|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Oh, maar ik bedoelde iets meer dan dat ze bestaan als beeld. Het is namelijk niet alleen een idee voor die mensen. Zij ontlenen hun gedrag deels aan het (voor hen) bestaan van die 'goden', en daarmee heeft die 'god' dus een merkbaar effect op de realiteit wat verder gaat dan dat het idee rondzwerft in iemands hoofd. Op die manier heeft die 'god' dus daadwerkelijke macht, hebben die mensen een wezen gecreëerd wat boven hen allemaal staat en ze vertelt wat te doen. In die zin 'bestaat' het. Maar ja Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Wel grappig dat enkel wij tweeën nu nog tegen elkaar zitten te babbelen, terwijl we het over religieuze aangelegenheden waarschijnlijk niet méér eens zouden kunnen zijn. Of hoe twee atheïsten in een topic over religie een beetje voort te zitten lullen terwijl wij hier degenen zijn voor wie dat toch allemaal niet hoeft Edit: oh neen, attila vervoegt ons [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 26-08-2013 15:54] Willekeur en dictatuur! |
|
3'en op het moment, toch? Krijg je op een metalforum Zelf vind ik het eindeloos interessant, in ieder geval Vind mede daarom ook fantasy interessant, omdat het weleens raakt aan dit soort ideeën. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-08-2013 15:54] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: En bestond er al een woord voor: massahysterie Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Haha, yup Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Yep. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Waar was zijn post überhaupt een antwoord op? quote: En een god zou daarop de volgende uitzondering zijn? Waarom kan een god wel onbewogen zijn, maar het universum niet? edit: dat het ontstaan van het heelal niet volgens de regels gaat die we nu ervaren is overigens helemaal niet zo raar. Sterker nog, het is te verwachten. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-08-2013 16:16] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Mag ik trouwens tussendoor even opmerken dat ik dit wel een heel interessante discussie vind, inderdaad? Tja, en ik moet AG en Heresie ofzo helaas wel teleurstellen, want ik kom niet veel verder dan dat er iets is, een kracht, die soms situaties beheerst of overneemt. Helaas kan ik het niet nauwkeuriger omschrijven of bewijzen. Maar ik bestuurde ooit een bus (ik heb dit verhaal vast al vaker verteld) die vol zat met mensen, en voor mij reed een vrachtwagen vol dranghekken. Terwijl ik erachter reed, zag ik in een soort film in mijn hoofd al die dranghekken eraf vallen. Dus stuurde ik uit het niets de bus de vluchtstrook op. Op dat moment lazeren alle dranghekken van de oplegger, en kunnen alle achterliggende auto's nog maar net op het nippertje remmen. Zelf zou ik zeker verpletterd zijn, met al mijn inzittenden. Dit is de bovennatuurlijke ervaring die ik had, waaruit ik meen te kunnen opmaken dat er soms ingegrepen wordt 'van bovenaf' of iets dergelijks. Het lijkt ook of niet ikzelf, maar een andere kracht in mij, op het betreffende moment het stuur overnam, blijkbaar omdat het nog niet onze tijd was ofzo. Dat ik het in de categorie 'bovennatuurlijk' plaats, is natuurlijk wel een conclusie die ik eraan verbind. Maar voor mij is dat logisch. Al kan ik me prima voorstellen dat iemand anders dat maar raar vind, natuurlijk. Maar het verhaal is bewezen waar gebeurd, 1 van mijn beste vriendinnen Marieke zat op het moment dat dit gebeurde namelijk naast me in de bus, en het is nog steeds ook 1 van haar sterke verhalen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Oja, en ik verbind daar de conclusie aan, dat deze krachten ook achter het heelal of het omniversum zitten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: quote: In de geest vinden weleens verwisselingen plaats van welke impuls precies wanneer plaats vond ten opzichte van welke gedachte, zie ook deja vu. Dat is ook een mogelijke verklaring voor het gebeurde Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Dat besef ik me terdege, hoor. Maar ik voel me prettiger bij de meer dichterlijke, romantische verklaring. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Beetje het verhaal van die beta, die met zijn lief naar de zon bij schemering keek. Zijn vrouw zei dat ze zo genoot van die zonsondergang. Waarop de man omstandig begon uit te leggen, dat er technisch gezien geen sprake was van een zon die onderging etc.. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Een beetje, ja In deze context hadden we het over wat waar is of niet, toch? En dan is die man best een vervelende pedant in dat verhaal, maar hij heeft wel gelijk Ik neem aan dat jij de mogelijkheid openhoudt dat jij (de vrouw in het verhaaltje ) juist wel gelijk hebt. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-08-2013 17:21] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Exactemundo! Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Heb hier ook wel last van. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: En wat met de verklaring dat jij gewoon zo'n held bent dat je een hele bus mensen gered hebt? Jouw verklaring klinkt gewoon alsof je zelf niet kan geloven dat je op dat moment gewoon snel en goed handelde. Ik noem dat dan liever overlevingsinstinct. Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Die vrouw is gewoon te achterlijk om de romantiek van de werking van het heelal te zien. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Of die man te weinig sociaal aangepast om te beseffen dat dat maar een zegswijze is Willekeur en dictatuur! |
|
Of de vrouw heeft het over een veel langere tijdschaal van miljarden jaren. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Wie zegt dat dat onmogelijk is? Je leest verder toch hopelijk wel alles wat ik wel zeg? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Wat bedoelde je daar dan wel mee? [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 26-08-2013 19:15] Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Dat klinkt inderdaad best wel romantisch Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Dit zouden alle relifreaks, van ieder mogelijk gezindte, zich eens goed in moeten prenten. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: En hun eigen waarheid liefst voor zich houden, in sommige gevallen. Willekeur en dictatuur! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |