|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Ja hij noemt zich zo dat de schriften (oude testament) in vervulling zullen gaan met Zijn dood |
|
quote: Mooi dat het weer beter gaat. Dat gun je iedereen. |
|
quote: Wie zegt dat het los van elkaar gezien moet worden, dat bepaal ikzelf (net zoals jij zelf bepaald dat de tien geboden geen geboden maar richtlijnen zijn), waar staat dat de mens de aarde schiep dan? Dat stel ik nergens, ik stel dat de schepping zoals in de Bijbel op zich hand in hand kan met datgene wat Darwin melde. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Ja. quote: Nee. Dat gaat er vanuit dat wij externe verantwoording moeten afleggen voor het gebruik van de aarde. Dat is dus niet zeker. We moeten er in ieder geval wel goed voor zorgen omdat we anders onszelf schade toebrengen. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Met rust laten bedoelde ik meer in de zin dat een kind voor zijn/haar 16e ook de kans moet krijgen zelf na te denken. Uiteraard moet je ze ergens naar toe sturen en dat kan prima een katholieke basis-/middelbare school zijn, dingen opdringen is echter wat anders. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Trouwens, belijdenis gedaan, ja? quote: FAIL, dus. Met je persoonlijke relatie die blijkbaar toch niet genoeg is... Jezus heeft trouwens niet zoiets gedaan om bij een clubje te mogen hoor. quote: Je moet een belijdenis om er echt bij te horen, maar verder is het niet de bedoeling mensen buiten te sluiten. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Een kind zul je altijd vormen naar je eigen normen en waarden, zeker kleine kinderen moet je ook niet alles zelf laten kiezen, dat is voor de ontwikkeling van het kind ook niet goed imho (zal 99 vd 100 keer voor het genot op korte duur kiezen) |
|
quote: Opvoeden is wat anders dan ze een godsdienst aansmeren. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: snap werkelijk niet waarom je je zo druk maakt als mensen ermee opgevoegd worden. Zie jij het Christendom als een levensbedreiging voor jou denken of wat is dat toch |
|
quote: Je drukt me wel een feit tegen de neus. Belijdenis heb ik gedaan binnen de Gemeente. Maar je maakt persoonlijk de keuze om Jezus te volgen, je kunt het zien als een ritueel. Jezus heeft zich eerst ook laten dopen, ook al was hij zonder zonden. Daarom zie ik de doop en belijdenis ook als iets wat toch best een belangrijk ritueel is. |
|
quote: afgelopen zondag heb ik belijdenis gedaan binnen de kerk. Was een mooie dienst veel vrienden en familie aanwezig. Het is toch iets speciaals |
|
quote: Indoctrinatie werkt. Ik vind het slecht dat je mensen zo programmeert, daarmee ontneem je ze de vrije keuze ofwel maak je het een stuk moeilijker. Ik vind het evengoed slecht als een kind militant atheïstisch wordt opgevoed, trouwens, maar fijn dat je denkt dat ik alleen kritisch op Christenen ben. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Tuurlijk is dat bijzonder. Jezus vond het niet kunnen, echter. 41. Mat 6,5 En wanneer jullie bidden, doe dan niet als de huichelaars die graag in de synagoge en op elke straathoek staan te bidden, zodat iedereen hen ziet. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. 42. Mat 6,6 Maar als jullie bidden, trek je dan in je huis terug, sluit de deur en bid tot je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen. 43. Mat 6,7 Bij het bidden moeten jullie niet eindeloos voortprevelen zoals de heidenen, die denken dat ze door hun overvloed aan woorden verhoord zullen worden. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: ok alleen is hij er nog niet over uit hoe dat allemaal in gang is gezet :d |
|
quote: Jezus is gedoopt, maar waarom moet jij dan een belijdenis doen wat een onmetelijk veel uitgebreider ritueel is? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Dat gaat Darwins evolutietheorie ook niet over... Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ik ben ook christelijk opgevoed, moest ook iedere zondag naar de kerk etc. Maar toen ik oud en wijs genoeg was om duidelijk aan te geven wat mijn keuzes waren om niet meer mee te gaan werd dat zonder wat dan ook door mijn ouders goed gekeurd. Het is niet allemaal zo zwart wit, ik heb een heerlijke jeugd gehad en de dingen die ik geleerd heb zijn niet overbodig geweest. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: heeft weinig met belijdenis te maken, heeft meer met schijnheiligheid te maken. In dit geval van de schriftgeleerden die denken dat ze met wettisch leven gereden zullen worden en een ieder die zich er niet aan houdt mag niet bij God horen. Terwijl Jezus aangeeft dat door hem vergeving mogelijk is |
|
quote: Tuurlijk kan er iets goeds uitkomen, dat ontken ik ook niet. Grosso modo denk ik echter niet dat er iets goeds uitkomt of in ieder geval dat er iets beters uit had kunnen komen. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Moet niks, ben ervan overtuigd dat het niet een verplichting is. Toch heb ik die keuze gemaakt en het is toch ook mooi om ervoor uit te komen dat je die stap gemaakt hebt? |
|
quote: Daarin is iedereen vrij in welk weg men gaat, en wie weet denk je er later toch weer anders over. Dat hoeft niet zo te wezen natuurlijk |
|
quote: Ik zeg toch ook dat het hand in hand kan, dus de ene begint en de theorie van de ander sluit daar netjes op aan. Mijn hemel, haal even de gezangen uit je oren en stap van die wolk af... ( het is toch nog geen hemelvaart). Je komt zo betweterig over terwijl jij echt niet alles weet. Ik ken geen een gelovige die nooit vraagtekens heeft. Inclusief mezelf. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Toch vraagt Jezus je daar om in je eentje te bidden. Natuurlijk heeft het met schijnheiligheid te maken, maar hij legt de directe relatie tussen schijnheiligheid en die manier van bidden. De instructie is erg duidelijk, hoor. En bad Jezus zelf niet altijd in zijn eentje? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: De zin die ik typte zat onder een sarcastische toon, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik mij niet echt in Darwin heb verdiept. Wel wat over gehoord maar goed.. Sorry dat ik dan zo over kom dat is niet mijn bedoeling, ik ben misschien iets wat overtuigd van het evangelie |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |