IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten / koken Vorige pagina | Volgende pagina
aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 04-05-2009 12:23 by aastVGL Profiel van aastVGL

Vanavond het top makkelijke maandag recept:

Indische boontjes met rijst voor 2 personen.

Nodig:
Ui (1 grote)
Sperzieboontjes uit pot (400 gr)
Speklapjes (250gr)
Bruine basterdsuiker (1 el)
Ketjap manis (4 el)

Rijst opzetten.
Uitje snipperen.
Speklapje in reepjes snijden.

Dan het uitje fruiten. Na een tijdje de speklap erbij. Als het speklapje bijna goed is één eetlepel basterdsuiker bij het vlees/ui. Goed door scheppen tot de suiker egaal door het mengsel is geroerd. Dan de ketjap en boontjes toevoegen. Hele zooitje warm laten worden met een deksel op de pan en klaar! (En als je de tijd hebt, laat het zooitje 10/15 minuten pruttelen. Dan smaakt het NOG beter)

Smakelijk!

Edit: nog wat meer informatie toegevoegd.


[Dit bericht is gewijzigd door aastVGL op 06-05-2009 17:14]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-05-2009 16:01 by MMayo Profiel van MMayo

Waar zijn de kruiden gebleven voor het "indische" deel?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-05-2009 16:06 by MMayo Profiel van MMayo

Gister ook "snel" gekookt met de wokpan.

Twee paprika's in stukjes snijden en samen met drie theelepels olijfolie, een of twee teentjes knoflook en twee gesnipperde sjalotjes 3 minuten wokken. Alles uit de wok scheppen en apart leggen. Stukjes gesneden snitzel in de wok gooien (ongepaneerd) en deze als het gaar is eruit halen en apart leggen. Vervolgens 400 gram krieltjes in de wok gaar wokken en alle opzij gezette bende erbij mikken. Kruiden met vers gemalen peper en wat zout naar smaak. Als alles gaar is, 1,5 dl kookroom erbij en dit goed opwarmen. Lekker met sla of komkommer.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-05-2009 16:46 by bastianus Profiel van bastianus

Vanavond tortilla's met "pit" maken. Da's een geniaal kruidenmengsel uit de natuurwinkel wat vooral in kip en gehakt lekker smaakt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-05-2009 17:10 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Mijn alleseruitheerschende groetenboer had rabarber in huis. Mijn oma en mijn moeder maakten dat vroeger altijd klaar en ik heb daar echt kilo's van gegeten vroeger. Vanavond eens kijken of ik het ook zo lekker kan klaarmaken



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-05-2009 17:40 by Lionheart Profiel van Lionheart

Rabarber, daar heb ik een jeugdtrauma aan overgehouden, wat een smerig spul, samen met spruitjes en witlof.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-05-2009 17:42 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Vanavond simpel doch gezond: Handje aardappelen, vissticks en een groot blik sperziebonen. Happerdepap.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Nix
Usericon van Nix
Posted 05-05-2009 21:37 by Nix Profiel van Nix

Curry 4 pers.:

500 gr champignons
1 eetl Koriander
1 eetl Kerrie
1 rode ui
1 groene peper
1 rode peper
Zeezout
Vers gemalen peper
naar smaak kokosmelk

Met rijst








[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 05-05-2009 21:37]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


herske
Usericon van herske
Posted 05-05-2009 23:21 by herske Profiel van herske

Asperges (speciaal door mijn ouders van brabant naar Friesland gebracht gisteren ) met ham (hesp), eieren en geklaarde boter




varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-05-2009 8:36 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 5 mei 2009 17:10 schreef Judge M. het volgende:
Mijn alleseruitheerschende groetenboer kan


Mag ik een kilo groeten?

Ja, de groeten...



spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-05-2009 8:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 5 mei 2009 17:10 schreef Judge M. het volgende:
Mijn alleseruitheerschende groetenboer had rabarber in huis. Mijn oma en mijn moeder maakten dat vroeger altijd klaar en ik heb daar echt kilo's van gegeten vroeger. Vanavond eens kijken of ik het ook zo lekker kan klaarmaken
Je weet dat je van rabarber niet teveel mag eten he .. zitten gifstoffen in.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-05-2009 11:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 mei 2009 8:45 schreef Jenje het volgende:
Je weet dat je van wat dan ook niet teveel mag eten he .. zitten gifstoffen in.

Fixed.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Daops
Usericon van Daops
Posted 06-05-2009 11:22 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 5 mei 2009 21:37 schreef Nix het volgende:
Curry 4 pers.:

500 gr champignons
1 eetl Koriander
1 eetl Kerrie
1 rode ui
1 groene peper
1 rode peper
Zeezout
Vers gemalen peper
naar smaak kokosmelk

Met rijst







Curry

Baal er nog steeds hard van dat de AH de potten currypasta uit de winkel heeft gehaald


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-05-2009 12:55 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 mei 2009 17:10 schreef Judge M. het volgende:
Mijn alleseruitheerschende groetenboer had rabarber in huis. Mijn oma en mijn moeder maakten dat vroeger altijd klaar en ik heb daar echt kilo's van gegeten vroeger. Vanavond eens kijken of ik het ook zo lekker kan klaarmaken
It was deeeeeeeeeeeeeeeeeelicious! [/Scooby Doo]

quote:
Op 6 mei 2009 8:36 schreef varanus het volgende:
Mag ik een kilo groeten?

Ja, de groeten...


scherp Gurbe



renYek
Usericon van renYek
Posted 06-05-2009 13:04 by renYek Profiel van renYek

Dinsdag hebben we zelden tijd om te koken en zo ook gisteren. Simpel ende snel:

2 zalmmoten (vergeten uit de vriezer te halen, dus die maar gewoon in blokjes gesneden. In een wok met olijfolie geflikkert en daarbij knoflook, peper, zout, bietje kipkruiden, bietje viskruiden, bietje bieslook en een handje gehalveerde cherrytomaatjes erbij gemikt. Af en toe eens omroeren.

In de tussentijd had ik een zak voorgeschilde wortels in das stoomapparaat gemikt (20 minuten) en terwijl die tijd wegtikte wat aardappelpartjes met thijm en olie in de pan gefikkert (prefab).

Goed te doen en je bent in 20 minuten klaar (omdat het zolang duurt eer de wortels klaar zijn). En handig als je weinig tijd hebt (ik ben rond 17:45 thuis en mevrouw renYek ook en die moet om 18:30 weer de deur uit om te sporten, dus dan zijn deze concepten ideaal).

lalallala


renYek
Usericon van renYek
Posted 06-05-2009 13:08 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 4 mei 2009 16:01 schreef MMayo het volgende:
Waar zijn de kruiden gebleven voor het "indische" deel?


Er zit toch ketjap bij?
Bij indische boontjes denk ik eerder aan sambal boontjes hehe

(ui en knoflook fruiten in olie, ketjap, sambal, ve tsin, ketoembar, djahe erbij, kopje water en djeroek poeroek blad erbij. Goed omroeren en je in lengte doorgesneden verse sperzieboontjes erbij doen en gaar laten worden op middelgroot vuur met de deksel oppe pan. Afhankelijk van hoeveelheid boontjes wat meer water erbij doen.)


aastVGL
Usericon van aastVGL
Posted 06-05-2009 17:13 by aastVGL Profiel van aastVGL

ik weet ook niet precies waarom het Indische boontjes heet... Ik weet wel dat het me altijd goed smaakt

[Dit bericht is gewijzigd door aastVGL op 06-05-2009 17:15]


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-05-2009 21:01 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Vandaag een megeling van allerlei smaken gemaakt maar het was zeer geslaagd:

- gekookte aardappels
- Zweedse gehaktballetjes in bessensaus (IKEA ftw )
- spruiten met witte druiven
- rabarber
- salade met krulsla, tomaten, feta, mozzarella, honing-mosterd dressing en limoen

Het was erg lekker . Volgens mij hebben zout, zoet, zuur en bitter allemaal wel meerdere malen de revue gepasseerd.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-05-2009 21:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 mei 2009 21:01 schreef Judge M. het volgende:
- Zweedse gehaktballetjes in bessensaus (IKEA ftw )


Köttbullar!
Ik had vandaag erg lekkere groente, gestoofde venkel met wat boter en bouillon, simpel maar lekker. Verder gekookte aardappels met wat rozemarijn en kipfilet met jus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-05-2009 21:05 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 mei 2009 13:08 schreef renYek het volgende:
Er zit toch ketjap bij?
Bij indische boontjes denk ik eerder aan sambal boontjes hehe

(ui en knoflook fruiten in olie, ketjap, sambal, ve tsin, ketoembar, djahe erbij, kopje water en djeroek poeroek blad erbij. Goed omroeren en je in lengte doorgesneden verse sperzieboontjes erbij doen en gaar laten worden op middelgroot vuur met de deksel oppe pan. Afhankelijk van hoeveelheid boontjes wat meer water erbij doen.)


Ghehe ksssst, weg jij met je ketjap!
Jouw receptje ziet er goed uit, ook es bij elkaar pruttelen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-05-2009 21:07 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 mei 2009 21:04 schreef bastianus het volgende:
Köttbullar!
Die ja



Nadir
Usericon van Nadir
Posted 19-05-2009 21:35 by Nadir Profiel van Nadir

Ik ben erg gek op lekker pittig eten. Ik had altijd wel verse lomboks, rawit, Madame Jeanette en/of Cayennepepers in huis (of verse bewaard in diepvries).
Bijna driekwart jaar terug ben ik gestopt met shag en sigaretten en nu smaakt het eten weliswaar veel beter, maar ik kan bijna geen pepers meer verdragen!!! Echt superopvallend hoeveel dat uit maakt.
Maar nog altijd kook ik graag met kruiden: curcuma, laos, temoe koentji, gember (het liefst als verse worteltjes), knoflook en pepers en vooral niet te vergeten - mijn absolute favoriet: verse korianderblaadjes!
Geweldig een geurige eigengemaakte curriepasta te maken.
Iemand anders hier die houdt van zelf curriepasta's in een vijzel te maken? (Kan bijna niet anders, als je ziet wat voor leuke en lekkere culinaire ideeën hier langs komen!!!)

[Dit bericht is gewijzigd door Nadir op 19-05-2009 21:48]


Nix
Usericon van Nix
Posted 26-05-2009 18:30 by Nix Profiel van Nix

Heerlijk gegeten.

Neem het recept van Veranus:

quote:
Recept voor m'n eigen uitgevonden "Ballen van Satan":


Vorig jaar op m'n verjaardag als borrelhapje gemaakt. Erg simpel. Je mengt gehakt met flink gemene sambal en vers gesneden pepers. Half om half zo ongeveer hehehe...


Maak daarbij een kerrie-ananassaus met stukjes ananas (Je kent het wel, boter, uitje, bloem, kerrie Djawa, hot curry en huismerk kerie. Aanmengen met ananassap en op het laatst ananas toevoegen.

Serveer dit met rijst.


Pittig met zoet

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 26-05-2009 18:32]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-05-2009 9:09 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Hehe, heb je dat gemaakt? Dikke heers!


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-05-2009 11:11 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Vanochtend aardappeltjes (niet te lang) voorgekookt, die gemarineerd in olie, knoflook en chillipoeder. Sperziebonen geblancheerd en rijkelijk bestrooid met peper en zout. Kipfilet gebakken en in reepjes gesneden. Dat alles gemengd en in een ovenschaal. Straks een kwartiertje op 200 graden en dan maar smikkelen.


spelfout weggehaald...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen