IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic waar we lief zijn voor elkander Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-10-2013 13:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 oktober 2013 12:49 schreef Hypnos het volgende:
nee hoor, Jezus sloeg de boel kort en klein in de tempel met de handelaars

misschien omwille van die aars, wie weet

Ik heb niet gezegd dat hij zelf altijd lief was
quote:
Op 15 oktober 2013 13:37 schreef Mark het volgende:
Sterker nog, het was een vrijgezelle midden-twintiger die zichzelf voortdurend omringde met twaalf andere vrijgezelle mannen en hele nachten met hen doorbracht in openbare parken. Er staat zelfs onomwonden opgetekend in de Bijbel dat de politie Jezus wist te identificeren omdat hij stond te zoenen met Judas.

Om Wiki maar even te quoten aangaande die zoen: "Both Matthew (26:47–50) and Mark (14:43–45) use the Greek verb kataphilein, which means to kiss firmly, intensely, passionately, tenderly or warmly. It is the same verb that Plutarch uses to describe a famous kiss that Alexander the Great gave Bagoas."

En laat meneer Bagoas nu toevallig Alexander's geliefde zijn. Het ligt er duimendik bovenop, het verbaast me dat de diverse Christelijke godsgeleerden dit nooit opgepikt hebben.

Hehehe...


Quis moderabat ipsos moderatores?


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 15-10-2013 13:47 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

Fusion en OWW zouden eens fysiek elkaars tong moeten roeren, komen al die opgekropte emoties eens op een schone, zuivere manier vrij.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 13:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 13:47 schreef Sisyphos het volgende:
Fusion en OWW zouden eens fysiek elkaars tong moeten roeren, komen al die opgekropte emoties eens op een schone, zuivere manier vrij.


Donder eens een eind op Kvelgeest, met je uitgekauwde gezeur. Je bent niet grappig, niet interessant en je voegt niets toe.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-10-2013 13:57 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 15 oktober 2013 13:50 schreef Onweerwolf het volgende:
Donder eens een eind op Kvelgeest, met je uitgekauwde gezeur. Je bent niet grappig, niet interessant en je voegt niets toe.

Kvelgeest?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 14:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 13:57 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Kvelgeest?


Ja toch?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-10-2013 14:09 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 15 oktober 2013 14:07 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja toch?

Niet echt.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 14:13 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Kom zeg, de diarree die deze twee accounts hier op het forum spuiten is dusdanig gelijk dat het wel een van de vele kloons van Kevelgeets moet zijn. Dat, of ze zitten elke dag aan dezelfde tafel op de sociale werkplaats.

Anyway, de zogenaamde 'grapjes' van Sissyvos hebben echt zo'n enorme baard dat het storend is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-10-2013 14:15 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 15 oktober 2013 14:13 schreef Onweerwolf het volgende:
Kom zeg, de diarree die deze twee accounts hier op het forum spuiten is dusdanig gelijk dat het wel een van de vele kloons van Kevelgeets moet zijn. Dat, of ze zitten elke dag aan dezelfde tafel op de sociale werkplaats.

Anyway, de zogenaamde 'grapjes' van Sissyvos hebben echt zo'n enorme baard dat het storend is.



Dat van de enorme baard klopt dan overigens weer wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 15-10-2013 14:15]


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 15-10-2013 14:19 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

Nou, nou. Het feit dat jouw stommiteiten bij anderen soortgelijke reacties oproept kan enigszins confronterend zijn, ik begrijp dan ook dat jouw conclusie een troostende werking heeft en laat je om nare taferelen te voorkomen graag in die waan.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-10-2013 14:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 oktober 2013 13:47 schreef Sisyphos het volgende:
Fusion en OWW zouden eens fysiek elkaars tong moeten roeren, komen al die opgekropte emoties eens op een schone, zuivere manier vrij.

Het is inderdaad wel apart dat OWW maar niet wil zien dat Fusion homo's a priori accepteert; hoe letterlijk Fusion het ook zegt. Intense opgekropte religie(uzen)haat?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 14:22 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 14:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het is inderdaad wel apart dat OWW maar niet wil zien dat Fusion homo's a priori accepteert; hoe letterlijk Fusion het ook zegt. Intense opgekropte religie(uzen)haat?


L.E.Z.E.N.

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4027781/8#r4050781


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-10-2013 14:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 oktober 2013 14:22 schreef Onweerwolf het volgende:
L.E.Z.E.N.

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4027781/8#r4050781

Nee, dat ga ik niet lezen, want het gaat me om wat Fusion zegt. Lees je dat nou maar eens een keer goed.
quote:
Op 15 oktober 2013 9:32 schreef Fusion het volgende:
Ik word er moe van om te herhalen dat ik geen probleem heb met homo's, <...>

ik <> weiger te geloven dat homo's naar de hel gaan of dat soort praat

Ik weiger te geloven in n God die homo's geboren laat worden en ze om hun natuur veroordeelt.

Zie je het nou? Hij accepteert homo's volledig. Dus ongeacht wat hem nu verder uit christelijke hoek wordt aangeleverd wat tegen homo's zou zijn: Fusion accepteert die dingen niet want hij accepteert homo's. Punt uit.

Hij stelt dus juist geen voorwaarden aan zijn acceptatie van homo's, maar hij stelt voorwaarden aan het christendom.
quote:
Op 14 oktober 2013 23:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is het niet meer een kwestie van dat Fusion jou (/homo's en wat zij willen doen) gewoon accepteert, en/maar dat hij moeite heeft/doet dat te verenigen met (mainstream) christendom? Tenminste, voor mij schijnt er bij hem door dat hij echt geen probleem met homo's heeft, en tegelijkertijd vindt dat ook het christendom geen probleem met homo's zou moeten hebben.


quote:
Op 14 oktober 2013 23:36 schreef Fusion het volgende:
Correct.

Je zou toch juist blij moeten zijn met iemand die probeert andere gelovigen niet te laten haten...

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-10-2013 14:29]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 14:33 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 14:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee, dat ga ik niet lezen.


Ok, doei.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-10-2013 14:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 oktober 2013 14:33 schreef Onweerwolf het volgende:
Ok, doei.

Aha, dus omdat jij een totaal irrelevante post aanhaalt en ik die niet wil lezen doe je niet meer mee?

Echt heel jammer dat je geen moeite wil doen te begrijpen wat Fusion zegt. Zelfs niet als het voor je voorgekauwd wordt.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 14:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 14:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Aha, dus omdat jij een totaal irrelevante post aanhaalt en ik die niet wil lezen doe je niet meer mee?

Echt heel jammer dat je geen moeite wil doen te begrijpen wat Fusion zegt. Zelfs niet als het voor je voorgekauwd wordt.


Jij snapt iets niet, zeg je. Ik geef verheldering in de gelinkte post. Als je dat niet wilt lezen dan tief je maar een eind op.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-10-2013 14:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 oktober 2013 14:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Jij snapt iets niet, zeg je. Ik geef verheldering in de gelinkte post.

Met het "Jij snapt iets niet" bedoel je het "het is apart" uit mijn post?
quote:
Op 15 oktober 2013 14:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het is inderdaad wel apart dat OWW maar niet wil zien dat Fusion homo's a priori accepteert; hoe letterlijk Fusion het ook zegt. Intense opgekropte religie(uzen)haat?

Wat ik niet snap* is dat jij niet wil of kan lezen wat Fusion zeg, daar verandert jouw post van eerder niks aan. Sterker nog, die post bevestigt maar weer eens dat jij gewoon niet snapt wat Fusion zegt/denkt.

*verkeerde woord denk ik. Ik maak gewoon een observatie, en ben verbaasd dat het is zoals het is.
quote:
Als je dat niet wilt lezen dan tief je maar een eind op.

Dit domme geschreeuw maakt je zaak ook niet beter.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 14:49 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Als je wilt weten waarom ik Fusion een homofoob vindt dan kun je dat lezen in de gelinkte post. Als je het na het lezen van de gelinkte post het nog steeds niet begrijpt dan ben je niet bijster intelligent. Als je het wel begrijpt maar het er niet mee eens bent, prima. Maar dat verandert niets aan de zaak dat Fusion in mijn ogen een homofoob is en dat soort volk hekel ik nou eenmaal. Dat gaat niet veranderen, ook niet als jij het 'apart' vindt of gewoonweg 'niet snapt'. Het gaat namelijk om mijn visie en niet om de jouwe.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-10-2013 14:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 oktober 2013 14:49 schreef Onweerwolf het volgende:
Als je wilt weten waarom ik Fusion een homofoob vindt dan kun je dat lezen in de gelinkte post. Als je het na het lezen van de gelinkte post het nog steeds niet begrijpt dan ben je niet bijster intelligent. Als je het wel begrijpt maar het er niet mee eens bent, prima. Maar dat verandert niets aan de zaak dat Fusion in mijn ogen een homofoob is en dat soort volk hekel ik nou eenmaal. Dat gaat niet veranderen, ook niet als jij het 'apart' vindt of gewoonweg 'niet snapt'. Het gaat namelijk om mijn visie en niet om de jouwe.

Wat ik van jouw wall of text herinner is dat volgens jou Fusion voorwaarden stelt aan zijn acceptatie van homo's. Zoals ik laat zien (maar waar jij weigert op in te gaan) is dat niet waar. Hij accepteert homo's. En hij vindt dat het christendom en christenen dat ook moeten doen. Hij stelt dus juist voorwaarden aan het christendom.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 15-10-2013 15:00 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

Volgens mij link je naar post noch juiste pagina.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 15:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Als je niet begrijpt dat Fusion voorwaarden stelt aan zijn acceptatie dan houdt het op ja. Dan valt er verder niets te discussiëren en kunnen we onze tijd beter ergens anders aan besteden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-10-2013 15:01 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 15 oktober 2013 14:22 schreef Onweerwolf het volgende:
L.E.Z.E.N.

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4027781/8#r4050781

Ben ik de enige die op pagina 8 van dit topic belandt, waar welgeteld 0 posts van OWW staan?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 15:03 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

14-10-2013 21:28

Pagina 8


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-10-2013 15:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 oktober 2013 15:00 schreef Onweerwolf het volgende:
Als je niet begrijpt dat Fusion voorwaarden stelt aan zijn acceptatie dan houdt het op ja. Dan valt er verder niets te discussiëren en kunnen we onze tijd beter ergens anders aan besteden.

Hij stelt geen voorwaarden aan zijn acceptatie. Hij accepteert homo's gewoon. Dat heeft hij letterlijk toegegeven. Dat hij daarnaast moeite doet dat te verenigen met mainstream christendom doet er niks aan af.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 15:05 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 15:01 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ben ik de enige die op pagina 8 van dit topic belandt, waar welgeteld 0 posts van OWW staan?


Misschien heb je je profiel zo ingesteld dat je maar enkele posts per pagina ziet en zo veel meer pagina's hebt en dit archaïsche forum is denk ik niet in staat om permalinks juist te vertalen in zo'n geval.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 15:06 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 15:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hij stelt geen voorwaarden aan zijn acceptatie. Hij accepteert homo's gewoon. Dat heeft hij letterlijk toegegeven. Dat hij daarnaast moeite doet dat te verenigen met mainstream christendom doet er niks aan af.


Zoals ik al zei, als je het niet begrijpt houdt het op.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen