IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 10:14 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 10:05 schreef Ralph het volgende:
Tien adviezen dus eigenlijk. Of richtlijnen.


klopt, richtlijnen vind ik de mooiste van de twee. Het probleem is dat er meerdere benamingen zijn. Maar laatste met mn dominee over gehad en die vindt het woord gebod niet helemaal goed vertaald uit het Hebreeuws, hij zou kiezen voor leefregels, of richtlijnen idd.






spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2010 10:15 by spectre Profiel van spectre

zodat je ook nog eens naast de pot zou kunnen pissen dus

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 01-04-2010 10:16]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2010 10:15 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 April 2010 0:06 schreef ProgTon het volgende:
nou ja ik zie het dus ook zo dat ik mijn hele leven daarover leer, totdat de dood een keer komt, zie het als een vrucht die groeit aan een boom elke keer wordt hij wat rijper.

OK, dat kan, maar; whatever.

Duidelijk dat je het niet zo goed uitgedacht hebt als je denkt. En niet in de orde van 'het is juist goed om niet alles te weten' maar gewoon dat je jezelf voor de gek houdt.

Ik begrijp niet zo goed waarom gelovigen altijd zo ver willen gaan in rationaliseren als ze uiteindelijk toch altijd tegen dingen aanlopen die rationeel onverenigbaar zijn. Bang dat je anders niet meer mensen kan bekeren / overtuigen? Beter een paar stapjes daarvoor ophouden en gewoon toegeven dat voor jou daar de ratio ophoudt. Het maakt eigenlijk ook helemaal niet uit dat je het niet kunt rationaliseren, als je maar niet de toevlucht neemt tot doen/denken alsof het wél lukt.

Misschien is dat wel het hele probleem en zal het grootste deel van de gelovigen daarom terecht bekritiseerd blijven binnen metal of waar dan ook; te ver willen gaan met rationaliseren, doen alsof het allemaal wél logisch is, betrapt worden dat dat helemaal niet zo is, niet kunnen toegeven dat ze fout zaten. In het algemeen zwaar irritant en verwerpelijk gedrag. Waarschijnlijk ook een goede reden waarom heel veel mensen helemaal geen zin hebben om op hoog niveau met gelovigen in discussie te gaan. Je komt toch altijd in frustrerende ellende terecht omdat de gelovigen niet goed / niet meer nadenken / gebieden afbakenen met flauwe woordjes.
quote:
Op 1 April 2010 9:58 schreef ProgTon het volgende:
ook al staan deze 10 leefregels eigenlijk ook verwerkt in de grondwet hier in Nederland


Nee, dat staan ze niet. Het enige tegenantwoord wat ik accepteer is een lijst met artikelen uit de grondwet en welk gebod daar dan bij hoort.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2010 10:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 April 2010 10:10 schreef ProgTon het volgende:
De zondagrust komt voort uit een besluit van Keizer Augustus, de zaterdag is nog steeds bij de Joden de sabbatsdag.

Je hebt gelijk wij mensen maken wel degelijk een beeld van Jezus of God omdat we alles willen weten, ik ben zelf ook schuldig aan fouten die ik maak, en als je ze allemaal naast de 10 geboden bent zullen er wel dingen zjin die daar niet mee overeenstemmen. Maar gaat het daarom, zoals je aangeeft zit het in het aard van het beestej dat we daartoe bewogen worden of dat we dat soort dingen doen.

Jaloerzie heeft iedereen wel, vloeken heb ik ook wel eens gedaan wat dat betreft heb ik genoeg reden om om vergeving te vragen. Ik ben echt geeen haar beter dan jullie.

Tof dat je je inhoudt bij de buurman . Ikzelf heb een maat die ook nogal veel vloekt, eigenlijk zou ik er wat van moeten zeggen mja hij doet het bijna op de autmoatische piloot.

Als laatste voeg ik toe, dat er achter dei 10 woorden nog een grote betekenis zit, bij elk van die 10 woorden.

U zult niet doden bijvoorbeeld: als je het letterlijk neemt je mag niet iemand dood maken, eigenlijk moet je het omdraaien. Het leven is waardevol en heilig. Je hebt niet het recht de grens van je medemens te overschrijden. Dat hoeft niet persé doden te wezen

En zo heb je er wel meer, zit op het werk dus ga niet al de 10 bij lagns xd

:')
quote:
Op 31 March 2010 14:21 schreef ProgTon het volgende:
Een mens is niet in staat mensen te beoordelen vind ik.

Maar wel de regels aanpassen, omdraaien, op gebieden toepassen waar ze mogelijk niet voor bedoeld zijn


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


watery black
Usericon van watery black
Posted 01-04-2010 10:22 by watery black Profiel van watery black

afgelopen zaterdag liepen we op sunset, en werden we aangehouden door een groep christenen van de plaatselijke kerk. meneer wabla gaat in discussie en na een hele tijd serieus discussieren kwam het erop uit dat je in jezus moet geloven en goed moet doen en die blabla om in de hemel te komen, en dat die man ook fout had gedaan in zn leven maar belijdenis toonde door het woord van god te verspreiden. zegt Steven:

"so actually, right now you're buying your way into heaven?"

toen hebben ze voor ons gebeden en zijn ze vertrokken.

mijn mening: ik vind het goed dat er zoiets is als geloof, het geeft mensen een steunpilaar en iets om voor te werken. Ik heb respect voor andermans geloof en probeer er rekening mee te houden waar nodig. het is echter niet voor mij weggelegd en ik stel het erg op prijs als het mij niet wordt opgedrongen.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 10:26 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 10:15 schreef ZelThoR het volgende:
OK, dat kan, maar; whatever.

Duidelijk dat je het niet zo goed uitgedacht hebt als je denkt. En niet in de orde van 'het is juist goed om niet alles te weten' maar gewoon dat je jezelf voor de gek houdt.

Ik begrijp niet zo goed waarom gelovigen altijd zo ver willen gaan in rationaliseren als ze uiteindelijk toch altijd tegen dingen aanlopen die rationeel onverenigbaar zijn. Bang dat je anders niet meer mensen kan bekeren / overtuigen? Beter een paar stapjes daarvoor ophouden en gewoon toegeven dat voor jou daar de ratio ophoudt. Het maakt eigenlijk ook helemaal niet uit dat je het niet kunt rationaliseren, als je maar niet de toevlucht neemt tot doen/denken alsof het wél lukt.

Misschien is dat wel het hele probleem en zal het grootste deel van de gelovigen daarom terecht bekritiseerd blijven binnen metal of waar dan ook; te ver willen gaan met rationaliseren, doen alsof het allemaal wél logisch is, betrapt worden dat dat helemaal niet zo is, niet kunnen toegeven dat ze fout zaten. In het algemeen zwaar irritant en verwerpelijk gedrag. Waarschijnlijk ook een goede reden waarom heel veel mensen helemaal geen zin hebben om op hoog niveau met gelovigen in discussie te gaan. Je komt toch altijd in frustrerende ellende terecht omdat de gelovigen niet goed / niet meer nadenken / gebieden afbakenen met flauwe woordjes.

Nee, dat staan ze niet. Het enige tegenantwoord wat ik accepteer is een lijst met artikelen uit de grondwet en welk gebod daar dan bij hoort.


lol, dat weet iedereen toch wel dat de wortels van de grondwet uit de 10 geboden komen. Vooral in Nederland in deze protestants chistelijke omgeving. Maar goed.

Ik vind het frustrerend dat mensen alles willen tasten zien en aanraken, natuurlijk doe ik dat zelf ook wel. Maar ik ga er vanuit dat er genoeg is dat niet valt te verklaren.
Ik meng mij nooit in de discussies over wetenschap dat samengaat met het scheppingsverhaal van de bijbel, die twee kun je geen eens met elkaar vergelijken.
Dat behandel je ieder apart.

Ik heb overigens wel zin om met ongelovigen erover na te denken, juist omdat ik me afvraag welke motieven men hanteerd om niet te geloven, of soms zelf het tegenovergestelde te geloven.
En dan zie ik vaak redenen als de Bijbel klopt niet helemaal, of de evolutie heeft al bijna verklaard hoe alles is ontstaan, of Christendom is zo jaren 0, en ga zo maar door.
Allemaal zaken die geen eens het belangrijkste zijn in het geloof.

Hoe verklaar je dan dat er een aantal wetenschappers zich bekeerden en creationistisch gingen denken. Omdat ze vastliepen en geinspireerd raakten door de woorden van de Bijbel, misschien zouden meer mensen dat moeten doen. Dan doel ik vooral op het NT



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-04-2010 10:27 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 1 April 2010 10:22 schreef watery black het volgende:
afgelopen zaterdag liepen we op sunset


Gekke meid, dat kan toch helemaal niet, op een zonsondergang lopen.. Tsk.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 10:31 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 10:22 schreef watery black het volgende:
afgelopen zaterdag liepen we op sunset, en werden we aangehouden door een groep christenen van de plaatselijke kerk. meneer wabla gaat in discussie en na een hele tijd serieus discussieren kwam het erop uit dat je in jezus moet geloven en goed moet doen en die blabla om in de hemel te komen, en dat die man ook fout had gedaan in zn leven maar belijdenis toonde door het woord van god te verspreiden. zegt Steven:


Bovenste zie ik als belangrijkste
"so actually, right now you're buying your way into heaven?"

toen hebben ze voor ons gebeden en zijn ze vertrokken.

mijn mening: ik vind het goed dat er zoiets is als geloof, het geeft mensen een steunpilaar en iets om voor te werken. Ik heb respect voor andermans geloof en probeer er rekening mee te houden waar nodig. het is echter niet voor mij weggelegd en ik stel het erg op prijs als het mij niet wordt opgedrongen.



Daaruit ontstaat wel de hoop dat je daar komt. Wie in Jezus geloofd zal gered worden een letterlijke citaat.
Vanuit die bron ga je goede dingen doen in de omgeving, bijv vrijwilligers werk ik noem maar wat.

Opdringen werkt het tegenovergestelde, daar ben ik het mee eens. Kinderen van een jaar of 16 die verplicht mee moeten naar de kerk terwijl ze er eigenlijk niks mee hebben... dat roept alleen maar frustratie op.
Bij een jaar of 16 moet je die keuzes aan diegene zelf laten. Is eigenlijk bij mij ook het geval geweest



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 01-04-2010 10:35 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 1 April 2010 10:31 schreef ProgTon het volgende:
Wie in Jezus geloofd zal gered worden een letterlijke citaat.
Vanuit die bron ga je goede dingen doen in de omgeving, bijv vrijwilligers werk ik noem maar wat.



Dus dat neem je wel letterlijk en de tien geboden niet, dat is wat mij zo moe maakt. Iedere kerkelijke afscheiding en leden onderling die de Bijbel en hun geloof omzetten naar een voor hun haalbaar boek/geloof.





"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 01-04-2010 10:36 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 1 April 2010 9:56 schreef ProgTon het volgende:
Ok nou wel tof van ze, hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat of is dat heel lang geleden. Ja het nadeel van een lang gebed vind ik dat ik op een gegeven moment de aandacht verlies, daarom bid ik liever wat korter


Ja hoor, gaat prima hier. Nou mijn oom en tante verloren de aandacht niet hoor. Mijn ouders wel, die geloven allebei niet namelijk, ook al is mijn vader wel Katholiek opgevoed.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 01-04-2010 10:37 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

gelovigen houden zich alleen aan de regeltjes die ze goed uitkomen....


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2010 10:37 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 April 2010 10:26 schreef ProgTon het volgende:
lol, dat weet iedereen toch wel dat de wortels van de grondwet uit de 10 geboden komen. Vooral in Nederland in deze protestants chistelijke omgeving. Maar goed.

Ik zei het nog zo! Artikelen + welk gebod erbij hoort. Sowieso ga je niet alle 10 geboden terugvinden, dus je statement dat de 10 leefregels verwerkt zijn in de grondwet is gewoon niet waar. Daarnaast kun je vast heel erg moeite doen om dingen recht te praten om zoveel mogelijk van de grondwet aan geboden te koppelen. Ik kan dan evengoed een lijstje andere regels vinden en dat ook wel rechtpraten.

En dat er Christelijke invloed op de grondwet is, well d'uh! Dat is heel wat anders dat de basis van de grondwet écht Christelijk is en dat we zonder het Christendom niet tot een goede grondwet waren gekomen. Sterker nog, onze grondwet was op bepaalde punten sowieso beter geweest als er geen religieuze invloed was
quote:
Ik meng mij nooit in de discussies over wetenschap dat samengaat met het scheppingsverhaal van de bijbel, die twee kun je geen eens met elkaar vergelijken.

Nou fijn dat je dat op dat punt niet doet. Verder probeer je wel van alles en nog wat recht te lullen / te rationaliseren.
quote:
Ik heb overigens wel zin om met ongelovigen erover na te denken, juist omdat ik me afvraag welke motieven men hanteerd om niet te geloven, of soms zelf het tegenovergestelde te geloven.
En dan zie ik vaak redenen als de Bijbel klopt niet helemaal, of de evolutie heeft al bijna verklaard hoe alles is ontstaan, of Christendom is zo jaren 0, en ga zo maar door.
Allemaal zaken die geen eens het belangrijkste zijn in het geloof.

Nee, maar die zaken zijn wel waar. En blijkbaar kunnen wij dus onderscheid maken wat we wel/niet moeten meenemen uit de Bijbel. En dat is een goede basis om de Bijbel niet als überbelangrijk te zien. En toch komt het daar elke keer uiteindelijk op neer.

Opportunisme ten top, de hele tijd emmeren dat je de Bijbel moet volgen en als iemand zegt dat er iets niet klopt: "Oh, maar dat stukje telt niet. De rest wel hoor!".
quote:
Hoe verklaar je dan dat er een aantal wetenschappers zich bekeerden en creationistisch gingen denken. Omdat ze vastliepen en geinspireerd raakten door de woorden van de Bijbel, misschien zouden meer mensen dat moeten doen. Dan doel ik vooral op het NT

Hoe verklaar ik dat? Omdat het een menselijke neiging is om dingen te willen verklaren, omdat we bang zijn voor het onbekende. Als het dus niet lukt gaan we net als in het nauw gedreven katten rare sprongen maken

Ik vier mijn onwetendheid, Christenen berouwen het en zoeken troost bij hun Heer.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2010 10:38 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 April 2010 10:31 schreef ProgTon het volgende:
Bij een jaar of 16 moet je die keuzes aan diegene zelf laten. Is eigenlijk bij mij ook het geval geweest

Voor die leeftijd moet je kinderen al helemaal met rust laten, dwaas.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 01-04-2010 10:40 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 1 April 2010 10:26 schreef ProgTon het volgende:
Ik meng mij nooit in de discussies over wetenschap dat samengaat met het scheppingsverhaal van de bijbel, die twee kun je geen eens met elkaar vergelijken.


En daar ga jij mank mijn waarde, want de schepping en datgene wat Darwin verkondigde kunnen prima hand in hand gaan. Voor mij persoonlijk was dat een enorme eye-opener.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 10:41 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 10:38 schreef ZelThoR het volgende:
Voor die leeftijd moet je kinderen al helemaal met rust laten, dwaas.


Dat vindt jij, ik niet als je ouders je er mee willen opvoeden dan is dat hun recht



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-04-2010 10:41 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 1 April 2010 10:31 schreef ProgTon het volgende:
Bij een jaar of 16 moet je die keuzes aan diegene zelf laten. Is eigenlijk bij mij ook het geval geweest


Daarvoor ook. Wie zijn mijn ouders om voor mij te beslissen of ik wel of niet gedoopt moet worden, bijvoorbeeld? Ik heb op zich niets tegen mensen die geloven (zo lang ze dat lekker thuis doen, tolerant zijn tegenover anderen en mij op zondag om half tien niet wakker maken met klokgelui of Arabisch gemekker), maar ik vind dat het al dan niet geloven een keuze is die je voor jezelf moet maken. Dat kan de overheid niet voor je, dat kunnen je ouders niet voor je, dat kun je alleen zelf.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2010 10:42 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 1 April 2010 10:38 schreef ZelThoR het volgende:
Voor die leeftijd moet je kinderen al helemaal met rust laten, dwaas.


Hebben ze al excuses voor aangeboden he! niet weer over beginnen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 10:43 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 10:35 schreef Staalman het volgende:
Dus dat neem je wel letterlijk en de tien geboden niet, dat is wat mij zo moe maakt. Iedere kerkelijke afscheiding en leden onderling die de Bijbel en hun geloof omzetten naar een voor hun haalbaar boek/geloof.






je hebt wat post gemist denk ik, Jezus is het vleesgeworden woord. Met andere woorden via Hem kun je daar het beste aan houden. Waarom? Omdat er staat geschreven dat hij de zonden van de wereld op zich nam, hij was het voorbeeld van naastenliefde, mensen genezen en ga maar verder. Hji bracht hoop ipv van wettisch leven en ga maar door



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 10:44 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 10:41 schreef Ralph het volgende:
Daarvoor ook. Wie zijn mijn ouders om voor mij te beslissen of ik wel of niet gedoopt moet worden, bijvoorbeeld? Ik heb op zich niets tegen mensen die geloven (zo lang ze dat lekker thuis doen, tolerant zijn tegenover anderen en mij op zondag om half tien niet wakker maken met klokgelui of Arabisch gemekker), maar ik vind dat het al dan niet geloven een keuze is die je voor jezelf moet maken. Dat kan de overheid niet voor je, dat kunnen je ouders niet voor je, dat kun je alleen zelf.


Jap en daarom heb ik die keuze vorige week gemaakt. Belijdenis is het antwoord op de doop. Mijn ouders ehben mij gedoopt in de hoop dat ik voor het geloof kies later. Dus daar zit niks verplichts achter



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2010 10:45 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 April 2010 10:41 schreef ProgTon het volgende:
Dat vindt jij, ik niet als je ouders je er mee willen opvoeden dan is dat hun recht

Nee, dat is niet hun recht. Het is hun plicht hun kind een goed leven te geven, daar hoort geen indoctrinatie bij.

Zot ook. Tot je 16e mag je dus lastiggevallen worden, maar daarna mag je het zelf weten... Duhr... Oh, en natuurlijk weer zelf een grens bepalen

Jouw open-mindedness is ook flinterdun zeg.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2010 10:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 April 2010 10:42 schreef spectre het volgende:
Hebben ze al excuses voor aangeboden he! niet weer over beginnen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-04-2010 10:46 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 1 April 2010 10:43 schreef ProgTon het volgende:
Jezus is het vleesgeworden woord.


Dit. Huuu, wat ben ik hier allergisch voor.

Edit, omdat het kan: wie zegt dat? Waar blijkt dat uit? Omdat het in een boek staat?

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 01-04-2010 10:46]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2010 10:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 April 2010 10:46 schreef Ralph het volgende:
Dit. Huuu, wat ben ik hier allergisch voor.

Ja, maar dat stukje van de Bijbel is wel waar.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-04-2010 10:50 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Oh. Sorry.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 10:51 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 10:40 schreef Staalman het volgende:
En daar ga jij mank mijn waarde, want de schepping en datgene wat Darwin verkondigde kunnen prima hand in hand gaan. Voor mij persoonlijk was dat een enorme eye-opener.


dan nog moet je dat los van elkaar zien, de een op rationaeel niveau de ander op bovennatuurlijks niveau.

dat houdt namelijk in dat de schepping het werk is van een enige God en dat de mens als beheerder (rentmeester) van de schepping is aangesteld.

Bovendien is dit een hot topic aangezien wij de aarde aardig aan het verkloten zijn, en dat dit gezien wordt door menigeen, en het aan ons is om daar goed mee om te gaan.
Een ding is zeker de aarde is in ieder geval neit door een mens geschapen, wij mogen er gebruik van makn met ons volle verstand



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen