|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
blegh echt geen zin in eten met deze hitte.. wordt vanavond kipkluifjes en vruchtensalade |
|
De chinezen scoren weer goed... |
|
Vandaag komen m'n schoonouders langs, dus ga ik me samen met ER uitsloven in de keuken. Ik maak: * Pestoboter; * Tapenade van zongedroogde tomaten; * Italiaanse dressing; * Mayonaise; * Knoflook-bieslooksaus; * Oesters met pestoboter; * Oesters met paprika & tomaat; * Salade van brie, aardbeien, parmaham, rucola en balsamicodressing; * Salade van galiameloen en parmaham; * Barbecuesticks van gamba's, vis (weet nog niet welke), paprika en ui. En nog barbecuevlees. |
|
Vanavond ook maar eens wat fabriceren. Waarschijnlijk gaat het neerkomen op: 1) Stokbrood met tapenade (hapje vooraf) 2) Zelfgemaakte groentesoep 3) Blokjes kipfilet in groentesaus met kruiden, rijst en ijsbergsla 4) Toetje (nog nader te bepalen) Ook wel makkelijk dat je hier zowel witte als rode wijn bij kan drinken; rode wijn voor mij, witte wijn voor m'n tafelgenoot. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Morgen weer eens flink loos in de keuken. Het gaat een schroeiend hete groene curry met varkenshaas worden, daarbij kokosrijst, een simpele salade, een blussende raita en naanbrood. De varkenshaas staat nu al met wat andere ingrediënten kennis te maken (citroengras, verse gember, kokos, rode peper, knoflook, scheutje zonnebloemolie, gemalen zwarte peper en een beetje kokosmelk..) Ik heb nu al zin om morgen te koken, haha! |
|
quote: Mayonaise was mislukt (had écht geen zin meer, recept niet goed gelezen enzo), de rest was echt heerlijk! Visspies was vooral erg goed te doen. Zalm -> paprika -> gamba's -> ui -> zwaardvis -> paprika. Lekkâh! [Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 10-08-2009 20:10] |
|
Oeh, vis en BBQ gaan zeker goed samen ja! Laatst nog Teringjakkie (euh, dat gerecht...) van Zalm filet gehad, ook goed te doen! Boeiender |
|
quote: Zeker! Zwaardvis is daarbij écht ideaal, hele stevige en smaakvolle vis. Ik zou in ieder geval niet proberen witvis erop te gooien hehe. |
|
Voorafje: Garnalen in gefruite knoflook met cayennnepeper. Gehaktballetjes volgens redelijk standaard recept, met een chili-touch en een zelfgebrouwd sausje met chilisaus, wat olie, sambal en vleugje ketjap. Daarna een hartige taart gemaakt, met hamreepjes, tomaatjes, knoflook, rode peper, tijm en nog wat kruiden als bodemlaag, daar over heen reepjes geroosterde paprika met een beetje olie en oregano er overheen. Smaakte goed |
|
quote: Mag ik die zelfde BBQ een keer bij u komen nuttigen, jumm |
|
Moet binnenkort maar eens een feestje geven ja! |
|
quote: Kristus, net weer ff omgeschept maar wat ruikt dat lekker!! |
|
quote: Euh, Snaackie, kan jij even in het lultopic kijken? Boeiender |
|
Gisteren een maaltijdje met allemaal groenten gemaakt die ik op mijn werk gekweekt heb. Gevulde courgette (met gehakt uit de biowinkel) en patat gemaakt van aardappels die ik zelf uit de grond gehaald had. Tien keer smaakvoller dan groente uit de supermarkt, met name de courgette is daar veel wateriger. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
@Bastianus, over biologisch gesproken, heb jij de kleine oorlog van boer Kok ook gezien? Erg indrukwekkende documantaire... spelfout weggehaald... |
|
quote: Tering nou, dat was écht Nederland op zijn slechtst! Een boer die helemaal wordt geterroriseerd (dat woord vond ik nu eens echt van toepassing) m.b.v. de Nederlandse wetgeving en bureaucratie. En het feit dat er een paar dienders in de omliggende wijk woonden zal ook wel een rol spelen, die zijn natuurlijk uitstekend op de hoogte van alle regelgeving. Ik had echt met die familie te doen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Heel eventjes zeker? |
|
quote: Damn dat was goed. De varkenshaas kort aangebraden. Ondertussen in een andere pan verse gember + citroengras kort gebakken. Daarna thaise rode ui + groene currypasta erbij en even fruiten. Kokosmelk + champignons + knoflook erbij. Lekker laten pruttelen en het vlees erbij gedaan. Naar smaak gehakte peper erbij doen. 10 min voor dinnertime bamboescheuten + repen gele paprika erbij gedaan. Ondertussen basmatirijst gekookt in kokosmelk en daar fijngehakte pistachenoten + gele rozijnen + gehakte koriander doorheen gedaan. Bij het opdienen sap van 1 limoen door de curry gedaan + bestrooid met gehakte koriander. Daarbij een simpele salade van thaise rode ui, tomaat, rode peper, gehakte koriander en limoensap + een raita van volle yoghurt, rode peper, gemalen zwarte peper en geraspte komkommer (dag van tevoren maken en in de koelkast zetten) en naanbrood. |
|
quote: Kan wel. In alu-folie met kruiden, olie, et cetera. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Broodje met tonijn op ham met daarover kaas en uienringen. In de ovah. |
|
quote: Deze ga ik zeker eens proberen, klinkt erg goed. |
|
Ik wil een keer bij Snaack eten, als hij niet zo pittig kookt. [Leestekens, damnit.] [Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 12-08-2009 22:18] Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
rijstewafel met kaas en tomaat ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Uiteraard, de realiteit van alledag diende zich snel aan. Ontopic: Couscous met kip. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |