|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Goeie Hipster bus TUFKAM |
|
Wij waren op zoek naar een vw bus. Maar zijn toch gevallen voor Renault Master 2.2 diesel. Met maar 200000. Met L1H2 dus kortste lengte en wel verhoogt. Dus hij is nu maar net iets langer dan de vw maar wel 1.90 stahoogte, dat is wel heel chill en praktischer dan een klapdak of polyester dak. In totaal 2.50 hoog dus pas in veel parkeergarages niet maar het valt mee. Deze was nu inclusief extra beurt 3000 ex btw. In vergelijking met vw was er niet zoiets in die prijsklasse wat niet gigantisch afgeafgeragd was. Bovendien is dat stukkie groter dan de transporter en hoger zitten wel fijn. We houden hem nu nog voorlopig als bedrijfsbus. Maar hij is met wat platen en een los keukentje gelijk een camper. Binnen een paar uur met wat houten platen kutten ergens in een parkje hadden we al een slaapbare bus en zijn daar die nacht gebleven Fijn ook wel dat hij zuinig rijdt met maar een krappe 10l /100km ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
In dit zie ik me ook nog wel rijden (moest ik het ooit kunnen betalen). Jahaa, zo'n hippie ben ik dan weer wel. http://www.citroen.be/nl/univers-citroen/concept-cars/spacetourer-rip-curl.html The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Vergelijkbaar met de Marco Polo (Mercedes) en California (VW). I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Hehe met 4000 euro was ik ook klaar (inclusief simpel ombouwen) Het hoeft allemaal niet zo luxe. Ik vond de ruimte belangrijker vandaar een Renault master L1H2 (achterin gewoon 190 stahoogte en 253x176 ) Campers worden gigantisch duur gemaakt terwijl dat helemaal niet nodig is, allemaal bejaardencomfort. Waarom een kraan met stromend water wat een heel electronisch systeem nodig heeft als je eenzelfde pisstraalje uit een jerrycan tovert. verschil in kosten is wel paar honderd euro. en dat is niet het enige dingetje die normale campers duur maken veel onderhoud laten vergen en allemaal dingen die regelmatig kapot gaan. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 27-09-2017 17:04] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Precies, gewoon een kolenkachel achterin. Stoken godverdomme. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Genoeg campers met inderdaad een houtkacheltje. Maar je moet aardig ver in de herfst of winter kamperen wil je echt een kachel nodig hebben. En sta je op een plaats met stroom kun je een klein electrisch kacheltje ook nog gebruiken. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Dat soort onzin snap ik sowieso niet. Waarom niet gewoon je schoonwatertank hoger plaatsen dan je kraan? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ik ga een proefrit in de Alfa Stelvio maken. Ik wil namelijk toch wel graag weer een SUV als daily commuter en ik vind dit echt een enorm mooie auto. http://www.alfaromeo.nl/stelvio/first-edition#_ Zelfs Top Gear is er enthousiast over. https://www.topgear.com/car-reviews/alfa-romeo/stelvio Wordt vervolgd. |
|
Zijn er nog geen electrische SUVs? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Zeker wel, een Tesla Model X. https://www.tesla.com/nl_NL/modelx Gezien de lage bijtelling misschien wel interessant in de lease. |
|
ah, inderdaad wat minder mooi vormgegeven door de schuine neus. Maar toch een van de beste acceleraties in die klasses toch? het gemis van een mooie brul kun je oplossen met wat metal. Ook goedkoop qua brandstof (zit toch al in de prijs bij tesla??) en weinig onderhoud lijkt me. Geen distributieriemen of koppelingen, koppakkingen turbo's of versnellingsbakken! Ben je alleen overgeleverd aan de grillen van de accu's en de onverwachte kinderziektes. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Waarom precies een SUV? Die Alfa is wel een van de mooiere exemplaren, maar SUV's lijken me meestal echt niet te liggen. Maar ik ben dan ook een van de weinige mensen die een BMW 3 GT nog mooi durft te vinden :') edit: Enkele kilometers gereden met de Volvo XC60 van mijn vader. D4 automaat. Ben instant gedwongen om van mijn Volvo-afkeer af te stappen. Wat een comfort en toch aangenaam als je even plankgas gaat. Blijft wel een vreselijk lelijk ding, maar zo'n V60 wordt op die manier wel aantrekkelijker. [Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 16-10-2017 12:38] I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: De P100D heeft een krankzinnige acceleratie (3.1s naar de 100 ), maar die is met 160k ook krankzinnig duur. De andere modellen vind ik ook enorm duur, maar gezien de lage bijtelling in de lease (4%) kan dat nog interessant zijn. quote: Nope, alleen de eerste klanten van de Model S mogen volgens mij onbeperkt gebruik maken van de Superchargers. Nieuwe klanten krijgen per jaar 1400 kWh waarmee je zo'n 1500 km kunt rijden. Desalniettemin is elektrisch rijden een stuk goedkoper dan op fossiele brandstoffen. (factor 2-3 ongeveer) quote: Ik zou zo'n unit alleen leasen, dan zit onderhoud al bij de prijs inbegrepen. |
|
quote: Ik vind de zitpositie enorm fijn, boven het verkeer, overzicht! De laadruimte is gezien mijn hobby's erg praktisch. Ik ben 2 meter lang, alleen grote auto's voelen daarom voor mij ruim aan en dat vind ik prettig. En het is ook gewoon tof om op vakantie onbezorgd een onverhard bergweggetje te kunnen pakken, bijvoorbeeld. Daar heb ik met mijn Mercedes ML zoveel lol mee gehad. |
|
Goede argumenten wel. Dat hogere overzicht op het verkeer lijkt me ook wel aangenaam vertoeven. Alleen jammer dat ik het gevoel heb dat SUV-chauffeurs vaak te veel blinde hoeken hebben. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Dat licht aan de rijders niet aan de auto ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ah, dus toch I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Blinde hoeken? Nee. In mijn ervaring is het zicht juist veel beter in zo'n unit. |
|
quote: Nou, succes daarmee dan. Heb laatst een paar honderd Stelvio-kilometers moeten maken (met de auto, niet op de bergpas) en heel ruim vond ik hem niet. Iets minder krap dan een 159SW maar ook weer geen wereld van verschil. Met mijn 1.80 meter hield het gevoelsmatig ook niet over. Qua rijden was het voor een SUV een heel goede auto, al vond ik de superdirecte stuuroverbrenging wel een beetje over de top voor zo'n afgeronde zeecontainer op stelten. De dieseltjes zou ik laten staan, tenzij je gebrand bent op de onvervalste tractor-ervaring in geluid en trillingen (pook, stoel!). Met de benzine(s) nog niet gereden maar dat mòet wel beter zijn. Infotainmentsysteem voelde al verouderd aan, en de richtingaanwijzerstengel komt uit de hel. Dat is zo'n kutding wat altijd terugkomt naar de middenstand, ook als je de richtingaanwijzer aan hebt staan. Echt gruwelijk ergerlijk. De stoelen vond ik wat ruim van snit, ik zat er 'op' en schoof er een beetje in van links naar rechts, maar er zijn vast optionele stoelen waar je wel goed 'in' zit. Als die-hard Alfista voelde ik al flink wat braaksel opkomen toen de foto's van de Stelvio verschenen. Iets van dat braaksel heb ik in moeten slikken omdat het ding best wel prima rijdt, maar dan houd ik nog voldoende over om een medium vliegtuigzak te vullen. Wie een Alfa Romeo wil koopt beter gewoon een Giulia, dan rijd je nog fijner en doet het minder pijn aan je ogen. quote: [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 16-10-2017 21:03] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Ok, ik ben benieuwd hoe de auto aanvoelt. Ik heb nog niets van de dealer gehoord, dat vind ik wel een beetje irritant. quote: Daar heb ik al het e.e.a. over gelezen ja, net als over de de harde vering, de bak, etc. Diverse reviewers nemen het woord "hitsig" in de mond. Het blijft een Italiaan he. Ik ben benieuwd! quote: Ik ben geïnteresseerd in de First Edition, die heeft de 2 liter benzine turbomotor met 280pk. quote: Dat komt in meerdere reviews terug ja. Maar hoe een modern infotainment-systeem er dan uit ziet, ik heb er weinig gevoel bij. Als ik audio kan streamen en er een redelijke navi in zit vind ik het prima. Ik heb thuis al een computer. Streamen kan niet in mijn 159 trouwens. En de navi is ronduit dramatisch. Ik gebruik tegenwoordig weer Maps. Dat voor een auto uit 2012. Jammer. quote: LOL. Dat klinkt wel irritant ja. quote: Dat kwam ook al terug in meerdere reviews ja. De First Edition heeft de 8-voudig verstelbare sportstoelen, dus dat zit hopelijk beter. Maar dat is allemaal een kwestie van uitproberen. quote: LOL, smaken verschillen, ik vind hem errug mooi. Een Macan maar dan nog agressiever gestyled. Desalniettemin begrijp ik dat een SUV een beetje zeer doet aan de ogen van een Alfista. |
|
quote: Zo'n infotainment-systeem is best wel prettig, maar audio en auto-info is het enige wat er echt toe doet voor mij. Zo'n navigatiesysteem van BMW ziet er best wel leuk uit, maar als GPS gebruik je beter gewoon Waze. De ingebouwde GPS staat hier nooit op. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Als die dealer niks laat horen is het sowieso kut. Anders kan ik ook wel eens iemand aan de jas trekken voor een proefrit. Hard geveerd vond ik hem niet overigens, maar da's een kwestie van smaak en referentiekader. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |