IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-03-2010 16:56 by Mark Profiel van Mark

Punt 2 is wel een leuke, de Islam vindt namelijk dat dat zelfs -moet-. Alleen heeft de Islam daarbij een fantastische cop-out gevonden: de manier waarop jij het als Moslim interpreteert is namelijk de manier waarop de Islam het bedoeld heeft. Geniaal.

Ik help hier zo nu en dan op mijn werk een streng gelovige Moslima met haar werk. Dat is dus biomedisch onderzoek. En ik vroeg haar hoe ze dit soort onderzoek kon rijmen met het idee dat Allah alles geschapen heeft en dat in de Koran al staat hoe alles in elkaar zit. Wat is het nut van onderzoek dan? Haar antwoord: 'door onderzoek te doen kunnen wij beter leren begrijpen wat Allah voor ons gedaan heeft en hoe wij de Koran moeten interpreteren.' Dus alle antwoorden zijn al terug te vinden in de Koran, alleen moeten wij eerst de benodigde kennis opdoen om die antwoorden te kunnen destilleren uit de tekst. Over omgekeerde logica gesproken, heerlijk.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 17:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 March 2010 16:56 schreef Mark het volgende:
Punt 2 is wel een leuke, de Islam vindt namelijk dat dat zelfs -moet-. Alleen heeft de Islam daarbij een fantastische cop-out gevonden: de manier waarop jij het als Moslim interpreteert is namelijk de manier waarop de Islam het bedoeld heeft. Geniaal.

Ik help hier zo nu en dan op mijn werk een streng gelovige Moslima met haar werk. Dat is dus biomedisch onderzoek. En ik vroeg haar hoe ze dit soort onderzoek kon rijmen met het idee dat Allah alles geschapen heeft en dat in de Koran al staat hoe alles in elkaar zit. Wat is het nut van onderzoek dan? Haar antwoord: 'door onderzoek te doen kunnen wij beter leren begrijpen wat Allah voor ons gedaan heeft en hoe wij de Koran moeten interpreteren.' Dus alle antwoorden zijn al terug te vinden in de Koran, alleen moeten wij eerst de benodigde kennis opdoen om die antwoorden te kunnen destilleren uit de tekst. Over omgekeerde logica gesproken, heerlijk.


Aan de ene kant wel, maar in wetenschap heb je vaak ook velden waarvan de ene eerst leert van de andere waarna de andere ook terug komt met een antwoord. maargoed wetenschap is vloeiend en de koran is vast.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 17:04 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 16:44 schreef ElitE het volgende:
Jah okee dat is het textuele aspect, maar hoe ervaar je die agressiviteit en duisternis die bij christelijke en bij niet christelijke bands naar voren komt. Veel christenen zijn namelijk uit op iets van "hoop licht en liefde" en dat sluit nog wel aan bij de heavy en power metal maar niet echt bij DM en BM.


Ok, dat is geen eens een slechte vraag. Zal mijn best doen het wat te verklaren, het kan wat vreemd over komen maar goed het is mijn visie.

Ik hecht daar inderdaad veel waarde aan, aan licht liefde en hoop. Veel bands die daarover zingen zijn power metal of heavy metal bands. Toch is het zo dat er binnen de christian metal wereld ook genoeg black en death metal bands zijn die daarover zingen. Of teksten die het onrecht bestrijden. Bands die waarschuwen over het kwaad, vaak met unblack bestempeld. De band horde is daar een voorbeeld van, en af en toe ook crimson moonlight. En zelfs teksten die het omgekeerde doen van black metal bands, het uitdrijven van kwaad, of het strijden tegen het kwaad en ga zo maar door. Spiritueel gezien het tegenovergestelde van bashen tegen christenen.

Daarnaast bands als mortification, die complete bijbelteksten in hun teksten voorzien.

Dus voor iedere gemoedstoestant is er ook wel wat te pruimen, ik heb wel es momenten dat ik gewoon een nummer van Horde aan zet omdat ik in een wat kwadere mood ben.

DE hardere bands hebben vaak wat spirituele teksten, strijden tegen kwaad of de strijd tussen de duivel en God. Veel bands gebruiken het bijbelboek Openbaringen daarvoor.

Daarnaast vind ik die teksten zwaar interessant, klein voorbeeldje van Crimson Moonlight:

Alone in silence I seek the Lord, reveal to me your holy spirit O Lord
Cleanse me in thy holy blood, forever shed for me

Lord, I am seeking you, come and fill my soul
One day I will meet you when I reach my goal

No more sorrow, no more tears
I will bow before you and you will wipe my tears

hoopvolle tkest met een uber ruige band



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 17:08 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 17:01 schreef ElitE het volgende:
Aan de ene kant wel, maar in wetenschap heb je vaak ook velden waarvan de ene eerst leert van de andere waarna de andere ook terug komt met een antwoord. maargoed wetenschap is vloeiend en de koran is vast.

Uh ja, dus is het wat anders. Gelieve niet de discussie zo vervuilen, dat doen de gelovigen wel voor ons ("Ja, dat kan wel zo zijn, maar wetenschap is ook stom!" :') )


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 17:11 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 16:47 schreef ZelThoR het volgende:
Wat blaat je? Praat duidelijk, leg dingen uit. Ik kan er gewoon niet op ingaan omdat ik gewoon echt niet begrijp hoe wat jij zegt aansluit op wat ik zeg. Ik kan wel speculeren wat je bedoelt en heb ik wel een aardig idee ervan, maar ik kan er dus alsnog naast zitten en dat helpt dus de discussie niet. Ik word er bijzonder moe van, zodra een discussie enigszins fundamenteel wordt verval jij tot halve zinnen en esoterisch geblaat. Ongelooflijk.

Niet interessant/relevant.

Wat zeg je?

Wat?

Nee, ik ook niet meer.

Deze zin gaat gewoon niet verder (het stukje wat erop volgt gaat ervan uit dat er een complete zin voor staat). Leer communiceren.

Ja.

Ah, dus je hele punt was dat Jezus een goed voorbeeld is? Dat ben ik met je eens. Dat was de hele discussie ook niet. Leer lezen. Leer communiceren. Leer reageren op wat iemand zegt.

Dus.

1. Vind jij dat een ongelovige een prachtig mensen kan zijn volgens degene die dat kan/mag beoordelen? (ja of nee)
2. Vind jij dat de mens regels van God, of deze nu in een lijstje met 10 items staan of vertaald zijn naar een verhaal over een goed persoon, mag interpreteren? Hieronder valt vertalen, in een nieuwe tijd plaatsen, regels laten vallen enzovoorts. (ja of nee)



1. dat zijn dus niet echt makkelijke vragen, laat ik zeggen dat ik hoop dat het zo is ja.

2. nee die regels komen niet in de plaats van, toch heb ik al eerder aangegeven dat het geen wetten zijn met een rechter, maar aanwijzingen ter leven. En Jezus is een voorbeeld voor die regels, en dat bedoel ik met vleesgeworden woord, als je door zijn woorden kijkt kun je ook het best kijken naar de 10 woorden.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 17:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ vroeger had ik opeens geen krulletjes maar toen ik het wat langer liet groeien weer wel: ja maar nee

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 31-03-2010 17:16]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 17:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 16:56 schreef Mark het volgende:
Punt 2 is wel een leuke, de Islam vindt namelijk dat dat zelfs -moet-. Alleen heeft de Islam daarbij een fantastische cop-out gevonden: de manier waarop jij het als Moslim interpreteert is namelijk de manier waarop de Islam het bedoeld heeft. Geniaal.

Ik help hier zo nu en dan op mijn werk een streng gelovige Moslima met haar werk. Dat is dus biomedisch onderzoek. En ik vroeg haar hoe ze dit soort onderzoek kon rijmen met het idee dat Allah alles geschapen heeft en dat in de Koran al staat hoe alles in elkaar zit. Wat is het nut van onderzoek dan? Haar antwoord: 'door onderzoek te doen kunnen wij beter leren begrijpen wat Allah voor ons gedaan heeft en hoe wij de Koran moeten interpreteren.' Dus alle antwoorden zijn al terug te vinden in de Koran, alleen moeten wij eerst de benodigde kennis opdoen om die antwoorden te kunnen destilleren uit de tekst. Over omgekeerde logica gesproken, heerlijk.

Goed geregeld, wel Ik vind het best een werkbaar principe, alleen haalt het wel het hele fundament weg waarom je nog zo erg op dat boek moet vertrouwen. Dus, apart dat ze daar zo'n regel voor hebben, maar wel eerlijk.

Christenen doen het evengoed natuurlijk, maar die hebben niet zo'n letterlijke regel vermoed ik. Katholieken zijn goed in selectief quoten, Mormonen hebben gewoon een eigen boek geregeld, Zevendedagsadventisten vinden dat de 10 geboden wel überbelangrijk zijn, Progtonisten vinden dat alleen Jezus er toe doet.

Megavermoeiend allemaal. Knetterveel moeite doen om die boeken te laten rijmen met wat ze zelf vinden, maar wel zo intens moeilijk blijven doen over dat zelf boek. Dat mensen de mogelijkheid hebben om na te denken over dat soort dingen geeft toch des te meer aan dat God graag wil dat we dat doen? Ik kan me geenszins voorstellen dat God wil dat we welk boek dan ook als absoluut zien. Die is maar wat blij als wij zoveel mogelijk tot ons nemen en daar het goede uithalen. Dat wij gebruik maken van het morele kompas wat hij in ons gebouwd heeft / wat al in hem aanwezig was. Ik denk ook dat hij helemaal niet op al die slijmjurken zit te wachten die al hun leven achter een boek aanlopen omdat ze veronderstellen dat Hij er iets mee te maken heeft. Beetje alsof je Jimi in de hemel komt vertellen hoe fantastisch je zijn album "So Glad You Made It" vindt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 17:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 17:11 schreef ProgTon het volgende:
1. dat zijn dus niet echt makkelijke vragen, laat ik zeggen dat ik hoop dat het zo is ja.

Dat vroeg ik niet.

Denk jij dat het mogelijk is of niet?
quote:
2. nee die regels komen niet in de plaats van, toch heb ik al eerder aangegeven dat het geen wetten zijn met een rechter, maar aanwijzingen ter leven. En Jezus is een voorbeeld voor die regels, en dat bedoel ik met vleesgeworden woord, als je door zijn woorden kijkt kun je ook het best kijken naar de 10 woorden.

Je beantwoordt de vraag, wederom, niet.

Mogen mensen de regels van God interpreteren?

En, nu moet ik er toch weer op terug komen; gelden de 10 geboden en zou men deze moeten volgen?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 31-03-2010 17:26]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 17:20 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 17:15 schreef ElitE het volgende:
@ vroeger had ik opeens geen krulletjes maar toen ik het wat langer liet groeien weer wel: ja maar nee

Zag je opeens geen krulletjes / leken opeens verdwenen, zei ik

Verder weet ik niet wat je probeert te zeggen met bovenstaande, je lijkt Progton wel.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 17:22 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 17:16 schreef ZelThoR het volgende:
Goed geregeld, wel Ik vind het best een werkbaar principe, alleen haalt het wel het hele fundament weg waarom je nog zo erg op dat boek moet vertrouwen. Dus, apart dat ze daar zo'n regel voor hebben, maar wel eerlijk.

Christenen doen het evengoed natuurlijk, maar die hebben niet zo'n letterlijke regel vermoed ik. Katholieken zijn goed in selectief quoten, Mormonen hebben gewoon een eigen boek geregeld, Zevendedagsadventisten vinden dat de 10 geboden wel überbelangrijk zijn, Progtonisten vinden dat alleen Jezus er toe doet.

Megavermoeiend allemaal. Knetterveel moeite doen om die boeken te laten rijmen met wat ze zelf vinden, maar wel zo intens moeilijk blijven doen over dat zelf boek. Dat mensen de mogelijkheid hebben om na te denken over dat soort dingen geeft toch des te meer aan dat God graag wil dat we dat doen? Ik kan me geenszins voorstellen dat God wil dat we welk boek dan ook als absoluut zien. Die is maar wat blij als wij zoveel mogelijk tot ons nemen en daar het goede uithalen. Dat wij gebruik maken van het morele kompas wat hij in ons gebouwd heeft / wat al in hem aanwezig was. Ik denk ook dat hij helemaal niet op al die slijmjurken zit te wachten die al hun leven achter een boek aanlopen omdat ze veronderstellen dat Hij er iets mee te maken heeft. Beetje alsof je Jimi in de hemel komt vertellen hoe fantastisch je zijn album "So Glad You Made It" vindt.


de tien geboden zijn uber belangrijk, ik moet nog wel iets erbij zeggen. De tien geboden zijn natuurlijk gesloten met het volk Israël als eerste verbonden.
Omdat de mens/israel zich er niet aan kon houden is Jezus ervoor gestorven, dit sluit dus aan het is een nieuw verbond wat gesloten is met de heidenen waar wij toebehoren, om bij het volk van Israel te kunnen horen.
Gods volk. Er staat niet voor niks in Lukas dat velen hem volgden nadat het wonder geschiedde

Vele Christenen geloven erin dat Joden zich moeten bekeren tot het Christendom, daar geloof ik niks van. Israel is het volk van God die zal hij nooit laten vallen, daarnaast kijken zij uit naar de Messias die volgens Christenen al eens geweest, in feite dus een vergelijkbare boodschap van hoop.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 17:29 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 17:22 schreef ProgTon het volgende:
de tien geboden zijn uber belangrijk,

En gelden dus als de regels van God? Als je deze geboden volgt zou je een goed mensen moeten zijn volgens God?
quote:
ik moet nog wel iets erbij zeggen. De tien geboden zijn natuurlijk gesloten met het volk Israël als eerste verbonden.
Omdat de mens/israel zich er niet aan kon houden is Jezus ervoor gestorven, dit sluit dus aan het is een nieuw verbond wat gesloten is met de heidenen waar wij toebehoren, om bij het volk van Israel te kunnen horen.
Gods volk. Er staat niet voor niks in Lukas dat velen hem volgden nadat het wonder geschiedde

Dus i.p.v. het volgen van de 10 geboden mag je ook Jezus' levenswijze volgen en ben je ook goed in de ogen van God?
quote:
Vele Christenen geloven erin dat Joden zich moeten bekeren tot het Christendom, daar geloof ik niks van. Israel is het volk van God die zal hij nooit laten vallen, daarnaast kijken zij uit naar de Messias die volgens Christenen al eens geweest, in feite dus een vergelijkbare boodschap van hoop.

Het enige wat jij dus vindt tellen is dat je de Messias volgt?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 17:29 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 17:18 schreef ZelThoR het volgende:
Dat vroeg ik niet.

Denk jij dat het mogelijk is of niet?

Je beantwoord de vraag, wederom, niet.

Mogen mensen de regels van God interpreteren?

En, nu moet ik er toch weer op terug komen; gelden de 10 geboden en zou men deze moeten volgen?


Op basis van het Bijbelboek Romeinen wat ik pas las wel, daar stond mensen die misschien niet geloven maar toch het goede doen in Gods ogen, niet worden uitgesloten.
Laten we het met een ja beantwoorden.
Mensen die nooit een evaengelie hebben gehoord bevoorbeeld, stel dat zij ondanks dat ze het niet weten beoordeeld worden als Christenen of als goed mens, neem aan dat die erbij mogen horen.



Ik denk zelfs dat het de bedoeling is dat we deze regels intepreteren, dat zou doelen op onderzoek ernaar, een ieder is toch zoekende naar de juiste manier.
Er zijn inmiddels zoveel verschillende intepretaties, dat je soms niet weet waar je het zoeken moet, voor vragen moet je wezen bij je dominee of onderzoek je zelf.



irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 31-03-2010 17:30 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

god is een homo


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 17:31 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 17:29 schreef ProgTon het volgende:
Op basis van het Bijbelboek Romeinen wat ik pas las wel, daar stond mensen die misschien niet geloven maar toch het goede doen in Gods ogen, niet worden uitgesloten.
Laten we het met een ja beantwoorden.
Mensen die nooit een evaengelie hebben gehoord bevoorbeeld, stel dat zij ondanks dat ze het niet weten beoordeeld worden als Christenen of als goed mens, neem aan dat die erbij mogen horen.

OK, kudo's voor jou
quote:
Ik denk zelfs dat het de bedoeling is dat we deze regels intepreteren, dat zou doelen op onderzoek ernaar, een ieder is toch zoekende naar de juiste manier.
Er zijn inmiddels zoveel verschillende intepretaties, dat je soms niet weet waar je het zoeken moet, voor vragen moet je wezen bij je dominee of onderzoek je zelf.


Dus je mag wel interpreteren, maar het oordeel moet je aan God overlaten?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 17:34 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 17:29 schreef ZelThoR het volgende:
En gelden dus als de regels van God? Als je deze geboden volgt zou je een goed mensen moeten zijn volgens God?

Dus i.p.v. het volgen van de 10 geboden mag je ook Jezus' levenswijze volgen en ben je ook goed in de ogen van God?

Het enige wat jij dus vindt tellen is dat je de Messias volgt?


Die staan niet los van elkaar, het staat zelfs letterlijk zo, je kunt beter je verdiepen in de liefde van Jezus dan wettisch te leven, dus jezelf toetsen of je je aan de 10 woorden houdt. (de Christelijke overtuiging) (genade)

Als we het gaan hebben over de Joodse dan is dat je houden aan de 10 geboden, en uitkijken naar de komst van de Redder dat voorspelt is in de profetieën. Zij worden geboren met het Oude Testament.

Ik vind het belangrijk eigenlijk dat het niet los van elkaar gezien wordt. De 10 woorden zijn belangrijk, en als je een manier wilt vinden om je er het best aan te houden... lees de evangelieen die over Jezus gaan

hoop dat het nu duidelijk wordt wat ik bedoel




ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 17:35 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 17:31 schreef ZelThoR het volgende:
OK, kudo's voor jou

Dus je mag wel interpreteren, maar het oordeel moet je aan God overlaten?


klopt, wij mensnen kunnen niet alles weten, ik laat dat liever over aan God



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 31-03-2010 17:50 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 31 March 2010 17:35 schreef ProgTon het volgende:
klopt, wij mensnen kunnen niet alles weten, ik laat dat liever over aan God


Die zal in het begin ook wel eens een berg of een rivier verkloot hebben. Ik geloof er niet in dat iets of iemand alles weet, ook God niet, wat voor ding Hij/Zij/Het dan ook is.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 18:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 17:35 schreef ProgTon het volgende:
klopt, wij mensnen kunnen niet alles weten, ik laat dat liever over aan God

Hoe weet je dan wat je wel kan weten?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-03-2010 18:22 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 March 2010 18:18 schreef ZelThoR het volgende:
Hoe weet je dan wat je wel kan weten?


Ja, wat is alles?


Boeiender


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 22:41 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 18:18 schreef ZelThoR het volgende:
Hoe weet je dan wat je wel kan weten?


Ik geloof dat, we hebben hersen gekregen om er wat mee te doen, dat heeft ook met die vrije wil te maken. We worden gelukkig niet op afstand bestuurd



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-03-2010 22:42 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Blind vertrouwen is kut.


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 22:45 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 22:41 schreef ProgTon het volgende:
Ik geloof dat, we hebben hersen gekregen om er wat mee te doen, dat heeft ook met die vrije wil te maken. We worden gelukkig niet op afstand bestuurd

Dus je maakt zelf een afweging waar de grens ligt van wat een mens kan (tov God)?

Hoe weet je dat je de juiste grens kiest? Daarvoor vertrouw je op jezelf. Terwijl alleen God weet waar die grens ligt, toch?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 22:54 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 22:45 schreef ZelThoR het volgende:
Dus je maakt zelf een afweging waar de grens ligt van wat een mens kan (tov God)?

Hoe weet je dat je de juiste grens kiest? Daarvoor vertrouw je op jezelf. Terwijl alleen God weet waar die grens ligt, toch?


ik vertrouw helemaal niet op mij zelf, ik doe mijn best om Hem te volgen, en idd God weet waar die grens is, het is allemaal wel makkelijk praten ik heb ook niet alle antwoorden klaar

Ik wil alleen aangeven, de Bijbel geeft richtlijnen ten leven, in dit leven heb je misschien niet gelijk door hoe je geleefd hebt, en waar je terecht komt. Naar mijn mening zijn deze richtlijnen niet echt verkeerd, het vormen toch basisnormen (doel op de 10 woorden)



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 22:56 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 22:42 schreef karnivoor het volgende:
Blind vertrouwen is kut.


Blind? verkaar je nader,



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 23:02 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 22:54 schreef ProgTon het volgende:
ik vertrouw helemaal niet op mij zelf, ik doe mijn best om Hem te volgen, en idd God weet waar die grens is, het is allemaal wel makkelijk praten ik heb ook niet alle antwoorden klaar

Maar jij bepaalt wel tot hoever je kan denken, jij denkt dus te weten waar die goddelijke grens ligt. Dat klopt dus niet. Je hebt duidelijk niet alle antwoorden klaar, inderdaad, binnen je eigen redenatie klopt het al niet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen