Fusion |
The Dude? Meer De Forum Clown |
|
|
|
Posted 14-10-2013 19:06 by Fusion |
|
|
Voor hen die de onzin geloven dat mijn bewering dat ik op de bres spring voor homo's en fel tegen homofobie gekant ben, vooral in de christelijke kringen, van een ander forum:
Een post waarin duidelijk staat wat mijn mening over homosexualiteit binnen een religieus kader is:
quote: Wat me wel heel erg bezig houdt is wat God er van vindt. Ik heb ellelange discussies gehad hier met bijv Oceanos. Ik persoonlijk geloof niet dat God een probleem heeft met homo's.
Een post waarin ik aangeef dat wellicht theologisch gezien homosexualiteit niet de oorspronkelijke bedoeling was, maar vlees eten dat puur theologisch gezien ook niet was. En dat laatste nu toch gedoogd wordt:
quote: Ik zie nergens expliciet staan dat het verboden is. Het was ook nooit de bedoeling dat wij zouden doden om te eten, toch is dat nu ook gedoogd (behalve als je twijfels hebt en je er zondig bij voelt). Het was ook nooit de bedoeling dat we meerdere vrouwen zouden hebben, toch werd danwel wordt (das weer een hele andere discussie) dit ook gedoogd
Een overzicht waarin ik duidelijk laat zien dat Christenen heel makkelijk sommige zaken van Paulus afdoen als niet meer relevant, maar wel homosex blijven veroordelen:
quote: Mijn versimpeld overzicht: OT: wet voor de Joden, verbiedt de mannelijke variant van homosex, er staat zelfs de doodstraf op (net zoals koppig en rebels tegen je ouders zijn). NT: Jezus zegt er niets over, Paulus, die ook zegt dat vrouwen hun hoofd en haar moeten bedekke (maar daar halen we opeens context bij en zeggen we dat t niet meer geldt vandaag), gebruikt een Grieks woord wat mogelijkerwijs mannen verbiedt met mannen te liggen. Verder is er nog de passage over afgoderij en de straf daarop om je natuurlijke lust in te wisselen voor onnatuurlijke lusten (mannen onderling en vrouwen onderling). De vraasg is bij die tekst of het onnatuurlijk is omdat het zo is punt of omdat je ze inruilt voor wat je eerst aan lusten had.
Over t belangrijkste Griekse (hihi) woord in t NT dat Christenen gebruiken om homosexualiteit te verbieden:
quote: Jij staat echter compleet niet open voor welk argument dan ook, omdat je conclusie vaststaat. Ik heb je al eerder aangegeven dat t raar is dat dit woord wordt gebruikt. Hij (en de auteurs die onder zijn naam schreven) gebruikt de hele tijd gangbare woorden, omdat iedereen die zou snappen. Waarom hier dan niet? Tevens heb ik je in n vorige discussie aangegeven dat t woord ook sporadisch buiten de Bijbel werd aangetroffen en daar voortkwam in relatie met vrouwen. Dus t kan nooit mannelijke homosex betekenen. Daarnaast, en dat heb ik je eerder ook al aangegeven, zijn niet alle samengestelde woorden qua betekenis overduidelijk. 'Samengesteld' bijv wel, 'hoofdstad' al weer wat minder (immers het betekent niet een stad met alleen maar inwoners met hoofden of iets dergelijks) en 'onderhandelen' al weer een heel stuk minder etc. Daarnaast zijn er heel veel rabbi's die aangeven dat t louter anale sex tussen mannen verbiedt. Kortom, we weten het niet en toch staat je keuze vast. Omdat je uitgaat van een hedendaagse opvatting en je oren sluit voor alle argumenten die niet jouw mening onderschrijven. De enige logische conclusie is met zoveel elkaar tegensprekende bronnen, dat we het niet weten.
When your people matter, menstrual health matters
|