|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
valt bijzonder goed mee lekkerder dan tosti's :p signature |
|
Oh wat erg.Want rogge brood is echt wel goed te knagen.Met appelstroop of kruidnagelkaas.Heerlijk. =) |
|
das schimmelbrood signature |
|
En bewaren in de koelkast na opening. Uitstekend te doen idd Gisteren gemaakt en gegeten: Ceviche, de Peruaanse variant. Benodigdheden voor 2 personen: - 600 gram witvis (in ons geval Kabeljauw) - 500 gram ongepelde garnalen - 1 kilo limoenen (dat waren er 12) - krop ijsbergsla - rode pepers - beetje gember - paar takjes koriander - paar takjes seledrij - snufje zout - snufje peper - een flinke ui Witvis in stukjes snijden, garnalen pellen en een klein beetje voorgaren in de magnetron (40 seconden was genoeg) en deze samen met de vis in een schaal doen met een gesneden ui. Limoenen uitknijpen/persen en het sap vermengen met 1 van de gesneden pepers, de gember, de koriander en het zout en de peper en dat mengsel vervolgens uitgieten over de schaal met de vis en deze een half uur tot een uur laten staan. Vervolgens het geheel met een soeplepel opscheppen op een bedje van ijsbergsla en garneren met de selderij en evt wat extra peper toevoegen naar smaak. Wegspoelen met een lekker koud (HJ ftw ) is aan te bevelen. Verrassend lekker! . Het limoensap zorgt er eigenlijk voor dat de rauwe vis "gekookt" wordt. Aparte gewaarwording allemaal maar het is me uitstekend bevallen [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 08-03-2009 23:55] |
|
Klinkt ok, maar na mijn laatste sashimi-avontuur (2 dagen lang extra economisch schijten) waag ik me niet meer aan rauwe vis. |
|
Zojuist 6 ons runderlappen in de azijn, laurierblad en jeneverbes gezet en lekker een etmaal laten staan. Morgen "zoervleisj" http://www.dekooktips.com/recepten/zuur-vl.htm Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Da's echt lekker! Eet ik ook weleens bij mijn Limburgse schoonfamilie. Vandaag gegeten: Turkse rijstschotel. Gehakt rul bakken, zout, peper en paprikapoeder erover. Een gesnipperde ui, twee tenen gesnipperde knoflook en een in blokjes gesneden aubergine erbij gooien en meebakken. Het zooitje afblussen met bouillon, alles er helemaal onder zetten. Als de bouillon kookt zilvervliesrijst in de pan gooien en zachtjes laten koken tot de rijst gaar is. De rijstschotel afgieten en naar smaak zout en peper toevoegen. Het viel erg in de smaak bij mijn huisgenoten, en kost bijna niks qua ingrediënten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: je moet eigenlijk ook niet zomaar in 1 keer rauw vlees of vis eten, als je dat niet een beetje gewent ben ga je zo aan de schijt, dan ben je vrijwel nooit ziek ofzo, maar gewoon je darmen kunnen het niet zo lekker verteren. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
ijsbergsla signature |
|
Citroenroomsaus; weinig saus, veel smaak Voor bij de pasta. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
gember, moet je dat schillen signature |
|
quote: Gember is afkomstig van de wortelstok van een plant. In de Oosterse keuken wordt gember vrij veel in verse vorm toegepast. In Nederland en Belgie is deze verse soort ook meer en meer verkrijgbaar, maar nog heel vaak maken we gebruik van de ingemaakte gember. Gember wordt zowel toegepast in zoete als hartige gerechten. De smaak is vrij overheersend Verse gember Verse gember wordt heel fijn gesneden of geraspt tijdens het koken aan een gerecht toegevoegd. De te gebruiken hoeveelheid wordt meestal aangeduid in centimeters. Daarmee wordt bedoeld: een stukje van de wortelstok. Geconfijte gember Bij geconfijte gember wordt de wortelstok in blokjes gesneden (iets kleiner dan een dobbelsteen) en vervolgens ingemaakt. De hoeveelheid in recepten wordt vaak aangeduid met 'nootje'. Hiermee wordt een blokje ingemaakte gember bedoeld. Het vocht waarin de geconfijte gember wordt bewaard bevat vrij veel suiker. Omdat de gember veel smaak en aroma aan het inmaakvocht afstaat wordt dit vocht ook wel gembersiroop genoemd. Deze gembersiroop is goed te gebruiken in bijvoorbeeld salades. Stemgember De stemgember is afkomstig van dezelfde plant als de gewone gember, maar er wordt gebruik gemaakt van de jonge stengelachtige wortelstok en niet van de vertakte oudere knol. Hierdoor is stemgember veel milder van smaak. We're never gonna survive unless.... we are a little crazy.... |
|
dankje ik heb em ondertussen wel geschild signature |
|
eten: geitenkaasjes in spek in de over, paté, zalm met boursin, balsamico olie met rucola salade, brood, en een romige provençaalse saus signature |
|
Geen idee wat ik wil eten vandaag Nou ja, nog 2 uur om het te bedenken en dan boodschappen doen. Halp? Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
gehaktballen met aardappelen en geen groente, want groente is gay. Fuck the world and fuck you |
|
quote: Hehe, culinair hoogstandje! Geniale gastronomie! spelfout weggehaald... |
|
quote:die gehaktballen zijn nog zwaar kut om te maken, mijn oma had altijd de beste, en dan wel pindasaus eroverheen natuurlijk, om het een beetje op smaak te krijgen. Fuck the world and fuck you |
|
Recept voor m'n eigen uitgevonden "Ballen van Satan": Vorig jaar op m'n verjaardag als borrelhapje gemaakt. Erg simpel. Je mengt gehakt met flink gemene sambal en vers gesneden pepers. Half om half zo ongeveer hehehe... Daar balletjes van draaien. Vervolgens bak je ze op en laat je ze afkoelen. Vervolgens kreeg ik het geniale idee om ze tijdens de verjaardagsalcoholocaust op te bakken in tabasco. Dat idee was effe iets minder, want er ontstonden taferelen die deden denken aan de gaskamers in Auschwitz Birkenau in 39/45. Hoestende mensen die naar adem snakken en wanhopig proberen een uitweg te vinden. Maar even de afzuigkap aan doet wonderen. Eenmaal klaar kon de smulpartij beginnen. Resultaat: erg rode hoofden, kokhalzende mensen en een verdriedubbeling van de drankomzet. Heerlijk! Je kan ze ook iets milder maken natuurlijk, maar dan kan je ze net zo goed "de slappe kloten van christus" noemen. Eetze. spelfout weggehaald... |
|
[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Fuck the world and fuck you |
|
Lol. Maar nee, dat gaat hem niet worden ben ik bang Varanus. Ik heb hier geeneens een afzuigkap, laat staan dat ik goed tegen gekruid eten kan dus dat doe ik mezelf maar niet aan Ik denk dat ik gewoon de Supah da Hoeah inloop en terplekke maar bedenk wat het wordt. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
quote: lekker simpel? aardappels bakken met lekkere kruiden als oregano en shit, met lekker stukje gegrilde vis (witte vis naar keuze? pangasius bv), die vis met citroen sap, basilicum en zout en peper. en dan groente die je lekker vind erbij. |
|
2 karbonaadjes met sperzibonen en aardappels ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |