|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Waarom kopen mensen nieuwe auto's? Kost dat niet enorm meer afschrijving dan een 2e hands auto? Boeiender |
|
quote: 90 Paardjes, 1 op 23 ongeveer! (Fabrieksopgave is beter, maar daar geloof ik inmiddels niet meer in ) quote: Absoluut.. Maargoed, vinden wij prettiger. Wilden eerst een jonge tweedehandse (onder de 30.000 km), maar het verschil was dan weer dusdanig klein dat ik liever een auto zelf samenstel en zelf inrijd. Elke tweedehandse miste ergens wel weer een optie die ik er wel op wilde.. Moest ook per se een diesel zijn. Plus dat de oudere modellen Fiësta (van voor maart 2012) niet belastingvrij waren, en deze wel (tot 2014 in ieder geval). Scheelt ook weer een kleine 2.000 euro.. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote:Ik heb onlangs een nieuwe auto gekocht omdat die goedkoper was dan dezelfde tweedehands. En in het onderhoud zijn nieuwe auto's vaak weer goedkoper. Ik probeer wel om auto's voor de ton of voor de twee jaar in te ruilen, omdat het daarna met de waardevermindering vaak ineens heel hard gaat. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: damn, ziet er nog een pak steviger uit! 1 op 23 ik zit momenteel op 1 op 8 signature |
|
quote: Mkay. Qua belastingvoordeel snap ik het wel. Vroeg het me gewoon af. (Hier nog een jaartje in de Touran rijden en dan weer een nieuwe, lang leve lease!). Boeiender |
|
quote:Mooie wagen vind ik dat. Misschien wordt mijn volgende ook wel een VW. Ik rij nu in een Golf van de garage omdat de Skoda onderhoud heeft. Rijdt toch wel erg lekker. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Wel weer jammer dat een beetje aangeklede Golf dan al snel weer zo'n 32000 kost. Leg er 3000 bij en je hebt een Lexus CT200h hybrid die leuk is aangekleed, voorlopig wegenbelastingvrij en een verbruik van ca 3.5l/100km. En ze halen hem nog op voor onderhoud ook. |
|
Het wordt sowieso geen Golf, die is te klein. Maar b.v. een Touran liekt mien wel wat. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Je kan de Touran overkopen als ik hem afgereden heb.... maar ik denk dat ze er nog teveel voor willen vangen. Nieuwwaarde was rond de 35.000, dus ik denk dat men na 160.000 km in 3 jaar zo'n 15.000 euro wil, te prijzig lijkt me. Boeiender |
|
Zonet eigenaar geworden van deze wagen, de nieuwe KIA Rio: Faustian Spirit of the Earth |
|
*piep, kraak, rammel, knars* "Aha, maar eens wat olie in de DAFwoo flikkeren dusch..." toch alweer 15 jaar oud die pauperbak en heeft me nog nooit laten staan... ja ok, 1 x moest ik 'm van de hermandad laten staan... I am mine own redeemer...! |
|
quote: Die heb ik ook. Rijdt prima! Wel al 'ietsje' meer dan 6000 km I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
zo, weer wat panne met de DAFwoo... maar voor 50 euro weer klaar... I am mine own redeemer...! |
|
Zoooo... maandag krijg ik mijn auto weer terug na groot onderhoud: - heavy duty vering (ivm 70ltr gastank) - stuurhuis gerepareerd (na incidentje met betonnen stoeprand) - kleppen gesteld - electronische ontsteking gemonteerd - motor eruit, krukaskeering vervangen, motor er weer in - nieuwe benzinepomp - opnieuw uitgelijnd - voor- en achterbanden verwisseld (ivm scheve slijtage) - klei / polijst / waxbeurt - startmotor-hitteschild vastgezet Kan er weer even tegenaan |
|
kos da? I am mine own redeemer...! |
|
quote: Eindafrekening nog niet gehad, maar zal ongeveer zijn: Ongeveer 25 uur a 15 euro = 375 euro +/- 75 euro voor de heavy duty vering +/- 50 euro voor de benzinepomp +/- 75 euro voor alle andere onderdelen (keeringen, rubbers, pakkingen, nieuwe olie / koelvloeistof, etc.) +/- 125 euro voor de klei/polijst/wax beurt. Meeste uren zitten in het vervangen van die kl*te-krukaskeering, die kost nog geen twee tientjes maar om te vervangen moet de motor eruit met alles wat daarbij komt kijken. Verder gelukkig via via, dat maakt het wat dragelijker qua uurloon, bij een saab specialist ben ik 60 euro per uur ex btw kwijt (!). Deze kerel kon zijn gaatjes ermee opvullen dus was de auto wel een maandje kwijt, maar had 'm toch even niet nodig. De keering aan vliegwielzijde heb ik al eerder laten vervangen (minder werk want dan hoeft motor er niet uit). Verder nog wat uurtjes in het stuurhuis, had eeen betonnen rand geraakt en vervolgens 2cm speling op een stuurkogel, bizar.. Al met al dus zo'n 700 euro, maar dat is de auto zeker nog waard, is een '83er op LPG waardoor ik per km weer erg weinig kosten maak (pas nog voor nog geen 250 euro naar de Alpen en terug gereden, 2700km) en geen kosten kwijt ben aan wegenbelasting, zo lang dat nog duurt tenminste. Keering niet vervangen was ook een optie, maar dat betekende elke 1000km een halve liter olie en een enorm smerige motorruimte Poetsbeurt was natuurlijk niet 'noodzakelijk' maar die luxe gun ik mijzelf zodat ik van buiten ook nog iets zie van de hele investering. Lijkt veel geld maar dan is er wel iemand bijna een dag bezig met kleien, polijsten en waxen. Heb hem nog niet gezien, maar als het goed is is 'ie er enorm op vooruit gegaan! |
|
15 € uurloon is tuurlijk geen geld en mooi dat je het ouwe beestje zo goed laat verzorgen ... hoe de hazen lopen ... |
|
Chelman's f.t.w.! I am mine own redeemer...! |
|
quote: Klopt, en diegene die er mee bezig is weet erg veel van oude Saabs, dus is in goede handen Voordeel is dat de carrosserie keihard is, dat geeft wel wat meer rust als je weer wat geld in onderhoud stopt. Hiervoor had ik een Volvo Amazon uit '69, die was helemaal rot, onder de laklaag zat een berg plamuur waar je bang van werd. Daar valt niet tegenop te werken. Maar deze kan nog jaren mee, mits 'ie technisch goed bijgehouden wordt Moet alleen eigenlijk nog een keer naar een schadeherstelbedrijf, heeft aan achterkant een fikse tik gehad, optisch van buiten nauwelijks meer zichtbaar maar de balk achter is krom. Voor APK enzo geen probleem, alleen nu past er geen trekhaak onder, iets wat ik wel graag zou willen. Gelukkig heb ik nog dakdragers waar een hoop op past |
|
Ik kan het niet laten. 73 Firebird Formula met een 350 motor erin. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Wow! 5 Euro's? Op je muil!! |
|
Het is een kwaaltje van me...hehehehe Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Staan die allemaal bij jou in de straat? |
|
ik huur een aantal garageboxen Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |