|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ohja. Mensen hier met ervaring met de nieuwste Renault Grand Scenic? Wellicht mijn volgende auto.... |
|
Ook al ervaring mee... best een fijn ding. Wel duidelijk comfortabeler voorin dan achterin, als je over drempels rijdt bijvoorbeeld zie je de mensen achterin bijkans van hun stoel loskomen terwijl je er zelf nauwelijks iets van merkt. Stuurt nog verrassend goed, en is lekker eigenaardig in de bediening (dat touchscreen in de middenconsole). Interieur is een fijne plek om te zijn, leuk design, leuke sfeerverlichting, veel gezellige en verschillende piepjes en bliepjes van allerlei hulpsystemen. De automaatbakken willen nog wel eens wat nukkig zijn met schakelen en de cruise control kun je alleen in stapjes van 2km/h instellen door het knopje één keer te bedienen, en niet grote 'sprongen' laten maken door het knopje vast te houden wat bloedverziekend irritant is. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Zo, de zoektocht naar een trekauto is ten einde: ik mag mezelf eigenaar noemen van een waarlijk kamp-tastische Mercedes-Benz 300TE-24 uit 1992. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Een auto speciaal om in te trekken, is dat niet wat overdreven? Dat kan toch prima onder de douche o.i.d. ? |
|
Dat ik daar zelf niet op ben gekomen... bij deze te koop: een waarlijk kamp-tastische Mercedes-Benz 300TE-24 uit 1992 https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Hehe |
|
quote: Net een proefrit achter de rug... En die viel niet tegen. Strak geveerd, vlotte dieselmotor, ruim interieur. Massagastoel!???? Ruim. En fijne zithoogte, overzichtelijk. Denk dat ik het wel aandurf. Al werd ik niet overweldigd door het Bose systeem. Kan ook aan de afstelling van het geluid liggen. |
|
Bose is dan ook een acroniem voor Buy Other Sound Equipment. Die massagestoel is irritant tijdens het rijden maar als je stilstaat is het zowaar wel lekker. Standje 'Tonique' op maximale intensiteit voor mij. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Wanneer begint Negatieveling nu eens met een autoblog, programma of wat dan ook? Volgens mij is Jeremy Clarkson dan gauw vergeten, of een vage schim uit het verleden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Dit. ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Dat. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Ja, verdorie. Het is wat de mensheid nodig heeft dezer dagen. En dat bedoel ik oprecht zonder sarcasme. |
|
Nieuw asfalt, da's wat Belgen nodig hebben. Edit: Ook oprecht zonder sarcasme. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 01-07-2017 20:47] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Tesla model 3 schijnt t erop of eronder model voor ze te zijn. Hoop om diverse redenen dat t erop wpedr. When your people matter, menstrual health matters |
|
De Tesla Model 3, daar kan ik ook nog wel een boom over opzetten ben ik bang Maar inderdaad, dat wordt er op of er onder. Veel Model S-eigenaren hebben die auto gekocht met de mindset van de early adopter en waren/zijn bereid om het ding veel te vergeven in ruil voor zijn redelijk unieke set eigenschappen (in sommige landen ook stevig geholpen door fiscale stimuli, maar dat terzijde). En eerlijk is eerlijk, het ding ziet er indrukwekkend uit, de rijbeleving is compleet anders dan al het andere op de markt, mensen geilen enorm op dat touchscreen in de middenconsole en er zitten allerlei lollige software-gadgets op. Aan de andere kant is het wel een heel erg dure auto voor wat je feitelijk krijgt: schakelaars uit een Mercedes-Benz van 2007, enorm schraal kippenleer als bekleding, en een (bouw)kwaliteit die eigenlijk gewoon niet door de beugel kan. Speel maar eens een spelletje onderweg en kijk bij hoeveel Model S-en die je ziet alle LED-jes van de remlichten het doen. Ook is het helemaal niet zo leuk als je de auto niet meer in kunt omdat de deurgrepen dienst weigeren of dat er af en toe een plens water naar binnen komt omdat de portierrubbers niet helemaal goed bedacht zijn. Welbeschouwd is het een veel minder goede auto dan een E-klasse of 5-serie, maar de nieuwigheid van het hele concept vergoedt zoals gezegd veel en feitelijk zijn er ook helemaal niet zo gek veel Model S-en verkocht - de problemen zijn dus in absolute zin klein. Goed, dan de Model 3: die moet toch vooral 'normale' klanten binnen zien te halen. Mensen die nu een C-klasse of voor mijn part een Passat hebben en een gelijkwaardig alternatief met een elektromotor verwachten: niks meer, maar toch ook vooral niks minder. En dan gaat bouwkwaliteit wel een dingetje zijn, net zoals dealerservice/ondersteuning. Dat moet Tesla ook nog deugdelijk zien op te tuigen, en vergeet niet dat ze ordes van grootte meer Model 3-en moeten gaan bouwen dan ze ooit Model S-en hebben gebouwd. En snel ook, want over een jaartje of 3 komt de gevestigde orde aan fabrikanten ook met elektro-auto's, en die hebben tientallen jaren voorsprong op het gebied van, nou ja, auto's bouwen. Zo'n elektro-aandrijflijn is echt lang zo ingewikkeld niet als het hele gedoe om auto's bouwen, verkopen en onderhouden heen. Als Tesla zich dan tegen die tijd niet op de een of andere manier positief weet te onderscheiden, gaan ze het zwaar krijgen. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 08-07-2017 21:01] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Dat van die deuergrendels klopt ja. Bij oudere modellen geloof ik. Wat nog erger was, was dat er bij oudere modellen nogal vaak een onderdeel van de aandrijving uitfloepte. Sommige S eigenaren hebben die al wel 3 x moeten vervangen When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik heb het nooit aktief gezien, maar ik vind zo'n 90 graden geroteerde 20"(?) monitor nou juist geen gezicht. Ook ontbreekt er een fatsoenlijke tunnel, meer een voederbak, meen ik mij te herinneren. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Vijd t wel mooue autos hoor. En rijdt erg fijntjes When your people matter, menstrual health matters |
|
De dame en ik zijn met al onze gebrekkige autokennis aan het zoeken naar een bestelwagen type Transporter, Trafic, Transit (weetwel, niet verhoogd, lange wielbasis, mega hip) om te gebruiken als reiswagen en personenwagen. Budget is natuurlijk bitter klein, dus we kijken al naar iets dat "heel erg tweedehands" is. Hebben jullie tips naar waar we op moeten letten, welke merken het kwalitatief langer uithouden, hoe we ons best niet in de luren laten leggen, enzovoort? Zo'n Renault Trafic lijkt me qua prijs nog het mooiste, maar heb geen flauw idee wat de kwaliteit is. Voor de duidelijkheid: het zou een bestelwagen moeten worden, dus enkel zitbanken vooraan. Andere rijen zitbanken zijn natuurlijk te demonteren. Ook geen dingen die qua hoogte of lengte echt onpraktisch worden. Dus eerder type Fiat Skudo dan Fiat Ducato. [Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 08-07-2017 22:49] |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Zo eentje hadden we al even op het oog. Dank! |
|
Geen dank. Ik ken iemand die zou je adviseren twee Kreidlers te kopen. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Transporter T4 is het antwoord. Net wat handzamer dan een Transit of Trafic en in principe oerdegelijk. Wel gewild, dus relatief duur maar je komt er dus ook weer makkelijk van af. Onderdelen zijn niet duur, onderhoud eenvoudig. (Elektrisch bediende) Luxe is meestal afwezig en dat is goed, want wat er niet is gaat niet kapot. Mijd de 1.8 benzine (veel te zwak) en VR6 benzine (zeldzaam, en onmeunige kutmotor. Zeker om aan te sleutelen wat zeker zal moeten). Syncro-uitvoering (4x4) is kwetsbaar, automaatbakken beroven je van de zin om te leven. Indien diesel, dan de 2.5TDI of niks. Zorg dat er een tussenschot in zit, want anders verga je van de herrie. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |