IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic waar we lief zijn voor elkander Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-10-2013 12:41 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 17 oktober 2013 11:52 schreef ProgTon777 het volgende:
Afwijking?


Ja.


Je moeder.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-10-2013 12:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 oktober 2013 12:38 schreef ProgTon777 het volgende:
Uit liefde voor de mensheid is Hij ' vrijwillig' aan het kruis gegaan

Euthanasie kun je als een daad uit liefde zien idd, ik vind het altijd maar een lastige kwestie. bij sommigen is het beter om ze uit het lijden te halen maar ja



uit liefde voor de mensheid kun je toch ook iemand vrijwillig doden toch? Als een bepaald volk/leider "onschuldigen" dood, genocide pleegt, kernwapens maakt, zijn volk vergast, vrouwen verkracht, ...


signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 17-10-2013 12:55 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 17 oktober 2013 12:41 schreef karnivoor het volgende:
Ja.


verklaar je nader


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-10-2013 12:56 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 17 oktober 2013 12:55 schreef ProgTon777 het volgende:
verklaar je nader


Nee.


Je moeder.


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 17-10-2013 13:00 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 17 oktober 2013 12:41 schreef Hypnos het volgende:
uit liefde voor de mensheid kun je toch ook iemand vrijwillig doden toch? Als een bepaald volk/leider "onschuldigen" dood, genocide pleegt, kernwapens maakt, zijn volk vergast, vrouwen verkracht, ...


Uhm tja daar hebben we een rechtsysteem voor toch


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-10-2013 13:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

met een rechtssysteem krijg je recht, geen rechtvaardigheid en zeker geen liefde


signature


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 17-10-2013 13:01 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 16 oktober 2013 23:04 schreef WMP het volgende:
Ik heb je tig keer zien schrijven dat 'je dat in context moet zien' of 'je moet het niet letterlijk nemen' wanneer je doelt op negatieve zaken (God die hele steden uitmoordt of homo's die tot dood gebracht moeten worden als zij zij aan zij slapen als zouden ze een vrouw zijn) terwijl je andere keren letterlijk schrijft dat 'Jezus wetten overtrad van hemzelf' en dat Jezus dit of dat gezegd zou hebben en je het dus letterlijk interpreteert.


Fusion, WMP geeft enkele zeer concrete voorbeelden. Kan je daar even op reageren? Liefst zonder te herhalen dat we moeten leren lezen?


Willekeur en dictatuur!


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 17-10-2013 13:40 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 16 oktober 2013 23:04 schreef WMP het volgende:
Ik heb je tig keer zien schrijven dat 'je dat in context moet zien' of 'je moet het niet letterlijk nemen' wanneer je doelt op negatieve zaken (God die hele steden uitmoordt of homo's die tot dood gebracht moeten worden als zij zij aan zij slapen als zouden ze een vrouw zijn) terwijl je andere keren letterlijk schrijft dat 'Jezus wetten overtrad van hemzelf' en dat Jezus dit of dat gezegd zou hebben en je het dus letterlijk interpreteert.
Ik begin je selectieve aanhalen van de bijbel en het stelselmatig ontkennen van gedane uitspraken niet alleen bijzonder irritant te vinden, maar ook enigszins licht verontrustend.




Jezus overtrad niet de wet, Hij is het vleesgeworden Woord (dus de vervulde wet). Ik denk dat Fusion dat bedoelt maar dat lezen we dan van hem wel.


Wat Jezus wel overtrad waren de wetten en regels van het Sanhedrin, bijvoorbeeld de sabbatrust, hij genas mensen. Waren de wetsgeleerden niet echt blij mee

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 17-10-2013 13:41]


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 17-10-2013 13:42 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 17 oktober 2013 13:40 schreef ProgTon777 het volgende:
Jezus overtrad niet de wet, Hij is het vleesgeworden Woord (dus de vervulde wet). Ik denk dat Fusion dat bedoelt maar dat lezen we dan van hem wel.




Het zal misschien aan mijn gebrek aan verbeelding liggen, maar dat iemand 'vleesgeworden Woord' kan zijn, daar kan ik dus niks mee. Geen idee wat je je daarbij voorstelt eigenlijk.


Willekeur en dictatuur!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-10-2013 13:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Bij Vleesgeworden Woord moet ik denken aan penis met een woord erop getatoeëerd .

Mijn excuses voor het ontbreken van plaatjes hiervan, ik zit op een studentenplek.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 17-10-2013 13:46 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 17 oktober 2013 13:42 schreef Hérésie het volgende:
Het zal misschien aan mijn gebrek aan verbeelding liggen, maar dat iemand 'vleesgeworden Woord' kan zijn, daar kan ik dus niks mee. Geen idee wat je je daarbij voorstelt eigenlijk.



Ja sorry ik heb een wat theologische achtergrond.

Bedoel daar mee aan Jezus zijn daden (genezing, liefde, omkijken naar de minderen, wonderen, onderwijs)
De woorden van de wet liet Jezus in de praktijk zien


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-10-2013 15:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 oktober 2013 18:23 schreef Hypnos het volgende:
beetje respect voor God, je RI-DI-CU-LI-SEERT hem!

je kunt trouwens niet bewijzen dat de Goddelijke kracht en energie, zijn wil en de heilige Geest niet leeft in ons allerkleinste, onze atomen, ons DNA. Die dingen bepalen onze essentie en onze chemie, onze potentie en onze identiteit voor een groot stuk. Zelfs onze wilkracht. Dus ja, als je heul kort door de bocht wil gaan, dan ja, dan duwt hij op knopjes en trekt hij aan touwtjes. En ik vraag me af waarom hij bij sommige mensen op knopjes duwt die hun leven behoorlijk naar de kloten helpt of toch alleszins een stuk moeilijker maakt dan voor anderen, los van de impact die de ouders überhaupt kunnen hebben op de ontwikkeling voor de geboorte.

Hel, hij geeft zelfs een grote potentie mee om doodzondes te begaan. Fraai is dat
Dit is overigens n interessante post waarin veel staat wat ik geloof en ook waar ik mee worstel. Kom er later op terug nu te druk.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-10-2013 16:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 oktober 2013 13:40 schreef ProgTon777 het volgende:
Jezus overtrad niet de wet, Hij is het vleesgeworden Woord (dus de vervulde wet).


En dan tegen Jaap zeggen dat je niet snapt waarom hij het over een afwijking heeft.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-10-2013 17:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 oktober 2013 15:49 schreef Fusion het volgende:
Dit is overigens n interessante post waarin veel staat wat ik geloof en ook waar ik mee worstel. Kom er later op terug nu te druk.


did I just read this?


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-10-2013 17:40 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

D00D IM TRIPPIN BALLLLZ


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-10-2013 18:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 oktober 2013 17:22 schreef Hypnos het volgende:
did I just read this?

U bettah believe it homes! Thats some maaaaad shit u wrote see?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-10-2013 18:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 oktober 2013 17:22 schreef Hypnos het volgende:
did I just read this?


Fussie heeft wel vaker zulke dingen gedropt hier hoor


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-10-2013 11:33 by Mark Profiel van Mark

Quantum = God

Je zou er ook bijna religieus van worden. Quantum effecten gaan sneller dan de lichtsnelheid, zijn overal tegelijk, en alle directe bewijs ervoor verdwijnt zodra je het probeert te bestuderen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 18-10-2013 11:36]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-10-2013 11:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

God is een verlegen jongetje, of heel stiekem!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-10-2013 12:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 oktober 2013 11:33 schreef Mark het volgende:
Quantum = God

Je zou er ook bijna religieus van worden. Quantum effecten gaan sneller dan de lichtsnelheid, zijn overal tegelijk, en alle directe bewijs ervoor verdwijnt zodra je het probeert te bestuderen.


een beetje zoals dat verhaal van die kikker die kon spreken tegen iemand, maar van zodra die eigenaar het wou laten zien aan iemand anders deed hij het niet meer


of van dat vogeltje dat op je schouder komt zitten, van zodra je het wil pakken vliegt het weg...



signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-10-2013 12:58 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 oktober 2013 11:33 schreef Mark het volgende:
Quantum = God

Quantum effecten gaan sneller dan de lichtsnelheid, zijn overal tegelijk,


Is dat zo? Is dat niet in strijd met die wet van Einstein? (ben een leek op dit gebied)


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-10-2013 13:19 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 18 oktober 2013 12:58 schreef attila_de_hun het volgende:
Is dat zo? Is dat niet in strijd met die wet van Einstein? (ben een leek op dit gebied)


Nee, quantum-fysica houdt zich niet aan de regels van Newtoniaanse natuurkunde.

Quantumdeeltjes worden vaak in paren gevormd en die paren zijn tegengesteld in 'spin'. Als je die paren lichtjaren scheidt en vervolgens een van beide deeltjes observeert (en darmee dat deeltje dus 'vastlegt' in een bepaalde actie), dan zal op exact datzelfde moment het andere deeltje het tegengestelde doen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 18-10-2013 13:23 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 17 oktober 2013 12:56 schreef karnivoor het volgende:
Nee.




IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-10-2013 14:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 oktober 2013 18:23 schreef Hypnos het volgende:
je kunt trouwens niet bewijzen dat de Goddelijke kracht en energie, zijn wil en de heilige Geest niet leeft in ons allerkleinste, onze atomen, ons DNA.
Eens. Sterker nog, ik geloof dat God niet per se los staat van het materiele. Ik geloof dat de materie een emanatie is van God.

quote:
Op 16 oktober 2013 18:23 schreef Hypnos het volgende:Die dingen bepalen onze essentie en onze chemie, onze potentie en onze identiteit voor een groot stuk. Zelfs onze wilkracht. Dus ja, als je heul kort door de bocht wil gaan, dan ja, dan duwt hij op knopjes en trekt hij aan touwtjes.
Klopt. Als je kort door de bocht wilt gaan Maar er zit wel een filsofisch groot en bekend vraagstuk in je tekst besloten. Ik persoonlijk denk dat als er in de bijbel staat dat we geschapen zijn in Zijn evenbeeld dat men daarmee bedoelt dat we metafysische eigenschappen hebben zoals emoties, vrije wil etc. Je kunt natuurlijk betwisten of we vrije wil hebben (een aantal wetenschappers, vooral hen die zich met boeken en lezingen in t deelgebied van de populaire wetenschap begeven, zegt dat het gedeeltelijk een illusie is), maar we ervaren t zelf wel zo. En we kiezen ervoor om onszelf een vrije wil toe te rekenen. Dus God trekt niet aan alle touwtjes. Wij trekken voor een zeer substantieel deel zelf aan de touwtjes.

quote:
Op 16 oktober 2013 18:23 schreef Hypnos het volgende:
En ik vraag me af waarom hij bij sommige mensen op knopjes duwt die hun leven behoorlijk naar de kloten helpt of toch alleszins een stuk moeilijker maakt dan voor anderen, los van de impact die de ouders überhaupt kunnen hebben op de ontwikkeling voor de geboorte.

Hel, hij geeft zelfs een grote potentie mee om doodzondes te begaan. Fraai is dat
Voor de keuzen die de mens maakt wil ik Hem niet verantwoordelijk stellen. Voor andere zaken, zoals natuurrampen, aangeboren afwijkingen etc etc, is de gangbare (christelijke) theologische verklaring dat we in een gebroken wereld leven en dat al deze ellende een soort van gevolg is van onze erfzonde. En de hoop dat t allemaal ooit anders zal worden. Ik vertaal dat een beetje zoals: "we hebben alle resources in handen gekregen om hier een paradijs van te maken. Als we al onze energie, kennis, tijd, geld etc zouden richten op ons welzijn ipv op andere zaken, zouden we daar allemaal niet meer aan onderhevig zijn".


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 18-10-2013 15:02 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 18 oktober 2013 14:24 schreef Fusion het volgende:
Eens. Sterker nog, ik geloof dat God niet per se los staat van het materiele. Ik geloof dat de materie een emanatie is van God.

Klopt. Als je kort door de bocht wilt gaan Maar er zit wel een filsofisch groot en bekend vraagstuk in je tekst besloten. Ik persoonlijk denk dat als er in de bijbel staat dat we geschapen zijn in Zijn evenbeeld dat men daarmee bedoelt dat we metafysische eigenschappen hebben zoals emoties, vrije wil etc. Je kunt natuurlijk betwisten of we vrije wil hebben (een aantal wetenschappers, vooral hen die zich met boeken en lezingen in t deelgebied van de populaire wetenschap begeven, zegt dat het gedeeltelijk een illusie is), maar we ervaren t zelf wel zo. En we kiezen ervoor om onszelf een vrije wil toe te rekenen. Dus God trekt niet aan alle touwtjes. Wij trekken voor een zeer substantieel deel zelf aan de touwtjes.

Voor de keuzen die de mens maakt wil ik Hem niet verantwoordelijk stellen. Voor andere zaken, zoals natuurrampen, aangeboren afwijkingen etc etc, is de gangbare (christelijke) theologische verklaring dat we in een gebroken wereld leven en dat al deze ellende een soort van gevolg is van onze erfzonde. En de hoop dat t allemaal ooit anders zal worden. Ik vertaal dat een beetje zoals: "we hebben alle resources in handen gekregen om hier een paradijs van te maken. Als we al onze energie, kennis, tijd, geld etc zouden richten op ons welzijn ipv op andere zaken, zouden we daar allemaal niet meer aan onderhevig zijn".


Je bedoelt de authentieke betekenis van erfzonde? Als gevolg van de eerste zondeval?
Het begrip erfzonde komt zelf namelijk niet in de Bijbel voor, het is een christelijke theologie (dogmatiek).
Augustinus maakte zich hard voor dit.
Ik moet trouwens zeggen dat ik het wel onderschrijf, mensen zijn nou eenmaal zondig al vanaf de zondeval.


Ik stel God daar ook niet voor verantwoordelijk. In tegendeel zelfs, we zijn de meest intelligente schepsels die er rondlopen op aarde we maken er een potje van door uiteenlopende redenen, dan is het makkelijk God de schuld te geven maar dat is puur om het ontlopen van de schuld die wij hebben

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 18-10-2013 15:10]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen