IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Recepten, koken en eten topic Vorige pagina | Volgende pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 28-08-2013 18:02 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Het is toch helemaal nog geen pompoenentijd?

Klik


Silence
Usericon van Silence
Posted 28-08-2013 18:06 by Silence Profiel van Silence

Ik wil geteste recepten die zeker lekker zijn.

En blijkbaar wel, ze verkocht ze vorig jaar ook rond eind augustus tot december grofweg.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 28-08-2013 18:10 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Getest heb ik ze niet.

Vorig jaar voor het, of was het nou begin dit jaar(?), zelf pompoensoep gemaakt.

Het was wel lekker, maar de tijd die ik er mee bezig was weegt imo niet op tegen dat beetje en de smaak van de soep dat je er van hebt.

Vooral de pompoenen schillen vond ik een tyfuswerk.


Silence
Usericon van Silence
Posted 28-08-2013 18:14 by Silence Profiel van Silence

De eerste keer ook erg lang mee bezig geweest. Dat schillen doe ik nu door hem in partjes te snijden op dezelfde manier als een meloen, dan op zijn zij leggen en de rest er af snijden. Gaat wel prima.

Ik gooi er verder ook een winterpeen, twee preien en twee grote uien in de soep voor meer 'volume'. Zelf vind ik veel kerrie masala, rood pepertje en peper en zout veel goeds doen. Afmaken met wat crème fraiche en basilicum. Zo heb je soep genoeg voor zeker twee dagen voor twee personen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-11-2013 21:26 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Vandaag tortilla's met kip gemaakt. Paar frietjes erbij, rot op met je frisse salade.

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/237804/tortilla-s-met-kip




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 31-03-2014 19:52 by faalhaas Profiel van faalhaas

Rundergehakt + 2 uitjes + verse spinazie + linzen + safraan + peper =


... hoe de hazen lopen ...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 01-04-2014 6:55 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 31 maart 2014 19:52 schreef faalhaas het volgende:
Rundergehakt + 2 uitjes + verse spinazie + linzen + safraan + peper =
Ik wil een (eenvoudig) recept! Gaat het allemaal door elkaar?
Die hoisinsaus moet ik ook nog halen, trouwens.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-04-2014 11:55 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 1 april 2014 6:55 schreef Helvete het volgende:
Ik wil een (eenvoudig) recept! Gaat het allemaal door elkaar?
Die hoisinsaus moet ik ook nog halen, trouwens.


Yup, gewoon alles in de wok flikkeren!


... hoe de hazen lopen ...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 01-04-2014 12:01 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 1 april 2014 11:55 schreef faalhaas het volgende:
Yup, gewoon alles in de wok flikkeren!
Hoe veel gehakt / spinazie / linzen zo ongeveer? En die linzen, moeten die nog geweld/gekookt worden? Saffraan heb ik nooit gebruikt, maar ik heb drie kleine zakjes van 35 cent p.s. gehaald. Zou eentje genoeg zijn?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-04-2014 16:46 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 1 april 2014 12:01 schreef Helvete het volgende:
Hoe veel gehakt / spinazie / linzen zo ongeveer? En die linzen, moeten die nog geweld/gekookt worden? Saffraan heb ik nooit gebruikt, maar ik heb drie kleine zakjes van 35 cent p.s. gehaald. Zou eentje genoeg zijn?


Ik had 400 gram gehakt, 300 gram verse bladspinazie en 400 gram linzen uit een blik bij de Jumbo, die hoefden niet meer gekookt te worden. De saffraan zou ik eerst even proberen met 1 of 2 zakjes.

Eerst het gehakt uitbakken, gesnipperde uitjes erbij, dan de saffraan en peper. Daarna de linzen en de spinazie. Zodra de spinazie geslonken is (in kleine beetjes erin en steeds goed omscheppen), is het klaar. Succes!

Edit: dat gerecht met die hoisinsaus was trouwens een stuk minder geslaagd dus die zou ik mooi laten voor wat het is

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 01-04-2014 16:57]


... hoe de hazen lopen ...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 01-04-2014 18:30 by Helvete Profiel van Helvete

Oké, dank je, ik zal het binnenkort maken, want ik heb nog veel gehakt over en de verse spinazie was in de aanbieding.

Vandaag groene curry met kip gemaakt, met een pakje van de pittigste currypasta van de toko, blikje kokosmelk, extra geraspte kokos, groene linzen, aubergine (bij gebrek aan Thaise aubergine), vijf rode Thaise pepertjes en wat oestersaus (bij gebrek aan vissaus). Geserveerd met een bol rijst. Erg pittig, maar wel erg lekker.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-04-2014 18:45 by faalhaas Profiel van faalhaas

Klinkt ook niet verkeerd. Waar heb je die groene linzen vandaan? Die van mij waren bruin.


... hoe de hazen lopen ...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 01-04-2014 18:48 by Helvete Profiel van Helvete

Gewoon bij de supermarkt (Hoogvliet). Gedroogd, dus moesten nog wel gekookt worden.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-04-2014 18:54 by faalhaas Profiel van faalhaas

Ok zal eens kijken of ik ze kan vinden


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-04-2014 19:49 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 1 april 2014 18:30 schreef Helvete het volgende:
Oké, dank je, ik zal het binnenkort maken, want ik heb nog veel gehakt over en de verse spinazie was in de aanbieding.


Heb je dat gerecht nog gemaakt?


... hoe de hazen lopen ...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 21-04-2014 10:11 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 11 april 2014 19:49 schreef faalhaas het volgende:
Heb je dat gerecht nog gemaakt?
Ik het nu pas, maar ik heb het gemaakt ja! Lekker hoor, maar volgens mij was het gehakt niet helemaal goed meer. Dat gaf een vreemde bijsmaak en geur. Alsnog opgegeten en ben er niet ziek van geworden. Misschien probeer ik het nog eens.

Zojuist wat kip gebakken met hoisinsaus. Niet gemarineerd maar gewoon tijdens het braden erbij gegooid, samen met een scheutje zoete sojasaus, zoute sojasaus, sambal, sriracha, knoflookpoeder en peper. En wat willekeurige diepvriesbonen. Al met al iets te zout, maar heel smakelijk. Volgende keer dus geen snufje zout en zoute sojasaus toevoegen en/of met wat meer rijst verdunnen. En meer sambal en sriracha.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 21-04-2014 10:13]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-04-2014 11:23 by faalhaas Profiel van faalhaas

Jammer van de gehakt! Wel stoer dat je het toch nog opgegeten hebt

Heel veel van die kant en klare sausjes zit al een stoot zout in, dus bij dat soort gerechten doe ik er nooit extra zout bij. Meer hete pepersaus erdoor is wel goed


... hoe de hazen lopen ...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 21-04-2014 11:31 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 21 april 2014 11:23 schreef faalhaas het volgende:
Jammer van de gehakt! Wel stoer dat je het toch nog opgegeten hebt
Ik moet nog een beetje de grens leren kennen tussen opeten en weggooien. Ik was er deze keer net iets over heen gegaan, wat de smaak niet ten goede kwam.
quote:
Op 21 april 2014 11:23 schreef faalhaas het volgende:
Heel veel van die kant en klare sausjes zit al een stoot zout in, dus bij dat soort gerechten doe ik er nooit extra zout bij. Meer hete pepersaus erdoor is wel goed
Ik weet dat dat zo is met veel spul uit de supermarkt, maar bij die Aziatische potjes van de toko soms dus ook. Ik vergeet altijd te proeven tijdens het koken.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 21-04-2014 13:04 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 21 april 2014 10:11 schreef Helvete het volgende:
Zojuist wat kip gebakken met hoisinsaus. Niet gemarineerd maar gewoon tijdens het braden erbij gegooid, samen met een scheutje zoete sojasaus, zoute sojasaus, sambal, sriracha, knoflookpoeder en peper. En wat willekeurige diepvriesbonen. Al met al iets te zout, maar heel smakelijk. Volgende keer dus geen snufje zout en zoute sojasaus toevoegen en/of met wat meer rijst verdunnen. En meer sambal en sriracha.

Mag ik bij jou komen wonen?


Willekeur en dictatuur!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 21-04-2014 13:22 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 21 april 2014 13:04 schreef Hérésie het volgende:
Mag ik bij jou komen wonen?

Dan zal ik iedere dag uitgebreid voor je koken.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 21-04-2014 13:25 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 21 april 2014 13:22 schreef Helvete het volgende:
Dan zal ik iedere dag uitgebreid voor je koken.

Mooi! Aziatische keuken


Willekeur en dictatuur!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 21-04-2014 13:34 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 21 april 2014 13:25 schreef Hérésie het volgende:
Mooi! Aziatische keuken
Ik ben er ook fan van! Laatst nog bami goreng en nasi goreng gemaakt, wel met voorgemixte zakjes van de toko. Een huisgenote kookt hier bijna iedere dag Chinees eten met haar vrienden en het staat hier vol met allerlei potjes en flesjes. Ik moet haar eens om recepten vragen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-04-2014 21:33 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R845674/eenvoudige-gehakthachee-met-rijst

Vandaag gemaakt, ivm lekker makkelijk. Ipv champignons rode, gele en groene paprika gebruikt, want ik lust geen champignons. Bruut lekker.

edit. De paprika even met de uien mee laten bakken. Tenminste, dat heb ik gedaan.

edit 2. Ik heb pandan rijst genomen ipv zilvervliesrijst.




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 21-04-2014 21:51]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 24-05-2014 22:45 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

http://www.smulweb.nl/recepten/1053625/Ovenschotel-van-gehakt-met-bloemkool-en-tomatensaus

Vandaag dit recept gebruikt, alleen alles gedeeld door 2. Leek me een beetje raar, tomatensaus met bloemkool, maar was echt super lekker.

edit. mini-frietjes uit de ossewit erbij gegeten.




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 24-05-2014 22:46]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 24-05-2014 22:55 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_

Notenrijst met een mengsel van courgette, rode paprika, appel en garnalen besprenkeld met citroensap.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen