IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-05-2010 12:12 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 mei 2010 12:08 schreef ZelThoR het volgende:
Dat heeft de 3-eenheid lekker zelf gedaan natuurlijk. Hadden ze zich maar geen 3-eenheid moeten noemen.


je kunt die drie niet scheiden, daar is de Bijbel duidelijk over, er staat nergens dat je het 3 eenheid moet noemen. De keizer heeft dit zo bepaald toen. Maar wat er dus gebeurd is dat anderen het uit de context halen, de Bijbel scheidt Jezus, de Heilige Geest en God niet.
Overal staat bij dat het Gods ingrijpen is.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-05-2010 12:13 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 mei 2010 12:10 schreef ProgTon het volgende:
je vergeet niet dat er genoeg voorspellingen staan in de Bijbel die momenteel duidelijk om ons heen te zien zijn.

Noem er één. Inclusief Bijbelverwijzingen dus, met een duidelijke uitleg waar je dat nu terug ziet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-05-2010 12:14 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 mei 2010 12:10 schreef ProgTon het volgende:
je vergeet niet dat er genoeg voorspellingen staan in de Bijbel die momenteel duidelijk om ons heen te zien zijn.

Ja, én? Interpretatie... Men kan van alles opschrijven en achteraf zeggen: Zie, het is precies zo nu!

Dan zou 1984 van Orwell het heilige der heiligen zijn.
quote:

Het Christelijke/Joodse geloof wordt behoorlijk aangevallen, de mens wordt bij een speelgoed van de overheid en je eigen denkbeeld wordt steeds meer beperkt.

En wat heeft dat met de samenstellers van de bijbel te maken?
quote:

Het Joods geloof heeft er nog veel meer onder te lijden, die nemen een speciale plek in op deze aardkloot


Ja, zeer speciaal...



Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-05-2010 12:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 mei 2010 12:12 schreef ProgTon het volgende:
je kunt die drie niet scheiden, daar is de Bijbel duidelijk over, er staat nergens dat je het 3 eenheid moet noemen. De keizer heeft dit zo bepaald toen. Maar wat er dus gebeurd is dat anderen het uit de context halen, de Bijbel scheidt Jezus, de Heilige Geest en God niet.
Overal staat bij dat het Gods ingrijpen is.

De Bijbel noemt die drie dingen apart maar scheidt ze niet? Right.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-05-2010 12:15 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 mei 2010 12:14 schreef ZelThoR het volgende:
De Bijbel noemt die drie dingen apart maar scheidt ze niet? Right.


Drie-eenheid...


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-05-2010 12:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Idd een driehoek heeft toch ook 3 verschillende hoeken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-05-2010 12:18 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 mei 2010 12:17 schreef ElitE het volgende:
Idd een driehoek heeft toch ook 3 verschillende hoeken.


En het is wel 1 driehoek!

Zo, volgende vraag!


Boeiender


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-05-2010 12:26 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 mei 2010 12:12 schreef Mark het volgende:
Ja, heel knap hoe ze dat geschreven hebben en hoe ze die nummers inpassen, absoluut. Vind ik ook een interessant gegeven. En ik ben het met je eens dat het veel inzicht geeft in de Joodse cultuur en denkwijze. Sowieso is wiskunde een fascinerende wetenschap (mijn vriendin gaat dit jaar een Wiskunde AIO-schap doen) en is het fraai om te zien hoe mathematische concepten terug te vinden zijn in de natuur (neem bijvoorbeeld de Fibronacci serie).

Alleen de stap maken van het creatief verwerken van nummers en letters in teksten en hier daadwerkelijk bovennatuurlijke significantie aan toekennen, die stap slaat in mijn ogen nergens op. Mocht je dat niet bedoelen dan mijn excuses en dan neem ik mijn woorden terug, maar doorgaans als ik mensen vanuit religieus oogpunt over numerologie hoor praten dan wordt daarbij aangenomen dat God deze nummers heeft aangereikt en hier een of andere bedoeling mee heeft, en dat als je het kunt ontcijferen dat je dan dichter tot God kunt komen etc. En dat is in mijn ogen volledige lariekoek.


Nou ja zoals je denk ik wel weet is dat de Joden behoorlijk leerplichtig waren, behoorlijk geleerd.

Met numerologie beweren dat je dichter bij God kunt komen is in mijn inziens ook wat ver gezocht.
Wel denk ik omdat Israël Gods volk was, dat de nummers niet zomaar zo uit het niets zijn voortgekomen.

Het getal 6 is het getal van de mens, de mens is volgens de Bijbel op de 6e dag geschapen.
In openbaringen wordt de eindtijd aangegeven als 666, mens in de eindtijd.
Dat getal staat dus tussen 5 (genade) en 7 (volheid) in

JHWH is 26 bij elkaar opgeteld als je de numerieke betekenis kijkt.

(jod) 10 (hee) 5 waw (6) hee (5). Het zit allemaal apart in elkaar

Jacob moest 7 jaar werken voor Laban, kreeg toen nog niet de vrouw die hij wou, en moest nog eens 7 jaar werken. En ga zo maar door



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-05-2010 12:28 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

~Mensmensmens, the number of the beast!


Boeiender


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 21-05-2010 12:31 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 21 mei 2010 12:26 schreef ProgTon het volgende:


Jacob moest 7 jaar werken voor Laban, kreeg toen nog niet de vrouw die hij wou, en moest nog eens 7 jaar werken. En ga zo maar door


Stelletje slavendrijvers in die bijbel zeg.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 21-05-2010 12:32]


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-05-2010 12:32 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 mei 2010 12:28 schreef MR. N het volgende:
~Mensmensmens, the number of the beast!


lol dat is ervan gemaakt ja, er staat in openbaringen één keer de draak met het getal 666 op zijn voorhoofd.
Daarom wordt het het getal van het beest genoemd. Het is raadselachtig waarom het 666 bevat.
Ik doe er geen uitlatingen over, want daar is serieus nog geen antwoord op gevonden, wel wat speculaties rond keizer Nero ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 21-05-2010 12:33]



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-05-2010 12:32 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 mei 2010 12:31 schreef Burzum het volgende:
Stelletje slavendrijvers in die bijbel zeg.


:D ja het was niet zo fijn voor Jacob inderdaad



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-05-2010 12:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 mei 2010 12:32 schreef ProgTon het volgende:
lol dat is ervan gemaakt ja, er staat in openbaringen één keer de draak met het getal 666 op zijn voorhoofd.
Daarom wordt het het getal van het beest genoemd. Het is raadselachtig waarom het 666 bevat.
Ik doe er geen uitlatingen over, want daar is serieus nog geen antwoord op gevonden, wel wat speculaties rond keizer Nero ofzo


Mkay, dus jij gelooft in een fantasyboek...

En wie heeft dat getal op de kop van die draak gekalkt?

Dierenmishandeling!


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-05-2010 12:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 mei 2010 12:15 schreef MR. N het volgende:
Drie-eenheid...

Wat dus aangeeft dat het uit 3 onderdelen bestaat, die alle 3 apart bij naam genoemd worden. Ik begrijp dat het uit één bron komt / één bron is, maar er is dus wel degelijk een scheiding anders was het gewoon het Heilige Ding, klaar
quote:
Op 21 mei 2010 12:17 schreef ElitE het volgende:
Idd een driehoek heeft toch ook 3 verschillende hoeken.

Da's natuurlijk een stomme vergelijking. Een vierspan heeft ook 4 verschillende paarden die toch echt apart entiteiten zijn <-- ook een stomme vergelijking.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-05-2010 12:48 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 mei 2010 12:26 schreef ProgTon het volgende:
JHWH is 26 bij elkaar opgeteld als je de numerieke betekenis kijkt.



Wat is de relevantie van het nummer 26 dan?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-05-2010 12:58 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 mei 2010 12:46 schreef ZelThoR het volgende:
Wat dus aangeeft dat het uit 3 onderdelen bestaat, die alle 3 apart bij naam genoemd worden. Ik begrijp dat het uit één bron komt / één bron is, maar er is dus wel degelijk een scheiding anders was het gewoon het Heilige Ding, klaar

Da's natuurlijk een stomme vergelijking. Een vierspan heeft ook 4 verschillende paarden die toch echt apart entiteiten zijn <-- ook een stomme vergelijking.


Nee iets kan toch uit 3 onderdelen bestaan terwijl het een geheel is zonder dat de 3 onderdelen goed los van elkaar te scheiden zijn. God kan toch 3 armen hebben waarvan 1 in de hemel 1 in de mensen na bekering en 1 aan 2 houten planken.

Er is wel een onderscheid maar geen duidelijke scheiding, en dat is ook zo bij een driehoek.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-05-2010 13:32 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 mei 2010 12:58 schreef ElitE het volgende:
Nee iets kan toch uit 3 onderdelen bestaan terwijl het een geheel is zonder dat de 3 onderdelen goed los van elkaar te scheiden zijn. God kan toch 3 armen hebben waarvan 1 in de hemel 1 in de mensen na bekering en 1 aan 2 houten planken.

Er is wel een onderscheid maar geen duidelijke scheiding, en dat is ook zo bij een driehoek.

Ten eerste is het zoeken naar een vergelijking als deze irrelevant omdat je pas kunt bewijzen dat deze klopt als je voldoende duidelijk hebt wat het concept 3-eenheid betekent. Dat de vergelijking in theorie kán kloppen, ja zeker. Maar dat betekent niet dat de vergelijking klopt

Ten tweede zijn de drie hoeken meer een eigenschap dan een onderdeel van een groter geheel en zijn het an sich wel degelijk drie aparte dingen/plaatsen/eigenschappen. De driehoek bestaat daarnaast ook uit méér dan de drie hoeken, de drie-eenheid is niet meer dan de drie delen.

Als Jezus in zijn eentje rond kan wandelen hier vind ik dat best een fikse scheiding Als de Heilige Geest speciaal op Aarde moet komen tetteren om aan te geven dat hij wel degelijk bestaat is er toch blijkbaar een bepaalde drang in Bijbel aanwezig om te laten zien

Het punt waar het om gaat is dat we de drie-eenheid niet mogen scheiden (wat dat ook precies mag betekenen), maar dat botst met dat het inherent aan iets wat een drie-eenheid is dat de drie onderdelen apart beschouwd worden. Nogmaals, ik zeg niet dat het 3 aparte dingen zijn maar het is ook niet sec één ding. Het zijn 3 aparte entiteiten die als één ding functioneren. Of misschien wat minder hard gezegd; 3 aspecten van het ene goddelijke die zich op verschillende wijze manifesteren. Wij kunnen God als geheel niet aan, dus moet hij zich op andere wijze laten zien maar dat betekent dus wel dat de je niet de volledige Goddelijkheid tegenover je hebt, er heeft dus een bepaalde scheiding plaatsgevonden / de rest wordt verstopt.

En net als dat jij dan alleen je been laat zien betekent het niet dat je been los van de rest is, maar het betekent ook niet dat je been en je arm één zijn

Misschien kunnen we het wel het beste met de Borg vergelijken Apart rondlopende / functionerende entiteiten die met eén hive mind denken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-05-2010 13:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 mei 2010 12:10 schreef ProgTon het volgende:
je vergeet niet dat er genoeg voorspellingen staan in de Bijbel die momenteel duidelijk om ons heen te zien zijn.
Het Christelijke/Joodse geloof wordt behoorlijk aangevallen, de mens wordt bij een speelgoed van de overheid en je eigen denkbeeld wordt steeds meer beperkt.
Het Joods geloof heeft er nog veel meer onder te lijden, die nemen een speciale plek in op deze aardkloot
Dat zijn geen voorspellingen. Dat zijn algemene menselijke eigenschappen die al jaren zo zijn, en die handig in een theorie zijn ingepast. Alle samenzweringstheorieën doen dergelijke voorspellingen. Is vooral bedoeld om een gezamenlijke band tegen "de boze buitenwereld" te creëren. Maar er bestaat geen "boze buitenwereld", die zit namelijk gewoon in onszelf.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-05-2010 15:11 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Er zijn ook mensen die denken dat het 616 was ipv 666. De discussie is nog gaande. Frappant is dat 666 in andere verzen (en contexten) 3 keer elders voorkomt in de Bijbel en 616 niet. En er zijn nog wel meer aanwijzingen waarom sommigen denken dat t toch 666 blijft, evenzo er aanwijzingen zijn waarom anderen denken dat t toch 616 moet zijn.

Een woordvoerder van de kerk van satan heeft al aangekondigd dat als t toch 616 wordt, zij meegaan. Serieus.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-05-2010 15:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 mei 2010 15:11 schreef Fusion het volgende:
Er zijn ook mensen die denken dat het 616 was ipv 666. De discussie is nog gaande. Frappant is dat 666 in andere verzen (en contexten) 3 keer elders voorkomt in de Bijbel en 616 niet. En er zijn nog wel meer aanwijzingen waarom sommigen denken dat t toch 666 blijft, evenzo er aanwijzingen zijn waarom anderen denken dat t toch 616 moet zijn.

Een woordvoerder van de kerk van satan heeft al aangekondigd dat als t toch 616 wordt, zij meegaan. Serieus.


Frappant? Dat is opmerklijk


persoonlijk denk ik dat de duivel voor de Christenen 12 is, want dan verdwijnt de (aantrekkings)kracht


signature


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 21-05-2010 15:34 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

drank is de duivel...


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 21-05-2010 15:41 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 21 mei 2010 15:11 schreef Fusion het volgende:


Een woordvoerder van de kerk van satan heeft al aangekondigd dat als t toch 616 wordt, zij meegaan. Serieus.

Geniaal, dan hebben ze jarenlang konijntjes voor het verkeerde getal geofferd.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-05-2010 15:43 by bastianus Profiel van bastianus

668, the neighbour of the beast..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-05-2010 15:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 mei 2010 15:41 schreef Dentz het volgende:
Geniaal, dan hebben ze jarenlang konijntjes voor het verkeerde getal geofferd.


straks hebben we een andere demoon aanbeden... uit Dimension-X


signature


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 21-05-2010 15:45 by Dentz Profiel van Dentz

Of een zachtaardige en vriendelijke god die liefde predikt en naar de naam 666 luistert.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen