|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Hij trok zich wel vaak terug inderdaad. Toch heeft hij ook een gebed gehad met zijn discipelen. Het indrukwekkenste gebed van Jezus vidn ik johannes 17, Hogepriestelijk gebed. Jezus zijn laatste gebed voordat hij gevangen wordt, en hoe hij daar bewust is van het feit wat hij gaat doen is erg mooi |
|
quote: Kerk = onderwijs Ik ben onderweg in het leven, en wil die relatie verbeteren. Wat heb je dan nodig, erover praten nadenken en leren (kerk) jongerenvereniging etc. Ik kan niet bij iedereen mijn ei kwijt op dit gebied. Daarom bezoek ik de kerk maar ook een jongerenvereniging omer samen over na te denken en te praten. En eerlijk is eerlijk ik vind het tof dat we hier aardig diep er op in kunnen gaan wat dat betreft wil ik jullie daarvoor danken Thuis verdiep ik mij in de bijbel, bid ik etc. Ik heb al aangegeven dit leven te zien als pad waar je elke keer weer meer leert en meer bewust wordt van alle dingen. Ik denk zelfs dat je niet uitgeleerd raakt. |
|
quote:Sorry, maar iemand die dit denkt is echt goed de weg kwijt .. |
|
Geestelijk onderwijs, daar kan ik nog inkomen.. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: lol, ok je wordt onderwezen over het geloof, dingen worden uitgelegd etc... hoe wil je het anders noemen. |
|
quote: Waar dan? Mat. 6:9-13? Dat is geen bidden. En dan nog is het wat anders dan in de kerk [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 01-04-2010 11:51] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: zeker, maar er was toen nog niet een kerk gesticht he, in ieder geval niet een Christelijke. Er waren al wel synagoges etc en tempels. Israelische God en tempels voor andere goden. Daarnaast waren Joden gewend samen te scholen na te denken over het geloof. (neem aan dat je weet dat Jezus ook een jood was) Er stond dat hij ook in de leer is geweest in de synagoge toen hij jong was. Daar heeft hij zich eigenlijk al ontplooid als een leraar [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 01-04-2010 11:51] |
|
quote: In Mat 6 staat dus NIET dat hij bidt met zijn discipelen. Waar wel? Waarom altijd zoveel extra eromheen lullen? Draagt niets bij aan de discussie. Dat gedoe over de synagogen is niet interessant dan wel relevant. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Klopt heb geen voorbeelden daarvan, Hij bidde vaak persoonlijk tot God, soms wel voor zijn discipelen maar niet met de discipelen. Dus met andere woorden in een persoonlijk gebed Eehm, geef wat extra info dat is er niet omheen lullen, maar goed ik zal je vragen maar gewoon antwoorden heb het idee dat je daar het meeste baad bij hebt [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 01-04-2010 12:11] |
|
quote: Laat maar zien waar hij in aanwezigheid van de discipelen bidt, dan. quote: Omdat je in je normale redeneringen al rare verbanden legt, halve zinnen produceert en er dingen bijhaalt die er niet zo toe te doen is het niet uit elkaar te houden wat er extra info is en wat gewoon lastig te volgen is. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Ok nog een keer ter verduidelijking, hij trekt zich vaak terug, wanneer hij met de discipelen is misschien dat hij een meter of 50 weg is gaan zitten. Hieronder paar voorbeelden Lucas 6:12 En het geschiedde in die dagen, dat Hij naar het gebergte ging om te bidden, en Hij bracht de nacht door in het gebed tot God. 13 En toen het dag geworden was, riep Hij zijn discipelen tot Zich en koos er twaalf uit, die Hij ook apostelen noemde Marcus 1:35 En vroeg, nog diep in de nacht, stond Hij op en ging naar buiten en Hij ging heen naar een eenzame plaats en bad aldaar. 36 Maar Simon en die met hem waren, gingen Hem achterna, 37 en zij vonden Hem en zeiden tot Hem: Allen zoeken U. 38 En Hij zeide tot hen: Laten wij elders heengaan, naar de naburige plaatsen, opdat Ik ook daar predike; want daartoe ben Ik uitgegaan.39 En Hij ging prediken in hun synagogen in geheel Galilea, en de boze geesten dreef Hij uit. L ucas 3:21 En het geschiedde, terwijl al het volk gedoopt werd, dat, toen ook Jezus gedoopt werd en in gebed was, de hemel zich opende,22 en de Heilige Geest in lichamelijke gedaante als een duif op Hem nederdaalde, en dat er een stem kwam uit de hemel: Gij zijt mijn Zoon, de geliefde, in U heb Ik mijn welbehagen. Jezus bad ook voor Hij gekruisigd ging worden. (Lukas 22:39-46) Jacobus 4:2:Gij hebt niets, omdat gij niet bidt. |
|
Deze leert Hij ons Onze Vader in de hemel, laat uw naam geheiligd worden, 10 laat uw koninkrijk komen en uw wil gedaan worden op aarde zoals in de hemel. 11 Geef ons vandaag het brood dat wij nodig hebben. 12 Vergeef ons onze schulden, zoals ook wij hebben vergeven wie ons iets schuldig was. 13 En breng ons niet in beproeving, maar red ons uit de greep van het kwaad. Noot [sluiten] (6:13) van het kwaad – Andere handschriften lezen: ‘van het kwaad. Want aan u behoort het koningschap, de macht en de majesteit tot in eeuwigheid. Amen’. Mattheus 6 |
|
Die cijfers tussendoor, moet je die ook oplezen? http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: |
|
Ik moet zeggen dat het niet echt lekker bekt namelijk. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
nee klopt, maar had niet zon zin om die cijfers weg te halen, ben eigeniljk ook niet echt goed bezig zit gewoon op het werk tussendoor te spammen hier |
|
Dat zou Pim niet gewild hebben. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: welke pim, |
|
quote: Ik zie in ieder geval alleen maar staan dat hij in zijn eentje bidt. In ieder geval staat er nergens dat hij in de nabijheid van anderen bidt. Ja, hij leert zijn discipelen de tekst van een gebed, dat is niet hetzelfde als bidden in aanwezigheid van. Dat gekoppeld met de regel die hij stelt in Mat 6:6 maakt dat als je hem echt wil volgen je je dus verre moet houden van gezamenlijk / gelijktijdig bidden. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Indoctrinatie. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Buiten dat klopt er gewoon niks van. Aan de ene kant zeggen dat georganiseerde religie de slechte kanten van het geloof veroorzaakt maar aan de andere kant er gewoon aan meedoen. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Dat normaal onderwijs net zo goed. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Nee. Niet net zo goed. Dat doet normaal onderwijs ook, maar minder. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: ok dus als jou ouders je zonder geloof opvoeden dan neem jij dat toch ook aan? Kortom de grootste onzin |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |