IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten / koken Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-03-2009 20:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

valt bijzonder goed mee

lekkerder dan tosti's :p


signature


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 07-03-2009 21:06 by Psycho Pippi Profiel van Psycho Pippi

Mijn eerste ervaring met roggebrood:

Wim: Kopen we lekker roggebrood. Maak ik vanavond ééntje met kaas en ééntje met suiker voor je. Kun je proeven wat je lekkerder vind, zoet of hartig.

Ikke: Klinkt goed, laten we dat maar doen. Wie weet wat ik mis, want ik heb het nog nooit durven eten.

Wim reikt mij diezelfde avond de bovengenoemde roggebroodjes aan. En ik neem een flinke hap van één... Even goed kauwen (dat het gelijkmatig in je bloed komp) en proeven...

Wim: En?!?!

Ikke: Nou, als ik eerlijk ben...

Wim: Probeer die met suiker dan maar eens. Dan heb je vast liever iets zoets erop.

Zo gezegd, zo gedaan. Flinke hap van het andere roggebroodje genomen... Weer even goed kauwen (we weten nu waarom) en proeven...

Ikke: Mag ik nog een keer zo eerlijk zijn?... Ja?

Wim: Ik snap het niet, laat mij eens proeven!

Wim proeft en constateert een vreemde smaak. Hij loopt naar de keuken en bekijkt het pakje roggebrood, wat we die dag hadden gekocht, nog eens. Waarna hij vanuit de keuken roept:

Sorry! Hij is al een maand over de datum!....


Voor mij dus geen roggebrood meer!


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


NotYourBitch
***
Usericon van NotYourBitch
Posted 07-03-2009 22:06 by NotYourBitch Profiel van NotYourBitch

Oh wat erg.Want rogge brood is echt wel goed te knagen.Met appelstroop of kruidnagelkaas.Heerlijk.


=)


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-03-2009 22:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

das schimmelbrood


signature


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-03-2009 23:52 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

En bewaren in de koelkast na opening. Uitstekend te doen idd

Gisteren gemaakt en gegeten: Ceviche, de Peruaanse variant. Benodigdheden voor 2 personen:

- 600 gram witvis (in ons geval Kabeljauw)
- 500 gram ongepelde garnalen
- 1 kilo limoenen (dat waren er 12)
- krop ijsbergsla
- rode pepers
- beetje gember
- paar takjes koriander
- paar takjes seledrij
- snufje zout
- snufje peper
- een flinke ui

Witvis in stukjes snijden, garnalen pellen en een klein beetje voorgaren in de magnetron (40 seconden was genoeg) en deze samen met de vis in een schaal doen met een gesneden ui. Limoenen uitknijpen/persen en het sap vermengen met 1 van de gesneden pepers, de gember, de koriander en het zout en de peper en dat mengsel vervolgens uitgieten over de schaal met de vis en deze een half uur tot een uur laten staan. Vervolgens het geheel met een soeplepel opscheppen op een bedje van ijsbergsla en garneren met de selderij en evt wat extra peper toevoegen naar smaak. Wegspoelen met een lekker koud (HJ ftw ) is aan te bevelen.

Verrassend lekker! . Het limoensap zorgt er eigenlijk voor dat de rauwe vis "gekookt" wordt. Aparte gewaarwording allemaal maar het is me uitstekend bevallen

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 08-03-2009 23:55]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-03-2009 7:43 by Snaack Profiel van Snaack

Klinkt ok, maar na mijn laatste sashimi-avontuur (2 dagen lang extra economisch schijten) waag ik me niet meer aan rauwe vis.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-03-2009 19:23 by M. Profiel van M.

Zojuist 6 ons runderlappen in de azijn, laurierblad en jeneverbes gezet en lekker een etmaal laten staan.

Morgen "zoervleisj"

http://www.dekooktips.com/recepten/zuur-vl.htm


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-03-2009 20:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 maart 2009 19:23 schreef M. het volgende:
Zojuist 6 ons runderlappen in de azijn, laurierblad en jeneverbes gezet en lekker een etmaal laten staan.

Morgen "zoervleisj"

http://www.dekooktips.com/recepten/zuur-vl.htm

Da's echt lekker! Eet ik ook weleens bij mijn Limburgse schoonfamilie.

Vandaag gegeten:
Turkse rijstschotel. Gehakt rul bakken, zout, peper en paprikapoeder erover. Een gesnipperde ui, twee tenen gesnipperde knoflook en een in blokjes gesneden aubergine erbij gooien en meebakken. Het zooitje afblussen met bouillon, alles er helemaal onder zetten. Als de bouillon kookt zilvervliesrijst in de pan gooien en zachtjes laten koken tot de rijst gaar is. De rijstschotel afgieten en naar smaak zout en peper toevoegen.
Het viel erg in de smaak bij mijn huisgenoten, en kost bijna niks qua ingrediënten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-03-2009 21:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 maart 2009 7:43 schreef Snaack het volgende:
Klinkt ok, maar na mijn laatste sashimi-avontuur (2 dagen lang extra economisch schijten) waag ik me niet meer aan rauwe vis.


je moet eigenlijk ook niet zomaar in 1 keer rauw vlees of vis eten, als je dat niet een beetje gewent ben ga je zo aan de schijt, dan ben je vrijwel nooit ziek ofzo, maar gewoon je darmen kunnen het niet zo lekker verteren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-03-2009 20:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ijsbergsla


signature


Nix
Usericon van Nix
Posted 11-03-2009 20:59 by Nix Profiel van Nix

Citroenroomsaus; weinig saus, veel smaak
Voor bij de pasta.







I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2009 20:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

gember, moet je dat schillen


signature


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 13-03-2009 20:30 by Psycho Pippi Profiel van Psycho Pippi

quote:
Op 13 maart 2009 20:28 schreef Hypnos het volgende:
gember, moet je dat schillen


Gember is afkomstig van de wortelstok van een plant. In de Oosterse keuken wordt gember vrij veel in verse vorm toegepast. In Nederland en Belgie is deze verse soort ook meer en meer verkrijgbaar, maar nog heel vaak maken we gebruik van de ingemaakte gember.

Gember wordt zowel toegepast in zoete als hartige gerechten. De smaak is vrij overheersend

Verse gember
Verse gember wordt heel fijn gesneden of geraspt tijdens het koken aan een gerecht toegevoegd. De te gebruiken hoeveelheid wordt meestal aangeduid in centimeters. Daarmee wordt bedoeld: een stukje van de wortelstok.

Geconfijte gember
Bij geconfijte gember wordt de wortelstok in blokjes gesneden (iets kleiner dan een dobbelsteen) en vervolgens ingemaakt. De hoeveelheid in recepten wordt vaak aangeduid met 'nootje'. Hiermee wordt een blokje ingemaakte gember bedoeld. Het vocht waarin de geconfijte gember wordt bewaard bevat vrij veel suiker. Omdat de gember veel smaak en aroma aan het inmaakvocht afstaat wordt dit vocht ook wel gembersiroop genoemd. Deze gembersiroop is goed te gebruiken in bijvoorbeeld salades.

Stemgember
De stemgember is afkomstig van dezelfde plant als de gewone gember, maar er wordt gebruik gemaakt van de jonge stengelachtige wortelstok en niet van de vertakte oudere knol. Hierdoor is stemgember veel milder van smaak.


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2009 20:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dankje

ik heb em ondertussen wel geschild


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2009 14:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

eten:

geitenkaasjes in spek in de over,

paté, zalm met boursin, balsamico olie met rucola salade, brood, en een romige provençaalse saus


signature


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 15-03-2009 17:05 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Geen idee wat ik wil eten vandaag
Nou ja, nog 2 uur om het te bedenken en dan boodschappen doen.
Halp?


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 15-03-2009 17:11 by mental Profiel van mental

gehaktballen met aardappelen en geen groente, want groente is gay.


Fuck the world and fuck you


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-03-2009 17:21 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 15 maart 2009 17:11 schreef mental het volgende:
gehaktballen met aardappelen en geen groente, want groente is gay.


Hehe, culinair hoogstandje! Geniale gastronomie!


spelfout weggehaald...


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 15-03-2009 17:22 by mental Profiel van mental

quote:
Op 15 maart 2009 17:21 schreef varanus het volgende:
Hehe, culinair hoogstandje! Geniale gastronomie!
die gehaktballen zijn nog zwaar kut om te maken, mijn oma had altijd de beste, en dan wel pindasaus eroverheen natuurlijk, om het een beetje op smaak te krijgen.


Fuck the world and fuck you


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-03-2009 17:33 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Recept voor m'n eigen uitgevonden "Ballen van Satan":


Vorig jaar op m'n verjaardag als borrelhapje gemaakt. Erg simpel. Je mengt gehakt met flink gemene sambal en vers gesneden pepers. Half om half zo ongeveer hehehe... Daar balletjes van draaien. Vervolgens bak je ze op en laat je ze afkoelen. Vervolgens kreeg ik het geniale idee om ze tijdens de verjaardagsalcoholocaust op te bakken in tabasco. Dat idee was effe iets minder, want er ontstonden taferelen die deden denken aan de gaskamers in Auschwitz Birkenau in 39/45. Hoestende mensen die naar adem snakken en wanhopig proberen een uitweg te vinden. Maar even de afzuigkap aan doet wonderen. Eenmaal klaar kon de smulpartij beginnen. Resultaat: erg rode hoofden, kokhalzende mensen en een verdriedubbeling van de drankomzet. Heerlijk!

Je kan ze ook iets milder maken natuurlijk, maar dan kan je ze net zo goed "de slappe kloten van christus" noemen.

Eetze.


spelfout weggehaald...


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 15-03-2009 17:34 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione



[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 15-03-2009 17:36 by mental Profiel van mental



Fuck the world and fuck you


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 15-03-2009 17:48 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Lol.
Maar nee, dat gaat hem niet worden ben ik bang Varanus. Ik heb hier geeneens een afzuigkap, laat staan dat ik goed tegen gekruid eten kan dus dat doe ik mezelf maar niet aan

Ik denk dat ik gewoon de Supah da Hoeah inloop en terplekke maar bedenk wat het wordt.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-03-2009 17:54 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 15 maart 2009 17:05 schreef Mottighaerd het volgende:
Geen idee wat ik wil eten vandaag
Nou ja, nog 2 uur om het te bedenken en dan boodschappen doen.
Halp?


lekker simpel?
aardappels bakken met lekkere kruiden als oregano en shit, met lekker stukje gegrilde vis (witte vis naar keuze? pangasius bv), die vis met citroen sap, basilicum en zout en peper. en dan groente die je lekker vind erbij.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-03-2009 19:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

2 karbonaadjes met sperzibonen en aardappels


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen