IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : klimaatveranderingen Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-08-2023 15:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2023 1:59 schreef MediaPlayer het volgende:
Een bijwerking van de klimaatverandering is nou juist dat de temperatuurschommelingen groter worden...



Dit dus.

Snap het wel. De meeste ontkenners zijn zelf te instabiel om die schommelingen op te kunnen merken.


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-08-2023 23:11 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://twitter.com/i/status/1692880352430166029

"Met zijn milieuorganisatie MOB won @j_vollenbroek in 2019 van de overheid in de strijd voor een strengere stifstofaanpak. Dit had gevolgen voor de woningbouw. Maar dat is niet de bedoeling geweest, zegt hij in @argosonderzoekt. 'De woningbouw is geen relevante bron van stikstof.'"

Zou ie zich inmiddels realiseren wat ie heeft aangericht?
Vast niet, ondanks zijn lulpraatje in bijgevoegde link.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 20-08-2023 11:26 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2023 15:37 schreef Hypnos het volgende:
Dit dus.

Snap het wel. De meeste ontkenners zijn zelf te instabiel om die schommelingen op te kunnen merken.

Het is blijkbaar nooit bij je opgekomen dat er ook mensen zijn die wel begaan zijn met het klimaat maar die zich niet mee laten slepen in die angstzaaierij en onrealistische en zelfs onmogelijke 'oplossingen'?

Het is blijkbaar ook nooit bij je opgekomen dat er mensen zijn die zich juist daartegen verzetten?



Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-08-2023 15:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2023 11:26 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Het is blijkbaar nooit bij je opgekomen dat er ook mensen zijn die wel begaan zijn met het klimaat maar die zich niet mee laten slepen in die angstzaaierij en onrealistische en zelfs onmogelijke 'oplossingen'?

Het is blijkbaar ook nooit bij je opgekomen dat er mensen zijn die zich juist daartegen verzetten?




Nope

nog nooit zo iemand ontmoet.


gewoon een zeer zwak excuus om maar weer eens tegen de stroom in te gaan.


de excessen van de klimaatzaak hartstochtelijk bestrijden en er alsnog achter te staan, nope ... nope nope nope

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-08-2023 15:17]


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-08-2023 16:04 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ergo, volgens Bart is de noordpool op dit moment ijsvrij. :')



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 20-08-2023 16:36 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Jep, en hij vindt het ook normaal dat er minstens 28 miljard wordt verdampt aan een onmeetbare 0.00036 graden Celcius reductie opwarming van de aardkloot.

Hij gelooft ook meteen in de opwarmingsverhalen als ze in ene met grondtemperatuur gaan werken in plaats van de luchttemperatuur, enkel omdat het plaatje dan donkerder rood kleurt.

Hij gelooft het ook meteen dat meetpunten uit een stadscentrum de standaard meetpunten zijn.

En hij gelooft ook alles was een raar Zweeds meisje aan ingestudeerde riedeltjes oprakelt.

In de jaren 70 riepen ze nog dat er een ijstijd aanstaande was.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-08-2023 10:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik geloof vooral dat er veel mensen met frustraties en een gebrek aan veerkracht rondlopen die zich vooral bezig houden met dingen bestrijden ipv ergens achter te staan waar ze in geloven.


signature


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 21-08-2023 19:39 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

https://www.telegraaf.nl/nieuws/446897140/president-grootste-brand-ooit-op-tenerife-werd-aangestoken

Niet het eerste bericht dat er een recente natuurbrand is aangestoken.

Dat was in Griekenland ook al menig keer ter sprake gekomen.

Mjah, ze moeten iets om je klimaatgekkigheid kracht bij te zetten.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 21-08-2023 19:41 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2023 10:10 schreef Hypnos het volgende:
Ik geloof vooral dat er veel mensen met frustraties en een gebrek aan veerkracht rondlopen die zich vooral bezig houden met dingen bestrijden ipv ergens achter te staan waar ze in geloven.


En wat ga je nu doen om die mindere eigenschappen van jezelf aan te pakken?


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Rachel_Windsor
Usericon van Rachel_Windsor
Posted 22-08-2023 18:45 by Rachel_Windsor Wijzig reactieProfiel van Rachel_WindsorQuote dit bericht

Iemand How To Blow Up A Pipeline al gezien?




zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 25-08-2023 10:23 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Gisteren gezien. Op zich vermakelijk/spannend genoeg, en de boodschap is er in ieder geval één waar je een goede discussie over kunt voeren. Verder vond ik het geen heel goede film. Kelly Reichardt's Night Moves (lijkt er thematisch erg op) vond ik veel beter.



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


MediaPlayer
Usericon van MediaPlayer
Posted 26-08-2023 3:30 by MediaPlayer Wijzig reactieProfiel van MediaPlayerQuote dit bericht

Die kende ik nog niet. Ga ik op mijn lijstje zetten. Bedankt voor de tip!


MediaPlayer


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-08-2023 8:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2023 19:41 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
En wat ga je nu doen om die mindere eigenschappen van jezelf aan te pakken?


Ontladen op onbekwame mensen


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-08-2023 10:44 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Allemaal hartpatient die Afrikaantjes.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 30-08-2023 15:38 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht



Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-08-2023 15:47 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dus ze loggen al 120.000 jaar de dagelijkse temperaturen?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-08-2023 17:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

"Journalisten schrijven simplistische headlines", ohjajoh?

Verder kraamt die geoloog ook goed veel onzin uit.


I wish I was a butterfly


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 30-08-2023 18:14 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Ik denk toch dat ik een emeritus professor eerder geloof dan één of ander debunkertje op een gefossiliseerd metalforum. Sorry


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-08-2023 18:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2023 18:14 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Ik denk toch dat ik een emeritus professor eerder geloof dan één of ander debunkertje op een gefossiliseerd metalforum. Sorry

Doe vooral zelf geen onderzoek, ja. Beter iemand geloven die balls deep in de delfstoffen-industrie zit

Had het oa over de medieval warm period, toch? Dat het toen warmer was dan nu? Benieuwd welke bron behalve zijn duim hij daarvoor heeft. Maar ja, dat zegt hij natuurlijk. Beter lekker je laten aanbidden door een stil onwetende journalisten.


I wish I was a butterfly


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 30-08-2023 18:31 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Maak je over mijn onderzoek vooral geen zorgen. Het valt mij op dat wanneer wetenschappers eenmaal met pensioen zijn gegaan ze opeens een stuk kritischer zijn op beleid. Omdat ze niets meer te verliezen hebben misschien? En zich dus niet meer laten leiden door de cancelcultuur?


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-08-2023 18:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 30 augustus 2023 17:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
"Journalisten schrijven simplistische headlines", ohjajoh?

Verder kraamt die geoloog ook goed veel onzin uit.


Jan Paternothing had ook een soortgelijke uitspraak in juli.
"warmste dag op aarde sinds de mensheid bestaat"

Helaas heeft ie z'n tweet al vakkundig verwijderd anders had je er ook nog een plaatje bij gekregen.

Mogen we nu concluderen dat journalisten een verlengstuk van D66 zijn? Alvast bedankt voor de bevestiging.

Veel plezier op de A12 op 9 september.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 30-08-2023 18:58]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-08-2023 19:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2023 18:31 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Maak je over mijn onderzoek vooral geen zorgen. Het valt mij op dat wanneer wetenschappers eenmaal met pensioen zijn gegaan ze opeens een stuk kritischer zijn op beleid. Omdat ze niets meer te verliezen hebben misschien? En zich dus niet meer laten leiden door de cancelcultuur?

Benieuwd naar je antwoord op mijn (impliciete) vraag over de warm medieval period dan.

Hij is niet met pensioen, hij wordt goed betaald door de delfstoffen-industrie.

Het is vooral opvallend dat 'ze' zich meestal met een veld bemoeien waar ze niet in actied waren. Bedoel, ook hier: hij is geoloog, maar volgens alleen/vooral tav delfstoffen. Geen geoloog die zich met de reconstructie van temperatuur op geologische tijdschaal bezig hield. Hoeft ook niet, als je iets zinnigs te zeggen hebt, en dat ook in de wetenschappelijke arena wil doen. Maar ja, dat doen ze vervolgens amper tot niet. Ook hij heeft zat inkomen om wetenschappelijk onderzoek te doen en te publiceren.

En jaja, de cancel culture van geen werk meer krijgen omdat je nonsens praat, zeker


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-08-2023 19:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2023 18:53 schreef Natural Disaster het volgende:
Jan Paternothing had ook een soortgelijke uitspraak in juli.
"warmste dag op aarde sinds de mensheid bestaat"


Oh nee, een politicus die simplistische headlines napraat als die in z'n straatje vallen! Wat bijzonder!

Bedoel is klote, hoor. Als beschaving zijn we goed afgegleden naar hysterische media, platte politici en een volk wat zich maar wat graag van ophef naar ophef laat slepen.

Maar of dit dan opmerkelijk is? Zeker voor hem niet, trouwens, heeft wel meer van zulke uitglijders gehad
quote:
Helaas heeft ie z'n tweet al vakkundig verwijderd anders had je er ook nog een plaatje bij gekregen.

Dit is dan wel opmerkelijk, dat een politicus z'n onzin weer weghaalt. Genoeg die het volgende trots laten staan.

Beter als hij ook rekenschap over z'n fout had afgelegd. Maar dat is vast helaas niet het geval.
quote:

Mogen we nu concluderen dat journalisten een verlengstuk van D66 zijn? Alvast bedankt voor de bevestiging.

Nee, dat mogen we niet.

Mogen we nu verwachten dat we een onderbouwde argumentatie van ND krijgen, met verifieerbare feiten? Met inhoudelijke grond of logische verbanden om op in te gaan? En geen conclusies verpakt als vragen? Geen toespelingen en sneren zonder écht te durven zeggen wat ND vindt? Alvast bedankt voor de bevestiging.
quote:
Veel plezier op de A12 op 9 september.

Vermoedelijk ben ik dan nog aan het uitbrakken

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 30-08-2023 19:34]


I wish I was a butterfly


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 30-08-2023 20:10 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2023 19:22 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Benieuwd naar je antwoord op mijn (impliciete) vraag over de warm medieval period dan.

Hij is niet met pensioen, hij wordt goed betaald door de delfstoffen-industrie.

Het is vooral opvallend dat 'ze' zich meestal met een veld bemoeien waar ze niet in actied waren. Bedoel, ook hier: hij is geoloog, maar volgens alleen/vooral tav delfstoffen. Geen geoloog die zich met de reconstructie van temperatuur op geologische tijdschaal bezig hield. Hoeft ook niet, als je iets zinnigs te zeggen hebt, en dat ook in de wetenschappelijke arena wil doen. Maar ja, dat doen ze vervolgens amper tot niet. Ook hij heeft zat inkomen om wetenschappelijk onderzoek te doen en te publiceren.

En jaja, de cancel culture van geen werk meer krijgen omdat je nonsens praat, zeker




Ik zie gewoon cyclussen die zijn verhaal ondersteunen. Het Roman en beide Holoceen Climate Optima pieken hoger dan ons huidige tijdperk. Maar ook tov de warm medieval period lijkt er niet zoveel aan de hand.



Verder krijg ik de indruk dat je hier graag een hele discussie over wilt gaan voeren maar dat doe ik helaas niet meer met mensen die niet door de propaganda heen prikken.

En al helemaal niet als er voornamelijk "argumenten" voorbij komen die vooral gaan richting verdachtmakingen en de geloofwaardigheid van de boodschapper onderuit halen, zoals dat gebeurt bij elke wetenschapper die afwijkt van het huidige klimaatnarratief.



[Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 30-08-2023 20:15]


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-08-2023 20:19 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Volgens mij heb je gewoon geen zin om minimaal 1000 woorden teksten te typen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen