IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-10-2012 2:40 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 29 oktober 2012 17:56 schreef Valorian het volgende:
Crap... Hing al jaren in de lucht maar gaat volgens regeerakkoord nu echt gebeuren: vrijstelling mrb voor oldtimers vervalt... En 7 ct accijnsverhoging op lpg. Eerste kost me 1200 euro per jaar, 2e nog eens een paar honderd


Ik denk dat Roel slechter af is met die maatregel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 30-10-2012 7:03 by nark Profiel van nark

En terecht, dikke miljieu vervuilers


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-10-2012 7:57 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 30 oktober 2012 0:50 schreef Disgusting-noise het volgende:
Ik heb zo'n Fiesta econetic als bedrijfswagen en die motor is toch echt wel te tam. Zeker hernemingen op de autosnelweg zijn gewoon belachelijk. Eenmaal boven de 110 begint die motor ook echt veel te verbruiken.

Terugmijmeren naar de tijd dat ik met een turbobenzine reed. Dat ding kostte me elke maand een fortuin aan benzine maar je kreeg er wel een hoop rijplezier voor in de plaats.



Ik weet niet, maar mijn motor heeft op de snelweg genoeg power over om makkelijk en snel in te halen.. Zit ook verdomd snel aan de 160 km/u, lang leve cruise control

Nu zal het er ook aan liggen wat je hiervoor reed.. Als je van een 200pk monster afkomt is dit even wennen lijkt me, maar ik kom van een Toyota Aygo dus de stap voorwaarts is voor mij enorm


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Disgusting-noise
Usericon van Disgusting-noise
Posted 30-10-2012 13:52 by Disgusting-noise Profiel van Disgusting-noise

Maar best wel niet naar je verbruik kijken als je hem met 160 op de cruise control zet
Zal er inderdaad wel mee te maken hebben met wat je ervoor reed. Hiervoor had ik een Saab turbo en dat ding ging toch veel vlotter vooruit. Ging zonder enig probleem naar de 200 toe.
Let op, met de Fiesta heb ik ook al 196 gehaald (gemeten met GPS, dus echte snelheid). Had ik wel een kilomterslange afdaling in Duitsland voor nodig. En op dat moment werd ik door de mede-passagiers vriendelijk verzocht trager te rijden omdat ze vreesden niet op de eindbestemming te geraken hehe. Wegligging aan boven de 170 laat te wensen over maar die auto is natuurlijk gebouwd voor cruisen aan 110.

Moest ik zelf mogen kiezen zou ik wel met een of andere sportieve hothatch rijden. Genre Focus ST ofzo.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 01-11-2012 10:00 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 30 oktober 2012 2:40 schreef XXL het volgende:
Ik denk dat Roel slechter af is met die maatregel.


Ik laat hem dan omkeuren naar Klassieker.
Komt dan wel een km beperking op.. verder werkt het dan hetzelfde als in Belgie


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 01-11-2012 10:01 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 30 oktober 2012 7:03 schreef nark het volgende:
En terecht, dikke miljieu vervuilers


Ik weet zeker dat ik minder uitstoot dan jou heb..Amerikaanse auto`s hebben daar een trukje voor.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 01-11-2012 10:06 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 29 oktober 2012 22:37 schreef Valorian het volgende:
Haha, ik vind het heel jammer maar deel wel je mening dat het niet meer dan terecht is. Het was gewoon een soort maas in de wet dat je een LPG-tank in een 80'er knalt en 20.000km per jaar rijdt zonder belasting te betalen. Maar zo lang het duurde was het wel leuk. En geef toe, het autopark wordt wel erg saai straks als alle grote oude bakken verdwijnen. Wel schonere lucht natuurlijk.

Overigens staat er maar een zinnetje over die belasting in het akkoord, misschien dat er wel een overgangsregeling komt voor 'bestaande gevallen', wie weet. Als dat niet het geval is dan kun je straks voor een paar honderd euro al die de afgelopen 10 jaar geimporteerde Mercedes dieselbakken kopen. Leren bank bij de kringloop is duurder

Zelf weet ik nog niet of ik de Saab 99 ('83) blijf rijden als 'ie straks de volle mep aan belasting kost. Maar vooralsnog vind ik 'm veel te gaaf om na te denken over wegdoen


En door dit soort denkende mensen zijn wij Hobbiesten de Sjaak!!


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-11-2012 19:10 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 1 november 2012 10:06 schreef Vikingblood het volgende:
En door dit soort denkende mensen zijn wij Hobbiesten de Sjaak!!


Het is super jammer dat hobbyisten straks de sjaak zijn ja, nog maar niet te spreken over mensen die hun bedrijf hebben opgebouwd rond de handel/onderhoud van oldtimers.

Zelf zie ik mensen als mijzelf die een oldtimer als dagelijks gebruik auto hebben echter niet als boeman in dit verhaal. Ik zeg dat ik het enigszins terecht vind dat de regeling zoals 'ie was niet gehandhaaft blijft, ook al ga ik er financieel op achteruit. Maar als ik beleidmaker was had ik het wel anders aangepakt, want dat hobbyisten nu ook de sjaak zijn terwijl ze misschien maar een paar duizend km rijden per jaar is mijns inziens uiteraard niet terecht. Ik zou eerder denken aan bijv. een regeling waarbij je naar het aantal gereden km's kijkt, en sowieso niet mensen extra gaat belasten als ze meer dan een auto bezitten aangezien ze er toch maar in eentje kunnen rijden.

Overigens zie ik mijzelf niet als een dubbeltje-op-de-eerste-rang persoon, ik rijdt Saab omdat ik het een hele gave auto vind maar het is absoluut niet goedkoop getuige het onderhoud, verbruik etc. Als je voor goedkoop gaat moet je gewoon een oude mercedes diesel kopen en oprijden of beter nog een klein zuinig autootje, en geen Saab model waar er nog maar een paar honderd van rondrijden in Nederland waardoor onderdelen schaarser en duur zijn. Mijn keuze is dan ook voortgekomen uit liefde voor het model.

Door de huidige wetgeving kan ik die vervolgens met mijn budget ook rijden, dat klopt zeker. En feit is inderdaad dat de komst van een enorme instroom van vooral uit Duitsland afkomstige import van belastingvrije vervuilers (veelal diesels) er voor heeft gezorgd dat de regeling nu wordt beperkt of wellicht zelfs afgeschaft. Maar om nu te stellen dat 'door zoals jou denkende mense de hobbyisten de dupe zijn' vind ik wat kort door de bocht.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 01-11-2012 19:12]


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 02-11-2012 9:33 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Maar het is wel een feit dat , omdat de overheid geld weg ziet vloeien door mensen die denken "gratis" auto te rijden, deze regeling wordt geschrapt.

Ik zou het een goed systeem vinden door de algehele wegenbelasting te schrappen, en de brandstof zwaarder te belasten. zo wordt diegene die veel km maakt ook zwaarder belast.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-11-2012 12:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



hehe

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-11-2012 12:37]


signature


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 13-11-2012 13:20 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

En de regeling is al weer van tafel!!!

Ze hadden de 60 dagen pas gewoon weer moeten invoeren.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-11-2012 18:53 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 13 november 2012 13:20 schreef Vikingblood het volgende:
En de regeling is al weer van tafel!!!

Ze hadden de 60 dagen pas gewoon weer moeten invoeren.


Concrete details zijn er toch nog niet? Alleen een 'toezegging dat xx aantal hobbyrijders gespaard blijft'? Dat kan dus nog van alles worden, van rittenkaart tot km-beperking?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-11-2012 21:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 13-11-2012 23:50 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

WTF, wat onbenullig


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 15-11-2012 8:56 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 13 november 2012 18:53 schreef Valorian het volgende:
Concrete details zijn er toch nog niet? Alleen een 'toezegging dat xx aantal hobbyrijders gespaard blijft'? Dat kan dus nog van alles worden, van rittenkaart tot km-beperking?


Met beide kan ik leven.. alhoewel rittenkaart technisch lastig te controleren wordt.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-11-2012 9:01 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 15 november 2012 8:56 schreef Vikingblood het volgende:
Met beide kan ik leven.. alhoewel rittenkaart technisch lastig te controleren wordt.


Beiden wordt sowieso een administratieve clusterfuck, zo'n rittenkaart zou via digid kunnen werken maar als je vervolgens voor elk ritje de RDW site op moet etc is dat ook niet echt relaxed. Daarnaast is de pakkans bij overtreding miniem omdat ik me niet kan voorstellen dat oom agent continu rijdende oldtimers gaat scannen om te kijken of ze aangemeld staan

Een KM-beperking met een check bij de APK is logischer/eenvoudiger maar valt wel heel erg makkelijk mee te frauderen (juist bij oldtimers is zo'n tellertje natuurlijk zo teruggedraaid of vervangen).


rotor
Usericon van rotor
Posted 21-11-2012 16:44 by rotor Profiel van rotor

Kan iemand mij meer vertellen over de VW Transporter 4 en 5? Ik ben op zoek naar een busje met drie zitplaatsen voor en de Transporter lijkt mij de enige degelijke optie. De 5 heeft m'n voorkeur, 1.9 TDI lijkt het meest gangbaar te zijn, voor om en nabij de 14k zie ik wel wat leuke dingen te koop staan met km stand rond 100k. Waar op te letten?


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-11-2012 17:03 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 21 november 2012 16:44 schreef rotor het volgende:
Kan iemand mij meer vertellen over de VW Transporter 4 en 5? Ik ben op zoek naar een busje met drie zitplaatsen voor en de Transporter lijkt mij de enige degelijke optie. De 5 heeft m'n voorkeur, 1.9 TDI lijkt het meest gangbaar te zijn, voor om en nabij de 14k zie ik wel wat leuke dingen te koop staan met km stand rond 100k. Waar op te letten?


Geen ervaring met de VW, maar als je een fijne bus zoekt met 3 zitplaatsen voorin.. Mijn vrouw rijdt een Ford Transit Jumbo (alleen dan 2x verhoogd en 2x verlengd), maar dat is een supercomfortabele bus. Rijdt fijn, zit lekker, genoeg opbergruimte, en een mega-bak met ruimte achterin. Wellicht het overwegen waard?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 21-11-2012 17:03 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

XXL, kom er maar in


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-11-2012 19:54 by XXL Profiel van XXL

Guttegut. Hier ben ik dus enorm slecht in.

Zomaar wat dingen:

Beide fijne bussen om in te rijden. Komen beide leuk mee in het verkeer maar verwacht geen snelheidsmonster.


T4:

-Meer charme (Persoonlijke smaak).
-Iets compacter waardoor hij meer dan een T5 aanvoelt als een personenauto.
-Als hij een beetje vlot moet zijn zou ik kiezen voor een 2.5 (5 pitter).
-Vaak niet voorzien van afsluitbaar kastje.

T5:

-Betere stoelen maar als je 3 zitplaatsen voorin wil hebben je passagiers weinig ruimte. Vooral weinig beenruimte. Met een gezin toch iets om rekening mee te houden.
-Veel laadruimte (als je dat nodig hebt).
-Sloop het tussenschot er uit als je als bestuurder veel beenruimte wilt hebben. Met schot kan ik zelf ( 1,94 meter) niet normaal achter het stuur zitten.

Als je bij de T5 voor de 2.5 liter gaat krijg je een 6e versnelling. Zeker als je veel op de snelweg zit is dit zeker aan te raden. Bij 120 KM/H scheelt dat toch ongeveer 700 toeren.

Afhankelijk van je voorkeur zit bij de T5 je versnelling op het dashboard.

Klein minpunt waar ik tegenaan liep: Bij de T4 kun je geen dubbeldin radio met navigatie kwijt ivm een verstevigingsbalk achter het dashboard.

Verder: Ik weet niet hoe oud hij mag zijn maar 14K betalen?

Dat kan aanzienlijk goedkoper.
Houd er wel rekening mee dat de prijzen op internet bijna altijd zonder BTW zijn en je bij een bus jonger dan 5 jaar als particulier (Indien van toepassing)nog rest-BPM mag afdragen.

Owja, mocht je op forums gaan zoeken naar informatie, houd er dan even rekening mee dat je daar waarschijnlijk veel minpunten tegenkomt. Mensen met problemen zijn namelijk snel geneigd daar een oplossing te zoeken.

In beide gevallen geldt:

Geen onderhoud bij de dealer laten doen, tenzij je geld teveel hebt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


rotor
Usericon van rotor
Posted 21-11-2012 22:54 by rotor Profiel van rotor

Bedankt man, wat-en-hoe laat ik even achterwege, maar hier heb ik heel veel aan!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-11-2012 4:45 by XXL Profiel van XXL

Als je hem trouwens (Semi)bedrijfsmatig gaat gebruiken zou ik voor achterdeurtjes gaan en niet voor een klep.

Dan kun je namelijk grotere lading er met een heftruckje in zetten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


rotor
Usericon van rotor
Posted 22-11-2012 9:11 by rotor Profiel van rotor

Goed punt, het gaat inderdaad om een bedrijfsauto. Een dakrek is ook een must trouwens.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 22-11-2012 11:51 by Teneighty Profiel van Teneighty

quote:
Op 22 november 2012 9:11 schreef rotor het volgende:
Goed punt, het gaat inderdaad om een bedrijfsauto. Een dakrek is ook een must trouwens.



"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-11-2012 12:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Zeer ontopic:

A10 waar 80 bord staat; 87 gecorrigeerd naar 84 --> 23 euro + 7 euro adm. kosten.

Buh... Klotestuk is dat ook, teveel wisselingen van snelheidslimiet (o.a. wegens werkzaamheden)


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen