IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Recepten, koken en eten topic Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 31-08-2011 14:38 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 26 augustus 2011 18:35 schreef Hypnos het volgende:
gemarineerde kalkoenfilets in de over, spirelli's met zelfgemaakte pesto en boschampignons, kerstomaten, lekker wijntje en erwten voor de kleine


Ik las kalkoenfiets.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-12-2011 22:56 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-12-2011 23:37 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

En even wat anders. Ik blief de schnitzels van de supermarkt niet, dat aan elkaar geplakte restvlees. Ik maak ze zelf. Dat gaat prima, maar ik wil graag zigeunerschnitzels maken.

http://www.naturalspices.eu/kruidenmixen/vleeskruiden/zigeunerschnitzel-mix.html

Das leuk, maar 1 1/2 kilo kruiden is wat overdreven, is er ook een kleinere variant. Te koop in de supermarkten?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-12-2011 5:36 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 9 december 2011 23:37 schreef De Tegenpartij het volgende:
En even wat anders. Ik blief de schnitzels van de supermarkt niet, dat aan elkaar geplakte restvlees. Ik maak ze zelf. Dat gaat prima, maar ik wil graag zigeunerschnitzels maken.

http://www.naturalspices.eu/kruidenmixen/vleeskruiden/zigeunerschnitzel-mix.html

Das leuk, maar 1 1/2 kilo kruiden is wat overdreven, is er ook een kleinere variant. Te koop in de supermarkten?




Ingrediënten Paneermeel (tarwebloem, zout, gist, kleurstof: E160b), paprika, zout, ui, aroma (bevat soja), gehard plantaardig vet, peper, chillies, knoflook.



Paneermeel en zout op de schnitzel en vervolgens de rest in de vorm van verse ingredienten ff aanbakken in het bakvet van de schnitzel en er vervolgens overheen doen.







Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-02-2012 16:42 by Silence Profiel van Silence

Straks zalm teriyaki maken. Ben benieuwd.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-05-2012 13:16 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

dusss... lemieszka

quote:
Op 16 mei 2012 13:16 schreef ElitE het volgende:
Pierogi ruskie is kaas met aardappel, zou goed kunnen dat die wel vegetarisch te verkrijgen is.

Maarja Polen heeft een vleescultuur dus wil je iets vegetarisch moet je een recept een beetje omgooien met vervangers ofzo.




en pierogie ruskie is idd deeg gevuld met aardappelen, kwark en ui, maar het gan geserveerd woden met gebakken spek...

pierogie z mięsem is dan deeg gevuld met gehakt

Wat dat betreft is het wel echt iets voor mij (de pools keuken), ik HOU van vleesch!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 16-05-2012 13:20]


Black seeds of bunny!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2012 13:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jah en vooral Pools vlees wat van veel betere kwaliteit is.
Mn pa neemt nog welleens 1,5 kilo Baleron Gotowane (een soort ham) echt super en voor maar 5 euro.

Sowieso wordt daar wat traditioneler omgegaan met eten. Ze nemen nog goed de tijd om het te bereiden en goede verse producten.

Mooi dat de "snackbars" kuchnia domowe, daar gewoon traditioneel boerenvoedsel serveren en je dus voor de prijs van een patatje(in verhouding tot hun koopkracht, een euro of 3) gewoon goed gezond eten hebt.

Echt een doodzonde dat we in NL geen soortgelijke alternatieven hebben en terugvallen op ongezond buitenlands fastfood.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-05-2012 13:51 by M. Profiel van M.

Wat is dat voor een afgrijselijke keuken zeg, je kunt net zo goed een mud graan, twee koeien, een kuub gras en vijftig zakken potgrond bij mekaar in een blender flikkeren, het resultaat vijf weken in de oven opwarmen, twee ton gesmolten kaas eroverheen en serveren maar.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2012 13:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe allemaal boerenvoedsel, sluit goed aan bij de hollandsche stamppotten enzo. Mijn favoriet, maar voor velen niet weggelegd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-05-2012 13:59 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 16 mei 2012 13:41 schreef ElitE het volgende:
Jah en vooral Pools vlees wat van veel betere kwaliteit is.
Mn pa neemt nog welleens 1,5 kilo Baleron Gotowane (een soort ham) echt super en voor maar 5 euro.

Sowieso wordt daar wat traditioneler omgegaan met eten. Ze nemen nog goed de tijd om het te bereiden en goede verse producten.

Mooi dat de "snackbars" kuchnia domowe, daar gewoon traditioneel boerenvoedsel serveren en je dus voor de prijs van een patatje(in verhouding tot hun koopkracht, een euro of 3) gewoon goed gezond eten hebt.

Echt een doodzonde dat we in NL geen soortgelijke alternatieven hebben en terugvallen op ongezond buitenlands fastfood.


Haha geweldig!!! Ik moet zeggen, ik ben eens 4 dagen in Warszawa geweest (nowy), heb toen helaas niet veel gezien, David was daar voor werk maar kon em ook meteen weer meeslepen ivm fikse keelontsteking. Maar wat ik zag was echt 3 keer niks...

Weet nog niet wanneer we weer gaan, maar t staat iig in de planning


Black seeds of bunny!


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 16-05-2012 20:34 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 16 mei 2012 13:51 schreef M. het volgende:
Wat is dat voor een afgrijselijke keuken zeg, je kunt net zo goed een mud graan, twee koeien, een kuub gras en vijftig zakken potgrond bij mekaar in een blender flikkeren, het resultaat vijf weken in de oven opwarmen, twee ton gesmolten kaas eroverheen en serveren maar.




Hatsjikidee!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-05-2012 20:37 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 16 mei 2012 13:41 schreef ElitE het volgende:
Sowieso wordt daar wat traditioneler omgegaan met eten. Ze nemen nog goed de tijd om het te bereiden en goede verse producten.


Logisch dat je er langer over doet als je meer wodka dan bloed in je lichaam hebt.


 


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 16-05-2012 20:40 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Brandnetelsoep met brandnetels uit de tuin:


Urban garden food!


Hatsjikidee!


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 16-05-2012 20:48 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Brandnetelbier:
100 brandnetelstengels(met blad)
12 liter water
1,5 kg suiker
50 gram wijnsteenzuur
15 gram gist
Kook de bladeren 15 minuten. Laat uitlekken, suiker en wijnsteenzuur toevoegen aan kookvocht. Af laten koelen tot het koud noch warm aanvoelt. Gist toevoegen en goed doorroeren. Afdekken met een schone doek en 24 uur laten staan. Verwijder het schuim. Doe het bier in beugelflessen. Open de flesjes, voorzichtig, eenmaal per dag, gedurende de eerste vier dagen.





Hatsjikidee!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2012 21:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wow vet, ik wil al tijden brandnetelsoep, thee oid maken maar elke keer bedenk ik me dat op het moment dat brandnetels al niet lekker meer zijn(nu nog wel!), maar dit is ook wel erg gaaf. Zeker nu ik mn eerste honing wijn zo goed als klaar heb.

Heb jij het welleens op?






♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 16-05-2012 22:06 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 16 mei 2012 21:13 schreef ElitE het volgende:
Wow vet, ik wil al tijden brandnetelsoep, thee oid maken maar elke keer bedenk ik me dat op het moment dat brandnetels al niet lekker meer zijn(nu nog wel!), maar dit is ook wel erg gaaf. Zeker nu ik mn eerste honing wijn zo goed als klaar heb.

Heb jij het welleens op?







Het bier niet (heb geen brandnetelplantage...100 stengels ), de soep wel. Daarnet nog zelfs en ik leef nog steeds

Ben er inmiddels wel achter dat er in een beetje lekkere brandnetelsoep naast de brandnetelbladeren ook wat bouillionblokjes, peper, 2 uien plus kruiden naar keuze in moeten (ik heb rozemarijn en peterselie gebruikt).
Dan alles mixeren tot een brandnetelpapje en daarin een fijngesneden prei en 1 a 2 aardappelen in blokjes (met/zonder schil, wat je wil) laten garen.



edit: dat brandnetelbier gaat er nog wel eens komen trouwens, ben er wel benieuwd naar




[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 16-05-2012 22:07]


Hatsjikidee!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-05-2012 22:21 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Omdat het ook over eten gaat en dit imo niet past in het fastfoodtopic.

Morgen weer eens eten bij el greco in utereg. Een griekse snackbar met gyros.... (en meer natuurlijk) Man man man. Lui die het maken zijn grieks en belangrijker, ook grieken halen daar eten. Ik bedoel, zie je wel eens een chinees eten halen bij de chinees?

Lees die reviews.

http://www.eet.nu/utrecht/snackbar-el-greco#recensies

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 16-05-2012 22:22]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-05-2012 22:28 by Forever After Profiel van Forever After

de gemiddelde chinees china/paste alles zelf natuurlijk.


 


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-05-2012 23:08 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 mei 2012 22:28 schreef Forever After het volgende:
de gemiddelde chinees china/paste alles zelf natuurlijk.


Of wat hier bij de chinees wordt verkocht als "chinees eten" natuurlijk helemaal geen "echt" chinees eten is, bedenken we ons hiero.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 16-05-2012 23:11 by SadistikFuk Profiel van SadistikFuk

Mijn moeder had vandaag een potje klaargemaakt in de tajine die ze voor moederdag had gekregen
Was blij dat ik even langskwam en zag dat er nog wat over was gebleven

edit: iets met vlees, dadels en andere dingen die er prima bij smaakten.

[Dit bericht is gewijzigd door SadistikFuk op 16-05-2012 23:13]


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 18-05-2012 11:54 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 16 mei 2012 21:13 schreef ElitE het volgende:
Wow vet, ik wil al tijden brandnetelsoep, thee oid maken maar elke keer bedenk ik me dat op het moment dat brandnetels al niet lekker meer zijn(nu nog wel!)


Brandnetels zijn het hele jaar door prima te doen mits je de jonge planten pakt. Doen het ook goed in bijvoorbeeld burgers of polenta. Laatst hebben we hier een pizzaweek gehad (:')), zeven dagen op rij zelfgemaakte pizza. Toen ook de onvermijdelijke brandnetelpizza gehad, ging goed. Gewoon gebruiken als ware het spinazie. Ben er nu trouwens wel redelijk klaar mee.

Vanavond Saag Paneer proberen te maken, zo Indiaas mogelijk met veel ghee, veel olie en véél pepers. Ben benieuwd..


You have time. You are doing fine.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 18-05-2012 11:59 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 18 mei 2012 11:54 schreef intothevoid het volgende:
Vanavond Saag Paneer proberen te maken, zo Indiaas mogelijk met veel ghee, veel olie en véél pepers. Ben benieuwd..




Maak zelf graag kip tandoori en tikka, en niet uit het potje :p Gaat ook altijd wat anders in :')


Black seeds of bunny!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-05-2012 16:40 by Forever After Profiel van Forever After

Iemand nog wat ideeen met sugarsnaps?



 


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-05-2012 16:50 by faalhaas Profiel van faalhaas

Rabarbertaart

- 1 kg rabarber
- 350 gram zelfrijzend bakmeel
- 140 gram witte basterdsuiker
- 1 zakje vanillesuiker
- 1 mespuntje zout
- 1 ei, losgeroerd
- 175 gram boter, ijskoud
- fijn kruim van 3 beschuiten
- 100 gram suiker
- 4 eetl. custardpoeder
- geraspte schil van 1 schoongeboende limoen of kleine citroen

Verwijder het groen van de rabarber en neem aan de onderzijde van elke stengel het witte (lichte) gedeelte weg. Trek eventueel de harde nerven van de stelen. Snijd de gewassen stelen in stukjes van ca. 3 centimeter. Breng in een pan een royale hoeveelheid water aan de kook. Voeg de rabarberstukjes toe. Wacht tot het water opnieuw aan de kook is gekomen. Stort alles in een vergiet en laat de stukjes afkoelen, koud worden en zoveel mogelijk opdrogen (plaats vergiet op een tochtige plek). Beboter een springvorm met een doorsnede van 22-24 centimeter.

Zeef bakmeel, basterdsuiker, vanillesuiker en zout in een kom. Schenk het losgeroerde ei erover. Leg in dunne plakjes gesneden keiharde ijskoude boter op het mengsel. Snijd met twee messen de boter in minuscule stukjes (kruimels) die niet of nauwelijks meer herkenbaar dienen te zijn. Vorm van tweederde deel van het deeg een bal. Plaats de kom met de rest van het deeg in de koelkast.

Leg de deegbal in het midden van de springvorm. Druk het deeg, zo gelijkmatig mogelijk, uit op de bodem en wand van de vorm. Bestrooi de bodem en wand van het deeg met beschuitkruim. Plaats de vorm tot verder gebruik in de koelkast.
Schep in een kom suiker, custardpoeder en limoenrasp door elkaar. Strooi eenderde deel ervan over de deegbodem. Schik de helft van de rabarberstukjes er op. Strooi er eenderde deel van het custardmengsel er over en schik daarna de rest van de rabarberstukjes er op. Bestrooi alles met de rest van het custardmengsel. Vouw de opstaande rand van het deeg, indien mogelijk, over de rabarbervulling. Maak met de vingers van het resterende, inmiddels koud geworden, deeg kruimels. Strooi ze zo gelijkmatig mogelijk over de rabarbervulling.

Plaats de vorm op het rooster bijna onder in de tot 200 C. voorverwarmde oven. Bak de taart in 75-80 minuten goudbruin en gaar. Laat de taart daarna 1 uur in de vorm staan.

Neem de koud geworden taart uit de vorm en plaats hem op een met een (papieren) servet beklede ronde schaal. Snijd de taart aan tafel in het gewenste aantal punten. Geef er licht opgeslagen, gezoete (vanillesuiker) slagroom in een sauskom bij.






... hoe de hazen lopen ...


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 18-05-2012 19:56 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Kent iemand betere/lekkerdere kruidenmixen-in-zakje dan die van Verstegen?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen