|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Mwoah, er is geen echt foute keuze van andermans centen . Voor alledaags van A naar B is zo'n VAG-ding prima natuuurlijk. Als het qua budget uitkan zo ik zeker de Passat proberen uit jouw rijtje, dat is echt serieus veel ruimer dan een A3 en volgens mij slijt VW niet zo veel Passats als ze zouden willen dus daar is misschien wel een voordeeltje te halen. Dat geldt ook voor de Golf: daarvan is nu een geüpdatete versie ophanden met vooral andere motoren en verbeterd infotainment + rijhulpjes. Wellicht staan er nog wat goed uitgeruste pre-update auto's op voorraad die 'voah wenagh' weg mogen. Als het niet Duitsch moet zijn: kijk eens bij Mazda (rijdt fijn en is hufterproof), Ford (Focus is de fijnst sturende auto in die klasse) of Volvo V40 (perfecte stoelen, rijdt prettig, algeheel gevoel van welbehagen). https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Zit beetje te zoeken naar leuke bescheiden formaat camperbusjes. Van de week een testrithe gemaakt in een suzuki carry dat was toch iets te klein Momenteel gaat de voorkeur uit naar een t4. Diesels zijn betrouwbaarder en gaan langer mee dan benzines, maar waar ligt het kantelpunt? Een 2l benbenzine met 190k of een 2,4l diesel met 320k? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
T4 is best hufterproof, maar zo'n 2.0 benzine of 2.4 diesel trekt geen frikandel uit de mayonaise. 2.5 TDI is eigenlijk de perfecte motor voor zo'n ding. Krachtig genoeg, zuinig, vrijwel onverwoestbaar. My 2 cents. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: quote: Hehe nouja tuffen op 100 kmh is wat mij betreft prima dus gaat mij niet zozeer om de kracht. Maar als het motorisch maar niet teveel gedoe is. dus makkelijk te maken, en weinig gezeik. (al begrijp ik dat een sterkere motor vaak ook minder snel kapot gaat, maarja met een camper hoef je ook maar weinig gewicht te verzetten in vergelijking tot een werkbus) Welke zou in deze vergelijking beter zijn volgens jou? ze zijn nagenoeg dezelfde prijs. het aanbod van 2.5l TDI zijn 3x de prijsklasse wat ik nu zoek Alternatieven waren Renault Traffic of Fiat Ducato van zelfde leeftijd met binnen wat meer opties. Maar die trekken toch ook geen stokbrood uit de kruidenboter en spaggetti uit de bolognaise? [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 06-03-2017 11:08] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Nou ja, het gaat ook niet om eindsnelheid. Maar een flinke koppelreserve is fijn als je een keer een helling tegenkomt. Een 2.0 benzine of 2.4 diesel moet je dan al snel vol belasten en dan komen er tranen uit de uitlaat. Een 2.5 TDI hoeft er eigenlijk niet echt voor te werken. Daarom blijft-ie ook heel. Maar ze zijn inderdaad significant duurder. Mijn keuze zou dan de 2.4 diesel zijn, zo lang het op camperkenteken staat kost dat ook niet de hoofdprijs en ook zo'n ding kan eigenlijk niet stuk. Zo'n laagtoerig lui dieselblok is lekker onthaastend in een camper en heeft minder onderhoud nodig dan een benzinemotor. En als het dan stuk zou gaan, kost het geen knoop om te maken en iedere dorpssmid kan er aan sleutelen. 1.9TD zou ik vermijden. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
nieuwe lease-slet stramme plasser schraapmotoren 'hoonigan'-plezier BMW-gezinscontainer badge-fetisjisten trekt geen frikandel uit de mayonaise Godver kan iemand deze man een eigen autoprogramma geven? ... hoe de hazen lopen ... |
|
Exact |
|
quote: Dat sowieso Maar zo'n Audi rijdt dus "saai"? Zijnde "minder sportief"? Heb vernomen dat je in een Audi A3 veel comfortabeler lange afstanden kan afleggen dan een BMW 1. Zonder sportzetels enzo. Houdt dat steek? quote: Ik heb iets tegen Volvo. Nope. Wil niet. Zo'n niet-Clipper Ford Mondeo zou ik ook wel eens willen proberen. En oef, zo'n Mazda ziet er ook wel netjes uit! Veel mooier prijskaartje ook dan die luxebakken. |
|
O ja, in d'n Belgique noemen ze een station-Ford nog steeds Clipper. Mooi is dat. Als je comfortabel kilometers wilt maken is een A3 wel te verkiezen boven de 1 die je nu hebt. Dan ook het sportonderstel en de karrenwielen van 18" en groter vermijden. De 'ik wil geen Volvo'-houding kan ik me voorstellen, ik ben tenslotte ook nog geen 60. Maar toch, er is veel voor te zeggen. Juist een Volvo maakt heel comfortabel kilometers, de stoelen zijn echt top, de verwarming is ook top, en... als je er in zit, dan zie je hem niet! Laat ik het zo zeggen: zelfs ik overweeg zelf serieus om een ouwe V70AWD te kopen als trekker voor mijn kar-met-racer. Lekker onthaasten na een dagje vegen op het circuit. Zo'n Mazda is zwaar onderschat om één of andere reden, terwijl het naar moderne begrippen een fraaie auto is waar alles op en aan zit. en het werkt nog ook, en blijft dat doen, want Japans. rijdt ook nog eens zeer aangenaam, vergelijkbaar met een Focus. Zowel een 3 als een 6 is de moeite van het proberen zeker waard. Wel een goede kleur kiezen zoals dat dieproodmetallic. Dan ben je wel het mannetje. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Het enige dat me tegenhoudt een Volvo te kopen (naast het feit dat ik geen geld heb, klein maar essentieel onderdeel) is dat tegenwoordig 1 op de 4 auto's zo'n V40 is. Terecht, want vind het een prachtige bak, maar je ziet ze nu wel héél veel. Maar vind dat Volvo een fijne inhaalslag heeft gemaakt. Waar het eerder ouwelullenbakken waren waar alleen stoffige leraren maatschappijleer in reden zijn het nu imho prima uitziende en goed uitgeruste wagens. Ik wil er wel eentje. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
De V40, echt een auto voor de Maldonado's op de weg. Jeremy Clarkson en Neggie samen in een autoprogramma lijkt me wel wat. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 06-03-2017 18:46] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Tja, de D2 en de D4 waren in Nederland natuurlijk keiharde bijtellingsknallers dus daar breek je je nek over. Voordeel is wel dat er over een jaartje of wat veel te koop zijn, met een fraaie uitrusting aan boord. Net als Méganes 1.5dCi GT-line Bose nu. Dat er ook veel eikels in rijden zou me niet boeien. Wie boeit het überhaupt wat een ander van je auto denkt? https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Schijnt een dingetje zijn. De buurman, andere mensen in de straat. Enorm belangrijk wat voor auto zich onder je kont bevind. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
@Ben: Komen er op korte termijn kleine moshaapjes? Want dan zou ik gewoon voor een hoop ruimte kiezen. Golf/Passat. En als je lol wil hebben een M5 touring uit 2008, maar dat slaat eigenlijk nergens op. Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
Oh, bij mij werkt het eerder in omgekeerde zin. Sommige auto's hebben door veel van hun chauffeurs zo'n ongelooflijk idioot imago dat het een afknapper is. @Staal: Ja, daar zeg je ook wat. Voorlopig nog geen futuristische crowdkillers op de 50th anniversary tour van No Turning Back, maar het duurt waarschijnlijk nog drie jaar eer ik ga moeten kiezen. Dus je weet nooit of ruimte ineens belangrijk wordt. [Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 06-03-2017 21:40] |
|
quote: M5 Touring 2008 lijkt leuk, maar vergis je niet. Die V10 is kwetsbaar, de SMG ook niet foutloos. Flinke rekeningen als dat misgaat. Is ook niet heel comfortabel in dagelijks verkeer (schakelt erg binair met knikkende hoofdjes als gevolg). Zuipt ook als een tempelier. 1 op 5 als je rustig aan doet. 1 op 2 of erger als je er voir gaat. En dan nog de standaard E60/61 puntjes. Alleen als een ander hem voor me betaalt. En dan om de 5000km andere achterbanden... wel overal vol dwars. Je labrador wordt nooit meer de oude. Ook een listig ding om echt hard mee te gaan. Kun je goed afschrijven als het nat is. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 06-03-2017 22:25] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: quote: Ben ik ook helemaal van afgestapt sinds ik mij in onderstaand gebakje voortbeweeg. Rijdt wel heerlijk lui zo'n 1.9 dTi, ik stap telkens helemaal zen uit mijn wagen. Ik heb het beestje nu 3 dagen en rondkachelen in de Kangoo is echt mijn dagelijks stukje onthaasting geworden. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Kangoo. Topspul. Kost geen knoop en gaat niet noemenswaardig stuk. Perfecte rijdende pedaalemmer. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Schoonvader rijdt met zo'n bak, echt prachtig. Ziet er niet uit, maar wat heerlijk om in te cruisen. Mooi overzicht aan het stuur ook, iets helemaal anders dan het dichtgetimmerd stukje glas dat mijn voorruit is. En de pinkers zijn al helemaal top |
|
Ik mis m'n Taro. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Wel ontzettende kutstoelen in zo'n Kangoo maar je kunt niet alles hebben. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Een Toyota-in-drag. Goed spul wel. Kan geen Amarok tegenop. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Ja ik weet het, ze zijn echt aarslelijk die Kangoos. Ik was in eerste instantie op zoek naar een Peugeot Partner. Maar toen ik eenmaal een stukje in een Kangoo had gecruised was ik om. Wat een wereld van verschil in rijcomfort. Blokje heeft 2 en halve ton gelopen en klinkt nog heel gezond. Bak schakelt ook als een mes door de boter. Vol jaar APK erbij, ben benieuwd hoe lang die het vol gaat houden. Dat blijft natuurlijk altijd een beetje een gok met auto's in deze prijsklasse want ze kosten idd geen drol. ... hoe de hazen lopen ... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |