|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Om nog even wat toe te voegen ik ben blij dat ik niet alles weet, dat maakt het leven anders zo saai he, ik leer genoeg van anderen dat zal bij jou tocho ok wel gelden |
|
quote: Het zijn juist dat soort uitspraken die ervoor zorgen dat ik het christendom niet serieus kan nemen. Ik ga geen discussie houden over god bestaat wel of niet, want ieder moet voor zich geloven wat ie wil. Alleen dat sooort (ik noem het) extremisme van "God bepaalt alles hier, en wij hebben maar naar hem te luisteren" maakt dat ik alleen maar meer afstand neem van religie. Verder moet wederom iedereen geloven wat ie wil, net zoals je naar de muziek moet luisteren waar je je goed bij voelt. |
|
quote: Van mijn bloedeigen moeder tot een ZM user, ik blijf jullie Gristenen maar een lachwekkend volkje vinden Hier grondvest je je leven toch niet op, de tering zeg. Je vraagt hulp voor het begrijpen van bijbelteksten? Interpretatie enzo. Je bid voor andere mensen om vergeven te worden? Wat heb jij daar persoonlijk aan? "Heb uw naaste lief" ja, en waarom dan wel? [Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 31-03-2010 23:40] ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Ja, kom je nu mee. Hebben we het al een tijdje over. Hier heb ik het vandaan: quote: Jij interpreteert goddelijke regels, denkt zelfs dat dat moet; jij past de regels zo aan dat jij kunt leven in de geest van die regels. Waar houdt dat op? Je zou ook regels volledig kunnen schrappen, of regels heel erg anders uitleggen. Jij trekt dus een grens wat betreft wat je wel/niet mag vertalen naar je eigen situatie ofwel wat je wel niet mag veranderen aan de regels. Ik doe dat interpreteren evengoed wat betreft Bijbelse regels quote: OK. quote: Die relatie snap ik niet; waar verwijst daarom naar? quote: Als ik je god was had ik oprechte berouw ook goed gevonden, maar het is ook wel fijn als je het even komt melden. Maar dan meer omdat ik het dan niet meer hoef bij te houden, je zou er niet sneller door vergeven worden. quote: Aan God? quote: Lieve geste, maar ik vind het niet kloppen. Andere mensen waarvan jij vindt dat ze verkeerde dingen doen? Dan zou je zelf een oordeel vellen, dat kan dus niet. Of in het algemeen voor mensen die zelf (net als jij) om vergeving vragen? Dat vind ik ook raar, voor het al dan niet vergeven heeft God jouw oordeel toch niet nodig? quote: Ik hoop dat het op een manier helpt. quote: Dit vind ik het belangrijkste, eigenlijk. quote: Zie boven. Over bidden trouwens; hoe, wanneer en met wie bid jij? quote: Zeker! Maar ik pretendeer dan weer niet van alles te weten over wat een oppermacht bedoeld heeft / denkt / goed vindt [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 31-03-2010 23:38] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Geen DJ meer? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Misschien allebei? Alsof alle dj's hetero zijn, yeah right. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Epic. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Ja daar grondvest ik mijn leven wel op, en het is niet zoals velen denken dat ik compleet vast zit aan regels. Het is zelfs zo dat er een bepaalde vrijheid is. Als er behoefte aan is dan wil ik dat best wat verduideiljken Het gaat er toch niet om wat ik er persoonlijk aan heb, ik bid voor mensen om ze te helpen, en soms zijn die mensen zo ver weg dat dit het minste is wat ik kan doen. Natuurlijk doe ik dit ook voor mezelf want ik voer ook achtelijke dingen uit dat is een mens nou eenmaal ten gronde |
|
quote: nou ja ik zie het dus ook zo dat ik mijn hele leven daarover leer, totdat de dood een keer komt, zie het als een vrucht die groeit aan een boom elke keer wordt hij wat rijper. |
|
Een oom en tante van mij hebben ook wel eens voor me zitten bidden. Was er zelf niet bij, maar mijn ouders wel. Vond het vrij bizar maar ben er echt niet slechter van geworden. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
quote: kan me voorstellen dat dat raar klinkt, maar goed zie het als dat zij jou wilden helpen op een bepaalde manier, en dachten dat dat de beste manier was. Een bekende van me is ernstig ziek, slecht aan toe... nou het enige wat ik daar eigenlijk voor kan doen is af en toe wat gvan me laten horen, en bidden wie weet wordt het verhoord en helpt het. Je moet er niet van uitgaan zo werkt het niet, maar altijd hopen |
|
Weet ik hoor, dat ze het goed met me voor hadden. Het liep op dat moment niet zo best met me dus begrijp goed waar het vandaan kwam. Vond het alleen raar omdat ik zuks niet gewend ben. Keek dus erg vreemd op toen ik het hoorde. T scheen een nogal lang gebed geweest te zijn ook, en op een gegeven moment hadden mijn ouders ook zoiets van:...Oke dan... Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
quote:Wat jij wil toch? Ik heb ook een tijdje geloofd dacht ik, tot ik me echt in de bijbel begon te verdiepen. En of je het nu helemaal of maar voor een deel letterlijk neemt of figuurlijk na probeert te leven, het boek klopt gewoon van geen kanten. Voor elke uitspraak staan er wel weer tien anderen die het tegenspreken. Dan heb ik het nog niet eens over gebeurtenissen, maar ook over adviezen en spreuken. En dan die tien geboden: quote: Ja maar, er staat ook "ik ben de enige God". Hoe verklaar je dan dat het zo geschreven staat? Hoe kan je nu andere goden vereren als die niet bestaan? Of voelde schrijver dezes toch enige nattigheid? quote: Het is me wat. Alweer die andere goden. Die waren er toch niet? Waar maak je je dan druk om? En wat is dat voor iets achterlijks, als je betovergrootouders God haatten, moet jij daar nog voor boeten? Het was toch niet jouw beslissing? En als het klopt dat je geen enkele afbeelding mag maken, dan gaat 99,0% van de christenen hier de fout in door foto's of tekeningen te maken. En nu niet komen met die clausule van "je mag het wel maken maar niet vereren", want dat staat er niet, de eerste zin sluit dat uit. quote:Soms lucht het anders wel op om te vloeken, een vrij geweldloze manier om agressie kwijt te raken. Wel probeer ik niet te vloeken in het gezelschap van mijn streng gelovige buurman b.v., omdat ik weet dat ik hem daar erg mee kwets. quote: Laten we er even voor het gemak overheen lezen dat hier impliciet slavernij wordt goedgekeurd. Ook hier gaan veel christenen de mist in, door niet op de zevende dag (zaterdag) maar de eerste te rusten. Alleen zevendedag-adventisten hebben dit gebod goed begrepen. quote:Met dit gebod heb ik het nog steeds het moeilijkst. Ik heb mijn leven lang eerbied getoond voor mijn vader en moeder. Dat zit er bij kinderen namelijk van nature in. Daar hoeft mij echt geen stuk land voor beloofd te worden. Maar wat staat hier tegenover? Het barst van de ouders die geen eerbied voor hun kinderen hebben. quote:Lijkt me wel redelijk. quote:Makkelijker gezegd dan gedaan, mij is het niet gelukt. Ik ben ervan overtuigd dat de mens niet gemaakt is voor monogamie. Maar ook dat dit niet erg is. Belangrijker lijkt me dat je eerlijk bent naar de partner waar je op dat moment mee samen bent. quote:Dit lukt me ook wel. quote:Het is tamelijk onmogelijk om te leven zonder het gebruikelijke "leugentje om bestwil". Dat zou inhouden dat je echt moet vertellen aan je vrouw hoe dat nieuwe kledingstuk staat, of anderszins mensen moet kwetsen. Hiermee doe je meer kwaad dan goed in veel gevallen. quote:Jaloezie/begeerte zit in de mens, maar is niet altijd een verkeerde eigenschap. Soms kan dit je ertoe zetten om naar soortgelijke doelen toe te werken. Met andere woorden: Iedereen die spreekt over de kracht of het goede van de tien geboden heeft ze nooit goed bekeken. Wie dit wel deed, zou beter moeten weten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Nou ja, 10 geboden, het zijn blijkbaar dan ook meer 10 suggesties. Eigenlijk zouden ze de bibel moeten herschrijven zodat elk gebod begint met 'Zou u niet eens...'. [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 01-04-2010 0:31] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
haha juist grootmoeders tips! [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-04-2010 0:32] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Sterveling, mag ik u bidden, niet op de rand maar in het midden.. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Haha, DE TEGEL der tegels! Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
quote: Ok nou wel tof van ze, hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat of is dat heel lang geleden. Ja het nadeel van een lang gebed vind ik dat ik op een gegeven moment de aandacht verlies, daarom bid ik liever wat korter |
|
quote: 10 leefregels, je kunt het niet zien als wetten, ook al staan deze 10 leefregels eigenlijk ook verwerkt in de grondwet hier in Nederland Ik vind jou Zou u niet eens helemaal niet zo gek, dat meen ik serieus. |
|
geboden toch? klinkt wel als iets strikts imo Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Tien adviezen dus eigenlijk. Of richtlijnen. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: De zondagrust komt voort uit een besluit van Keizer Augustus, de zaterdag is nog steeds bij de Joden de sabbatsdag. Je hebt gelijk wij mensen maken wel degelijk een beeld van Jezus of God omdat we alles willen weten, ik ben zelf ook schuldig aan fouten die ik maak, en als je ze allemaal naast de 10 geboden bent zullen er wel dingen zjin die daar niet mee overeenstemmen. Maar gaat het daarom, zoals je aangeeft zit het in het aard van het beestej dat we daartoe bewogen worden of dat we dat soort dingen doen. Jaloerzie heeft iedereen wel, vloeken heb ik ook wel eens gedaan wat dat betreft heb ik genoeg reden om om vergeving te vragen. Ik ben echt geeen haar beter dan jullie. Tof dat je je inhoudt bij de buurman . Ikzelf heb een maat die ook nogal veel vloekt, eigenlijk zou ik er wat van moeten zeggen mja hij doet het bijna op de autmoatische piloot. Als laatste voeg ik toe, dat er achter dei 10 woorden nog een grote betekenis zit, bij elk van die 10 woorden. U zult niet doden bijvoorbeeld: als je het letterlijk neemt je mag niet iemand dood maken, eigenlijk moet je het omdraaien. Het leven is waardevol en heilig. Je hebt niet het recht de grens van je medemens te overschrijden. Dat hoeft niet persé doden te wezen En zo heb je er wel meer, zit op het werk dus ga niet al de 10 bij lagns xd |
|
quote: Het zijn anders wel de wetten van God. Er staat nergens in de Bijbel dat God het erg zou waarderen als wij ons een beetje aan de geboden zouden houden. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |