IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 23:15 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 23:02 schreef ZelThoR het volgende:
Maar jij bepaalt wel tot hoever je kan denken, jij denkt dus te weten waar die goddelijke grens ligt. Dat klopt dus niet. Je hebt duidelijk niet alle antwoorden klaar, inderdaad, binnen je eigen redenatie klopt het al niet.


waar haal je dat vandaan dat ik die grens zelf bepaal. God heeft een grens gesteld, die 10 woorden waren er in eerste instantie om iedereen te laten gehoorzamen. Zoals je in de Bijbel kunt lezen is dat niet gebeurd... afgodsbeelden, niet gehoorzamen, andere goden vereren, en ga maar door. Complete beschavingen als Sodom en Gomorrah dat totaal niet met God leeft.
Eigenlijk was Hij het wel goed zat.
En omdat de wereld redding nodiag had is Jezus gekomen om als wij in Hem geloven te redden, en ons van onze zonden te verlossen.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat als Hij het had gewilt ons al lang van de aardbol had gehaald, maar dat was zijn bedoeling niet.
Een architect heeft een plan, en die voert hij uit vroeg of laat gaat dat gebeuren (geloof ik)

En daarom zeg ik dat ik probeer door de woorden die er staan geschreven, er mij aan te houden. Ik vraag vergeving voor dingen die ik fout doe of denk dat ik fout doe, ik vraag hulp bij het begrijpen van bijbelteksten. Ik bid voor andere mensen om vergeven te worden. Ik bid voor steun bij zieken of overledenen etc.

En ik heb zo mijn dingen waar ik van mezelf niet zo vrolijk wordt. Omdat ik mij maar al te goed realiseer dat ik zondig ben en fouten maak.

Hoe denk jij trouewns over de laatste drie zinnen



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 23:17 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

Om nog even wat toe te voegen ik ben blij dat ik niet alles weet, dat maakt het leven anders zo saai he, ik leer genoeg van anderen dat zal bij jou tocho ok wel gelden



Jouke
Usericon van Jouke
Posted 31-03-2010 23:27 by Jouke Profiel van Joukehttp://www.last.fm/user/Jouke_D

quote:
Op 31 March 2010 23:15 schreef ProgTon het volgende:
Eigenlijk was Hij het wel goed zat.
En omdat de wereld redding nodiag had is Jezus gekomen om als wij in Hem geloven te redden, en ons van onze zonden te verlossen.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat als Hij het had gewilt ons al lang van de aardbol had gehaald, maar dat was zijn bedoeling niet.
Een architect heeft een plan, en die voert hij uit vroeg of laat gaat dat gebeuren (geloof ik)

Het zijn juist dat soort uitspraken die ervoor zorgen dat ik het christendom niet serieus kan nemen. Ik ga geen discussie houden over god bestaat wel of niet, want ieder moet voor zich geloven wat ie wil. Alleen dat sooort (ik noem het) extremisme van "God bepaalt alles hier, en wij hebben maar naar hem te luisteren" maakt dat ik alleen maar meer afstand neem van religie. Verder moet wederom iedereen geloven wat ie wil, net zoals je naar de muziek moet luisteren waar je je goed bij voelt.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 31-03-2010 23:37 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 31 March 2010 23:15 schreef ProgTon het volgende:
waar haal je dat vandaan dat ik die grens zelf bepaal. God heeft een grens gesteld, die 10 woorden waren er in eerste instantie om iedereen te laten gehoorzamen. Zoals je in de Bijbel kunt lezen is dat niet gebeurd... afgodsbeelden, niet gehoorzamen, andere goden vereren, en ga maar door. Complete beschavingen als Sodom en Gomorrah dat totaal niet met God leeft.
Eigenlijk was Hij het wel goed zat.
En omdat de wereld redding nodiag had is Jezus gekomen om als wij in Hem geloven te redden, en ons van onze zonden te verlossen.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat als Hij het had gewilt ons al lang van de aardbol had gehaald, maar dat was zijn bedoeling niet.
Een architect heeft een plan, en die voert hij uit vroeg of laat gaat dat gebeuren (geloof ik)

En daarom zeg ik dat ik probeer door de woorden die er staan geschreven, er mij aan te houden. Ik vraag vergeving voor dingen die ik fout doe of denk dat ik fout doe, ik vraag hulp bij het begrijpen van bijbelteksten. Ik bid voor andere mensen om vergeven te worden. Ik bid voor steun bij zieken of overledenen etc.

En ik heb zo mijn dingen waar ik van mezelf niet zo vrolijk wordt. Omdat ik mij maar al te goed realiseer dat ik zondig ben en fouten maak.

Hoe denk jij trouewns over de laatste drie zinnen


Van mijn bloedeigen moeder tot een ZM user, ik blijf jullie Gristenen maar een lachwekkend volkje vinden

Hier grondvest je je leven toch niet op, de tering zeg.

Je vraagt hulp voor het begrijpen van bijbelteksten? Interpretatie enzo.

Je bid voor andere mensen om vergeven te worden? Wat heb jij daar persoonlijk aan? "Heb uw naaste lief" ja, en waarom dan wel?

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 31-03-2010 23:40]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 23:38 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 23:15 schreef ProgTon het volgende:
waar haal je dat vandaan dat ik die grens zelf bepaal.

Ja, kom je nu mee. Hebben we het al een tijdje over. Hier heb ik het vandaan:
quote:

Ik denk zelfs dat het de bedoeling is dat we deze regels intepreteren, dat zou doelen op onderzoek ernaar, een ieder is toch zoekende naar de juiste manier.


Jij interpreteert goddelijke regels, denkt zelfs dat dat moet; jij past de regels zo aan dat jij kunt leven in de geest van die regels. Waar houdt dat op? Je zou ook regels volledig kunnen schrappen, of regels heel erg anders uitleggen. Jij trekt dus een grens wat betreft wat je wel/niet mag vertalen naar je eigen situatie ofwel wat je wel niet mag veranderen aan de regels.

Ik doe dat interpreteren evengoed wat betreft Bijbelse regels
quote:
God heeft een grens gesteld, die 10 woorden waren er in eerste instantie om iedereen te laten gehoorzamen. Zoals je in de Bijbel kunt lezen is dat niet gebeurd... afgodsbeelden, niet gehoorzamen, andere goden vereren, en ga maar door. Complete beschavingen als Sodom en Gomorrah dat totaal niet met God leeft.
Eigenlijk was Hij het wel goed zat.
En omdat de wereld redding nodiag had is Jezus gekomen om als wij in Hem geloven te redden, en ons van onze zonden te verlossen.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat als Hij het had gewilt ons al lang van de aardbol had gehaald, maar dat was zijn bedoeling niet.
Een architect heeft een plan, en die voert hij uit vroeg of laat gaat dat gebeuren (geloof ik)

OK.
quote:
En daarom zeg ik dat ik probeer door de woorden die er staan geschreven, er mij aan te houden.

Die relatie snap ik niet; waar verwijst daarom naar?
quote:
Ik vraag vergeving voor dingen die ik fout doe of denk dat ik fout doe,

Als ik je god was had ik oprechte berouw ook goed gevonden, maar het is ook wel fijn als je het even komt melden. Maar dan meer omdat ik het dan niet meer hoef bij te houden, je zou er niet sneller door vergeven worden.
quote:
ik vraag hulp bij het begrijpen van bijbelteksten.

Aan God?
quote:
Ik bid voor andere mensen om vergeven te worden.

Lieve geste, maar ik vind het niet kloppen.

Andere mensen waarvan jij vindt dat ze verkeerde dingen doen? Dan zou je zelf een oordeel vellen, dat kan dus niet. Of in het algemeen voor mensen die zelf (net als jij) om vergeving vragen? Dat vind ik ook raar, voor het al dan niet vergeven heeft God jouw oordeel toch niet nodig?
quote:
Ik bid voor steun bij zieken of overledenen etc.

Ik hoop dat het op een manier helpt.
quote:
En ik heb zo mijn dingen waar ik van mezelf niet zo vrolijk wordt. Omdat ik mij maar al te goed realiseer dat ik zondig ben en fouten maak.

Dit vind ik het belangrijkste, eigenlijk.
quote:
Hoe denk jij trouewns over de laatste drie zinnen

Zie boven.

Over bidden trouwens; hoe, wanneer en met wie bid jij?
quote:
Op 31 March 2010 23:17 schreef ProgTon het volgende:
Om nog even wat toe te voegen ik ben blij dat ik niet alles weet, dat maakt het leven anders zo saai he, ik leer genoeg van anderen dat zal bij jou tocho ok wel gelden

Zeker! Maar ik pretendeer dan weer niet van alles te weten over wat een oppermacht bedoeld heeft / denkt / goed vindt

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 31-03-2010 23:38]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 31-03-2010 23:38 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 31 March 2010 23:37 schreef Metalhead22 het volgende:
Van mijn bloedeigen moeder tot een ZM user, ik blijf jullie Gristen maar een lachwekkend volkje vinden


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 23:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 March 2010 17:30 schreef irritante klootzak het volgende:
god is een homo


Geen DJ meer?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-03-2010 23:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 March 2010 23:42 schreef ElitE het volgende:
Geen DJ meer?
Misschien allebei? Alsof alle dj's hetero zijn, yeah right.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 31-03-2010 23:47 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 31 March 2010 17:30 schreef irritante klootzak het volgende:
god is een homo


Epic.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 23:50 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 23:37 schreef Metalhead22 het volgende:
Van mijn bloedeigen moeder tot een ZM user, ik blijf jullie Gristenen maar een lachwekkend volkje vinden

Hier grondvest je je leven toch niet op, de tering zeg.

Je vraagt hulp voor het begrijpen van bijbelteksten? Interpretatie enzo.

Je bid voor andere mensen om vergeven te worden? Wat heb jij daar persoonlijk aan? "Heb uw naaste lief" ja, en waarom dan wel?


Ja daar grondvest ik mijn leven wel op, en het is niet zoals velen denken dat ik compleet vast zit aan regels. Het is zelfs zo dat er een bepaalde vrijheid is. Als er behoefte aan is dan wil ik dat best wat verduideiljken

Het gaat er toch niet om wat ik er persoonlijk aan heb, ik bid voor mensen om ze te helpen, en soms zijn die mensen zo ver weg dat dit het minste is wat ik kan doen.
Natuurlijk doe ik dit ook voor mezelf want ik voer ook achtelijke dingen uit dat is een mens nou eenmaal ten gronde



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 0:06 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 23:38 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, kom je nu mee. Hebben we het al een tijdje over. Hier heb ik het vandaan:

:D mijn excuses, ik moet je eerlijk toegeven dat ik deze vraag lastig vind

Jij interpreteert goddelijke regels, denkt zelfs dat dat moet; jij past de regels zo aan dat jij kunt leven in de geest van die regels. Waar houdt dat op? Je zou ook regels volledig kunnen schrappen, of regels heel erg anders uitleggen. Jij trekt dus een grens wat betreft wat je wel/niet mag vertalen naar je eigen situatie ofwel wat je wel niet mag veranderen aan de regels.

Nou ja die regels staan vast laat dat even duideiljk zijn, het probleem is DAt er veel interpretaties zijn hierover.
Wat ik overigens wel ven belangrijk vind om te melden is het feit dat deze 'regels' niet zo moeten gezien worden als wetten van de overheid.
Leefregels laten we dat woord gebruiken.

Ik heb al aangegeven dat het Nieuwe Testament waarschuwt voor wettisch leven, met andere woorden jezelf toetsen aan de wet en daaruit opmaken als je je er aan houdt een goed mens bent.
Paulus heeft aangegeven, om de liefde en de bedoeling van die woorden in vleesgeworden woord gezien wilt hebben kijk an dan naar de levenswijze van Jezus. Hij staat aangetekend als een mens zonder zonden.
Dus nee ik intepreteer niet ik wil meer over Jezus weten, net als Paulus aanraadt.


Ik doe dat interpreteren evengoed wat betreft Bijbelse regels

OK.

Die relatie snap ik niet; waar verwijst daarom naar?

Als ik je god was had ik oprechte berouw ook goed gevonden, maar het is ook wel fijn als je het even komt melden. Maar dan meer omdat ik het dan niet meer hoef bij te houden, je zou er niet sneller door vergeven worden.

Aan God?

jap

Lieve geste, maar ik vind het niet kloppen.

Andere mensen waarvan jij vindt dat ze verkeerde dingen doen? Dan zou je zelf een oordeel vellen, dat kan dus niet. Of in het algemeen voor mensen die zelf (net als jij) om vergeving vragen? Dat vind ik ook raar, voor het al dan niet vergeven heeft God jouw oordeel toch niet nodig?

Niet alleen voor dat soort mensen maar ook voor moordenaars etc, dit soort mensen weten vaak niet meer wat ze doen.
Nou het kan in ieder geval niet kwaad om daar voor te bidden. Je kunt toch wel een beetje nagaan wat erg is, slachtoffers van rampen, slachtoffers van slachtpartijen, slachtoffers van dit, mensen die belangrijke keuzes in hun leven gaan maken en ga maar door.

Ik hoop dat het op een manier helpt.

dat hoop ik ook

Dit vind ik het belangrijkste, eigenlijk.

cker is het ook

Zie boven.

Over bidden trouwens; hoe, wanneer en met wie bid jij?

hoevaak? ik bid voor het eten en dank na het eten, dat is meestal bij het warm eten, daarnaast bid ik voordat ik ga slapen om wijsheid om de bijbel of bijbels dagboek te lezen.
En van alles wat ik meegemaakt heb die dag, ik wil dat vaak graag kwijt, ik bid dan van alles, heb niet echt een vast gebed. En eigenlijk dank ik elke dag voor het feit dat Jezus gestorven is voor mijn zonden niet alleen voor mijn zonden maar ook die van jullie/jou en ook al geloof je het niet zo denk ik er wel over xd.
Vaak ook nog voor slachtoffers van rampen, of slachoffers van verkrachtingen en ga maar door. Mensen die ziek zijn.

Ik richt mijn gebed tot God


Zeker! Maar ik pretendeer dan weer niet van alles te weten over wat een oppermacht bedoeld heeft / denkt / goed vindt


nou ja ik zie het dus ook zo dat ik mijn hele leven daarover leer, totdat de dood een keer komt, zie het als een vrucht die groeit aan een boom elke keer wordt hij wat rijper.




Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 01-04-2010 0:08 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Een oom en tante van mij hebben ook wel eens voor me zitten bidden. Was er zelf niet bij, maar mijn ouders wel. Vond het vrij bizar maar ben er echt niet slechter van geworden.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 0:12 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 0:08 schreef Mottighaerd het volgende:
Een oom en tante van mij hebben ook wel eens voor me zitten bidden. Was er zelf niet bij, maar mijn ouders wel. Vond het vrij bizar maar ben er echt niet slechter van geworden.


kan me voorstellen dat dat raar klinkt, maar goed zie het als dat zij jou wilden helpen op een bepaalde manier, en dachten dat dat de beste manier was.

Een bekende van me is ernstig ziek, slecht aan toe... nou het enige wat ik daar eigenlijk voor kan doen is af en toe wat gvan me laten horen, en bidden wie weet wordt het verhoord en helpt het.
Je moet er niet van uitgaan zo werkt het niet, maar altijd hopen



Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 01-04-2010 0:20 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Weet ik hoor, dat ze het goed met me voor hadden. Het liep op dat moment niet zo best met me dus begrijp goed waar het vandaan kwam.
Vond het alleen raar omdat ik zuks niet gewend ben. Keek dus erg vreemd op toen ik het hoorde. T scheen een nogal lang gebed geweest te zijn ook, en op een gegeven moment hadden mijn ouders ook zoiets van:...Oke dan...


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 0:23 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 March 2010 23:50 schreef ProgTon het volgende:
Ja daar grondvest ik mijn leven wel op, en het is niet zoals velen denken dat ik compleet vast zit aan regels. Het is zelfs zo dat er een bepaalde vrijheid is. Als er behoefte aan is dan wil ik dat best wat verduideiljken

Het gaat er toch niet om wat ik er persoonlijk aan heb, ik bid voor mensen om ze te helpen, en soms zijn die mensen zo ver weg dat dit het minste is wat ik kan doen.
Natuurlijk doe ik dit ook voor mezelf want ik voer ook achtelijke dingen uit dat is een mens nou eenmaal ten gronde
Wat jij wil toch? Ik heb ook een tijdje geloofd dacht ik, tot ik me echt in de bijbel begon te verdiepen. En of je het nu helemaal of maar voor een deel letterlijk neemt of figuurlijk na probeert te leven, het boek klopt gewoon van geen kanten. Voor elke uitspraak staan er wel weer tien anderen die het tegenspreken. Dan heb ik het nog niet eens over gebeurtenissen, maar ook over adviezen en spreuken.
En dan die tien geboden:
quote:
1.Vereer naast mij geen andere goden.

Ja maar, er staat ook "ik ben de enige God". Hoe verklaar je dan dat het zo geschreven staat? Hoe kan je nu andere goden vereren als die niet bestaan? Of voelde schrijver dezes toch enige nattigheid?
quote:

2.Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht.

Het is me wat. Alweer die andere goden. Die waren er toch niet? Waar maak je je dan druk om?
En wat is dat voor iets achterlijks, als je betovergrootouders God haatten, moet jij daar nog voor boeten? Het was toch niet jouw beslissing?
En als het klopt dat je geen enkele afbeelding mag maken, dan gaat 99,0% van de christenen hier de fout in door foto's of tekeningen te maken. En nu niet komen met die clausule van "je mag het wel maken maar niet vereren", want dat staat er niet, de eerste zin sluit dat uit.
quote:

3.Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie Zijn naam misbruikt laat Hij niet vrijuit gaan.
Soms lucht het anders wel op om te vloeken, een vrij geweldloze manier om agressie kwijt te raken. Wel probeer ik niet te vloeken in het gezelschap van mijn streng gelovige buurman b.v., omdat ik weet dat ik hem daar erg mee kwets.
quote:

4.Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.

Laten we er even voor het gemak overheen lezen dat hier impliciet slavernij wordt goedgekeurd. Ook hier gaan veel christenen de mist in, door niet op de zevende dag (zaterdag) maar de eerste te rusten. Alleen zevendedag-adventisten hebben dit gebod goed begrepen.
quote:

5.Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal.
Met dit gebod heb ik het nog steeds het moeilijkst. Ik heb mijn leven lang eerbied getoond voor mijn vader en moeder.
Dat zit er bij kinderen namelijk van nature in. Daar hoeft mij echt geen stuk land voor beloofd te worden. Maar wat staat hier tegenover? Het barst van de ouders die geen eerbied voor hun kinderen hebben.
quote:

6.Pleeg geen moord.
Lijkt me wel redelijk.
quote:

7.Pleeg geen overspel.
Makkelijker gezegd dan gedaan, mij is het niet gelukt. Ik ben ervan overtuigd dat de mens niet gemaakt is voor monogamie. Maar ook dat dit niet erg is. Belangrijker lijkt me dat je eerlijk bent naar de partner waar je op dat moment mee samen bent.
quote:

8.Steel niet.
Dit lukt me ook wel.
quote:

9.Leg over een ander geen vals getuigenis af.
Het is tamelijk onmogelijk om te leven zonder het gebruikelijke "leugentje om bestwil". Dat zou inhouden dat je echt moet vertellen aan je vrouw hoe dat nieuwe kledingstuk staat, of anderszins mensen moet kwetsen. Hiermee doe je meer kwaad dan goed in veel gevallen.
quote:

10.Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’
Jaloezie/begeerte zit in de mens, maar is niet altijd een verkeerde eigenschap. Soms kan dit je ertoe zetten om naar soortgelijke doelen toe te werken.

Met andere woorden:
Iedereen die spreekt over de kracht of het goede van de tien geboden heeft ze nooit goed bekeken. Wie dit wel deed, zou beter moeten weten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-04-2010 0:30 by Mark Profiel van Mark

Nou ja, 10 geboden, het zijn blijkbaar dan ook meer 10 suggesties.

Eigenlijk zouden ze de bibel moeten herschrijven zodat elk gebod begint met 'Zou u niet eens...'.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 01-04-2010 0:31]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 0:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha juist

grootmoeders tips!

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-04-2010 0:32]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 0:33 by bastianus Profiel van bastianus

Sterveling, mag ik u bidden, niet op de rand maar in het midden..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 01-04-2010 0:40 by Count Steel Profiel van Count Steel

Haha, DE TEGEL der tegels!


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 9:56 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 0:20 schreef Mottighaerd het volgende:
Weet ik hoor, dat ze het goed met me voor hadden. Het liep op dat moment niet zo best met me dus begrijp goed waar het vandaan kwam.
Vond het alleen raar omdat ik zuks niet gewend ben. Keek dus erg vreemd op toen ik het hoorde. T scheen een nogal lang gebed geweest te zijn ook, en op een gegeven moment hadden mijn ouders ook zoiets van:...Oke dan...


Ok nou wel tof van ze, hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat of is dat heel lang geleden. Ja het nadeel van een lang gebed vind ik dat ik op een gegeven moment de aandacht verlies, daarom bid ik liever wat korter



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 9:58 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 0:30 schreef Mark het volgende:
Nou ja, 10 geboden, het zijn blijkbaar dan ook meer 10 suggesties.

Eigenlijk zouden ze de bibel moeten herschrijven zodat elk gebod begint met 'Zou u niet eens...'.


10 leefregels, je kunt het niet zien als wetten, ook al staan deze 10 leefregels eigenlijk ook verwerkt in de grondwet hier in Nederland

Ik vind jou Zou u niet eens helemaal niet zo gek, dat meen ik serieus.



spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2010 10:04 by spectre Profiel van spectre

geboden toch? klinkt wel als iets strikts imo


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-04-2010 10:05 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Tien adviezen dus eigenlijk. Of richtlijnen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 10:10 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 0:23 schreef bastianus het volgende:
Wat jij wil toch? Ik heb ook een tijdje geloofd dacht ik, tot ik me echt in de bijbel begon te verdiepen. En of je het nu helemaal of maar voor een deel letterlijk neemt of figuurlijk na probeert te leven, het boek klopt gewoon van geen kanten. Voor elke uitspraak staan er wel weer tien anderen die het tegenspreken. Dan heb ik het nog niet eens over gebeurtenissen, maar ook over adviezen en spreuken.
En dan die tien geboden:
Ja maar, er staat ook "ik ben de enige God". Hoe verklaar je dan dat het zo geschreven staat? Hoe kan je nu andere goden vereren als die niet bestaan? Of voelde schrijver dezes toch enige nattigheid?

Het is me wat. Alweer die andere goden. Die waren er toch niet? Waar maak je je dan druk om?
En wat is dat voor iets achterlijks, als je betovergrootouders God haatten, moet jij daar nog voor boeten? Het was toch niet jouw beslissing?
En als het klopt dat je geen enkele afbeelding mag maken, dan gaat 99,0% van de christenen hier de fout in door foto's of tekeningen te maken. En nu niet komen met die clausule van "je mag het wel maken maar niet vereren", want dat staat er niet, de eerste zin sluit dat uit.Soms lucht het anders wel op om te vloeken, een vrij geweldloze manier om agressie kwijt te raken. Wel probeer ik niet te vloeken in het gezelschap van mijn streng gelovige buurman b.v., omdat ik weet dat ik hem daar erg mee kwets.
Laten we er even voor het gemak overheen lezen dat hier impliciet slavernij wordt goedgekeurd. Ook hier gaan veel christenen de mist in, door niet op de zevende dag (zaterdag) maar de eerste te rusten. Alleen zevendedag-adventisten hebben dit gebod goed begrepen.Met dit gebod heb ik het nog steeds het moeilijkst. Ik heb mijn leven lang eerbied getoond voor mijn vader en moeder.
Dat zit er bij kinderen namelijk van nature in. Daar hoeft mij echt geen stuk land voor beloofd te worden. Maar wat staat hier tegenover? Het barst van de ouders die geen eerbied voor hun kinderen hebben.Lijkt me wel redelijk.Makkelijker gezegd dan gedaan, mij is het niet gelukt. Ik ben ervan overtuigd dat de mens niet gemaakt is voor monogamie. Maar ook dat dit niet erg is. Belangrijker lijkt me dat je eerlijk bent naar de partner waar je op dat moment mee samen bent.Dit lukt me ook wel.Het is tamelijk onmogelijk om te leven zonder het gebruikelijke "leugentje om bestwil". Dat zou inhouden dat je echt moet vertellen aan je vrouw hoe dat nieuwe kledingstuk staat, of anderszins mensen moet kwetsen. Hiermee doe je meer kwaad dan goed in veel gevallen.Jaloezie/begeerte zit in de mens, maar is niet altijd een verkeerde eigenschap. Soms kan dit je ertoe zetten om naar soortgelijke doelen toe te werken.

Met andere woorden:
Iedereen die spreekt over de kracht of het goede van de tien geboden heeft ze nooit goed bekeken. Wie dit wel deed, zou beter moeten weten.


De zondagrust komt voort uit een besluit van Keizer Augustus, de zaterdag is nog steeds bij de Joden de sabbatsdag.

Je hebt gelijk wij mensen maken wel degelijk een beeld van Jezus of God omdat we alles willen weten, ik ben zelf ook schuldig aan fouten die ik maak, en als je ze allemaal naast de 10 geboden bent zullen er wel dingen zjin die daar niet mee overeenstemmen. Maar gaat het daarom, zoals je aangeeft zit het in het aard van het beestej dat we daartoe bewogen worden of dat we dat soort dingen doen.

Jaloerzie heeft iedereen wel, vloeken heb ik ook wel eens gedaan wat dat betreft heb ik genoeg reden om om vergeving te vragen. Ik ben echt geeen haar beter dan jullie.

Tof dat je je inhoudt bij de buurman . Ikzelf heb een maat die ook nogal veel vloekt, eigenlijk zou ik er wat van moeten zeggen mja hij doet het bijna op de autmoatische piloot.

Als laatste voeg ik toe, dat er achter dei 10 woorden nog een grote betekenis zit, bij elk van die 10 woorden.

U zult niet doden bijvoorbeeld: als je het letterlijk neemt je mag niet iemand dood maken, eigenlijk moet je het omdraaien. Het leven is waardevol en heilig. Je hebt niet het recht de grens van je medemens te overschrijden. Dat hoeft niet persé doden te wezen

En zo heb je er wel meer, zit op het werk dus ga niet al de 10 bij lagns xd





Staalman
Usericon van Staalman
Posted 01-04-2010 10:11 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 1 April 2010 9:58 schreef ProgTon het volgende:
10 leefregels, je kunt het niet zien als wetten



Het zijn anders wel de wetten van God. Er staat nergens in de Bijbel dat God het erg zou waarderen als wij ons een beetje aan de geboden zouden houden.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen