|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: En 10 dagen vasten en in stilte retraite gaan, hopelijk gaat dat dan samen met een forum retraite dan hebben we hier ook rust |
|
quote: Ja, dat klopt, eens. quote: Is natuurlijk gewoon een verdienmodel. Geld is geld. quote: Ja maar. Het probleem wórdt toch verschoven? Hier zijn we de uitstoot kwijt en daar neemt hij toe. Dat tweede punt. Enkel goede sier maken is waarschijnlijk ietwat overdreven. Dat gaan we zien als voordelen wegvallen om electrisch te gaan rijden. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ok, geen sier maken, maar gewoon ouderwets geld. Na 2024 is het over en uit met de SEPP-subsidieregeling die de aanschaf van een nieuwe of gebruikte elektrische auto met een cataloguswaarde van maximaal €45.000 moet aanjagen. In 2024 worden de subsidiebedragen opnieuw omlaag bijgesteld, maar met ingang van 2025 betaal je als consument gewoon de volle mep voor je elektrische auto. En er zijn meer EV-voordelen die na 2024 niet meer van toepassing zijn. Zo zijn elektrische auto's tot een met 2024 vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (mrb), maar ook dat voordeel valt per 2025 weg. Vanaf 2026 geldt ook voor elektrische auto's het reguliere bijtellingstarief van 22 procent. Wat blijkt? Als al deze voordelen wegvallen heeft de huidige EV-rijder minder trek in een elektrische auto. Van de zakelijke leaserijders met een elektrische auto geeft 44 procent aan weer te kiezen voor een model met een verbrandingsmotor als het bijtellingsvoordeel wegvalt. Dat meldt De Telegraaf op basis van een onderzoek dat Vereniging Elektrische Rijders samen met Rijksuniversiteit Groningen in opdracht van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) heeft uitgevoerd. Het wegvallen van de voordelen heeft onder meer tot gevolg dat elektrische auto's aanzienlijk hogere vaste lasten met zich meebrengen dan bijvoorbeeld benzineauto's. EV's zijn over het algemeen namelijk fors zwaarder dan vergelijkbare benzineauto's, met als gevolg dat je meer mrb betaalt. Ook zijn elektrische auto's in aanschaf nog altijd veelal duurder dan auto's met verbrandingsmotoren. "Wij hebben nog niet eerder gezien dat financiële overwegingen zo belangrijk waren in de keuze voor een elektrische auto”, zegt Maarten van Biezen van de Vereniging Elektrische Rijders tegen De Telegraaf. "De aanschafprijs van elektrische auto’s gaat wel lager worden dan die van brandstofauto’s, maar dat is nog niet in 2025”, aldus Van Biezen. "Dus de aanschafprijs compenseert dan nog niet hogere kosten voor mrb en bijtelling. De snelle afbouw leidt dus niet alleen tot minder nieuwe elektrische auto’s in het wagenpark, maar ook tot mensen die weer afhaken”, aldus Van Biezen. In februari bleek uit de jaarlijkse Elektrisch Rijden Monitor van de ANWB dat Nederlanders het bestaan van subsidie als de belangrijkste voorwaarde zien om elektrisch te gaan rijden. Een hoge actieradius wordt daarna als belangrijkste voorwaarde gegeven, gevolgd door MRB-vrijstelling. Uit een stemronde op AutoWeek.nl bleek in september dat bijna 60 procent van de AutoWeek-lezer van mening is dat er ook na 2024 fiscaal voordeel voor elektrische auto's zou moeten zijn. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/bijna-helft-ev-rijders-haakt-af-als-fiscaal-voordeel-wegvalt "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Er is blijkbaar vraag naar auto's in Afrika, die vraag verdwijnt niet opeens als wij onze barrels gaan verschrotten. Ik zie het het verduurzamen van het wagenpark als een positief iets, de uitvoering ervan kan ook wat mij betreft een stuk beter. Zon zat daar! |
|
quote:Dat het autogebruik toeneemt is helaas een gegeven. Dat rijkere landen makkelijker de transitie kunnen maken naar electriciteit/H2/zon/schoon etc is ook een gegeven. Dus is de situatie dat i.i.g. voorlopig de rijkere landen de grotere vraag naar auto's groen gaan invullen toch nog steeds win? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Eens. Mits eventueel het accu verhaal. Niets doen helpt sowieso niet. [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 20-07-2023 14:44] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Nou ja, al die accu ellende is natuurlijk ook niet alles. De productie daarvan is ook niet best voor het milieu. Maar het kan best dat zo'n ev dan nog steeds beter voor het milieu is. Waterstof, hebben we het daar al over gehad? "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
https://twitter.com/mkeulemans/status/1681952819014672384 Volkskrantjournalist op de vingers getikt omdat hij niet genoeg meegaat in de klimaathysterie. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Wat probeer je nou te suggereren eigenlijk? |
|
Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote:Waterstof mag alleen als je droog doucht. When your people matter, menstrual health matters |
|
Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Een soort spreidingswet voor hitte. Ik zie mogelijkheden. Ik ga ook gelijk mijn albums van Canned Heat weer even uit het stof halen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Heb je wel wat blikken laten staan voor sTommie? |
|
Hoeft niet. In limburg is het sowieso al warmer dan hier en daar pakken ze ook al steeds mijn regen af. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote:"De vervuiler betaalt" is een principe dat aan de grondslag ligt van veel van de nieuwe regelgeving van de EU When your people matter, menstrual health matters |
|
Snap ik het nou goed? Ga je nou inhoudelijk in op een bericht op nieuwspaal? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Het is wel weer duidelijk dat je figuren als Fusion werkelijk alles wijs kunt maken. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Ja man. Lekker met grondtemperaturen gaan strooien want dat boezemt extra angst in. :') Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Klimaatdwazen laten zich weer eens van hun beste kant zien. https://www.telegraaf.nl/nieuws/798373746/klimaatactivisten-halen-woede-op-de-hals-in-londen-moeder-en-baby-tegengehouden-onderweg-naar-ziekenhuis Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Zijn ze netjes neergeknuppeld? Gewoon een ruk aan de arm gegeven zodat hun huid met de lijm achterbleef op het wegdek? Hoewel mevrouw geen vrachtwagen had zou ze ook nog gewoon op kunnen trekken. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
https://twitter.com/i/status/1682707329974960128 En moet je die klimateka zien vanaf 0:26. Tikje tegen z'n hand en hij dondert al bijna om. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote:Nice! Is deze een Houdoe Ken aan het doen? I want you to caress me like a tropical priest |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |