IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-03-2010 13:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 31 March 2010 13:40 schreef MR. N het volgende:
Onder het laagje "metal" vernis zit schrikbarend veel onbuigzaamheid en burgerlijkheid, dat is althans wat ik gemerkt heb.


Toch zul je moeten erkennen dat in de 'metalscene' op zijn minst heel veel dingen bespreekbaar zijn. Er zijn bijvoorbeeld weinig taboe's die hier nog nooit aan de orde zijn gekomen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 13:43 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 13:35 schreef Onweerwolf het volgende:
Persoonlijk vind ik dit ook vrij jammer, ik luister genoeg muziek met Christelijke teksten. Boeiend, ik mag het dan misschien wel niet eens zijn met de teksten, maar dan wil nog niet zeggen dat de muziek dan opeens kut is.



Ja dat vind ik dus net zo goed onzin. Waarom luister jij niet naar bands die muziek spelen die je wel goed vindt maar waarvan de teksten je niet aanspreken?


Dat klinkt misschien wat cliché dat is puur op gevoel, ik heb een paar keer bij concerten gestaan met bands die het niet zo hadden op het christendom, ik voel meer daar niet prettig bij, wat beangstigend. Hoe dat komt ? Misschien kan ik dat wel niet verklaren

Ik ontwijk de laat ik zeggen de wat occult en anti aangelegde bands, ik luister genoeg seculiere bands om voorbeelden te noemen, Miseration, Disamornia Mundi, Ensiferum nog maar aantal daargelaten.

Heb een bepaalde grens dus, is dat vreemd?



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-03-2010 13:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 31 March 2010 13:43 schreef ProgTon het volgende:
Dat klinkt misschien wat cliché dat is puur op gevoel, ik heb een paar keer bij concerten gestaan met bands die het niet zo hadden op het christendom, ik voel meer daar niet prettig bij, wat beangstigend. Hoe dat komt ? Misschien kan ik dat wel niet verklaren

Ik ontwijk de laat ik zeggen de wat occult en anti aangelegde bands, ik luister genoeg seculiere bands om voorbeelden te noemen, Miseration, Disamornia Mundi, Ensiferum nog maar aantal daargelaten.

Heb een bepaalde grens dus, is dat vreemd?


Ik vind niet snel iets vreemd.

Misschien moet je je afvragen of het feit dat je je niet prettig voelt terecht is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-03-2010 13:48 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 March 2010 13:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Toch zul je moeten erkennen dat in de 'metalscene' op zijn minst heel veel dingen bespreekbaar zijn. Er zijn bijvoorbeeld weinig taboe's die hier nog nooit aan de orde zijn gekomen.


Hmm, die taboe's dat is voornamelijk ingegeven door het redelijk puberale "overal tegenaantrap" principe, het wordt niet echt besproken, meer medegedeeld in songteksten.

En is Metal daarin uniek? Denk het niet.

Ik vind en vond het vreemd dat mensen die zich voorstaan vrijgevochten en onafhankelijk te zijn zo bekrompen kunnen zijn af en toe.


Boeiender


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 31-03-2010 13:50 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Waarom valt christendom als enige optie onder geloof in je post?


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-03-2010 13:52 by M. Profiel van M.

quote:
Op 31 March 2010 13:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Het punt is een beetje dat metalheads over het algemeen aardig vrijgevochten mensen zijn. Met name in de zin dat een flink deel ervan aardig goed nagedacht heeft over het leven en al zijn aspecten (uitzonderingen daargelaten) en zich niet zomaar iets op de mouw laat spellen. Men stelt kritische vragen bij de waarden en overtuigingen die anderen (ouders, onderwijsinstelling, de maatschappij als geheel) ze hebben meegegeven tijdens hun opvoeding.

Serieus niet... Je verwart "niet geaccepteerd worden" met "vrijgevochten zijn".

Maar eerlijk is eerlijk, op foto's (bv. metalshots) ziet het er in ieder geval wel uit als een pluriforme, nonconformistische, vrijgevochten subcultuur ja.

P.S. :')


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 13:54 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 13:50 schreef VodeVilicious het volgende:
Waarom valt christendom als enige optie onder geloof in je post?


goede vraag, maar had het wat toegespitst op mezelf, omdat ik belijdenis had gedaan in een hervormde Gemeente.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2010 13:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Pff, wat een geneuzel allemaal. Gewoon lekker je ding doen en muziek luisteren die je leuk vindt, of het nu experimnetal progrssieve anal grindblackcore is of palingpop ..

Al dat ge-anaaliseer ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-03-2010 13:55 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 31 March 2010 13:48 schreef MR. N het volgende:
Hmm, die taboe's dat is voornamelijk ingegeven door het redelijk puberale "overal tegenaantrap" principe, het wordt niet echt besproken, meer medegedeeld in songteksten.


Prima, over de oorzaak en reden heb ik het niet gehad, ik stel alleen vast dat metalheads kritisch zijn vwb dat soort dingen.

Ik denk overigens wel dat dat soort dingen besproken worden. Genoeg interessante topics te vinden hier. En ja, je moet af en toe even door de puberposts heen filteren, dat klopt.

quote:
En is Metal daarin uniek? Denk het niet.


Dat heb je mij ook niet horen zeggen, maar topicstarter wil het specifiek van de metalheads weten.

quote:
Ik vind en vond het vreemd dat mensen die zich voorstaan vrijgevochten en onafhankelijk te zijn zo bekrompen kunnen zijn af en toe.


Mja, ik merk dat zelf niet zo sterk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 31-03-2010 13:55 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 31 March 2010 13:54 schreef Jenje het volgende:
Pff, wat een geneuzel allemaal. Gewoon lekker je ding doen en muziek luisteren die je leuk vindt, of het nu experimnetal progrssieve anal grindblackcore is of palingpop ..

Al dat ge-anaaliseer ...


ik dacht al...waar komt nou die stront lucht vandaan


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-03-2010 13:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 31 March 2010 13:52 schreef M. het volgende:
Serieus niet... Je verwart "niet geaccepteerd worden" met "vrijgevochten zijn".


Jij verwart oorzaak en gevolg.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-03-2010 13:57 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 March 2010 13:52 schreef M. het volgende:
Serieus niet... Je verwart "niet geaccepteerd worden" met "vrijgevochten zijn".

Maar eerlijk is eerlijk, op foto's (bv. metalshots) ziet het er in ieder geval wel uit als een pluriforme, nonconformistische, vrijgevochten subcultuur ja.

P.S. :')


Hehehe +1


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-03-2010 13:59 by Silence Profiel van Silence

Progton, kom je ook naar Slechtvalk in Nijverdal deze zaterdag?


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 31-03-2010 13:59 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 31 March 2010 13:54 schreef ProgTon het volgende:
goede vraag, maar had het wat toegespitst op mezelf, omdat ik belijdenis had gedaan in een hervormde Gemeente.



Als ik bijvoorbeeld ga kijken richting paganistische geloven, of entheogene religies, zie ik daar best een hoop metal-liefhebbers, en daar word er helemaal niet zo hysterisch over gedaan als christendom hier.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 14:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 March 2010 13:52 schreef M. het volgende:
Serieus niet... Je verwart "niet geaccepteerd worden" met "vrijgevochten zijn".




Is dat niet beide tegelijk en niet los van elkaar te zien in veel gevallen?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 31-03-2010 14:01]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 14:02 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 13:59 schreef Silence het volgende:
Progton, kom je ook naar Slechtvalk in Nijverdal deze zaterdag?


Had graag gewilt, maar het is wat lastig te bereiken voor me, heb ook nog geen kaartje......
Wel jammer maar Slechtvalk komt binnenkort ook ergens in de kelder in Apeldoorn daar ben ik aanwezig



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 14:04 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 13:35 schreef ProgTon het volgende:
dat klopt, Christenen hebben zich ook niet altijd goed opgesteld, en doen ook niet altijd dingen zoals het wezen moet.
Veel achtelijke acties tegen Joden (niet altijd vanuit chr basis maar speelt wel mee). Enigszins arrogant denken dat het ipv van het Jodendom komt, terwijl het meer hand in hand gaat.

Een geestelijk leider (katholieke kerk) die heilig wordt gezien en soms zelfs blind wordt gevolgd.

Maar heeft dit allemaal wat te maken met een geloof of met religie, het lijkt mij het laatste, in groepsverband een religie bedrijven.

Religie, ja, maar heel veel daarvan wordt alleen mogelijk gemaakt door het geloof. Of beter gezegd, veel gelovigen roepen de slechte kanten van religie volledig over zichzelf af simpelweg omdat er een bepaalde manier van denken nodig is om te kunnen geloven.

Je kunt ook gelovig zijn en niet vatbaar voor religie, maar dat is in het grootste deel van de gevallen simpelweg niet zo. Wat mij betreft kun je dat dus niet volledig los zien. Goed, koppelen we het religieuze deel wel helemaal los van het geloofsdeel; heb ik nog steeds voldoende problemen met gelovigen.
quote:
Terwijl ik meer toe wil naar een persoonlijke relatie tussen de 3 eenheid en mij, en vanuit die bron wil leven. Jezus zie ik daarin als voorbeeld, hoe hij geschetst wordt heeft mij erg geraakt en mij doen overtuigen.

Dit bijvoorbeeld. Volgens mij hebben we het hier al eens eerder over gehad. Ik zou precies hetzelfde kunnen leven als jij, een even goed mens zijn, maar dan niet geloven in het goddelijke. Echter, zoals jij volgens mij gezegd hebt doe ik het dan nog steeds verkeerd, want ik geloof niet in God. Het is zelfs niet goed als ik me een moslim noem, zo mogelijk nog slechter (!). Achterlijk.

Christenen kunnen heel ver komen in zelf kiezen welke moraliteit uit de Bijbel wel/niet opgaat, maar altijd blijft staat dan de moraliteit van boven komt en niet vanuit jezelf. Dat is zo'n fundamentele fout in ratio dat Christenen vrijwel altijd nog kritiek verdienen. De wanstaltige arrogantie ook dat de gelovige moraliteit beter moet zijn...

De hele houding van Christenen is ook om zich boven niet-Christenen te plaatsen. Nu zijn we in Nederland al iets verder en mogen alle gelovigen zich boven niet-gelovigen plaatsen... Geloof/godsdienst heeft een speciale status binnen in onze samenleving en profiteert daar gewoon van, dat is een kwalijke zaak. Nog een reden om gelovigen te blijven bekritiseren, dat ze zichzelf deze speciale status toedichten en nog krijgen ook.

Je kunt toch ook gewoon geloven en daar niet meteen allerlei consequenties aan verbinden? Dat je het een fijn idee vindt dat er ergens een mega-Sinterklaas op je zit te wachten maar wel gewoon ziet dat je zelf je moraliteit bepaalt? En dat je geen speciale behandeling verdient ten opzichte van niet-gelovigen? In theorie kan dat, ik ben persoonlijk nog niet een gelovige tegengekomen die echt zo denkt. Weleens wat gelezen over zulke gelovigen, maar dat zijn vaak hele hele hele grote denkers.
quote:
En ik sta er op dat ik of je nu christen bent of niet niemand uit mag sluiten op gebied van geloof. We hebben ieder een vrije opvatting

De zegenen van vrijheid van meningsuiting, ja


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 14:06 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 13:59 schreef VodeVilicious het volgende:
Als ik bijvoorbeeld ga kijken richting paganistische geloven, of entheogene religies, zie ik daar best een hoop metal-liefhebbers, en daar word er helemaal niet zo hysterisch over gedaan als christendom hier.


Misschien omdat het een wat minder invloedrijke rol speelt in politiek, etc.
En eigenlijk heb ik niet echt bands gezien/tegengekomen die over dit soort religies anti waren ofzo.

Tja en misschien zijn zij wat minder bezig over dit soort kwesties ik vind het een lastige vraag




Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-03-2010 14:06 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 31 March 2010 13:48 schreef MR. N het volgende:
Hmm, die taboe's dat is voornamelijk ingegeven door het redelijk puberale "overal tegenaantrap" principe, het wordt niet echt besproken, meer medegedeeld in songteksten.

En is Metal daarin uniek? Denk het niet.

Ik vind en vond het vreemd dat mensen die zich voorstaan vrijgevochten en onafhankelijk te zijn zo bekrompen kunnen zijn af en toe.


Helemaal +1.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 14:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 March 2010 13:59 schreef VodeVilicious het volgende:
of entheogene religies


Zijn alle religies niet sterk verwoven met entheogenen?

Misschien speelt het nu niet meer zo sterk in sommige geloven maar ik denk dat het voor de vorming van geloven erg belangrijk is geweest.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 31-03-2010 14:12 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Ik had het geloof al afgezworen om diverse redenen voor ik overtuigd metalhead werd (de communie deed ik nog omdat a - de hele klas het deed en b - ik een nieuwe fiets kreeg, echt waar) en los van de metal is mijn afkeer alleen maar groter geworden. Voor de rest mag iedereen geloven wat 'ie wil, als ik en anderen er maar geen last van hebben!


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 31-03-2010 14:14 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 31 March 2010 14:10 schreef ElitE het volgende:
Zijn alle religies niet sterk verwoven met entheogenen?

Misschien speelt het nu niet meer zo sterk in sommige geloven maar ik denk dat het voor de vorming van geloven erg belangrijk is geweest.


Dat weet ik niet, ik weet niet in hoeverre Jezus aan de cactussen zat. Maar kan me er wel wat bij voorstellen, je hebt een punt.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 14:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 March 2010 13:48 schreef MR. N het volgende:
Hmm, die taboe's dat is voornamelijk ingegeven door het redelijk puberale "overal tegenaantrap" principe, het wordt niet echt besproken, meer medegedeeld in songteksten.

En is Metal daarin uniek? Denk het niet.



Niet uniek, maar om nu te zeggen dat het geen kenmerk is...

Zoveel dingen in metal zijn niet uniek, maar uiteindelijk heb je wel Metal dat iets speciaals is, het is dan ook de verzameling van kenmerken die metal uniek maakt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2010 14:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 March 2010 14:12 schreef Vampire John het volgende:
Ik had het geloof al afgezworen om diverse redenen voor ik overtuigd metalhead werd (de communie deed ik nog omdat a - de hele klas het deed en b - ik een nieuwe fiets kreeg, echt waar) en los van de metal is mijn afkeer alleen maar groter geworden. Voor de rest mag iedereen geloven wat 'ie wil, als ik en anderen er maar geen last van hebben!
LOL dat over communie (en zelfs nog vormsel) herken ik erg. Geen idee waar het overging, maar iedereen deed het (behalve 1 jongetje, die was protestant, dat was eng) in ons dorp.

Dat is enge van christendom, te verweven met onze maatschappij, ze dichten zich een belangrijke of leidersrol toe.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 14:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 March 2010 14:14 schreef VodeVilicious het volgende:
Dat weet ik niet, ik weet niet in hoeverre Jezus aan de cactussen zat. Maar kan me er wel wat bij voorstellen, je hebt een punt.


Hehe hij kon dan wel over water lopen maar amerika leek me toch wat ver hehe.
Maar genoeg stevige middelen die vroeger overal gebruikt werden.
En dan heb je nog de geestelijke aandoeningen/beroertes/ psychoses die een soortgelijke invloed gehad kunnen hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen