IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 23:44 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 juni 2010 18:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Als iemand die zelf behoorlijk veel moeite heeft gehad met het aanvaarden van zijn eigen geaardheid walg ik van dit soort instituten. Ik heb geen problemen met individuele christenen maar een religie die voorschrijft dat je niet jezelf mag zijn heeft m.i. volstrekt niet het recht om überhaupt maar termen als 'naastenliefde' in de mond te nemen.


Met dat bedoelde ik dus exact dit:

quote:
Op 7 juni 2010 23:36 schreef Mark het volgende:
Kijk, dit zeg jij en dat vind ik een zeer gezonde insteek, hulde, alleen is het wel zo dat het Christendom als instituut wereldwijd (zowel katholiek als protestants) zaken als homoseksualiteit afkeurt.

Hoe kun jij het rijmen dat mensen die zichzelf als voorname autoriteit verklaren in bijbelstudie en het Christendom (mensen als de paus of vooraanstaande kerkleiders) zulke conflicterende ideeen met die van jou hebben? Ik zou mezelf namelijk diep schamen om me te verbinden aan een instituut met zulke denkbeelden.


Het probleem is het instituut, niet de individuele christen. Maar; het instituut staat of valt met het collectief van individuen en daarom kan je persoonlijke insteek nog zo gezond of wenselijk of zelfs bijna 100% gelijk aan mijn opvattingen zijn. Het feit dat je het instituut in stand probeert te houden is en blijft moreel verwerpelijk, achterhaald en in sommige gevallen mensonterend.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-06-2010 23:47 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 7 juni 2010 23:43 schreef ProgTon het volgende:
hmm oké jammer maar wel begrijpelijk ! Ik zie het niet als een strijd, het lijkt wel zo dat geef ik toe
Dat was een ongelukkige uitdrukking van mij, van die 'strijd'.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 23:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 23:44 schreef Onweerwolf het volgende:
Met dat bedoelde ik dus exact dit:



Het probleem is het instituut, niet de individuele christen. Maar; het instituut staat of valt met het collectief van individuen en daarom kan je persoonlijke insteek nog zo gezond of wenselijk of zelfs bijna 100% gelijk aan mijn opvattingen zijn. Het feit dat je het instituut in stand probeert te houden is en blijft moreel verwerpelijk, achterhaald en in sommige gevallen mensonterend.



ach man, zonder dat instituut was het "Christendom" toch al lang dood?

noem eens een religie die overleeft zonder instituut?

ik ken er maar 1: Satanisme


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-06-2010 23:50 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 juni 2010 23:36 schreef Mark het volgende:
Kijk, dit zeg jij en dat vind ik een zeer gezonde insteek, hulde, alleen is het wel zo dat het Christendom als instituut wereldwijd (zowel katholiek als protestants) zaken als homoseksualiteit afkeurt.

Hoe kun jij het rijmen dat mensen die zichzelf als voorname autoriteit verklaren in bijbelstudie en het Christendom (mensen als de paus of vooraanstaande kerkleiders) zulke conflicterende ideeen met die van jou hebben? Ik zou mezelf namelijk diep schamen om me te verbinden aan een instituut met zulke denkbeelden.


Ik kan me hier best wel in vinden, toch wil ik en heb ik al proberen uit te leggen. Dat of je nu een paus of instituut boven je hebt zelf een mening vormt en zelf je moet verdiepen in de Bijbel etc.
De kerk is een plek waar mensen samen komen allemaal soms zo verschillend als ik weet niet hoe. Allemaal om een ding, leren, loven, en bidden/bezinning. Iedereen vormt hierbij een mening of loopt een mening na van iemand.

Deze leiders stellen misschien maatschappelijk meer voor, maar in de ogen van God en waar ik dus ook vanuit ga een gelijke.

Ik vind dus dat een homo niet belemmert mag worden de kerk te betreden, er zijn veel tegenstanders van homo binnen de kerk, gelukkig toch ook nog wel voorstanders. En laat ik van het positieve uitgaan, het is mooi dat er toch ook homo's zijn die troost vinden in het evangelie, en die zich misschien wel machtig schamen voor de medechristenen die menen te weten wat God zijn bedoeling is met een homo.
Zelfs nog stapje verder, op de troon van God zitten en homo's veroordelen en dus eigenlijk lasterlijk bezig zijn.

Hier kom ik bij omdat ik uitga van het feit dat iedereen geiljk is in de ogen van God, of je nu moslim/jood of christen bent je bent en blijft een schepsel.
Is het dan aan de paus of het instituut om te beslissen wie er wel bij mag horen en niet... vul het antwoord maar in.




Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 23:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 juni 2010 23:49 schreef Hypnos het volgende:
ach man, zonder dat instituut was het "Christendom" toch al lang dood?

noem eens een religie die overleeft zonder instituut?

ik ken er maar 1: Satanisme


Ik volg je niet helemaal. Het Christendom als organisatorische en praktiserende eenheid is een instituut.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 23:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 23:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik volg je niet helemaal. Het Christendom als organisatorische en praktiserende eenheid is een instituut.


mwa, je hebt altijd uitzonderingen zoals Pogtron die op hun eentje hun geloof heruitvinden


en ik geloof echt dat zulke mensen het zonder gemeenschap ook zouden doen

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 07-06-2010 23:53]


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-06-2010 23:53 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 juni 2010 23:47 schreef bokaj het volgende:
Dat was een ongelukkige uitdrukking van mij, van die 'strijd'.


geeft niet hoor, wel leuk dat je stiekem toch meeleest.
wellicht zijn er meerderen die dat doen, misschien vermaken ze zich wel (lachen is gezond) of kunnen ze zich wel vinden in zaken. Zou tof wezen als er toch iemand is die ik er wel een plezier mee kan doen



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-06-2010 23:56 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 juni 2010 23:53 schreef Hypnos het volgende:
mwa, je hebt altijd uitzonderingen zoals Pogtron die op hun eentje hun geloof heruitvinden


en ik geloof echt dat zulke mensen het zonder gemeenschap ook zouden doen


mag toch hopen dat je wel begrijpt dat niet iedere Christen hetzelfde denkt/doet/vindt?

Ik heb genoeg meningsverschillen gehad met medechristenen, bijvoorbeeld over pilatus of hij nou wel de dood van Jezus had kunnen voorkomen. Pilatus als zondebok aanwijzen is in mijn ogen niet relevant namelijk. Het moest gebeuren, anders konden wij niet in vrijheid van de genade leven



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 23:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 23:50 schreef ProgTon het volgende:
Hier kom ik bij omdat ik uitga van het feit dat iedereen geiljk is in de ogen van God, of je nu moslim/jood of christen bent je bent en blijft een schepsel.



Als iedereen dan toch gelijk is in Gods ogen, waarom wil je dan persé tot een subgroep gaan behoren? We zijn toch allemaal hetzelfde


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 23:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 23:56 schreef ProgTon het volgende:
mag toch hopen dat je wel begrijpt dat niet iedere Christen hetzelfde denkt/doet/vindt?

Ik heb genoeg meningsverschillen gehad met medechristenen, bijvoorbeeld over pilatus of hij nou wel de dood van Jezus had kunnen voorkomen. Pilatus als zondebok aanwijzen is in mijn ogen niet relevant namelijk. Het moest gebeuren, anders konden wij niet in vrijheid van de genade leven



omdat er basisregels zijn. Fundamentele dogma's die de basis zijn van het Christendom.
als jij daar niet mee akkoord gaat ben je gewoon geen echte Christen.

wat is het nut van een groep als ze niet staan voor dezelfde normen en waarden???? Je wordt toch ook geen lid van groen-links omdat je graag konijnen ziet in de vrije natuur terwijl je zelf met een SUV door de bossen crosst?


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 08-06-2010 0:01 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 juni 2010 23:57 schreef Hypnos het volgende:
Als iedereen dan toch gelijk is in Gods ogen, waarom wil je dan persé tot een subgroep gaan behoren? We zijn toch allemaal hetzelfde


wat bedoel je met subgroep, ik heb besloten, nadat ik trouwens wel Christelijk ben opgevoegd, mij te verdiepen in het geloof.
En ik ben er door geraakt, en wil dit meenemen mijn hele leven lang.
Heb mijn doop beantwoord door belijdenis te doen, omdat ik troost vindt in de Bijbel en vooral door God/Jezus.
Ik heb nu ook iets om naar uit te kijken

Maar voor de rest ben ik gewoon een mens hoor, en ik stel in mijn ogen ook niet meer voor dan jij laten we daar
duideiljk in wezen



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 08-06-2010 0:04 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 juni 2010 23:59 schreef Hypnos het volgende:
omdat er basisregels zijn. Fundamentele dogma's die de basis zijn van het Christendom.
als jij daar niet mee akkoord gaat ben je gewoon geen echte Christen.

wat is het nut van een groep als ze niet staan voor dezelfde normen en waarden???? Je wordt toch ook geen lid van groen-links omdat je graag konijnen ziet in de vrije natuur terwijl je zelf met een SUV door de bossen crosst?


basisregels? ik snap je niet. Ik zit niet vastgeroesd aan de wet als je dat soms bedoelt.




bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-06-2010 0:04 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 7 juni 2010 23:59 schreef Hypnos het volgende:
wat is het nut van een groep als ze niet staan voor dezelfde normen en waarden???? Je wordt toch ook geen lid van groen-links omdat je graag konijnen ziet in de vrije natuur terwijl je zelf met een SUV door de bossen crosst?
Die zijn er echt wel, dat soort Groenlinkser.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 08-06-2010 0:07 by KHPLF Profiel van KHPLF

Sorry ProgTron, het is leuk om je te lezen maar ik volg je gedachtenkronkels niet helemaal af en toe.

Doei goede nacht.

quote:
Ik heb nu ook iets om naar uit te kijken

Dat is?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-06-2010 0:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 juni 2010 0:01 schreef ProgTon het volgende:
wat bedoel je met subgroep, ik heb besloten, nadat ik trouwens wel Christelijk ben opgevoegd, mij te verdiepen in het geloof.
En ik ben er door geraakt, en wil dit meenemen mijn hele leven lang.
Heb mijn doop beantwoord door belijdenis te doen, omdat ik troost vindt in de Bijbel en vooral door God/Jezus.
Ik heb nu ook iets om naar uit te kijken

Maar voor de rest ben ik gewoon een mens hoor, en ik stel in mijn ogen ook niet meer voor dan jij laten we daar
duideiljk in wezen



iedereen, gans de mensheid is hetzelfde in Gods ogen, zei je.

nu, jij kiest er voor om een bepaalde weg op te gaan dan vele anderen (Moslims, Joden, ...) Maar waar je ook in gelooft, het maakt uiteindelijk niet uit. Je doet het om troost te vinden in dit tranendal, ok, mooi eigenlijk.
Ik word er persoonlijk triest van dat geloof zoveel debiliteit voortbrengt in de wereld, en ik word er blij van als ik er even kan tegen bashen.

Dat jij een soort van "verlichte Christen" bent, dat is fijn voor jou. En ik schat je dus hoger in dan de grote meerderheid van gelovigen. Maar ik ga daar echt geen rekening mee houden als er discussies zijn over "religie". Er waren ook verlichte nazi's, verlichte pedofielen, ja, zelfs verlichte Amerikanen. Big deal, uiteindelijk komen die niet terecht in de geschiedenisboeken.


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-06-2010 0:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 juni 2010 0:04 schreef bokaj het volgende:
Die zijn er echt wel, dat soort Groenlinkser.


Konijnen zijn dan ook redelijk overrated.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-06-2010 0:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 juni 2010 0:04 schreef ProgTon het volgende:
basisregels? ik snap je niet. Ik zit niet vastgeroesd aan de wet als je dat soms bedoelt.




Ik geloof dat God Bestaat

Ik geloof dat Christus de eniggeboren Zoon is van God,

Ik geloof dat Christus gestorven is en verrezen

Ik geloof dat Christus gestorven is in mijn plaats



geloof jij dat?

dat zijn 4 voorbeelden waar iedere CHristen moet aan voldoen
en zo zijn er nog een honderdtal


je kent de geloofsbelijdenis toch?

ofwel ben je in, ofwel niet

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-06-2010 0:10]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-06-2010 0:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 juni 2010 0:04 schreef bokaj het volgende:
Die zijn er echt wel, dat soort Groenlinkser.


jij bent niet lief


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-06-2010 0:11 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 8 juni 2010 0:09 schreef Hypnos het volgende:
jij bent niet lief
ik ga al, ik ga al...




quote:
Op 8 juni 2010 0:08 schreef Hypnos het volgende:
je kent de geloofsbelijdenis toch?

ofwel ben je in, ofwel niet
Staat niks in over homo's.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 08-06-2010 0:13]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-06-2010 0:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 juni 2010 0:11 schreef bokaj het volgende:
ik ga al, ik ga al...




Staat niks in over homo's.

jawel,


een van de belijdenissen is het sacrament van het huwelijk,
dat alleen mag voltrokken worden door een man en een vrouw,
want anders is het sodomie
en sodomie, da mag ni



zelfde over abortus

het leven is heilig, dus ook al wordt je verkracht door je pa en 250 van zijn vieze werkmakkers en zul je sterven omdat de foetus zo misvormd is... het mag niet

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-06-2010 0:17]


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 08-06-2010 0:17 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 8 juni 2010 0:07 schreef KHPLF het volgende:
Sorry ProgTron, het is leuk om je te lezen maar ik volg je gedachtenkronkels niet helemaal af en toe.

Doei goede nacht.


Dat is?


Dat zit hem in de hoop/verwachting. Je weet dat de Bijbel verteld dat Jezus terugkomt wel neem ik aan?

En dat de Bijbel verteld dat het leven niet afgelopen hoeft te wezen als je dood gaat, maar dat het eeuwige leven klaar ligt als God het wil, door in Jezus te geloven.
Maar ook mensen die nog nooit van God hebben gehoord of Jezus maar dus in de ogen van God een goed mens waren. Staat ook in de Bijbel, ik weet het gedeelte even niet.
Maar dit betekent dus dat mensen die er geen weet van hebben, bijvoorbeeld bosjesmannen of hoe je die ook alweer neomt in de ogen van God ook best daar kan komen.
En dat zit hem allemaal in de liefde, genade, troost en hoop. (Romeinen gedeelte)

Ik heb dus de hoop en het vertrouwen dat er een God is die van mij/ons houdt, en dat Hij zijn zoon heeft geschonken niet alleen voor mij maar voor deze hele/alle aarde/mensen om alle zonden van ons af te nemen en dat het leven niet ophoudt na de dood. En geeft dat eigenlijk niet troost, want er heerst daar vreugde in de hemel en je ziet je familie misschien wel terug. Alles is mogelijk in Zijn hand



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 08-06-2010 0:20 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 8 juni 2010 0:08 schreef Hypnos het volgende:
Ik geloof dat God Bestaat

Ik geloof dat Christus de eniggeboren Zoon is van God,

Ik geloof dat Christus gestorven is en verrezen

Ik geloof dat Christus gestorven is in mijn plaats



geloof jij dat?

dat zijn 4 voorbeelden waar iedere CHristen moet aan voldoen
en zo zijn er nog een honderdtal


je kent de geloofsbelijdenis toch?

ofwel ben je in, ofwel niet


Dat is een geloofsbelijdenis ja, en deze 4 zaken zijn alle 4 zaken waar ik in geloof. De Bijbel verteld dat namelijk ook, dus ik snap jou punt niet zo.

Ik ben aangelosten bij een instituut om naar de kerk te gaan, te leren te zingen en een gemeente te vormen. Om zo nog meer te weten te komen van het geloof.

Als jij suggereert dat je bij een instituut aangesloten moet wezen om Christen te zijn spreekt mij niet zo aan daar denk ik anders over



Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-06-2010 0:23 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Heh, dat heb ik altijd een wat verwonderlijk iets gevonden, dat geloven in de hemel/hel. Ik kan me zeker voorstellen dat als je naar jou weten hebt geleefd als een goed mens dat het je troost kan verschaffen.

Misschien ben ik ook wel te nuchter om in zoiets als een leven na de dood te geloven hoor. Maar het zijn sowieso lastige vraagstukken.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-06-2010 0:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 juni 2010 0:20 schreef ProgTon het volgende:

Als jij suggereert dat je bij een instituut aangesloten moet wezen om Christen te zijn spreekt mij niet zo aan daar denk ik anders over




dus al die honderden miljoenen "Christenen" weten niet wat ze zeggen als ze stellen dat je "hun" dogma's en interpretaties over het leven, seks enz enz moet volgen om een echte Christen te zijn.

sorry, maar dan ben je echt een grote uitzondering (was je al , met je metal )


signature


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 08-06-2010 0:24 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen