lijkt me echt een kut vooruitzicht voor jonge ouders. Ook al ben je zelf niet oliedom.
Je lult veel maar je zegt niks.

[Dit bericht is gewijzigd door ANaturallyDisaster op 06-05-2023 11:23]


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-05-2023 12:03 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2023 11:23 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Je lult veel maar je zegt niks.


Als hij gewoon stopt met ademen scheelt dat al een kilo co2 per dag.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-05-2023 12:30 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Mijn Micra heeft zon start/stop system. Als je dus voor een stoplicht staat te wachten en je zet de auto in zn vrij en laat de koppeling los, dan slaat hij af en als je er koppeling weer intrapt, dan start hij weer. En dan zie je op een display hoeveel co2 je bespaart hebt.

Ik ga wel eens hele stukken zomaar rijden om dan te kijken hoe ik het probleem oplos voor de mensen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 06-05-2023 13:01 by Schweinhein Wijzig reactieProfiel van SchweinheinQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2023 11:23 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Je lult veel maar je zegt niks.


Ik sprak ooit eens iemand van een bedrijf uit de omgeving Hengelo en die zei over een ander: "Het is net een kapper. Hij lult 2 uur in een kwartier en aan het eind heeft ie nog niks gezegd."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-05-2023 22:36 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-06-2023 17:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-06-2023 19:02 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

China en 1 2 tig kolencentrales en die er nog komen. Dikke bam.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 01-06-2023 19:10 by ArsedNaturalist Wijzig reactieProfiel van ArsedNaturalistQuote dit bericht

dit niveau



ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 01-06-2023 19:17 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Is je postorderbruid al aangekomen?



Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 01-06-2023 19:23 by ArsedNaturalist Wijzig reactieProfiel van ArsedNaturalistQuote dit bericht

offtopic > ban


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-06-2023 19:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2023 17:33 schreef Natural Disaster het volgende:
https://vilt.be/nl/nieuws/tu-delft-stikstofdepositie-door-luchtvaart-vijf-keer-groter-dan-voorgespiegeld?s=04

Maar het ligt allemaal aan de boeren.



Er is echt helemaal niemand die dat zegt. We rijden al een paar jaar 100 km/u op de snelweg vanwege stikstof, allerlei bouwprojecten kunnen niet door gaan; kom op, zeg...

Werkelijk geen idee uit wiens aars de schrijvers van vilt.be sommige getallen halen die ze door hun 'artikel' droppen... Maar dit staat in de wetenschappelijke publicatie die ze aanhalen maar niet gelezen of begrepen hebben:

Considering only populated grid cells (i.e. including only land; Fig. S5) (Rose et al., 2020), aviation is responsible for 0.66 %, 1.13 %, and 1.61 % of all modeled nitrogen deposition averaged over Asia, Europe, and North America, respectively.

Dat is inclusief natuurlijke bronnen denk ik, is de publicatie niet heel duidelijk in. Hoe het zich verhoudt tot alleen antropogene bronnen geven ze geen geografische uitsplitsing van, geloof ik. Wel voor *uitstoot* (geen depositie) van alleen NOx (heel kort gezegd de stikstof die door verbranding uitgestoten wordt).

Although currently responsible for ∼4.1 % of anthropogenic NOx...

Dat geeft al dat luchtvaart dus een kleine bron van stikstofuitstoot is. Alleen kijkend naar NOx is het al weinig, als we dan voor totaal N-uitstoot gaan is het dus nog minder.

Ze hebben geen specifieke analyse voor Nederland gedaan, wel Nederland benoemd om het belang van dit soort studies te duiden. Maar goed, dat maakt voor vilt.be schijnbaar niet uit.

De wetenschappelijke publicatie geeft geen getallen voor de relatief bijdrage van boeren aan uitstoot of depositie van stikstof, en ik heb al genoeg aandacht aan dit 'artikel' gegeven dus het is wel goed zo.

Overigens, de studie is dus op basis van een model gedaan, dus voor de boeren en BBB, consequent en doorwrocht als ze zijn, voldoet het sowieso niet.

Weet je, is zo, vliegverkeer wordt onderschat in de RIVM-modellen. Maar het is ook *nog* maar een kleine bron. Maar prima, laat RIVM toch iets verzinnen hoe ze dat goed kunnen meenemen, pakken we de boeren én de luchtvaart aan


Quis moderabat ipsos moderatores?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-06-2023 19:40 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 1 juni 2023 19:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Er is echt helemaal niemand die dat zegt.


De korte versie: Zeker wel.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-06-2023 19:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2023 19:40 schreef Natural Disaster het volgende:
De korte versie: Zeker wel.



Typisch dat je alleen daar op reageert

Nou, laat maar zien dan.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen