|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Waar zijn de kruiden gebleven voor het "indische" deel? |
|
Gister ook "snel" gekookt met de wokpan. Twee paprika's in stukjes snijden en samen met drie theelepels olijfolie, een of twee teentjes knoflook en twee gesnipperde sjalotjes 3 minuten wokken. Alles uit de wok scheppen en apart leggen. Stukjes gesneden snitzel in de wok gooien (ongepaneerd) en deze als het gaar is eruit halen en apart leggen. Vervolgens 400 gram krieltjes in de wok gaar wokken en alle opzij gezette bende erbij mikken. Kruiden met vers gemalen peper en wat zout naar smaak. Als alles gaar is, 1,5 dl kookroom erbij en dit goed opwarmen. Lekker met sla of komkommer. |
|
Vanavond tortilla's met "pit" maken. Da's een geniaal kruidenmengsel uit de natuurwinkel wat vooral in kip en gehakt lekker smaakt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Mijn alleseruitheerschende groetenboer had rabarber in huis. Mijn oma en mijn moeder maakten dat vroeger altijd klaar en ik heb daar echt kilo's van gegeten vroeger. Vanavond eens kijken of ik het ook zo lekker kan klaarmaken |
|
Rabarber, daar heb ik een jeugdtrauma aan overgehouden, wat een smerig spul, samen met spruitjes en witlof. |
|
Vanavond simpel doch gezond: Handje aardappelen, vissticks en een groot blik sperziebonen. Happerdepap. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Curry 4 pers.: 500 gr champignons 1 eetl Koriander 1 eetl Kerrie 1 rode ui 1 groene peper 1 rode peper Zeezout Vers gemalen peper naar smaak kokosmelk Met rijst [Dit bericht is gewijzigd door Nix op 05-05-2009 21:37] I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Asperges (speciaal door mijn ouders van brabant naar Friesland gebracht gisteren ) met ham (hesp), eieren en geklaarde boter |
|
quote: Mag ik een kilo groeten? Ja, de groeten... spelfout weggehaald... |
|
quote:Je weet dat je van rabarber niet teveel mag eten he .. zitten gifstoffen in. |
|
quote: Fixed. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Curry Baal er nog steeds hard van dat de AH de potten currypasta uit de winkel heeft gehaald www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote:It was deeeeeeeeeeeeeeeeeelicious! [/Scooby Doo] quote:scherp Gurbe |
|
Dinsdag hebben we zelden tijd om te koken en zo ook gisteren. Simpel ende snel: 2 zalmmoten (vergeten uit de vriezer te halen, dus die maar gewoon in blokjes gesneden. In een wok met olijfolie geflikkert en daarbij knoflook, peper, zout, bietje kipkruiden, bietje viskruiden, bietje bieslook en een handje gehalveerde cherrytomaatjes erbij gemikt. Af en toe eens omroeren. In de tussentijd had ik een zak voorgeschilde wortels in das stoomapparaat gemikt (20 minuten) en terwijl die tijd wegtikte wat aardappelpartjes met thijm en olie in de pan gefikkert (prefab). Goed te doen en je bent in 20 minuten klaar (omdat het zolang duurt eer de wortels klaar zijn). En handig als je weinig tijd hebt (ik ben rond 17:45 thuis en mevrouw renYek ook en die moet om 18:30 weer de deur uit om te sporten, dus dan zijn deze concepten ideaal). lalallala |
|
quote: Er zit toch ketjap bij? Bij indische boontjes denk ik eerder aan sambal boontjes hehe (ui en knoflook fruiten in olie, ketjap, sambal, ve tsin, ketoembar, djahe erbij, kopje water en djeroek poeroek blad erbij. Goed omroeren en je in lengte doorgesneden verse sperzieboontjes erbij doen en gaar laten worden op middelgroot vuur met de deksel oppe pan. Afhankelijk van hoeveelheid boontjes wat meer water erbij doen.) |
|
ik weet ook niet precies waarom het Indische boontjes heet... Ik weet wel dat het me altijd goed smaakt [Dit bericht is gewijzigd door aastVGL op 06-05-2009 17:15] |
|
Vandaag een megeling van allerlei smaken gemaakt maar het was zeer geslaagd: - gekookte aardappels - Zweedse gehaktballetjes in bessensaus (IKEA ftw ) - spruiten met witte druiven - rabarber - salade met krulsla, tomaten, feta, mozzarella, honing-mosterd dressing en limoen Het was erg lekker . Volgens mij hebben zout, zoet, zuur en bitter allemaal wel meerdere malen de revue gepasseerd. |
|
quote: Köttbullar! Ik had vandaag erg lekkere groente, gestoofde venkel met wat boter en bouillon, simpel maar lekker. Verder gekookte aardappels met wat rozemarijn en kipfilet met jus. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ghehe ksssst, weg jij met je ketjap! Jouw receptje ziet er goed uit, ook es bij elkaar pruttelen. |
|
quote:Die ja |
|
Ik ben erg gek op lekker pittig eten. Ik had altijd wel verse lomboks, rawit, Madame Jeanette en/of Cayennepepers in huis (of verse bewaard in diepvries). Bijna driekwart jaar terug ben ik gestopt met shag en sigaretten en nu smaakt het eten weliswaar veel beter, maar ik kan bijna geen pepers meer verdragen!!! Echt superopvallend hoeveel dat uit maakt. Maar nog altijd kook ik graag met kruiden: curcuma, laos, temoe koentji, gember (het liefst als verse worteltjes), knoflook en pepers en vooral niet te vergeten - mijn absolute favoriet: verse korianderblaadjes! Geweldig een geurige eigengemaakte curriepasta te maken. Iemand anders hier die houdt van zelf curriepasta's in een vijzel te maken? (Kan bijna niet anders, als je ziet wat voor leuke en lekkere culinaire ideeën hier langs komen!!!) [Dit bericht is gewijzigd door Nadir op 19-05-2009 21:48] |
|
Heerlijk gegeten. Neem het recept van Veranus: quote: Maak daarbij een kerrie-ananassaus met stukjes ananas (Je kent het wel, boter, uitje, bloem, kerrie Djawa, hot curry en huismerk kerie. Aanmengen met ananassap en op het laatst ananas toevoegen. Serveer dit met rijst. Pittig met zoet [Dit bericht is gewijzigd door Nix op 26-05-2009 18:32] I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Hehe, heb je dat gemaakt? Dikke heers! spelfout weggehaald... |
|
Vanochtend aardappeltjes (niet te lang) voorgekookt, die gemarineerd in olie, knoflook en chillipoeder. Sperziebonen geblancheerd en rijkelijk bestrooid met peper en zout. Kipfilet gebakken en in reepjes gesneden. Dat alles gemengd en in een ovenschaal. Straks een kwartiertje op 200 graden en dan maar smikkelen. spelfout weggehaald... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |