IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 14:21 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 14:04 schreef ZelThoR het volgende:
Religie, ja, maar heel veel daarvan wordt alleen mogelijk gemaakt door het geloof. Of beter gezegd, veel gelovigen roepen de slechte kanten van religie volledig over zichzelf af simpelweg omdat er een bepaalde manier van denken nodig is om te kunnen geloven.

.

Dit bijvoorbeeld. Volgens mij hebben we het hier al eens eerder over gehad. Ik zou precies hetzelfde kunnen leven als jij, een even goed mens zijn, maar dan niet geloven in het goddelijke. Echter, zoals jij volgens mij gezegd hebt doe ik het dan nog steeds verkeerd, want ik geloof niet in God. Het is zelfs niet goed als ik me een moslim noem, zo mogelijk nog slechter (!). Achterlijk.

Even hierop toespitsten later op ander geschreven tekst :D




Ik herken mij niet hierin, ik zie het meer zo.
Wij mensen maken allemaal fouten, dat is een lostaand feit.
Ik maak fouten jij maakt fouten.... en ga maar door.
Nu is het natuuriljk een uitdaging om een goed mens tezijn. Veel mensen doen hun best daarvoor, naastenliefde bijvoorbeeld.

Nu is mijn basis de Bijbel die dit verwoordt met 10 woorden ten leven (ook wel geboden genoemd, maar ik zie het niet als wet) die overal in de samenleving zijn doorgrondt.

Een mens is niet in staat mensen te beoordelen vind ik. En ik kan dus met geen mogelijkheid jou veroordelen/beoordelen.
Wat ik meer kan doen is de hoop uitspreken dat je goed terecht komt (oordeel). Gun iedereen het berste
Tja en dat laat ik over aan diegene die aangegeven heeft hierover te oordelen: Jezus (vleesgeworden 10 woorden oude testament, voorbeeld van leven). Hij die oordeelt over de levenden en de doden, en wie weet ben jij een prachtig mens in Zijn ogen.

Dus met andere woorden ik zeg niet dat je verkeerd bezig bent, en ik heb niet het recht jou af te schrijven. Wel zie ik het als een verstandhouding, de genade,

Islam is meer ik leg mijn handen in zijn Allahs wil, ik heb daar geen invloed op. Islam betekent overgeven aan Allah, dat is geen genade. Als iemand bij wijze van spreke zichzelf opblaast dan nog durven ze te zeggen in allahs naam soms dat is eng.

Stel je voor dat ik in Gods naam zeg je bent welkom in de hemel dat is toch onbeschoft



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 14:24 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 14:16 schreef Jenje het volgende:
LOL dat over communie (en zelfs nog vormsel) herken ik erg. Geen idee waar het overging, maar iedereen deed het (behalve 1 jongetje, die was protestant, dat was eng) in ons dorp.

Ik heb op een Rooms-Katholieke basisschool gezeten tot en met groep 6. Nooit op enige wijze heb ik dat als vervelend ervaren terwijl het 100% duidelijk was dat ik geen Christen was. Op de leeftijd dat er vormsel gedaan moest worden mocht ik wel meedoen met de voorbereidingen (knutselen vooral) maar vanzelfsprekend niet met het vormsel zelf. Daar werd verder totaal niet moeilijk over gedaan, er werd niet op aangedrongen dat ik toch maar wel Katholiek moest worden en ik werd er ook niet raar door aangekeken. Ik was overigens de enige die niet meedeed.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 14:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe ik kwam van een protestantse school opeens op een katholieke school precies toen ze halfverwege hun communi zaten. haha ik snapte er geen ene reet van wat ze nu aan het doen waren, al die rare gebruiken opeens


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-03-2010 14:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 March 2010 14:24 schreef ZelThoR het volgende:
Ik heb op een Rooms-Katholieke basisschool gezeten tot en met groep 6. Nooit op enige wijze heb ik dat als vervelend ervaren terwijl het 100% duidelijk was dat ik geen Christen was. Op de leeftijd dat er vormsel gedaan moest worden mocht ik wel meedoen met de voorbereidingen (knutselen vooral) maar vanzelfsprekend niet met het vormsel zelf. Daar werd verder totaal niet moeilijk over gedaan, er werd niet op aangedrongen dat ik toch maar wel Katholiek moest worden en ik werd er ook niet raar door aangekeken. Ik was overigens de enige die niet meedeed.

Nooit misbruikt? Met je schattige krulletjes en wijsneuzerigheid?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 14:34 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 14:21 schreef ProgTon het volgende:
Ik herken mij niet hierin, ik zie het meer zo.

Je onderstreept mijn punt gewoon, hoor.
quote:

Wij mensen maken allemaal fouten, dat is een lostaand feit.
Ik maak fouten jij maakt fouten.... en ga maar door.
Nu is het natuuriljk een uitdaging om een goed mens tezijn. Veel mensen doen hun best daarvoor, naastenliefde bijvoorbeeld.

Nu is mijn basis de Bijbel die dit verwoordt met 10 woorden ten leven (ook wel geboden genoemd, maar ik zie het niet als wet) die overal in de samenleving zijn doorgrondt.

Een mens is niet in staat mensen te beoordelen vind ik. En ik kan dus met geen mogelijkheid jou veroordelen/beoordelen.
Wat ik meer kan doen is de hoop uitspreken dat je goed terecht komt (oordeel). Gun iedereen het berste
Tja en dat laat ik over aan diegene die aangegeven heeft hierover te oordelen: Jezus (vleesgeworden 10 woorden oude testament, voorbeeld van leven). Hij die oordeelt over de levenden en de doden, en wie weet ben jij een prachtig mens in Zijn ogen.

Dus met andere woorden ik zeg niet dat je verkeerd bezig bent, en ik heb niet het recht jou af te schrijven. Wel zie ik het als een verstandhouding, de genade,

Islam is meer ik leg mijn handen in zijn Allahs wil, ik heb daar geen invloed op. Islam betekent overgeven aan Allah, dat is geen genade. Als iemand bij wijze van spreke zichzelf opblaast dan nog durven ze te zeggen in allahs naam soms dat is eng.

Stel je voor dat ik in Gods naam zeg je bent welkom in de hemel dat is toch onbeschoft

Nee, jij vindt niet dat je over mij mag zeggen dat ik het verkeerd doet maar jij vindt dus wel dat alleen Jezus/God over mij mag oordelen en dat je hoopt dat ik goed terecht kom; nou, als dat niet impliciet betekent dat ik het verkeerd doe :') Goed, en zelfs als je denkt dat ik goed terecht zou kunnen komen (dit is meteen een vraag aan je; vind jij dat een ongelovige een volgens God/Jezus prachtig mens kan zijn? ja of nee) vind je dus dat moraliteit bepaald wordt door een hoger iets.

Tegelijkertijd zeg je dat je je aan de 10 geboden houdt. Ik neem aan dat je bijvoorbeeld weleens een afbeelding ergens van maakt. Dit mag niet, gebod 2. Of mag het toch wel? Als je het net even anders interpreteert, het in de tijd plaatst, blablabla. Ofwel, het oordeel (toetsing aan de 10 regels) kan zogenaamd alleen door de hogere macht gebeuren maar je mag zelf de 10 regels wel veranderen. Dat klopt dus niet, ratio-faal. Ik vind het onbeschoft dat jij de regels van God verandert


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 14:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 14:31 schreef bastianus het volgende:
Nooit misbruikt? Met je schattige krulletjes en wijsneuzerigheid?

Nope. Toen zag je geen krulletjes meer bij me, trouwens. Die leken te zijn verdwenen toen ik een paar jaar oud was, maar toen m'n haar lang werd bleken ze er toch nog te zijn!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 14:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

n


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-03-2010 14:57 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 March 2010 14:34 schreef ZelThoR het volgende:
Je onderstreept mijn punt gewoon, hoor.

Nee, jij vindt niet dat je over mij mag zeggen dat ik het verkeerd doet maar jij vindt dus wel dat alleen Jezus/God over mij mag oordelen en dat je hoopt dat ik goed terecht kom; nou, als dat niet impliciet betekent dat ik het verkeerd doe :') Goed, en zelfs als je denkt dat ik goed terecht zou kunnen komen (dit is meteen een vraag aan je; vind jij dat een ongelovige een volgens God/Jezus prachtig mens kan zijn? ja of nee) vind je dus dat moraliteit bepaald wordt door een hoger iets.

Tegelijkertijd zeg je dat je je aan de 10 geboden houdt. Ik neem aan dat je bijvoorbeeld weleens een afbeelding ergens van maakt. Dit mag niet, gebod 2. Of mag het toch wel? Als je het net even anders interpreteert, het in de tijd plaatst, blablabla. Ofwel, het oordeel (toetsing aan de 10 regels) kan zogenaamd alleen door de hogere macht gebeuren maar je mag zelf de 10 regels wel veranderen. Dat klopt dus niet, ratio-faal. Ik vind het onbeschoft dat jij de regels van God verandert
Helder. Dit is inderdaad waar het geloof voor mij ook mank gaat.
Maar dat neemt niet weg dat ik het prima vind dat ProgTon op zijn vreedzame manier wel gelooft. Er zijn trouwens gelovige metals zat. Misschien een keer naar een reli-metalconcert gaan? No Longer Music had je vroeger, Decision D schijnt weer iets te gaan doen, Petra en Stryper spelen vast ook nog wel eens. Niet de minste bands dacht ik zo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 15:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 14:57 schreef bastianus het volgende:
Helder. Dit is inderdaad waar het geloof voor mij ook mank gaat.
Maar dat neemt niet weg dat ik het prima vind dat ProgTon op zijn vreedzame manier wel gelooft.

Ohja, dat moet iedereen ook lekker zelf weten. Maar als ze maar niet denken dat ze dan zomaar vrij van kritiek kunnen zijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-03-2010 15:16 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 March 2010 15:12 schreef ZelThoR het volgende:
Ohja, dat moet iedereen ook lekker zelf weten. Maar als ze maar niet denken dat ze dan zomaar vrij van kritiek kunnen zijn.


Punt, maar de meeste gelovigen trekken zich niets aan van kritiek omdat alles in handen van een hogere macht ligt. Dus elke kritiek glijdt langs ze heen "omdat zij in god geloven".

Het zinnetje "het is gods wil" is ook zoiets dat erg misbruikt wordt, het wordt alleen ingezet als het de christen zo uitkomt.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 31-03-2010 15:16]


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 15:23 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 15:16 schreef MR. N het volgende:
Punt, maar de meeste gelovigen trekken zich niets aan van kritiek omdat alles in handen van een hogere macht ligt. Dus elke kritiek glijdt langs ze heen "omdat zij in god geloven".

Yup, dat is inderdaad wat er in het algemeen mis gaat.

Daarom en voor bovenstaande redenen blijft het voor mij zeer verdedigbaar om Christen/gelovigen in het algemeen te blijven bekritiseren. Ik zie dat geenszins als puberaal of 'makkelijk' bashen. Die vorm van bekritiseren is natuurlijk wel het vermakelijkst en neem ik zelf ook niet zo serieus. Stuk draaglijker ook om het zo te doen, want zodra ik op serieuze wijze kritiek lever op gelovigen word ik een stuk sneller chagrijnig.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 31-03-2010 16:04 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Is het publiek bij concerten van religieuze metalbands zoals Slechtvalk erg verschillend dan bij andere metalconcerten? Is het zeg maar echt een hele eigen scene, of zie je wanneer Slechtvalk optreedt alsnog een boel 'reguliere' metalheads met pentagrammen, baphomets en omgekeerde kruizen lopen?



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 16:22 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 16:04 schreef Kramy het volgende:
Is het publiek bij concerten van religieuze metalbands zoals Slechtvalk erg verschillend dan bij andere metalconcerten? Is het zeg maar echt een hele eigen scene, of zie je wanneer Slechtvalk optreedt alsnog een boel 'reguliere' metalheads met pentagrammen, baphomets en omgekeerde kruizen lopen?


nou ja dat kun je wel stellen inderdaad, laatstgenoemden zijn veel minder aanwezig.

Je ziet ook minder die hoorntjes in de lucht. 2 weken geleden was ik bij fear dark, komt gewoon ander publiek op af daarnaast ook nog eens minder en waarom je raadt het al.

Wil niet zeggen dat er geen seculiere metalfans op afkomen maar wel veel minder.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 16:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

op welke manier beleef jij de agressie en duistere kant die uit metal komt?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 16:30 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 14:34 schreef ZelThoR het volgende:
Je onderstreept mijn punt gewoon, hoor.

Nee, jij vindt niet dat je over mij mag zeggen dat ik het verkeerd doet maar jij vindt dus wel dat alleen Jezus/God over mij mag oordelen en dat je hoopt dat ik goed terecht kom; nou, als dat niet impliciet betekent dat ik het verkeerd doe :') Goed, en zelfs als je denkt dat ik goed terecht zou kunnen komen (dit is meteen een vraag aan je; vind jij dat een ongelovige een volgens God/Jezus prachtig mens kan zijn? ja of nee) vind je dus dat moraliteit bepaald wordt door een hoger iets.

Tegelijkertijd zeg je dat je je aan de 10 geboden houdt. Ik neem aan dat je bijvoorbeeld weleens een afbeelding ergens van maakt. Dit mag niet, gebod 2. Of mag het toch wel? Als je het net even anders interpreteert, het in de tijd plaatst, blablabla. Ofwel, het oordeel (toetsing aan de 10 regels) kan zogenaamd alleen door de hogere macht gebeuren maar je mag zelf de 10 regels wel veranderen. Dat klopt dus niet, ratio-faal. Ik vind het onbeschoft dat jij de regels van God verandert


Nou en dat is dus iets waar een groot misverstand in het wettisch denken en het geloven in Jezus.
Jij vergelijkt schriftgeleerden met volgelingen van Christus.
Het NT is het vleesgeworden Oude Testament, dat leert ons door Jezus offer mogen wij ervan uit gaan dat de zonden zijn vergeven, natuurlijk voor danken en in geloven zijn daar niet los van.

Het is als mens denk bijna niet of te wel onmogelijk om daar aan te houden de 10 geboden, hierboven gestelde is een verklaring.
God kon het niet meer langer aanzien.

Daarom denk ik dat wanneer je Jezus als voorbeeld neemt en je best doet op hem te lijken en wilt lijken, en daarnaast is het niet de bedoeling mensen aan de kant te schuiven wanneer zijn anders denken, dat dee Hij ook niet, arm, gek, ziek of weet ik veel wat mochten erbij horen.

Ik ben benieuwd of jij een beter voorbeeld kunt noemend om als leidraad langs het leven te leggen. het is een persoon zonder zonden



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-03-2010 16:32 by Mark Profiel van Mark

Batman?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 31-03-2010 16:35 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

en zo zie je maar weer dat Gelovigen altijd maar denken als enige de "waarheid" te kennen..



Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 16:35 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 16:24 schreef ElitE het volgende:
op welke manier beleef jij de agressie en duistere kant die uit metal komt?


Dat verschilt per geval, ik heb een band bijgewoond waar ik snel weg liep omdat ik me niet lekker bij voelde, vanwege de sfeer uitstraling etc van de band. Dat was puur op gevoel.

En thuis, heb ik genoeg bands geluisterd die niet echt lief over het geloof praten xd, om maar voorbeeelden te noemen Mayhem, Gorgoroth etc, ik kan daar niet lang naar luisteren. Het wekt bij mij een gevoel op van afkeer, best logisch het staat haaks tegenover mijn visie





ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 16:37 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 16:35 schreef irritante klootzak het volgende:
en zo zie je maar weer dat Gelovigen altijd maar denken als enige de "waarheid" te kennen..




kom op... ik leg alleen uit wat mijn geloofsovertuiging is, hier is die van mij op gebaseerd. Uit jou reactie blijkt dat je er weinig mee hebt, nou prima toch.

wat is jou waarheid "?



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-03-2010 16:42 by Mark Profiel van Mark

Mijn waarheid is dat ik dingen doe of laat omdat ik zelf vind dat dat zo hoort. Heel mooi hoor, Jezus als role-model, maar ik zie zelf niet in waarom de Bijbel een zo veel betere leidraad zou zijn dan de gemiddelde superhelden comic. Lees eens een suske en Wiske, zit ook boordevol moraliteit en goede gedragsregels waar je je aan kunt spiegelen. Wat maakt de Bijbel of Jezus zoveel beter als moreel kompas?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 31-03-2010 16:43]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 31-03-2010 16:42 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Jouw.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 31-03-2010 16:43 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 31 March 2010 16:30 schreef ProgTon het volgende:
Daarom denk ik dat wanneer je Jezus als voorbeeld neemt en je best doet op hem te lijken en wilt lijken, en daarnaast is het niet de bedoeling mensen aan de kant te schuiven wanneer zijn anders denken, dat dee Hij ook niet, arm, gek, ziek of weet ik veel wat mochten erbij horen.

Ik ben benieuwd of jij een beter voorbeeld kunt noemend om als leidraad langs het leven te leggen. het is een persoon zonder zonden
Uhm, even zonder gekheid, maar nou praat je poep. Ook Jezus was niet zonder zonden als ik het me goed herinner. Lees het nog maar eens na.

En het thrashen van de marktkraampjes in de binnenhof van de tempel was ook niet erg netjes. Of is dat een goed voorbeeld hoe je geweld vanuit religie kunt rechtvaardigen?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 16:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 March 2010 16:35 schreef ProgTon het volgende:
Dat verschilt per geval, ik heb een band bijgewoond waar ik snel weg liep omdat ik me niet lekker bij voelde, vanwege de sfeer uitstraling etc van de band. Dat was puur op gevoel.

En thuis, heb ik genoeg bands geluisterd die niet echt lief over het geloof praten xd, om maar voorbeeelden te noemen Mayhem, Gorgoroth etc, ik kan daar niet lang naar luisteren. Het wekt bij mij een gevoel op van afkeer, best logisch het staat haaks tegenover mijn visie




Jah okee dat is het textuele aspect, maar hoe ervaar je die agressiviteit en duisternis die bij christelijke en bij niet christelijke bands naar voren komt. Veel christenen zijn namelijk uit op iets van "hoop licht en liefde" en dat sluit nog wel aan bij de heavy en power metal maar niet echt bij DM en BM.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-03-2010 16:46 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 March 2010 16:42 schreef Mark het volgende:
Mijn waarheid is dat ik dingen doe of laat omdat ik zelf vind dat dat zo hoort. Heel mooi hoor, Jezus als role-model, maar ik zie zelf niet in waarom de Bijbel een zo veel betere leidraad zou zijn dan de gemiddelde superhelden comic. Lees eens een suske en Wiske, zit ook boordevol moraliteit en goede gedragsregels waar je je aan kunt spiegelen. Wat maakt de Bijbel of Jezus zoveel beter als moreel kompas?


Wie weet komt suske en wiske moreel ook wel voort uit de Bijbel, je moet niet vergeten dat er heel veel in onze samenleving daaruit zijn geleid.

Natuurlijk ligt het er ook aan wat je er mee hebt, als je niks ermee hebt kan ik mij best indenken dat het allemaal wat vaag of ongeloofwaardig klinkt, het is ook geen eitje ofzo



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2010 16:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 March 2010 16:30 schreef ProgTon het volgende:
Nou en dat is dus iets waar een groot misverstand in het wettisch denken en het geloven in Jezus.
Jij vergelijkt schriftgeleerden met volgelingen van Christus.

Wat blaat je? Praat duidelijk, leg dingen uit. Ik kan er gewoon niet op ingaan omdat ik gewoon echt niet begrijp hoe wat jij zegt aansluit op wat ik zeg. Ik kan wel speculeren wat je bedoelt en heb ik wel een aardig idee ervan, maar ik kan er dus alsnog naast zitten en dat helpt dus de discussie niet. Ik word er bijzonder moe van, zodra een discussie enigszins fundamenteel wordt verval jij tot halve zinnen en esoterisch geblaat. Ongelooflijk.
quote:
Het NT is het vleesgeworden Oude Testament, dat leert ons door Jezus offer mogen wij ervan uit gaan dat de zonden zijn vergeven,

Niet interessant/relevant.
quote:
natuurlijk voor danken en in geloven zijn daar niet los van.

Wat zeg je?
quote:
Het is als mens denk bijna niet of te wel onmogelijk om daar aan te houden de 10 geboden, hierboven gestelde is een verklaring.

Wat?
quote:
God kon het niet meer langer aanzien.

Nee, ik ook niet meer.
quote:
Daarom denk ik dat wanneer je Jezus als voorbeeld neemt en je best doet op hem te lijken en wilt lijken,

Deze zin gaat gewoon niet verder (het stukje wat erop volgt gaat ervan uit dat er een complete zin voor staat). Leer communiceren.
quote:
en daarnaast is het niet de bedoeling mensen aan de kant te schuiven wanneer zijn anders denken, dat dee Hij ook niet, arm, gek, ziek of weet ik veel wat mochten erbij horen.

Ja.
quote:
Ik ben benieuwd of jij een beter voorbeeld kunt noemend om als leidraad langs het leven te leggen. het is een persoon zonder zonden

Ah, dus je hele punt was dat Jezus een goed voorbeeld is? Dat ben ik met je eens. Dat was de hele discussie ook niet. Leer lezen. Leer communiceren. Leer reageren op wat iemand zegt.

Dus.

1. Vind jij dat een ongelovige een prachtig mensen kan zijn volgens degene die dat kan/mag beoordelen? (ja of nee)
2. Vind jij dat de mens regels van God, of deze nu in een lijstje met 10 items staan of vertaald zijn naar een verhaal over een goed persoon, mag interpreteren? Hieronder valt vertalen, in een nieuwe tijd plaatsen, regels laten vallen enzovoorts. (ja of nee)


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen