|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Nee, dat gaat je niet lukken. In het kort komt het er op neer dat het motorstuurapparaat en je inspuitsysteem niet in staat zijn om een verbranding te bewerkstelligen die uitlaatgassen produceert waar met een Euro-roetfilter of voor mijn part een AdBlue-reductie nog eer aan te behalen valt. Je bent er mooi klaar mee als je op het moment als particulier een oude diesel hebt, zie ook de ontwikkelingen en recente rechterlijke uitspraak in Duitsland. Dat lijkt bijna een voorschot op het geheel en quasi-gedwongen uitfaseren van alle pre-Euro6-diesels. Die dingen worden op korte termijn al compleet onverkoopbaar (althans: lokaal. Over een jaartje of wat gaan ze voor een kiloprijs naar Noord-Afrika). [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 07-03-2018 8:47] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Mooi kut, ik zit met een Euro 5. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Het is maar hoe je het ziet. Je kunt dat ding nog prima oprijden met de dagelijkse rondjes om de kerk en vakantieritten, maar je bent er wel min of meer mee getrouwd nu - een beetje handelaar of dealer zit er namelijk niet meer op te wachten dus de inruilprijs zal om te janken zijn. Je zult er steeds minder steden mee in mogen (waarschijnlijk te beginnen met Düsseldorf en Stuttgart). Tegen de tijd dat het ècht onpraktisch of onhoudbaar wordt om nog Euro5 te rijden kun je hem altijd nog voor een kiloprijs wegdoen. Daar komt bij dat ik verwacht dat er wel weer een soort sloopregeling zal komen waardoor het financiële leed enigszins verzacht zal worden. De kunst is dan om je barrel 'voah wenagh' rijdend te houden tot de dagwaarde gelijk aan of lager dan de slooppremie is. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Eigenlijk een soort grootschalig ontwikkelingshulpproject dus. Qua plaatselijke luchtvervuiling is het misschien nodig, maar zo'n snelle vervanging van een wagenpark (Wat ook al jaren bezig is) is toch niet goed voor het milieu. Wat is eigenlijk de rol van autoindustrie hierin? Want ze zijn natuurlijk jarenlang aan het sjoemelen geweest, maar dit alles blijft voordelig voor ze omdat er gewoon veel nieuwe auto's gemaakt moeten worden, en hiervoor heeft diesel een enorme boost gehad vanwege de wat valse presupties dat diesel alsnog milieuvriendelijk kon. Verdienen ze hier nu niet dubbel en dwars aan en wat is hun rol qua lobby? Daarnaast zo'n stappen systeem met eur4-5-6 is natuurlijk prachtig om tijdlang allerlei modellen te fabriceren die slechter presteren dan nodig want dan verkoop je over 10-15 jaar weer extra nieuwe auto's. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Wat kost een ombouw van diesel naar benzine eigenlijk ongeveer? Ruilmotor + uurloon + herkeuring is het wel ongeveer toch? Ik zat al wat rond te kijken naar een transporter met kapotte motor voor een prikkie. Edit: + ECU natuurlijk. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 07-03-2018 11:05] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Niet alleen dat, vrijwel alle fabrikanten hebben het voornemen geuit om op relatief korte termijn (2020) in het geheel te stoppen met het produceren van dieselmotoren. Op termijn willen/ moeten ze natuurlijk in het geheel van verbrandingsmotoren af. |
|
Dit jaar komen ook Merz, Jaguar etc uit met volledig elektrische auto's. Word. When your people matter, menstrual health matters |
|
Gaat er nog genoeg elentriek zijn voor iedereen (zeker nu ze de kerncentrales willen sluiten)? The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: Zolang het grootste deel van de elektriciteit nog uit fossiele brandstoffen komt steek je op die manier natuurlijk behoorlijk je kop in het zand. En oude diesels die naar afrika gaan leiden ook alleen maar op lokaal niveau tot een beter leefklimaat. Maargoed, daar gaat het ook om, he? Je eigen stoepje. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Die kerncentrales moeten ook over blijven, Duitsland is danwel de beste qua investeringen en productie van hernieuwbare bronnen, echter zijn ze alsnog aardig gestegen in uitstoot omdat ze ook kernenergie wilden terugdringen. Slechte keus want kernenergie is de meest veilige energievoorziening, en nog altijd vrij schoon. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-03-2018 11:57] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Zoals we nu bezig zijn is er op termijn niet eens genoeg voor opslag en transport van internetdata toch? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Als je de transitie naar duurzame energie die wereldwijd gaande is hebt gemist steek je je kop in het zand. |
|
quote: Versnellingsbak en differentieel heb je sowieso ook nodig (overbrengingen zijn gegarandeerd anders). Subframe (indien aanwezig) kan ook afwijken. Afhankelijk van het type bus kun je dan ook andere steekassen of fusees nodig hebben, en dan met wat pech andere remmen. Je dashboard (instrumentenpaneel) zal anders zijn. Afhankelijk van het bouwjaar zit je ook met de immobiliser te kijken die je dan zult moeten 'trouwen' met de motor-ECU en misschien moet je de motor-ECU ook nog met een gateway of iets dergelijks 'trouwen'. Misschien nog wat klein leed als een radiateur en aircoleidingen, maar dan heb je het wel gehad. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Maar, de stoelen en het plaatwerk zijn gelukkig wel te hergebruiken dus? |
|
quote: Vaak wel. Wat ik schets is een typisch van-het-één-in-het-ander scenario bij een motorswap. Hoeft niet altijd zo uit te komen, maar wat kun je daarop natgaan. Leuk als het een hobbyproject is, hoerig als het een daily driver is. Overigens is ook niet ieder VDC/ESP er van gediend om een andere aandrijflijn geserveerd te krijgen. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 07-03-2018 12:32] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: en de spiegels en het geurdennetje niet te vergeten! ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
O, en nog een detail. 'Omkeuren' is niet per definitie mogelijk. Afhankelijk van de datum eerste toelating (weet ik even niet uit het hoofd) kun je enkel configuraties langs de RDW krijgen die origineel ook zo door de OEM geleverd zijn. Flink papierwerk verzamelen dus mbt motorcodes en dergelijke. EDIT: 1 januari 1998 is de datum des doods. Ik werk niet bij de RDW, en mijn eigen verbouwde-auto-motto is 'kan niet bestaat niet' maar als je auto van na die datum is zou ik toch maar bij de RDW checken met welke wijzigingen je auto 'zomaar' zonder al te veel voeten in de aarde weer een kenteken krijgt na ombouw. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 07-03-2018 12:48] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Jaguar I-Pace. Dat interieur De ultieme nerdmobiel! Ik heb afgezien van mijn proefritten in de E-Pace en F-Pace, ik wacht de recensies over de I-Pace even af. |
|
Kortom Mzwamandla Lwazi ziet je busje graag tegemoet ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Komt vooralsnog, voor zo ver ik kan achterhalen, niet met een snellaadoptie. Check dat even bij de Jaguar-boer. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Jammer dat iedereen nog zo graag zelf een auto wil bezitten en rijden. Ik hoop eigenlijk op een volledig elektronisch en zelfrijdend wagenpark. Dat ik alleen maar ff hoef te appen als ik een auto naar het werk of juist weer naar de ouwelui wil. Of naar mijn broer in Noorwegen. Technisch gezien moet dat volgens mij al makkelijk kunnen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Nog niet helemaal. Is best een dingetje, veel minder makkelijk dan je misschien denkt of wat de promotiepraatjes van diverse partijen in de media suggereren. Gelukkig maar, want daar vreet ik van. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 07-03-2018 12:52] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Hehe ja, zo zie je maar dat AI nog niet zo ver is en dat bijvoorbeeld insecten (die qua complexiteit minstens soortgelijke dingen kunnen doen als een auto) erg goed in elkaar steken. Vandaag kwam weer op het nieuws dat overkoepelende systemen die vooraf alvast groen aanvragen bij stoplichten super goed werken maar dat een netwerk van tienduizenden auto's volledig plat gelegd kunnen worden door 1 auto te hacken of een auto die verkeerde informatie geeft. Centrale systemen zijn gewoon niet rigide voor dit soort dingen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Hij heeft een CCS-poort. Die ondersteunt 100KW waarmee je in 40 minuten op 80 procent lading komt. In Nederland is dat vooralsnog helaas slechts 50KW dus laden duurt hier langer. Aan de andere kant zijn afstanden die we hier rijden ook kleiner dus is dat niet echt een probleem in woon-werkverkeer. Op vakantie gaan lijkt me wel kut met zo'n ding, bij wijze van elke 300 kilometer een uur aan de lader en dan moet je de rechtervoet nog ernstig in bedwang houden ook. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |